גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בבורסה: ת"א 90 זינק ב-1%, רבוע נדלן ב-2.4%

מניית מליסרון הגיבה בירידות להודעת המנכ"ל אבי לוי על פרישתו ● שיכון ובינוי עלתה ב-2.8% ● נכסים ובנין סופגת הורדת דירוג מצד מידרוג ● מניית הבינלאומי איבדה 1.2%

בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס, Baz Ratner
בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס, Baz Ratner

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר ת"א 90 קפץ ב-1%, ומנגד ת"א 35 איבד 0.4%. 

מניית רבוע נדלן עלתה ב-2.4% במחזור חריג. שיכון ובינוי טיפסה ב-2.8%, מליסרון רשמה ירידות בצל התפטרות המנכ"ל אבי לוי, ושיכון ובינוי ספגה הורדת דירוג מצד מידרוג. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

14:30

המסחר בת"א מתנהל תוך שינויים קלים בשני המדדים המובילים. בארה"ב מצביעים החוזים העתידיים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר, אחרי הדברים שנשא אתמול ג'רום פאואל, יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי בפני הקונגרס האמריקאי, שלפי פעילים בשוק "סיפק בדבריו זריקת עידוד חדשה לשווקים אחרי שהביע פתיחות לרעיון של הפחתת הריבית".

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו, כי "בשבוע הקרוב צפויה להיפתח עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2019 בארה"ב, ובמקביל צפויים להתפרסם מספר נתוני מאקרו. נתונים אלה עשויים להפתיע לרעה את המשקיעים, ובכך להשפיע באופן שלילי על הסנטימנט בשווקים". מנגד ציינו כי "עמידת החברות האמריקאיות בציפיות הקונצנזוס (שכבר הונמכו בשבועות האחרונים) עשויה להוות קטליזטור להמשך הראלי בשווקים".

לגבי עתיד הריבית הוסיפו כי "בשלב זה נצטרך להמתין למידע נוסף לגבי המצב הכלכלי בארה"ב וזאת כדי לראות האם המשקיעים יבצעו התאמות מסוימות בהערכותיהם לגבי תוואי הריבית. אם בסופו של דבר הפד יפתיע את המשקיעים ולא יוריד את הריבית, התנודתיות תחזור לשווקים ושו המניות עלול לספוג ירידות חדות".

בין מניות מדד ת"א 35, מניית אנרג'יאן  מאבדת כ-3%, אחרי שבימים האחרונים בלטה בצד החיובי של המסחר בעקבות עסקת רכישה רחבת היקף עליה דיווחה וגיוס הון שהשלימה בהמשך לכך.

נמשכות הירידות במחזור ער במניית מליסרון  שמגיבה היום להודעת החברה על סיום תפקידו של אבי לוי כמנכ"ל.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניות בזק  וכיל  עולות בכ-1%. ברקע למסחר בזק דיווחה על הסכם קיבוצי שנחתם בין החברה הבת שלה, בזק בינלאומי, לבין ההסתדרות ונציגות העובדים, וזאת אחרי שאתמול בזק השלימה גיוס של כ-890 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית.

מניית אזורים  ממשיכה לזנק במחזור מסחר גדול מהרגיל. מניית החברה השלימה באחרונה זינוק של קרוב ל-30% תוך שבוע, ללא דיווח משמעותי מצידה, אולם מאז המגמה החיובית התמנתה, וכעת שבה.

עוד בצד החיובי, מניית קבוצת אשטרום  מטפסת בכ-5% ומניות ישראל קנדה  ואו.פי.סי אנרגיה  עולות בשיעורים דומים.

חברת פורסייט  עדכנה על "ניסוי בקנה מידה גדול במערכת למניעת תאונות דרכים המבוססת על תקשורת סלולרית", ומנייתה קופצת בכ-18%.

11:30

נמשך המסחר היציב בתל אביב עם נטייה למגמה מעורבת. מניית אזורים  בולטת בעלייה של כ-6%. עוד בין העולות מניות כיל  ובזק . מן העבר השני בולטות בירידות אנרג'יאן ומליסרון . מנכ"ל מליסרון אבי לוי הודיע היום על פרישה מתפקידו. 

מניית בנק פועלים נסחרת בירידות קלותף לאחר שאורי לוין הסיר מועמדותו למנכ"ל הבנק הפועלים, וההערכות כי הוא מועמד למנכ"ל דיסקונט .  מניית דיסקונט נסחרת בירידות דומות. 

9:46

המסחר בתל אביב נפתח ביציבות, בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, כאשר המדדים עלו לרמת שיא אחרי עדות פאואל בסנאט. יו"ר הפד סלל את הדרך להורדת ריבית כבר בהודעה הקרובה.

מניית פועלים עולה ב-0.5%, טאואר מטפסת ב-0.9%, עזריאלי  עולה בכ-0.7%.

6:00

המסחר בבורסה בתל-אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, לאחר שנגיד הפד פאואל סלל את הפתח להורדת ריבית ביולי, בהתאם לתחזיות שמגלם שוק האג"ח. אמש בניו יורק מדד S&P 500 חצה במהלך המסחר לראשונה את רמת ה-3,000 נקודות. הדאו ג'ונס עלה ב-0.4% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7% ובכך ננעלו ברמת שיא כל הזמנים.

טבע חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטראז' אפסי, כך גם מניית פריגו. אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 0.5%, ונייס עם פער שלילי דומה. מנגד, קנון חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 1.5%.

מחיר הנפט זינק אמש ביותר מ-4% על רקע עלייה חדה מהצפוי במלאי הנפט האמריקאי בשבוע שהסתיים ב-5 ביולי עלה המלאי ב-9.5 מיליון חביות, יותר מפי 3 מהתחזיות. בכך הנפט ננעל מעל לרמה של 60 דולרים לחבית.

אתמול בבורסה המקומית המסחר ננעל בעליות, ת"א-35 ות"א-125 הוסיפו כ-0.3%. ת"א-90 עלה ב-0.35% ות"א-טכנולוגיה הוסיף 0.75%. ת"א-בנקים ירד ב-0.1%. 

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

החברה הפסידה 9 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 14 סנט למניה ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים