גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צוות המו"מ של הליכוד קבע פגישה למחר, בכחול לבן מטילים ספק בכנותם

המגעים לאחר העברת המנדט לנתניהו נראים על סף הבלתי אפשריים ● צוות המו"מ של הליכוד קבע אומנם פגישה למחר עם הצוות של כחול לבן, אך ברשימתו של גנץ מטילים ספק בכנות הליכוד: "משמעות הבלוק של הימין היא שנתניהו מעוניין לצרף את כחול לבן לממשלת ימין-חרדים שבה יש לו רוב"

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: כדיה לוי, טל שניידר; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: כדיה לוי, טל שניידר; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המגעים הקואליציוניים לאחר העברת המנדט לבנימין נתניהו נראים מורכבים על סף הבלתי אפשריים. צוות המשא-ומתן הקואליציוני של הליכוד קבע אומנם פגישה למחר (ו') עם הצוות של כחול לבן, אבל ברשימתו של בני גנץ מטילים ספק בכנות הליכוד.

כחול לבן עומדת על דרישתה כי המשא-ומתן יתקיים עם הליכוד בלבד ולא עם כל גוש ה-55 הכולל את המפלגות החרדיות וימינה. בכיר בכחול לבן אמר הבוקר (ה') ל"גלובס" כי משמעות הבלוק של הימין היא שנתניהו מעוניין לצרף את כחול לבן לממשלת ימין-חרדים שבה יש לו רוב. אם הוא מעוניין בממשלת אחדות עם יכולת לבצע רפורמות למען ישראל ולעמוד מול שלושת האתגרים כפי שהצהיר אתמול אצל הנשיא, עליו לסגור עם גנץ את העקרונות ואת חלוקת התיקים השוויונית. "אם היתר יסכימו להצטרף לעקרונות הללו, נדבר אחר-כך, אבל תוך שמירת האיזון", אמר הבכיר.

בכחול לבן דוחים בשלב הזה את הצעת הנשיא כי גנץ יכהן כממלא-מקום ראש הממשלה ויחליף את נתניהו שיצא לנבצרות בשל כתב האישום. בליכוד תומכים. השר יריב לוין מהליכוד אישר ברשת ב' כי נתניהו מוכן לדון בהצעת הנשיא. ההערכה היא - גם על רקע הודאתו של איימן עודה כי כחול לבן ביקשו שבל"ד לא תהיה ברשימת הממליצים - שבכחול לבן ממתינים להאצת התהליכים המשפטיים נגד נתניהו, שעשויים לשנות את התמונה.

בינתיים הצהיר עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר, כי הוא דבק בעמדתו לא לשבת עם נתניהו בממשלה ולא לנהל אתו משא-ומתן. בהודעה שפרסם הבוקר נאמר: "נתניהו חייב להפנים כי אזרחי ישראל בחרו להחליפו ורוצים תקווה חדשה. אנחנו התחייבנו, ואנחנו נקיים. לפני הבחירות התחייבנו שלא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו משא-ומתן, וכך נעשה. המנדט שקבלנו מבוחרינו הוא להחליף לא רק את נתניהו, אלא גם את המדיניות שלו. שינוי חברתי אמיתי יוכל להיעשות רק אם יתחיל עידן חדש של מעבר מהפקרה חברתית להשקעה חברתית, עידן של מעבר משנאת חינם לאהבת חינם". 

הדברים באים על רקע פרסומים כי על פרץ הופעלו לחצים מגורמים שונים לבוא למשא-ומתן, שכן נתניהו נמצא במצוקה ויהיה מוכן לשלם הרבה תמורת כניסת העבודה-גשר לקואליציה, כפי שהיה מוכן בפנייה ליו,ר העבודה הקודם אבי גבאי לפני פיזור הכנסת בחודש מאי השנה. מי שמצדד בכך הוא בין השאר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ועימו כמה מוותיקי העבודה ובהם מההתיישבות העובדת.

בתנועה הקיבוצית התנערו מכך ופרסמו הבוקר הודעה התומכת בעמדת פרץ: "התנועה הקיבוצית מחזקת את ידיו של יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, וקוראת לו לדבוק בהחלטתו שלא להצטרף בשום מחיר לקואליציה בראשותו של בנימין נתניהו. אנו מצפים ומקווים לחילופי שלטון בישראל ולהקמתה של ממשלה ממלכתית וליברלית בראשותו של בני גנץ, שתחזיר את ישראל לדרך הנכונה. התנועה מתנערת מכל וכל מאמירות של גורמי שוליים הפועלים למען האינטרס האישי שלהם ומדברים בשם עצמם ואינם מייצגים את עמדת התנועה, ערכיה ודרכה". 

פיני קבלו, חבר הנהלת מפלגת העבודה, קורא בפוסט בפייסבוק ליו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ לפתוח במשא-ומתן על כניסה לקואליציה: "אני קורא לעמיר לפתוח במשא-ומתן בכדי להישאר על הגלגל. אני יודע שאכעיס חלק מהחברים, אבל מותר לחלוק. לשם כך נוצרו המוסדות הפוליטיים לאשר כניסה לממשלה".

בישראל ביתנו מוכנים דווקא לדבר, ואפילו בלי תנאים מוקדמים לעצם המשא-ומתן, אבל עם אותה פסילת חרדים כמקודם. יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן אמר הבוקר ל"כאן רק"ע": "אין תנאים מוקדמים. אם הליכוד יפנה אלינו רשמית, אנחנו מוכנים למשא-ומתן איתם. אם תהיה פנייה רשמית, ישראל ביתנו תנהל משא-ומתן עם הליכוד בלבד, ולא עם בלוק ההלכה שנתניהו מביא איתו. לא יהיה שום שינוי בעמדת המפלגה, שלא תשב עם החרדים או המשיחיים (וגם משותפת או מרצ). לא נוותר על הדרישות שלנו בנושאי דת ומדינה, ביטחון, עלייה וקליטה, ורק במסגרת של ממשלת אחדות לאומית ליברלית". 

המשא-ומתן יחל אם כן רק עם כחול לבן, אבל לאור העמדות שהוצגו צפוי כי הוא יישאר במבוי הסתום, ונתניהו יחזיר לנשיא את המנדט מוקדם מכצפוי.

עוד כתבות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

עימותים אלימים גם באירופה: המחאה נגד ישראל מתרחבת לקמפוסים ביבשת

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור שעיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע