גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תעשייה על פרשת דרכים: "רוב משרדי הדיגיטל יגוועו וייסגרו"

משרדי הדיגיטל הקטנים היו חוד החנית של החדשנות בפרסום ● הלקוחות נהרו אליהם, ורובם קיבלו הצעות רכישה ממשרדי פרסום מסורתיים שחיפשו לחדור לעולם החדש ● ואולם לאחרונה הודבק הפער ויצר עבורם איום קיומי ● בכיר בענף: "כמה כבר אפשר להרוויח מתקציב של 2-3 מיליון שקל מגוגל ופייסבוק?"

משרדי הדיגיטל במשבר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
משרדי הדיגיטל במשבר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

בשבוע שעבר פוטרו במשרד הפרסום גרייט דיגיטל כ-20 עובדים שהם כשליש מכוח-האדם במשרד. המהלך הפתיע את ענף הפרסום, כי לצעד הזה לא היו סימנים מקדימים. להפך: המשרד, שהתחיל את דרכו בדיגיטל, גייס בשנים האחרונות תקציבי פרסום מסורתיים וקיבל לטיפולו לקוחות בינוניים-גדולים, כמו יוניליוור ורשת המרכולים am:pm, שעבורם טיפל בכל הפרסומים נוסף לדיגיטל.

המשרד נתפס כמי שמספק עבודה באיכות גבוהה, והיו לו קבלות אובייקטיביות. למשל, שנתיים של זכיות בפרסים בתחרויות הפרסום האפקטיבי, שמאפיינים משרדים גדולים יותר.

בענף טוענים כי הגידול המהיר של גרייט דיגיטל פגע בו. הגדלת ההוצאות גרמה גם לפגיעה ברווחיות. העבודה על פרסום דיגיטלי היא עתירת השקעות בזמן ובכוח-אדם יקר, ושולי הרווח בו צרים. היות שחלק הדיגיטל במשרד גדול, ולא כל הלקוחות ניהלו דרכם את החלקים הרווחיים יותר, כמו פרסום האופליין, עבדו בגרייט יותר והרוויחו פחות.

כדי לייצר בידול, נכנסו במשרד גם להשקעות ב"מרקטינג אוטומיישן" - פרויקט בעייתי מבחינת מימון למשרד בגודל כזה. בגרייט חישבו מסלול מחדש וחתכו בלקוחות לא רווחיים ובעובדים.

"קשה לנהל מותג בצורה 'שבורה'"

לדברי איתמר בר, שותף וסמנכ"ל אסטרטגיה בגרייט דיגיטל, "פיטורי העובדים באו אחרי שהחלטנו מה השירותים שאנחנו נותנים ללקוחות, ומיקדנו את הפוקוס והצעת הערך שלנו". לדבריו, המציאות של משרדי הפרסום היום מאתגרת מבחינת המודלים העסקיים, והענף הולך לקצוות. זה מתאים למשרדים גדולים או למשרדים קטנים, וכל שכבת האמצע מתמודדת עם קשיים גדולים.

"התחלנו כמשרד שנותן שירותים בעולמות החדשים של המדיה הדיגיטלית, לצד המשרדים הגדולים, ועם הזמן הלקוחות ביקשו שנעלה גם לסיפור המותג ולקמפיינים הגדולים. היה לנו משהו שצמח, אבל לגדול זה לא מספיק, וניסינו לסנכרן בין מה שהאמנו שהלקוחות צריכים להצלחתם ובין מה שאנחנו צריכים להצלחתנו.

"החלטנו שכדי להצליח עלינו לשמור רק לקוחות שלהם אנחנו מספקים שירות מלא. לא כל הלקוחות אימצו זאת כפי שרצינו. חלקם עובדים איתנו כך, ואחרים לקחו רק חלק מהשירותים, ונאלצנו לוותר עליהם, אף שחלקם לקוחות גדולים שרצינו בפורטפוליו. היו לקוחות גדולים שבאו רק לשירות מסוים, כמו ניהול אתר או רשתות חברתיות, תוך הבטחה שזה יגדל, ולא קרה.

"חלקם פיצלו תקציבים בין כמה, וקשה לנהל מותג בצורה 'שבורה'. זה לא מתחבר מקצועית. נפרדנו מלקוחות שלא מתכנסים למודל מקצועי נכון, ולא למודל עסקי נכון. ויתרנו על הרבה, אבל עדיין האחוז המשמעותי של העסק נמצא בלקוחות הגדולים שנמשיך לשרת. רצינו להצליח איתם ולרכוש עוד לקוחות במודל הזה, במקום לקוחות עם מודלים שלא עובדים". 

"יישארו משרדים שיפתחו התמחות נישתית"

גרייט דיגיטל שייך לקבוצת משרדים מתמחים שצמחו מתוך הדיגיטל בתקופה שרוב משרדי הפרסום לא נכנסו לתחום הזה. התמהמהות משרדי הפרסום המסורתיים, לצד הדרישה הגוברת של הלקוחות, הביאה לפריחת משרדים כמו גרייט, אלנבי וגפן טים, שיכלו לייצר קריאייטיב; או משרדים כמו קי-לוגיק וגו אינטראקטיב, שהביאו יכולות טכנולוגיות בתחום הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות).

הם היו חוד החנית של החדשנות בפרסום. הלקוחות נהרו אליהם, ורובם קיבלו הצעות רכישה ממשרדי פרסום מסורתיים, שחיפשו לחדור לעולם החדש. מעטים מהם, בעיקר המשרדים הטכנולוגיים, התחברו למשרדים הגדולים: קומפיוקול של אופיר כהן נרכשה על-ידי מקאן ונטמעה במקאן-דיגיטל. בהמשך רכשו אדלר-חומסקי את גו אינטראקטיב והדביקו את הפער מול משרדי פרסום אחרים.

אולם שניהם היו היוצאים מהכלל: רוב המשרדים, בעיקר המתמחים בקריאייטיב, העדיפו, כל אחד מסיבותיו, להישאר עצמאיים ולא לחבור לגדולים. הפער שהיה בינם למשרדים המסורתיים הלך והצטמצם. הפרסומאים ראו שחלקים גדולים מתקציבי הפרסום מופנים לדיגיטל, הבינו שאין ברירה, ביצעו השקעות גדולות ליישור קו ולצמצום הפערים, ודחקו את משרדי הדיגיטל.

רוב משרדי הפרסום הדיגיטליים שומרים על פאסון ומשדרים "עסקים כרגיל", אבל גרייט אינו היחיד שנערך אחרת. השנה נרכשה גפן טים של ערן גפן על-ידי וויקס. גפן ויתר על עצמאותו והפך לשכיר של החברה. משרד אלנבי שלח הביתה כמחצית מ-40 עובדיו ועובד במתכונת רזה יותר. אחרים בוחנים מיזוגים ורכישות, אך כעת הם הפכו למחזרים.

לדברי איש פרסום בכיר שנפגש עם כמה משרדים ונחשף למספרים, "היום הם לא באמת עסק מבחינת קבוצות הפרסום הגדולות". רובם רווחיים כדי לשלם משכורת לשותפים - כזו שהם גם היו מקבלים במקומות אחרים. הסיבה העיקרית לקנות אותם הייתה השלמת יכולות, ורוב הגדולים כבר עלו שלב. לפעמים זה כדי לקבל לקוח או כניסה למקום שרוצים בו, אבל לרוב אין סיבה לקנות".

לדבריו, זאת תעשייה ששולי הרווח בה קטנים, יש יתרונות לגודל, המודל העסקי קשה, וכמות העבודה הפרסומית הנדרשת היא אדירה. "להערכתי, יישארו משרדים שיפתחו התמחות ייחודית נישתית. ורוב משרדי הדיגיטל יגוועו וייסגרו, כמו שקרה לחברות הדיגיטל הגדולות. יהיה מקום למשרדים שמתמחים בנישות, כמו למשל 'בלינק' שנוסף לנישה הצטרפה לשותף (פרסום אבס). אבל רוב השוק הולך לקבוצות גדולות או לפרילנסרים וליועצים שנותנים פתרונות".

המדיה מגיעה ראשונה, וממנה פורסים מסע צרכני

לדברי גיא שמחון, מנכ"ל-משותף בחברת המדיה TMF, לקוחות לא מוכנים לשלם למשרדי פרסום כראוי, והם מרכזים אצלם את תקציבי הפרסום, לרבות הדיגיטל. "לגדולים יש יכולת להכיל קטגוריה פחות רווחית. מכל לקוח יש פעילות שמרוויחים יותר ומרוויחים פחות. אבל ביכולתם לאזן, מה שלא קיים אצל הקטנים. הם רוצים להיות מצוינים, ומשקיעים בחדשנות, אבל אין להם איך לממן זאת".

