גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט סגרה יום של ראלי: המדדים מחקו כמעט את כל העליות של שבוע המסחר הסוער

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.4% ואיבד השבוע רק 0.4% ● S&P 500 ונאסד"ק סגרו את השבוע בעליות ● הרקע לעליות: התאוששות תשואות אג"ח ארה"ב ונתוני יצוא מפתיעים לטובה מסין ● אובר צנחה אחרי הסגירה בעקבות דוחות מאכזבים בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● הנתונים בסין מציגים זינוק מפתיע של 3.3% ביצוא ביולי

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

וול סטריט סגרה יום מסחר של עליות חדות, והצליחה למחוק את רוב הירידות שרשמה בסופו של שבוע מסחר סוער. 

מדד S&P 500  עלה ב-1.9% וסיכם את השבוע בעלייה של 0.2%, הדאו ג'ונס  קפץ בכ-1.4% ואיבד רק 0.4% בסיכום שבועי ואילו מדד נאסד"ק  זינק ב-2.2% ורשם עלייה שבועית של 0.4%.

את הראלי בוול סטריט דחפה ההתאוששות בתשואות האג"ח בארה"ב והנתונים החיוביים על היצוא של סין.

מניית אובר   (Uber) נפלה ב-12% לאחר סיום המסחר, אחרי שפרסמה דוחות מאכזבים לרבעון השני, שכללו הפסד של 5.24 מיליארד דולר.

21:30

העליות בוול סטריט ממשיכות להתחזק ומדד S&P 500  עבר גם הוא, בעקבות הנאסד"ק , לטריטוריה החיובית בסיכום השבוע הסוער של המסחר. 

19:30

העליות בוול סטריט מתחזקות על רקע התאוששות תשואות האג"ח מהנפילות החדות, בעקבות נתוני היצוא המעודדים מסין. מדד דאו ג'ונס  מוסיף 3012 נקודות, עלייה של 1.2%, ומדד S&P 500  מתחזק ב-1.6%.

העליות החדות מסייעות למדדים למחוק את רוב הירידות החדות מהמסחר ביום שני האחרון, שבו נפלו המדדים ב-3.5%-3%. ברמה השבועית הנאסד"ק רושם עלייה מינורית ואילו הדאו וה-S&P יורדים רק ב-0.6% וב-0.1%, בהתאמה.  

מניות ההייטק מובילות את העליות, עם התחזקות של 2% בסקטור. מניית AMD  היא הבולטת בסקטור עם זינוק של 14%, לאחר שהמשקיעים קיבלו עידוד מהשקת דור שני של שבבים לדאטה סנטרס. 

מניית וולט דיסני  עולה ב-1.8% לאחר שקרדיט סוויס העלה המלצה למניה. אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרות ב-1.76%. בגרמניה נסחרות האג"ח הממשלתיות בתשואה שלילית של 0.5% לאחר שירדו כבר לשיא שלילי של מינוס 0.6%.  העלה המלצה 

בורסות אירופה ננעלו בעליות על רקע ההתייצבות בתשואות האג"ח ונתוני היצוא הטובים מהמצופה בסין. 

מדד סטוקס אירופה 600  זינק ב-1.4%, ואת העליות הובילו מניות חברות המשאבים הבסיסיים החשופות לסין, שהתחזקו ב-2.3%. 


17:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות לאחר מספר ימים סוערים, ומחיר הזהב נסוג בכ-1%, בעוד הנפט מזנק ב-2.5% ל-52.4 דולרים לחבית, אחרי הצניחה אתמול. 

מדד הנאסד"ק עולה בכ-1% בפתיחה, מדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.5% ומדד S&P 500 עולה ב-0.8%.

סיוה  מזנקת ב-15% אחרי הדוחות. החברה העלתה תחזיות וצופה לסיים את 2019 עם הכנסות של 82-83 מיליון דולר; התמלוגים ברבעון השלישי צפויים להגיע לשיא של יותר מ-12 מיליון דולר. סיוה עקפה את התחזיות ברבעון השני עם צמיחה של 5% בהכנסות ל-18.4 מיליון דולר, וגידול של 25% ברווח המתואם למניה ל-5 סנט.

מנייתה של חברת הזמנת הנסיעות ליפט , דיווחה אמש על הכנסות רבעוניות גבוהות מתחזיות האנליסטים ועל הפסד נמוך מהצפוי. המניה מזנקת כעת בכ-6% בוול סטריט. 

חברת קליקסופטוור מפתח תקווה נמכרת לפי שווי של 1.35 מיליארד דולר לחברת סיילספורס  האמריקאית.

מלחמת הסחר חוזרת לכותרת - האם היא יוצאת משליטה (האזינו לפודקאסט)

15:00

לאחר פרסום דוחות טבע , מהמלצה שהגיעה לידי "גלובס", בבנק פועלים כותבים כי "קשה מאוד להעריך עד כמה טבע חשופה פיננסית לסיכון המשפטי בפרשות האופיואידים ותאום המחירים. בשוק ההון נעו עד כה הערכות בין 2-6 מיליארד דולר. אנו הערכנו את החשיפה בכ-3 מיליארד דולר, אולם קיים סיכון גבוה מאוד שהקנסות והפיצויים בפועל יהיו שונים באופן משמעותי מהערכה זו".

פייבר  הישראלית פרסמה דוחות ראשונים מאז ההנפקה בוול סטריט, ורשמה צמיחה של יותר מ-40% בהכנסות.

סיוה  מעלה תחזיות וצופה לסיים את 2019 עם הכנסות של 82-83 מיליון דולר; התמלוגים ברבעון השלישי צפויים להגיע לשיא של יותר מ-12 מיליון דולר. סיוה עקפה את התחזיות ברבעון השני עם צמיחה של 5% בהכנסות ל-18.4 מיליון דולר, וגידול של 25% ברווח המתואם למניה ל-5 סנט.

פריגו  עקפה את התחזיות לרבעון השני, כאשר הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-1.15 מיליארד דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-1.13 מיליארד דולר, והרווח הנקי Non-GAAP למניה הגיע ל-86 סנט, 7 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

נייס  הישראלית עקפה גם היא את התחזיות לרבעון השני והעלתה את התחזיות לשנה כולה.

אמדוקס  הישראלית דיווחה אמש על תוצאות הרבעון לאחר המסחר, ועקפה התחזיות. הרווח הנקי גדל ב-10% ל-163 מיליון דולר.

קמהדע  דיווחה על דיונים עם טקדה בנוגע להארכה אפשרית של תקופת המעבר של ייצור GLASSIA לטקדה.

באירופה המדדים עולים בהובלת הקאק הצרפתי שעולה ב-1.2%. הפוסטי מטפס ב-0.3% והדאקס עולה ב-0.8%.

10:11

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה החיובית, בהובלת מדד הקאק בצרפתי שקופץ ב-1%. מדד הדאקס עולה ב-0.7% ומדד הפוטסי הבריטי מטפס ב-0.3%. 

באסיה המדדים טוקיו ניקיי 225  שנחאי כללי הונג קונג הנג סנג נסחרים גם הם בעליות, ובשעה זו החוזים העתידיים צבועים בירוק.

08:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') בעליות שערים, לאחר שהנתונים בסין הצביעו על זינוק מפתיע ביצוא המדינה ביולי, למרות מלחמת הסחר המתמשכת מול ארה"ב. 

המשקיעים משגיחים על שער היואן הסיני, שחצה שוב את הרמה הפסיכולוגית המשמעותית של 7 יואן לדולר, לאחר שהבנק המרכזי של סין קיבע את השער על נקודת האמצע הנמוכה ביותר זה למעלה מעשור. 

עליות של כ-1% נרשמות בשנחאי  ובShenzhen SE Composite , ועליות של כ-0.7% נרשמות בהונג קונג 

בטוקיו עולה מדד ניקיי  בכ-0.5%, ואילו הקוספי   בקוריאה הדרומית מתחזק בכ-1%. עלייה של כ-0.4% נרשמת במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה.

הבנק המרכזי של סין קבע היום את רמת האמצע היומית של היואן למסחר מול הדולר על 7.0039 - הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008. הבנק מתיר לשערי החליפין לנוע במסחר עד לרמה של 2% מעל לנקודת האמצע או מתחתיה. 

נתוני המסחר של סין מצביעים על עלייה של 3.3% ביצוא ביולי. היבוא בחודש שעבר נפל ב-5.6%, מה שמותיר את סין עם עודף מסחרי של 45.06 מיליארד דולר ביולי, בהשוואה לעודף של 50.98 מיליארד דולר ביוני.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

ירידות בוול סטריט; טסלה יורדת ב-3%, סולאראדג' בשפל של 5 שנים

נאסד"ק יורד ב-0.3% ● מחיר הקקאו מזנק ב-10% לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה מזנקת ב-22% ● ליתיום אמריקס צוללת ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת 9.28 מיליארד דולר שציפו האנליסטים ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים גלובליים במהלך הרבעון, ב-80% יותר מהצפי

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס