גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הזמו עושה טוב למחזיקי האג"ח: לפידות העלתה ב-86 מיליון שקל את הצעתה לרכישת אפריקה ישראל

שווי הצעתן המשותפת של לפידות ואלטשולר שחם גמל עומד כעת על 1.33 מיליארד שקל - גבוה מהצעתה האחרונה של חברת הנדל"ן דמרי ● לטענתן, הצעתן עדיפה על ההצעה המתחרה גם מאחר שהיא כוללת תשלום מלא של התמורות המוצעות על-ידיהן מיד עם השלמת העסקה ● בעקבות לפידות, דמרי העלה ההצעה לסכום כולל של כ-1.31 מיליארד שקל

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

המאבק בין חברת הנדל"ן י.ח. דמרי  לחברת ההשקעות לפידות קפיטל  על רכישת השליטה באפריקה ישראל נמשך ומעלה את שווי התמורות המוצעות למחזיקי איגרות החוב של החברה. הבוקר דיווחה לפידות קפיטל כי העלתה את הצעתה לרכישת אפריקה ישראל ב-86 מיליון שקל, וזו עומדת כעת על 1.33 מיליארד שקל.

את ההצעה הנוכחית, כמו גם את הצעותיה הקודמות, הגישה לפידות קפיטל במסגרת שותפות אסטרטגית עם אלטשולר שחם גמל ופנסיה . לפי מתווה החלוקה שבין שתי השותפות, תחזיק לפידות ב-80% ממניות אפריקה ישראל ואילו אלטשולר שחם גמל ופנסיה תחזיק ב-20% הנותרים.

ההצעה המעודכנת של לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל כוללת תשלום מזומן של 620 מיליון שקל והעברת 20% ממניות החברה הנכדה אפריקה מגורים  בשווי של 223 מיליון שקל. נוסף על כך, יקבלו מחזיקי האג"ח גם את נכסי המזומנים של אפריקה ישראל (בניכוי תשלומים למס הכנסה ולהוצאות הסדר) בהיקף של 487 מיליון שקל.

לדברי לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה, הצעתן עדיפה על ההצעה המתחרה, מאחר שהיא כוללת תשלום מלא של התמורות המוצעות על-ידיהן (בסך של 843 מיליון שקל) מיד עם השלמת העסקה. כמו כן, כותבות השתיים, כי הן ערוכות להשלים את העסקה באופן מיידי וכי כבר השלימו את המשא ומתן והניסוחים להסדר מול נאמן האג"ח ונציגות המחזיקים, כך שניתן להגיש את מסמכי הסדר החוב לביהמ"ש באופן מיידי.

את תשלומי ההסדר מתכוונת לפידות קפיטל לממן באמצעות המזומן שבקופתה וקווי אשראי לא מנוצלים שברשותה. נוסף על כך, דיווחה החברה כי בכוונתה לצאת לגיוסי הון וחוב בהיקף כולל של 350-450 מיליון שקל. גיוסים אלו כוללים הנפקת זכויות לבעלי מניות קיימים (לצורך רכישת מניות נוספות) בהיקף של 50 מיליון שקל, הנפקת מניות לציבור בהיקף של 100-200 מיליון שקל, וכן הנפקת איגרות חוב חדשות מסדרה א' בהיקף של 100 מיליון שקל.

לפידות קפיטל, שבשליטת יעקב לוקסנבורג ("לוקסי"), מציינת כי היא אינה פעילה בתחום יזמות הנדל"ן והביצוע, ולכן אישור הממונה על התחרות להצעתה צפוי להתקבל במסלול הירוק במהירות. לשם השוואה, חברת י.ח. דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, עוסקת גם היא בתחום יזמות הנדל"ן למגורים, ולכן תידרש להמציא לביהמ"ש אישור של הממונה על התחרות, שעשוי לדרוש בדיקה ממושכת.

השוואת ההצעות לרכישת אפריקה ישראל

האסיפה נדחתה מהיום ליום א'

בעקבות פרסום ההצעה המשופרת של לפידות, דחו נאמני שלוש סדרות האג"ח    (כ"ו-כ"ח) של אפריקה ישראל את מועד אסיפות ההצבעה מהיום (ה') ליום א' הקרוב. באסיפה תועלה להצבעה הצעת החלטה לבחור באחת משתי ההצעות: בזו של לפידות קפיטל או בזו של י.ח. דמרי, כאשר לפי שעה הצעתה הנוכחית של י.ח.דמרי משקפת שווי תמורות נמוך יותר למחזיקי האג"ח, בהיקף של 1.294 מיליארד שקל. 

באסיפת הצבעה שנערכה בשבוע שעבר החליטו מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל להורות לנאמני שלוש סדרות האג"ח (כ"ו-כ"ח), שלא להגיש לביהמ"ש בקשה לכינוס אסיפות לצורך אישור הצעתה של לפידות קפיטל, וזאת בעקבות הגשת הצעתה המשופרת של י.ח.דמרי.

אפריקה ישראל במתכונתה הנוכחית המצומצמת כוללת כיום שתי פעילויות מרכזיות. אפריקה ישראל מחזיקה ב-100% מחברת הקבלנות והתשתיות דניה סיבוס, שמחזיקה בעצמה ב-74% ממניות יזמית הבנייה למגורים, אפריקה מגורים, בשווי של כ-830 מיליון שקל. מלבד שני נכסים אלו, מחזיקה אפריקה ישראל בקופת מזומנים דשנה ובקרקעות בסביון.

לאפריקה ישראל חוב של כ-2.25 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה משלוש הסדרות (כ"ו-כ"ח). שווי נכסיה של אפריקה ישראל (על פי ההצעות לרכישתה) נמוך בכ-1 מיליארד שקל משווי התחייבויותיה, ולכן היא מוגדרת כחברה חדלת פירעון. מסיבה זו, במסגרת הסדר חוב יימחקו ויתבטלו כל מניותיה הקיימות של אפריקה ישראל, המוחזקות כיום בידי לב לבייב וציבור המשקיעים. 

(עדכון): בעקבות הצעתן המעודכנת של לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה, העלתה הערב חברת י.ח. דמרי את הצעתה לרכישת אפריקה ישראל ב-16 מיליון שקל לסכום כולל של כ-1.31 מיליארד שקל. עם זאת, מדובר עדיין על סכום נמוך יותר מזה שהציעו הבוקר לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה, ושעומד על 1.33 מיליארד שקל. את התוספת לסך התמורה מציעה י.ח.דמרי באמצעות הנפקת אג " ח נוספות שלה מסדרה ח '.

עוד כתבות

תאונת דרכים / צילום: Shutterstock

"כאוס": האם בקרוב לא יהיה אפשר לתקן בישראל כלי רכב אחרי תאונה?

משרד התחבורה מתעכב בחתימה על תקנות חדשות, ויותיר 800 שמאים ללא רישיון החל מינואר ● המשמעות: הם לא יתנו חוות דעת, חברות הביטוח לא ישלמו - ומוסכים לא יתקנו את כלי הרכב

דייוויד אליסון, מנכ''ל Paramount Skydance / צילום: ap, Evan Agostini/Invision

פרמאונט במהלך נגדי לנטפליקס: מציעה לרכוש את וורנר ברדרס תמורת יותר מ־108 מיליארד דולר

בעקבות הצעת הרכישה של נטפליקס לוורנר ברדרס, פרמאונט מגישה מהלך נגד ומציעה לרכוש את כל וורנר ברדרס דיסקברי לפי שווי של יותר מ־108 מיליארד דולר ● ההצעה התומכת באיחוד כל נכסי החברה, בניגוד לפיצול שמציעה נטפליקס

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon

שעון החול לחתימה על הסיוע האמריקאי התהפך. היעד: בחירות האמצע לקונגרס

הקונגרס עומד לבחור מחדש את חבריו, וההחלטות על הסיוע עלולות להשתנות בהתאם ● במקביל, סעיף ההמרות, המאפשר להמיר חלק מהכסף לשקלים ולתמוך בתעשייה המקומית, מצטמצם במהירות ● בישראל מציעים פתרונות: לראות את ההסכם כ"שיתוף פעולה" ולא כ"סיוע"

זיו יעקובי, מנכ''ל קבוצת אקרו נדל''ן / צילום: אלכס פרגמנט

למרות הירידה במניה: מנכ"ל אקרו מכר מניות בכ-26.5 מיליון שקל

זיו יעקובי, מנכ"ל חברת הבנייה, הצטרף לגל המימושים בבורסה ומכר בימים האחרונים חלק מהמניות שברשותו - בשתי עסקאות מחוץ לבורסה ● המכירה מגיעה אחרי שבשנה החולפת ירדה מניית אקרו בכ-14% בניגוד למגמה בשוק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצר, שאטרסטוק

הפערים בנתונים ומי משלם הכי הרבה: 3 גרפים על שיטת המיסוי בישראל

מחקר חדש של רשות המסים חושף פערים ביחס לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל הנוגע להכנסות לפי עשירונים ● ממה נובעים הפערים, איזה עשירון נושא ברוב נטל המס ומי מצליח "להתחמק" ממנו?

עומס תנועה בנתיבי איילון / אילוסטרציה: Shutterstock

אלקטרה זכתה במכרז להקמת מערך מס הגודש בגוש דן

הפרויקט נועד לעודד מעבר לתחבורה ציבורית ולצמצם את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב ובצירים המרכזיים ● הטמעת מס הגודש בישראל צפויה להניב לקופת המדינה 1.3 מיליארד שקל מדי שנה, ומיועדת למימון פרויקטים של תחבורה ציבורית, כולל פרויקט המטרו

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

זו חברת הביטוח שתהפוך לשותפה בקבוצה של עמוס לוזון לאחר שתרכוש מניות ב-110 מיליון שקל

מנורה מבטחים רוכשת בשני שלבים מניות בקבוצת לוזון ותחזיק ב-6.9% מהונה ● היא תצטרף לבית ההשקעות מור, שבאמצעות הגמל וקרנות הנאמנות, כבר מחזיק ב-12% ממניות החברה שפועלת בתחום הבנייה למגורים בישראל ובפולין, מתן אשראי ואנרגיה ● מניית לוזון זינקה ב-46% מתחילת השנה

מקרון לצד נשיא סין שי ג'ינפינג, בביקור בבייג'ינג השבוע / צילום: ap, Adek Berry

"ההלם הסיני": אירופה מתמודדת עם חזית חדשה

המכסים של טראמפ דחפו את סין להסיט סחורה מאמריקה לאירופה, שהפכה לאחד מיעדי היצוא העיקריים שלה ● התוצאה: לחץ הולך ומעמיק על התעשייה האירופית ● בזמן שפריז דורשת מכסים וברלין חוששת מפגיעה ביצוא, סין רושמת לראשונה עודף סחר של יותר מטריליון דולר

משטרת ישראל מפתחת מערכת אכיפה מתקדמת / צילום: Shutterstock, trekandshoot

המדינה מקצה עשרות מיליונים למערכות למדידת מהירות. איך זה יעבוד?

המשטרה יצאה במכרז למצלמות חדשות שמודדות מהירות לאורך מקטעי כביש שלמים, כך שלא יתאפשר להאט לפני שמגיעים אליהן ● כ–80% מהאכיפה בכבישי ישראל היא ידנית ורק כ־20% דיגיטלית, ההפך משאר מדינות ה–OECD ● עלות הפרויקט: 14.4 מיליון שקל

חיילי מילואים / צילום: Shutterstock

תאגיד בנקאי לקח רכב כמשכון. ואז השופט גילה שהוא שייך למילואימניק

הגנה מפני הליכי הוצאה לפועל, הקדמת תשלומים באמצעות הלוואה חברתית והצעת הסדר שהגיעה אחרי קריסת החברה: שלושה פסקי דין שניתנו לאחרונה ממחישים כיצד מערכת המשפט מנסה למצוא את האיזון ולהגן על המילואימניקים

ביה''ס לרפואה באוניברסיטת רייכמן / צילום: רמי סיני

החברה הקטנה שרוצה לממן למנכ"ל לימודים במעל 100 אלף שקל לשנה

אולמד סולושנס מעוניינת לממן למנכ"ל החברה, פרופסור עוז שפירא, לימודי תואר שני באוניברסיטה רייכמן ● עלות שכרו השנתית צפויה להגיע לכ-1.5 מיליון שקל

מושגים לאזרחות מיודעת. סקר כוח אדם / צילום: Shutterstock

אתה גר בדירה בבעלותך? כך השאלה הזאת משפיעה על כל המדינה

מצב שוק העבודה משפיע על קבלת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר • כיצד הוא משתקף בפני קובעי המדיניות? • המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הישראלית שנפלה ב־27% ויוצאת מהמדד היוקרתי הזה בוול סטריט

