גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית: ת"א 35 עלה ב-0.5%; טבע זינקה ב-8%

מדד ת"א 125 רשם עלייה של 0.3% ומדד ת"א 90 ננעל כמעט ללא שינוי ● אופקו הלת' זינקה ב-9%, ומניית טבע קפצה ב-8% ● מניות שפיר הנדסה וקבוצת עזריאלי איבדו כ-4%

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.3%, ואילו מדד ת"א 90 ננעל כמעט ללא שינוי, לאחר שירד ב-0.06%.

בצד החיובי אופקו הלת' זינקה ב-9%, ומניית טבע קפצה ב-8%. מניית כיל  רשמה עליות של 4% במחזור ער, לאחר שהחברה דיווחה על הרחבת כושר ייצור תרכובות הברום בעקבות חתימה על הסכמים עם לקוחות באסיה. בעלת השליטה בה, החברה לישראל  נהנתה מעלייה דומה.

בצד השלילי, מניות הנדל"ן איבדו גובה: מניות שפיר הנדסה  ועזריאלי קבוצה  איבדו כ-4%, מניות אמות , מליסרון ואלוני חץ  ירדו בכ-3%.

15:00

עליות קלות נרשמות כעת בבורסה של תל אביב, במקביל למגמה מעורבת עם נטייה לירידות באירופה ולאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אתמול. הסוחרים בארץ ובעולם ממתינים בימים אלה להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו בנוגע לריבית ביום חמישי הקרוב, ולהודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי הבא.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של עד 0.3% ומדדי התל בונד המרכזיים רשמו עליות של עד 0.1%.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של 0.3% סביב 3.54 שקלים, והאירו רשם עלייה דומה ונסחר סביב 3.9 שקלים.

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מציין בסקירתו השבועית כי "למרות כל הדיבורים הבהולים על רכישות מט"ח, בנק ישראל לא קנה כזה. על רקע הצעקות של בנק ישראל, השקל התייצב לאחרונה - אבל סביר להניח שללא הפיכת הדיבורים למעשים השקל יחזור להתחזק".

כהנוביץ' מתייחס עוד בסקירה לכלכלה האמריקאית והעריך כי "החברות מדווחות על המצב הכלכלי הגרוע ביותר מאז משבר 2008, אינדיקציה לכך שהצמיחה ברבעון השלישי ירדה מתחת ל-1.5%. רק בשני מקרים מאז משבר הסאב-פריים עסקים דיווחו על מצב קשה יותר מהמצב כיום, אחד בעת 'כיבוי' הממשל האמריקאי ב-2013 והשני בעת מזג אויר קיצוני, ב-2016. החולשה כיום מיוחסת בעיקר להזמנות ליצוא. מדד מנהלי הרכש של מרקיט מאותת כי הצמיחה בארה"ב האטה ברבעון השלישי לקצב של מתחת ל-1.5%. באופן דומה, מודל הצמיחה של שלוחת הפד באטלנטה מתאר צמיחה של 1.47% ומודל שלוחת הפד בניו-יורק 1.6%".

עוד כותב כהנוביץ', כי "היחלשות שוק העבודה בארה"ב מתחילה להיות מערכתית. ייצור המשרות בתקופה ממושכת יותר של עשרה חודשים מלמד על מגמת התקררות ברורה. בעשרת החודשים האחרונים הסקטור הפרטי במשק האמריקאי ייצר בממוצע 158 אלף משרות חדשות בחודש, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2013, ועדיין ישנה מגמת התקררות".

בהתייחסות להודעת הריבית הצפויה ביום חמישי באירופה הוא מציין, כי "אם ה-ECB (הבנק האירופי המרכזי) יבצע השבוע רק הפחתת ריבית אחת של 0.1%, וישיק תוכנית רכישת ני"ע קטנה מ-40 מיליארד אירו, השוק יתאכזב. לכן להערכתנו קיים סיכוי גבוה יותר להפחתה כפולה של 0.2%, ולא סביר שדראגי (נגיד הבנק) ירצה כעת לאכזב את השוק".

כיל  בולטת בעלייה של 4% במחזור ער לאחר שהחברה דיווחה על הרחבת כושר ייצור תרכובות הברום בעקבות חתימה על הסכמים עם לקוחות באסיה.

עוד בולטות בעליות של עד 5% מניות טבע , החברה לישראל , תמר פטרוליום , אופקו ונפטא .

אנרג'יקס  רשמה עלייה של 1.1%, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי ועדת התשתיות הלאומיות אישרה את פרויקט אר"ן להקמת חוות רוח ברמת הגולן.

מנגד, ירידות של עד 3% נרשמת במניות שיכון ובינוי , עזריאלי, דמרי , קבוצת אשטרום  ולייבפרסון .

בקרב המניות הקטנות בולטת ג'י.פי גלובל  עם קפיצה של 26%, לאחר שהחברה דיווחה כי הצליחה לגייס כ-17 מיליון שקל בהנפקת מניות.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 35 מוסיף 0.2% לערכו ומדד ת"א 90 משיל 0.2%. מניית בזק  יורדת ב-0.2%, שיכון ובינוי  מאבדת כ-1%, ווי בוקס מחקה את העליות, ביוליין  מזנקת ב-14%, ארנה גרופ  בולטת בעלייה של 6.7% ולפידות חלץ יהש  קופצת ב-7.8%.

כן פייט ביופרמה  דיווחה על שת״פ אסטרטגי עם יוניבו  בתחום הקנאביס, הכולל הקצאה של 20% ממניות החברה ליוניבו.

אינטרקיור  דיווחה כי החברה הבת קנדוק חתמה על הסכם הפצה עם ס.ל.א (מקבוצת טבע) לפיו תעניק האחרונה שירותי לוגיסטיקה, אחסון, ליקוט והפצת מוצרי קנאביס לשימוש רפואי לבתי מרקחת.

מחזור המסחר בשעה זו מסכם ב-500 מיליון שקל.

12:00

כיל  הודיעה היום כי חטיבת כיל מוצרים תעשייתיים, יצרנית של ברום ומוצרים מבוססי ברום, תרחיב את כושר הייצור של מעכב הבעירה TBBA, תרכובת המשמשת בעיקר לייצור מעגלים מודפסים עבור תעשיית האלקטרוניקה, במפעלי תרכובות הברום בנאות חובב, בהיקף של עד 25 אלף טון בשנה. כמו כן, בכוונת החברה להרחיב בכ- 50% את כושר הייצור של FR1025, מעכב בעירה פולימרי ידידותי לסביבה המשמש לתעשיית הרכב, ולהגדיל את צי מכלי הברום (איזוטנקים) בכ-10%. לצורך כך, החברה תשקיע כ-50 מיליון דולר אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות של עד 110 מיליון דולר החל מ-2021.

אלקטרה  דיווחה היום כי אלקטרה תשתיות זכתה במכרז של רכבת ישראל לביצוע עבודות תשתית, גישור ומנהור למסילת 431. סך התמורה הצפויה בגין העבודות עומד על כ-385 מיליון שקל.

11:30

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות. מדד ת"א 35 ללא שינוי ומדד ת"א 90 משיל 0.3%. מניית בזק  עולה ב-0.6%, שיכון ובינוי  מאבדת כ-2%, ווי בוקס עולה ב-2.7%, ג'י.פי גלובל  מזנקת בכ-20%, כלל ביוטכנו  מטפסת ב-4%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-250 מיליון שקל.

09:40

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות. מדד ת"א 35 משיל 0.1% ומנגד מדד ת"א 90 עולה ב-0.1%%. מניית אופקו הלת'  מטפסת ב-3.5%, טבע  עולה ב-2.1%, לידר השקעות  עולה ב-3.5% במחזור השני בשוק.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לנעילה היציבה אמש בניו יורק, כאשר המדדים המובילים ננעלו ללא שינוי מהותי, ורחוקים ביותר מ-2% משיא כל הזמנים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.14%, מנגד הנאסד"ק השיל 0.19% ומדד S&P 500 ננעל ללא שינוי.

התקווה בשוק לחידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב מספקת רוח גבית למדדים. לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו: "הודעה בדבר החזרה המתוכננת לשיחות סחר בין ארה"ב לסין, הרגיעה באסיה עם ביטול תכנית חוק ההסגרה בהונג קונג ומפלת ראש ממשלת אנגליה ג'ונסון באישור צעדיו במסגרת תכניתו לפרידה 'קשה' כזו שתבוא ללא הסכם חליפי מההסכמים עם האיחוד האירופי עוררו את התיאבון ליטול סיכונים".

מניית טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 2.4% לאחר שזינקה אמש בכ-6% בוול סטריט. ברקע דווח כי פארדו פארמה צפויה לפשוט רגל בצל פרשת משככי הכאבים, מה שמעלה את האפשרות לנקיטת קו פחות נוקשה מול החברות בפרשה, בתקווה שלא יגישו בקשה לפשיטת רגל כדי להימנע מפיצוי במסגרת הפרשה.

נייס חוזרת עם פער חיובי של 0.3%, כיל עם פער שלילי של 0.3%, אלביט מערכות עם פער שלילי של 0.7% ופריגו צפויה לספק תמיכה עם פער חיובי של 1.5%. קנון חוזרת עם פער חיובי של 1.1%, ואופקו חוזרת עם פער חיובי של 5.2%. 

אתמול בתל אביב המסחר ננעל בגממה מעורבת כאשר מדד ת"א 25 טיפס ב-0.26%, מנגד ת"א 90 השיל 0.1%. מניית רציו פטרוליום עלתה בכ-4%, רציו יהש איבדה 4%, טבע עלתה ב-4%. 

ארקו החזקות תמשיך לרכז עניין בהמשך לזינוק של כ-5% אתמול, לאחר ההודעה מוקדם יותר השבוע כי החברה צפויה לרכוש כ-1,450 תחנות תדלוק וחנויות נוחות בארה"ב. כך מספר התחנות והחנויות של החברה בהובלת בהובלת אריק קוטלר, יגדל לכ-2,800, כמות הדלק הנמכרת תוכפל לכ-2.2 מיליארד גאלונים בשנה והחברה תיכנס ל-11 מדינות נוספות.

מטומי התרסקה אתמול בכ-25%. החברה עדכנה שלשום על הצעה לא מחייבת שקיבלה, למכירת החברה הבת Team Internet. ההיקף הכספי של ההצעה לא דווח, אך מטומי ציינה שיחד עם הכסף שיש לה בקופה, הסכום יספיק להחזיר את החוב שיש לה למחזיקי איגרות החוב. 

עוד כתבות

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים