עודה: "כחול לבן ביקשו שנוריד מספר הממליצים מ-13 לעשרה"

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, בכחול לבן היו מעוניינים שהמנדט יוענק ראשית לנתניהו ורק לאחר מכן לגנץ • "הם מאמינים שנתניהו לא יצליח בהקמת ממשלה, ולאחר שזה יקרה - יתר המפלגות לא ירצו בחירות חדשות בפעם השלישית, יהיה לחץ ציבורי - ואז גנץ יצליח להקים ממשלה"

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, סיפר אתמול בערב בשידור בעמוד הפייסבוק שלו שההודעה להוריד את מספר הממליצים מטעמם מ-13 לעשרה, כך שבל"ד לא ייספרו והתוצאה הכללית של כחול לבן תהיה 54, הייתה תוצאה של שיחות בינם לבין כחול לבן.

עוד סיפר עודה שח"כ שלח היה זה שפנה אליו.

"פנו אלינו ואלי באופן אישי, ואמרו: 'אנא - היו עשרה חברי כנסת שתומכים בגנץ, ולא 13. אנחנו מעוניינים שהמנדט יוענק ראשית לנתניהו ורק לאחר מכן לנו'", אמר עודה.

לדבריו, "הם מאמינים שנתניהו לא יצליח בהקמת ממשלה, ולאחר שזה יקרה - יתר המפלגות לא ירצו בחירות חדשות בפעם השלישית, יהיה לחץ ציבורי - ואז גנץ יצליח להקים ממשלה".

ח"כ שלח אמר הבוקר כי הצעת הליכוד איננה לאחדות, אלא להצטרפות לממשלה ימנית. לדברי שלח בגלי צה"ל היום, הוא שוחח עם עודה וטיבי. "זהו שיח חשוב בו כחול לבן מתכוונת לקדם נושאים עבור הציבור הערבי".

"הוא לא עשה את זה במשך 13 השנים שהוא ראש ממשלה, הוא לא יעשה את זה היום"

לפיד פרסם הבוקר פירוט בפייסבוק בנוגע לעמדות של כחול לבן. לדבריו, הוא עצמו בעד ממשלת אחדות שתטפל בקשיים של החברה הישראלית (ושם הוא מונה שורה של כשלים), אולם זה יכול לקרות רק אם נתניהו לא יעמוד בראש. "הוא לא עשה את זה במשך 13 השנים שהוא ראש ממשלה, הוא לא יעשה את זה היום. הוא לא יכול", כתב לפיד.

לדבריו, ממשלה בראשותו נתניהו לא תקים ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות. "הוא הרי לא יתנדב לחקור את עצמו. במצבו המשפטי הנוכחי, כשהוא תלוי בשותפיו מאי פעם, ממשלה שהוא יוביל גם לא תעביר את חוק הפונדקאות, נישואין אזרחיים, לימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, חוק הגיוס, תחבורה בשבת".

עוד מציין לפיד כי נתניהו "לא יושיט יד לתושביה הערבים של ישראל, ולא לצעירים החרדים שמשוועים להשתלב בחברה הישראלית.

"אי אפשר לנהל מדינה מורכבת כמו ישראל עם כתבי אישום ואחרי שימוע. זה לא נכון מעשית, זה גם לא נכון מוסרית. אם יזוכה מכל החשדות, יוכל לחזור ולהיות ראש הממשלה".

לפיד מדגיש כי בכוונתם לקיים את הבטחתם לבוחרים "שלא נשב בממשלה של נתניהו כל עוד יש לו כתבי חשדות או כתבי אישום. הבטחות כאלה צריך להבטיח בזהירות לפני הבחירות, ולקיים אחרי הבחירות".

יו"ר בלד אמטנס שחאדה כתב הבוקר בתגובה בטוויטר כי "החלטתנו שלא להמליץ על גנץ התקבלה במוסדות המפלגה מיד אחרי הבחירות והיא החלטה עקרונית עקבית ועצמאית שנובעת אך ורק מעמדותנו הידועות והמוצהרות. בל"ד לא מקבלת החלטות לפי גחמות טקטיות, לא של כחול-לבן ולא של אף אחד אח".

יצויין כי מיד לאחר הפרסום ביום שני בבוקר כי בלד אכן מחוץ לרשימת הממליצים, שחאדה פרסם את הנימוקים לאי תמיכה בגנץ ובהם, מדיניותו שאינה שונה כמעט ממדיניות הימין של נתניהו וכן "עברו הצבאי שבו התפאר כי הרג ערבים, לא יכול להביא אותנו להרים יד עבורו. את הזכויות האזרחיות שלנו אנחנו צריכים לקבל בכל מקרה, ונפעל לעשות כן, גם בלי לוותר על עקרונותינו והאידאולוגיה שלנו".