שינויים בוול סטריט: חברת טכנולוגיית השבבים סיוה תיפרד ממדד S&P SmallCap 600 ● בעוד כשבועיים צפויות שלוש מניות להיכנס למדד S&P 500, לאחר שזינקו מתחילת השנה

מגרש רכבים / צילום: Shutterstock

ישראל עיכבה חידוש זיכיונות יבוא רכב, וסין דורשת הבהרות

סין פנתה רשמית לישראל בדרישה להבהרות אחרי שעיכוב בחידוש רישיונות יבוא, לרבות של מותגים בבעלות ממשלתית סינית, יצר חשש לפגיעה בפעילותם ● רשות התחרות בוחנת הגבלות נוספות על יבואנים גדולים, בעוד המתיחות בין המדינות כבר מתרחבת לזירת הביטחון

דירה למכירה / צילום: תמר מצפי

מס היסף יוחל גם על משקיעי נדל"ן: האם כדאי למכור את הדירה לפני שייכנס לתוקף?

בשינויים שמציע תקציב המדינה לשנת 2026 נכלל סעיף לפיו דירות מגורים להשקעה ייכללו בחישוב ההכנסה החייבת במס היסף, דבר שעשוי להשפיע על רבים ● מדוע זה קורה עכשיו, עד כמה זה משמעותי ואיך אפשר להפחית מרוע הגזרה? ● גלובס עושה סדר

פיוניר / צילום: Shutterstock, Primakov

חברת פיוניר מפטרת כ-4% מהעובדים בישראל

מספר העובדים בישראל עומד על כאלף איש, והפיטורים יכללו עשרות עובדים ● המהלך מתרחש במקביל לשינוי ארגוני רחב שמעביר את החברה לעבר מבנה עבודה "רזה" בסגנון סטארט-אפ

הסטארט-אפים הביטחוניים גייסו מיליארד דולר / צילום: יח''צ החברות

שנת שיא לדיפנס טק הישראלי: מיליארד דולר זרמו לסטארט־אפים בתחום

הדיפנס טק הישראלי רושם שנת פריצה יוצאת דופן: גיוסי ענק, מיזוגים ורכישות בהיקף שעולה על זה שנרשם בכל השנים האחרונות גם יחד ● מעורבות מפא"ת במבחני שטח ובחיבור ללקוחות זרים תרמה להאצה, בזמן שביקושי הענק בעולם משכו עוד ועוד כסף זר לשוק המקומי ● האם המומנטום יימשך גם לאחר הפסקת האש?

בינה מלאכותית / צילום: צילום מסך מתוך הצ'אט

איפה מוצאת הבינה המלאכותית את התשובות לשאלות שלכם

מחקר בדק 150 אלף תשובות שסיפקו מערכות בינה מלאכותית, ומשרטט תמונה מפורטת של מקורות המידע שמהם שואבים הצ’אטים את התוכן שהם מציגים למשתמש ● למרבה ההפתעה, הממצאים מצביעים על כך שהמקורות הדומיננטיים אינם בהכרח מאגרי ידע מוסדיים או כלי תקשורת גדולים

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters

טראמפ חושש מרכישת הענק של נטפליקס. האם הוא יתערב?

בסוף השבוע נטפליקס הכריזה על רכישת חטיבת האולפנים והסטרימינג של וורנר ברדרס, וכעת דונלד טראמפ מביע חששות: "גודלן המשותף יכול להוות בעיה" ● הנשיא האמריקאי אף ציין כי הוא יהיה מעורב באופן אישי בהחלטה אם לאשר את העסקה

תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

הכאוס יידחה: משרד התחבורה מאריך בשנה את הרישיון של שמאי הרכב

לאחר חשיפת גלובס, משרד התחבורה ממהר למנוע מצב שבו חברות הביטוח לא יכולות לשלם על תיקון רכבים, ולכן מוסכים לא יתקנו והציבור יתקע בלי כלי רכב לאחר תאונה ● עד כה, ניתנו לשמאים רישיונות רק לחמש שנים, וכעת אלו יהיו תקפים לשש שנים