לדעת שמחון, המשרדים הגדולים צמצמו פערים בינם למשרדים המתמחים אך לא בהכול: "משרד כמו חוליגנס יודע לעשות בקריאייטיב דברים מתוחכמים שאחרים פחות יודעים. אבל הלקוחות לא רוצים היום קריאייטיב מתוחכם ומחפשים פרסום מבוסס תוצאות. מחפשים במדיה את התחכום, ובקריאייטיב את מה שמוכר ועובד. היום המדיה מגיעה ראשונה, וממנה פורסים כלים ומסע צרכני. מבקשים 'תעשו סטורי', ואז אנשי הקריאייטיב תופרים קריאייטיב על המדיה".

שמחון טוען כי התפצלות התקציבים שהביאה לשגשוג המשרדים הדיגיטליים נבעה מכך שלרוב משרדי הפרסום לא היו התמחויות הדרושות, והיות שלהרמת קמפיין נדרשות הרבה דיסציפלינות שדורשות סוג אחר של אנשים, ללקוח נראה הגיוני לפצל זמנית. "אבל זה הפיל עומס על לקוחות, לנהל המון גורמים ולסנכרן ביניהם. אז כשהגדולים קנו מתמחים או פיתחו יכולות בבית, הלקוח אמר לעצמו, 'עדיף לי לפשט את העבודה', וככה זה בכל העולם". 

גיא שמחון/ צילום:איל יצהר

לטענת בכיר לשעבר במשרד מתמחה, המודל הכלכלי הבעייתי אפיין את פעילות המשרדים הגדולים אפילו לפני שמשרדי הפרסום הגדולים החלו "לשאוב" להם תקציבים: "גם בשנים היפות יחסית של הסושיאל והפרפורמנס, עם מחזורים של 20 מיליון שקל, לא פגשנו את הכסף. אפילו אם בדוחות ראינו רווח קטן. אין היתכנות כלכלית למשרדי דיגיטל, ולכן נותרו מעט משרדים משמעותיים".

"קשה להרוויח כסף מקריאייטיב"

מקס שצ'רבקוב, מבעלי משרד פרסום חוליגנס, מסכים שמשרדי הדיגיטל מצויים בסיטואציה מורכבת: "אנחנו פועלים בקטגוריה בעייתית, אלימה ופוליטית, וקשה לעשות כאן כסף. בתעשייה כולה עושים פחות כסף, הפעילות הצטמצמה, ויותר משרדים רבים על חתיכה שהולכת וקטנה. וכשהחתיכה קטנה, מי שאוכל יותר אלה הגדולים והחזקים, ולקטנים נשאר פחות. למזלנו, לא הלכנו על מודל הפרסום הישן והטוב של עמלות. אנחנו יודעים להרוויח מהצעת הערך של קריאייטיב, אבל זה לא מיליונים".

לדבריו, חלק מהבעיה נובעת משיטות העבודה של חלק ממשרדי הדיגיטל, שאימצו מודלים מהפרסום המסורתי: "גרייט עשה עבודה מצוינת, אבל עובד בשיטות הישנות. לקוחות מוטי מדיה דיגיטלית הלכו למשרדים קטנים שיעשו להם עבודה טובה. אבל אי-אפשר להרוויח ממנה כסף, כי כמה כבר אפשר להרוויח מתקציב של 2-3 מיליון שקל מגוגל ופייסבוק? ועל תקציבים שיש בהם אופליין חזק המשרדים הגדולים משתלטים".

בניגוד לקולגות, שצ'רבקוב לא חושב שהפער בין משרדי הפרסום המתמחים למשרדים המסורתיים נסגר. "הם התקדמו, אבל המתמחים טסו קדימה, ומה שמשרדים כמו 'קילוג'יק' יודעים היום לעשות, הגדולים לא יוכלו ליישם בקרוב". 

עם זאת, ישנו תהליך של התפכחות והבנה שנדרש שינוי: "לפני תשע שנים, כשפתחתי את המשרד, הייתי נאיבי. חשבתי שאעשה קריאייטיב, וישלמו לי על זה, ולצורך קניית המדיה ילכו לחברה מתמחה שתגיש את הפרסום. התברר שקשה להרוויח כסף מקריאייטיב. לקוחות רוצים מישהו שיהיה על כל הקו השיווקי וביקשו 'תן לי מישהו שידע לקחת אותי מהתחלה עד הסוף, יעשה ויגיש ויעמוד ביעדים'.

"אבל אם מסתכלים קדימה, עוד כמה שנים רוב העסקים יהיו מוטי דיגיטל, כמו וויקס, ולא ילכו למשרדים כמו אדלר-חומסקי. ואלה הלקוחות שנצטרך לטפל בהם, לא בשופרסל. המתודולוגיות הקריאטיביות של המשרדים הישנים שונות, ואי-אפשר להלביש את המודל הישן על הדאטה ועל קמפיין דיגיטלי. קבוצות הקריאייטיב רחוקות ממנהלי המדיה והטכנולוגים, ועל הפער הזה קשה למשרדים הישנים להתגבר". 

מקס שצ'רבקוב / צילום: איל יצהר

צ'רבקוב מאמין שהמציאות וסוגי העסקים שמשרדים כמו שלו מטפלים בהם, מחייבים פתרון מתודולוגי שיווקי חדש. "כדי להביא ביזנס אמיתי לעסק, צריך מתודולוגיות דיגיטליות. ומשרדים כמו חוליגנס ב-DNA שלהם יותר קרובים לטכנולוגיה ולדאטה. לכן עלינו לחבור למי שיש יכולות משלימות ולהמציא איתו את מודל הקריאייטיב החדש, בהתאם למה שהמדיה מגדירה. כי המדיה מגדירה את שוק הפרסום.

"בעבר זו הייתה היכולת המסחרית לקנות מדיה, והיום זו היכולת המקצועית לנהל מדיה, כי למתפרה בירוחם ולוויקס עומדת אותה מכונה בגוגל ובפייסבוק, וכוח קנייה זהה. לכן ההבדל הוא רק ביכולת המקצועית. או שמשרדי הדיגיטל יפתחו יכולות משלימות, או שיחברו למישהו שמשלים אותם. בסוף התהליך יהיו לקוחות שידרשו סוכנויות כמונו, ויהיו שימשיכו לעבוד כבעבר ופחות יזדקקו לנו, ולהם יהיו הסוכנויות שמתמחות במסחר".

גם איתמר בר מגרייט דיגיטל מאמין בשילוב דיסציפלינות, וסקפטי בנוגע ליכולת של משרד עם התמחות אחת לשרוד: "משרדים שהמודל שלהם הוא פרמיה על שירות אחד, קריאייטיב, זה אולי רלוונטי היום לסוג לקוחות מסוים, אבל לא בטוח שזה יהיה רלוונטי לנצח. אנחנו רוצים לבנות קשר ארוך-טווח, וזה לא נבנה סביב קריאייטיב בלבד. צריך גם יכולת אסטרטגית והבנה לאן הלקוח הולך, וזה בא לביטוי דרך הדאטה של הקמפיין והתוצאות".

אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, מאמין שלא רק משרדי הדיגיטל העצמאיים צריכים לחשב מסלול מחדש. "כל חברות הדיגיטל, גם אלה שבתוך המשרדים הגדולים, שלא מבינות שתחומים פשוטים לביצוע ינוהלו אצל הלקוח - וישקיעו בדברים שללקוחות יהיה קשה להכניס פנימה לתוך הבית כמו קריאייטיב ואסטרטגיה - יאבדו גובה. מי שלא יפתח יכולות אסטרטגיה טכנולוגיה וייצור תוכן, פשוט ייעלם". 

אמיר גיא  / צילום: איל יצהר

עוד כתבות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בזכות תוצאות חזקות, אופטימיות לעתיד ומהלך תקדימי: זו המנצחת הגדולה עד כה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

ביקור שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, בישראל / צילום: אמיל סלמן-הארץ

דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

לפי ה-ABC, על היחידות ש"הפרו זכויות אדם" לא יוטלו סנקציות כמו אי העברת נשק אמריקני ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● כל העדכונים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב