גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל הדרכים שבהן מעסיקים יכולים לעקוב אחרי העובדים שלהם

כמה פעמים קמתם היום מהכיסא, ומה היה טון הדיבור שלכם בישיבת העבודה האחרונה? יותר ויותר חברות משתמשות בכלים טכנולוגיים כדי לאסוף נתונים על עובדיהן כדי לאתר "כוכבים שקטים", לזהות רשתות קשרים פנים-ארגוניים ולאבחן בעיות ביחסים בין קולגות ● עד כמה עובדים יכולים לסרב למעקב אחריהם, והאם בכלל מדובר בשיטות יעילות להגברת הפרודוקטיביות?

כל הדרכים שבהן הבוס יכול לעקוב אחריכם / צילום: Shutterstock
כל הדרכים שבהן הבוס יכול לעקוב אחריכם / צילום: Shutterstock

נימת הקול שלכם בישיבה. מספר הפעמים שבהן אתם קמים מהכיסא. המהירות שבה אתם משיבים על אימיילים. היכן במשרד אתם מסתובבים. מה מופיע על צג המחשב שלכם. לעבוד בחברה גדולה בארה"ב פירושו לא פעם להפוך למקור נתונים - מהאימייל הראשון ששלחתם מהמיטה בבוקר, דרך נקודת ה-Wi-Fi שהתחברתם אליה בארוחת הצהריים ועד איש הקשר שהוספתם לפני שיצאתם הביתה. המעסיקים מנתחים את האינטראקציות האלה כדי לגלות מי ניחן בכוח השפעה, מי הם הצוותים הפרודוקטיביים במיוחד ומי מועד לעזוב את החברה.

החוק האמריקאי נוטה לתת לחברות יד חופשית למדי בבואן לנטר את העובדים שלהן, והחברות מצדן אינן תמיד מיידעות את העובדים על פרטי המעקב.

כאשר ביקשו מנהלים בכירים בסיטונאית התרופות מק'קסון לברר מדוע תחלופת כוח-האדם בכמה מן הצוותים בחברה ניכרת יותר מאשר בצוותים אחרים, הם נעזרו בסטארט-אפ לניתוחי כוח-אדם כדי לבחון נתונים הנוגעים לשולחים, לנמענים ולתזמון של יותר מ-130 מיליון הודעות דואר אלקטרוני - אך לא לתוכנן - מיותר מ-20 אלף עובדים של החברה בארה"ב, בשאיפה להשכיל באשר ליחסים ביניהם.

חברת האנליטיקה שהופקדה על המשימה, TrustSphere, מצאה שהצוותים שבהם הייתה תחלופת כוח-אדם נמוכה התאפיינו לרוב בתמהיל מגוון של קשרים פנימיים במעלה ובמורד המדרג הניהולי בחברה, כמו גם עם גורמים מחוץ לה, ואילו צוותים שהפגינו תחלופה משמעותית התאפיינו בקשרים חזקים יותר מחוץ לחברה וביחסים חלשים יותר עם עמיתים בדרגתם או תחתיה בתוך החברה. מק'קסון מציינת שבחנה רק קבוצות של עובדים, ולא עובדים ספציפיים, מתוך כבוד לפרטיותם, והחליטה שלא לחשוף את המהלך בפני העובדים עצמם, בשעתו, משום שלא בחנה את תוכן ההודעות.

"היופי הוא שאנחנו מקבלים כאן מידע שמאפשר לנו לגרום לצוותים שלנו לתפקד טוב יותר," אמר ר"ג'. מילנור, סגן נשיא לענייני תכנון כוח-אדם ואנליטיקה במק'קסון.

מק'קסון טרם הכריעה אילו שינויים עליה לבצע לאור הממצאים, אך שקלה לעבור למרחב משרדי פתוח יותר בשאיפה לעודד שיח בין העובדים. היא בוחנת גם דרכים לבדוק אילו צוותים נמצאים בסיכון לאובדן עובדים בהתבסס על דפוסי יחסים.

ולא רק הודעות אימייל עוברות בירורים וניתוחים. יותר ויותר חברות בוחנות הודעות טקסט, תכתובות Slack - ובמקרים מסוימים, גם שיחות טלפון מוקלטות ומתועתקות ממכשירים ניידים.

חברת מיקרוסופט משתמשת בנתונים הנוגעים לתכיפותן של שיחות, הודעות דוא"ל ופגישות בין עובדיה ולקוחותיה, ונסמכת על שירותי Office 365 שלה כדי לאמוד את הפרודוקטיביות של עובדיה, את יעילותו של הניהול ואת האופן שבו מאזנים העובדים בין חייהם הפרטיים לעבודה.

מעקב אחרי הדוא"ל, התכתבויות הצ'אט ויומני הפגישות יכול לשרטט תמונה של האופן שבו מבלים העובדים כ-20 שעות מזמן העבודה שלהם מדי שבוע, בממוצע, אומרת נטלי מק'קולו, מנכ"לית העוסקת באנליטיקה של מקום העבודה במיקרוסופט. החברה מאפשרת רק למנהלים לבחון קבוצות שבהן חמישה עובדים ומעלה.

מוקדם יותר השנה קיבלו חברי צוות המכירות של מיקרוסופט לוחות מחוונים בהתאמה אישית, המאפשרים להם לבחון את האופן שבו הם מנצלים את זמנם, ומפיקים הבחנות שאינן גלויות למנהלים. הפורטל מספק הצעות לגבי האופן שבו ניתן לכונן רשתות אנשי קשר בדגש על גורמים מחוץ לחברה ולהקדיש יותר זמן לפגישות עם לקוחות מאשר לפגישות פנים-ארגוניות.

מיקרוסופט מוכרת תוכנות לאנליטיקה של מקום העבודה גם לחברות אחרות דוגמת מייסיז, שבחנה את הנתונים הנוגעים לאיזון בין חייהם הפרטיים לעבודתם של אנשיה על ידי כך שמדדה כמה זמן משקיעים העובדים בשליחת אימיילים וחיבור למערכת מחוץ לשעות העבודה. ענקית המשכנתאות פרדי מק השתמשה בתוכנה של מיקרוסופט כדי להעריך כמה זמן מקדישים העובדים לפגישות ולנסות לקבוע אם כולן אכן נחוצות.

מרגע ההתעוררות ועד היציאה הביתה

"אנחנו כבר ב'מראה שחורה'"

במשך שנים, חברות חייבו את עובדיהן לחתום על הסכמי טכנולוגיה שהבהירו שכל מידע דיגיטלי שעובר במכשיר טלפון או במחשב שסיפקה החברה יהיה קניינה של החברה. עורכי דין מתחום התעסוקה מבהירים כי מעסיקים בארה"ב מורשים על פי חוק לגשת לכל תכתובת או פריט קניין רוחני שנוצרו במקום העבודה או בהתקנים שמקום העבודה משלם עליהם ומשמשים את העובדים לצורך עבודתם.

כיום, חברות מצטיינות יותר ויותר בניתוח מכלול נתוני העובדים שברשותן. אחד המחוזות החדשים ביותר הוא ניתוח של שיחות טלפון ושל שיחות המתקיימות בחדרי הישיבות. לעתים ניתן להשתמש בניתוח טונאלי כדי לאבחן סוגיות תרבותיות בצוותים, לבדוק מי שולט בשיחה, מי מהוסס ומי מתנגד לניסיונות לקיים דיונים אמוציונליים.

Life Time Inc, המפעילה רשת של מכוני כושר, משתמשת בשירותי עיבוד השפה שמספקת Ambit Analytics בת השנתיים כדי להעריך את יכולתם של מנהלי המכונים לפתור בעיות בקבוצות קטנות. תרגולי הכשרה כאלה מציפים מידע הנוגע למידה שבה אנשים נוטים לגבור בקולם על אחרים, ומדרגים את אופן הדיבור ואת עוצמת הקול.

ארבעה עד שמונה משתתפים ומנחה מורידים אפליקציה למכשירי הטלפון שלהם ומפעילים את ההקלטה בלחיצת כפתור. לרוב הם מקבלים בעיה היפותטית שדורשת פתרון. לאחר מכן מייעצת Life Time לעובדיה החדשים לגבי המיומנויות שעליהם לשפר, בין שמדובר בשיפור יכולת ההקשבה ובין שמדובר בהגברת התכיפות של ההשתתפות. "יש אנשים שקל להם יותר לקבל משוב מבוסס נתונים מאשר משוב מאדם אחר, שעלול להצטייר כסובייקטיבי", אומר דייוויד פטרון סוואלב, סגן נשיא לענייני חינוך ב-Life Time. "אנחנו כבר ב'מראה שחורה'", מזכיר סוואלב את הסדרה העתידנית הפופולרית מבית נטפליקס.

השימוש באימיילים לפענוח דפוסי היחסים הפנימיים והיחסים עם הלקוחות סייע ליצרנית התוכנה Ramco Systems לצמצם את זמן ההכשרה של אנשי צוות המכירות החדשים במשרדיה, הפרושים מפרינסטון ועד סינגפור. כאשר נציג או נציגת מכירות עוזבים את החברה, לדוגמה, Ramco יכולה לזהות את 50 קשרי הלקוח החזקים ביותר שלהם ולמהר להעביר את המידע אל מי שהחליף או החליפה אותם. באופן כזה נדרשים כמה שבועות, ולא עד חמישה חודשים, כדי לעדכן את העובדים החדשים בפרטים, אומרים בחברה. 

מזהים את בעלי ההשפעה הנחבאים

מנכ"ל TrustSphere מאניש גואל אומר שבאמצעות ניתוח תעבורת המיילים והצ'אטים, בלי לקרוא את תוכנם, החברה שלו יכולה להצביע על בעלי כוח ההשפעה בחברה, גם השקטים בהם, ועל העובדים שמקיימים יחסים איתנים ומתמשכים עם עמיתיהם בחברה, על ידי זיהוי ההודעות שזוכות למענה מהיר. החברה יכולה לסייע כך באיתור "כוכבים" פחות מובנים מאליהם. לדבריו, ניתן לקבל רמזים שימושיים מהנתונים בדרכים אתיות ושקופות, ולצד זאת לכבד גם את פרטיותם של העובדים.

יש מנהלים וחוקרים המתריעים על כך שהשימוש בבינה מלאכותית ובעיבוד שפה טבעית במקום העבודה עודו בחיתוליו וכי הנתונים העומדים לרשותם של המעסיקים מציירים תמונה חלקית בלבד של יומם של העובדים ושל מערכות היחסים ביניהם. קל לזהות שמחה וכעס, אך קשה יותר לזהות ניואנסים דקים. 

הדרישה לניתוח נתונים במקומות עבודה הצמיחה עשרות חברות סטארט-אפ, ובהן Bunch.ai המנתחת נימות דיבור בערוצי Slack כדי לאמוד את הכימיה והמורל בקרב צוותים. יותר מ-2,000 עובדים בתחומים שונים - ובכלל זה בריאות, אנרגיה, משפטים, רכב וממשל - משתמשים בטכנולוגיית הניטור של חברת Teramind. רבות מהן עסוקות במניעת זליגה של מסמכים וקניין רוחני אל המתחרים.

Teramind משתמשת במערך תוכנות המסוגל לבחון צגים, לתעד הקלדות ולהקליט וידיאו של פעילויות העובדים בזמן אמיתי, ולנתח את האופן שבו העובדים מנצלים את זמנם. יש מעסיקים המבקשים להפעיל מערכות התראה ברגע שעובד או עובדת יפתחו או ינסו להדפיס מסמכים מסוימים. החברה יכולה גם לסווג את שעותיהם של העובדים כפרודוקטיביות או בלתי פרודוקטיביות בהתבסס על פעילויות כמו שיטוט בפייסבוק.

הטכנולוגיה מראה לחברות כיצד מתבצעת העבודה הלכה למעשה, אומרים בחברה, ורוב המעסיקים מציינים בפני העובדים שייתכן שפעולותיהם מנוטרות. 

תגים שמזהים את רמת הסטרס

חברות אחרות בודקות באיזו מידה מוכנים העובדים לוותר על פרטיותם. בן ואבר מ-MIT, מייסד-שותף של חברת הסטרטאפ Humanyze מבוסטון, עמד בראש קבוצה של חוקרים מ-MIT שבדקו תגים המצוידים במיקרופונים שישמשו כדי להקליט את נימת קולם של עובדים ולזהות שינויים בדרגת העקה (סטרס) שלהם. הטכנולוגיה נבחנה בבנק מרשימת פורצ'ן 500 בארה"ב ובכמה חברות ביפן, שהתאבדות על רקע עקה הקשורה בעבודה היא בעיה ידועה בה. התגים נמצאו אפקטיביים, אף שפרישה רחבת היקף שלהם אינה עניין פשוט, אומר ואבר.

"המעסיק שלך שולט בפרנסה שלך, ואם הוא אומר 'תן לי את הנתונים' קשה מאוד לסרב", אומר ואבר.

העובדים שלקחו חלק בפרויקט המחקר הצטרפו לניסוי מרצונם וידעו שהם מנוטרים.

Humanyze מתמקדת כעת בתגי בלוטות' שניתן להשתמש בהם כדי לנטר את תנועותיהם של עובדים ברחבי המשרד. היא מצליבה בין הנתונים הללו לבין מידע על תדירות הודעות הדוא"ל של העובדים כדי לסייע לחברות לאמוד את שיתוף-הפעולה בין עובדיהן ואת הפרודוקטיביות שלהם. ואבר אומר כי ארה"ב זקוקה לתקנות ברורות יותר בכל הנוגע לניטור עובדים ולאיסוף נתונים.

לסלו בוק, שסייע לטבוע את המושג "אנליטיקת אנוש" בזמן שעבד בגוגל מבית אלפבית, מתריע כי המעסיקים עלולים להשרות על עובדים חוסר נוחות כאשר הם מנטרים כל תנועה וכל הודעה שלהם. כיום הוא משמש מנכ"ל של חברת תסקירי העובדים Humu. "לא צריך לחבר כל עובד ל-MRI כדי לגלות איך לגרום לו לעבוד יותר טוב", הוא אומר.

עוד כתבות

כרזת ''הצרעה הירוקה'' של ברוס לי. דיאלוגים שנונים מסרטי קונג פו / צילום: Reuters, ARCHIVIO GBB / CONTRASTO

על הספר החדש של טרנטינו וההערצה שלו לאלימות פרועה

הבמאי האמריקאי האייקוני קוונטין טרנטינו, הוציא לאחרונה ממואר בו הוא מדביק את הקורא בתשוקתו לקולנוע ולתרבות הפופ של שנות ה-70 שמלווה אותו מגיל צעיר

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר. בשבוע שעבר בטהרן / צילום: Associated Press

להגיע לים התיכון, זה מה שהם תמיד רצו

ניחושים על מצב הדעת האיראני: האם רגשי עליונות אתנית בני 2,500 שנה משתפים פעולה עם משיחיות אסלאמית?

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

כך התמלאו שורות הצבא ברחפנים וברובוטים מתוצרת חברות ישראליות קטנות

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

אילוסטרציה: shutterstock

הסעיף "הקטן" בעסקת נדל"ן שיתחיל לסבך אתכם עם רשות המסים

באילו מקרים השחקנים בשוק הנדל"ן "בני חורין" מהקשר שנכפה עליהם ככלל עם רשות המסים? ● גלובס עושה סדר בזכויות החוזיות והתנאים שמשחררים אתכם מחובת הדיווח לרשויות המס, לפחות בשלב עריכת החוזה

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

מציאות הפוכה / צילום: Shutterstock

אם תסתכלו על הנתונים האלה תקבלו רושם שונה לחלוטין על מה שעומד לקרות בשווקים

בזמן שמחירי המניות מאותתים על צפי להורדת ריבית, תשואת השיא באג"ח הממשלתיות משקפת תחזית הפוכה ● בשוק הסחורות הבהלה לזהב שוברת שיאים, תרחיש השמור לחששות מפני גלישה למיתון, בעוד שהנפט משדר עסקים כרגיל ● אז מה ההסבר לנתונים הסותרים לכאורה, וכיצד ניתן להרוויח מכך

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?