גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בבורסה בת"א: גזית גלוב איבדה 4%, אופקו צללה

אופקו הלת' צנחה בצל הנפקת מניות בדיסקאונט על מחיר השוק ● סומוטו פרסמה תוצאות ראשוניות לרבעון שלישי ולפיהן ההכנסות צנחו ב-40% לעומת הרבעון המקביל ● שופרסל ירדה ב-3.5% במחזור הגבוה בשוק

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, בהובלת מדד ת"א טכנולוגיה שעלה בכ-1.5%. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3%, ת"א 90 הוסיף 0.96% לערכו ומדד הבנקים טיפס ב-0.8%. 

מניית שופרסל  איבדה 3.5% במחזור הגבוה בשוק. אופקו הלת'  צללה בכ-18%. 

מניית הקנאביס אינטרקיור  זינקה ב-12.6%, פארמוקן זינקה בכ-5% ושיח מדיקל  זינקה ב-11.5%.

נורסטאר  איבדה כ-5%, ומנייתה של גזית גלוב  איבדה יותר מ-4% בצל הכישלון לרכוש את מניות המיעוט בחברה הבת אטריום. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-536 מיליון שקל.

14:00

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בנטייה חיובית, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית.

בזירה המקומית, לאחר כמה שבועות מסחר מקוצרים בשל חופשות חגי תשרי, כעת חוזרים לשגרה עם שבוע מסחר מלא. כמדי יום ראשון, גם היום מחזור המסחר היה נמוך למדי.

בסיכום שבוע המסחר הקודם, שכלל שלושה ימי מסחר, בלט לשלילה מדד הנפט והגז שאיבד יותר מ-1% משוויו, ולעומתו מדד הבנקים התחזק בכ-2%. מדד ת"א 35 רשם בסיכום שבוע המסחר המקוצר האחרון עליות קלות.

במבט קדימה, בבית ההשקעות פסגות ציינו כי "במהלך השבוע הקרוב ארה"ב תהיה במוקד עם פרסומם של מספר נתוני מפתח", וזאת נוסף להחלטת הריבית של הבנק המרכזי שם, "שעל פי ההערכות בשווקים, צפוי להפחית פעם נוספת את הריבית".

בפסגות הזכירו כי "החלטת הריבית האחרונה הייתה שנויה במחלוקת בקרב חברי הפד", וכן כי "בהחלטות הריבית האחרונות בפד ציינו את המתחים הגיאופוליטיים, ההאטה הגלובלית ואת ציפיות האינפלציה הנמוכות כסיבות המרכזיות להפחתות הריבית תוך שהם מכירים בסיכונים שהתפתחויות אלה מהוות לצמיחה".

עוד ציינו בבית ההשקעות, כי "מבחינת הנתונים הכלכליים, החודש האחרון המשיך לאשר את ההערכות כי ארה"ב נמצאת בהאטה וכאמור, בשבוע הקרוב נקבל שטף של נתוני מפתח שישפכו אור על איך נראה הרבעון השלישי ואיך נפתח הרביעי".

כן ציינו בפסגות בהתייחס למצב הכלכלה הגלובלי, כי "כאשר עוברים על הודעות הריבית של הבנקים המרכזיים השונים בעולם מתקבלת תמונה ברורה של האטה בפעילות הכלכלית ועליה בסיכונים הן בשל הסיכונים הגיאופוליטיים אך גם בשל אינפלציה נמוכה וחולשה בביקושים המקומיים".

בצד החיובי במדד ת"א 35 בולטות כמה מניות דואליות, בהן לייבפרסון  ונייס  שטיפסו בכ-3%, וטבע  שעלתה בכ-1.5%.

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניית אופקו הלת'  צוללת בכ-18%, אחרי ירידות חדות שרשמה בסוף השבוע במסחר בארה"ב על רקע הנפקת מניות שהיא מקדמת בהנחה ניכרת על מחיר השוק.

עוד בין היורדות במדד המוביל, מניית גזית גלוב  מאבדת כ-4%, על רקע הודעתה מסוף השבוע ולפיה לא הושג הרוב הנדרש להצעתה לרכישת מניות חברת אטריום שבידי הציבור. מניית נורסטאר, בעלת השליטה בגזית גלוב, נחלשה בכ-5%.

מניית שופרסל  מרכזת עניין וירדה בכ-3%, כשברקע למסחר פרסומים ולפיהם בכוונת אדוארדו אלשטיין, בעל המניות הגדול ברשת קמעונות המזון, להיפרד מהחזקותיו בחברה.

עוד במסחר, מניית ביג  מרכזת מחזור מסחר ער, בו התחזקה בכ-2%, ללא דיווח מצד החברה. מניית או.פי.סי אנרגיה מטפסת בכ-3% על רקע פרסום דוחות כספיים חיוביים לרבעון השלישי של השנה.

בין מניות הקנאביס, זו של שיח מדיקל  מטפסת בכ-12%. ברקע למסחר, החברה פרסמה הבוקר מצגת למשקיעים, בה הציגה בין היתר צפי להכנסותיה עד סוף השנה הנוכחית.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, כאשר מדד ת"א 35 מטפס ב-0.2%, ת"א 90 עולה ב-0.4% ומדד הבנקים עולה ב-0.7%. 

אופקו הלת'  צונחת בכ-18% בצל הנפקת מניות בדיסקאונט. שופרסל  יורדת ב-2.7% במחזור הגבוה בשוק. 

גזית גלוב  צונחת ב-4% בצל הניסיון הכושל לרכוש את מניות המיעוט בחברה הבת אטריום. 

אלוט  מדווחת על מינוי זיו לייטמן לתפקיד סמנכ"ל הכספים החדש של החברה.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-190 מיליון שקל.

09:52

המסחר בתל אביב נפתח בעליות לאחר "פתיחה אנגלית" כפולה בשל תנודה באופקו הלת'  שצוללת בכ-20% בפתיחה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 מטפס ב-0.1% ומדד הבנקים עולה ב-0.4%.

מניית גזית גלוב  צונחת ב-3.7% בצל הכישלון לרכוש את מניות המיעוט בחברה הבת אטריום.

סומוטו  פרסמה תוצאות מקדמיות לא מבוקרות ולא סקורות לרבעון השלישי של שנת 2019 ולפיהן החברה תסיים את הרבעון עם הכנסות של 8.9-8.4 מיליון דולר, מה שמהווה ירידה של כ-40% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי אשתקד. להערכתה, הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) יסתכם ברבעון השלישי בטווח שבין 2-2.3 מיליון דולר, מה שמשף ירידה של 45.3% לעומת הרבעון השלישי של 2018.

09:49

פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב מתעכבת ("פתיחה אנגלית" כפולה) בשל תנודה חדה במניית אופקו הלת' שחוזרת מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי של 20% בצל הנפקת מניות בדיסקאונט.

מניית גזית גלוב תרכז עניין על רקע הכישלון בניסיון לרכוש את מניות המיעוט בחברת אטריום.

06:00

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (א') על רקע העליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, שם מדד S&P 500 טיפס ב-0.4% לרמת שיא כל הזמנים, הנאסד"ק עלה ב-0.7%, והדאו ג'ונס טיפס ב-0.6%. 

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה בפתיחת המסחר בשוק המקומי. מניית איי.אפ.אפ חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 0.76%, נייס עם פער חיובי של 3.3%, טבע עם פער חיובי של 1.95%, אלביט מערכות עם פער חיובי של 1.3%, לייבפרסון עם פער חיובי של 3.66%, קנון עם פער חיובי של 2.2% ופריגו עם פער חיובי של 0.9%. מנגד, אופקו הלת' חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' שלילי של 19.75% על רקע כוונתה לגייס 100 מיליון דולר בדיסקאונט על מחיר השוק. 

בסוף השבוע האחרון דווח על כישלון לחברת הנדל"ן המסחרי גזית גלוב בניסיונה לרכוש את החזקות המיעוט בחברה הבת, אטריום, שפועלת במזרח אירופה. באסיפת בעלי מניות אטריום שהתכנסה בשישי האחרון, לא זכתה הצעת הרכישה של גזית גלוב ברוב הדרוש מקרב בעלי מניות המיעוט של אטריום.

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בהובלת מניות הבנקים לאומי ופועלים שעלו בכ-1% וכ-2% בהתאמה. 

אחרי סוף שבוע דרמטי בשוק המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין ירד בכ-5% ביממה האחרונה ופותח את השבוע במחיר ממוצע של כ-9,150 דולר, על-פי נתוני אתר CoinMarketCap הבוקר. בשבת בבוקר זינק שער הביטקוין מעל ל-10,000 דולר - מחירו הגבוה מאז 22 בספטמבר - אחרי שהשלים זינוק חריג של יותר מ-30% ביממה. זוהי העלייה היומית בשיעור הגבוה ביותר שרשם הביטקוין מאז 2011. ההצהרה של נשיא סין, שי ג'ינפינג, ביום שישי האחרון שלפיה מדינתו רוצה להוביל את פיתוח טכנולוגיית הבלוקצ'יין הקפיצה את שוק הקריפטו. הצהרה זו עשויה לרמז על השקתו הקרובה של יואן דיגיטלי על-ידי הבנק המרכזי של סין, שבשנים האחרונות מקדם פיתוח של מטבע דיגיטלי ריבוני. 

בוול סטריט עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת, כאשר ביום שני של השבוע תדווח ענקית הטכנולוגיה גוגל על תוצאותיה הכספיות, מה שעשוי לייצר תנודות במדדים. 

בתוך כך, עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הפד שצפוי להוריד ביום רביעי את הריבית בהתאם לתחזיות בשוק.

עוד כתבות

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?