גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בית גידול למנכ"לים: כך הוביל בזוס את אמזון לצמרת החברות שמנוהלות הכי טוב בעולם

התרבות הניהולית של ג'ף בזוס כבר מזמן הפכה לשם דבר - לטוב לרע - ושמה של אמזון נודע למרחקים בין היתר גם בגלל שמנכ"לים מצליחים רבים ברחבי העולם צמחו בחברה ● מה סוד ההצלחה?

ג’ף בזוס לאחר חשיפת דגם החללית בלו מון / צילום: רויטרס, Clodagh Kilcoyne
ג’ף בזוס לאחר חשיפת דגם החללית בלו מון / צילום: רויטרס, Clodagh Kilcoyne

חברת הסטארט-אפ Latchel, שנוסדה לפני שלוש שנים ומעסיקה 20 עובדים בסיאטל, מספקת שירותי אחזקה לבעלי בתים. יש לה משהו משותף עם שכנתה, ענקית המסחר המקוון אמזון - 14 עקרונות ניהול, שרבים מהם זהים. לא מדובר בצירוף מקרים. וויל גורדון, מייסד משותף של Latchel, עבד באמזון שלוש שנים כמעט, וכמו רבים מבכירי אמזון לשעבר, כשעזב, הוא לקח איתו את סגנון הניהול בחברה, כולל עקרונות כמו "אובססיית לקוחות" ו"הטיה לפעולה". כיום הוא חלק מהפזורה של בוגרי אמזון המפיצה את הבשורה העסקית של ג'ף בזוס ברחבי העולם התאגידי.

במשך עשרות שנים הייתה ג'נרל אלקטריק בית הגידול של מנהלי חברות בארה"ב. מנהלים שהתייצבו בשורות הקונגלומרט בימי הזוהר שלו ועברו דרך תוכנית הניהול הקפדנית שלו, המשיכו הלאה לניהול חברות ענק כמו הום דיפו ו-3M. בעידן הביג טק, אמזון הפכה לחממה של מנכ"לים ויזמים. לב האתוס של אמזון הוא מנטליות הסטארט-אפ שמעודדת עובדים לחדש כל הזמן ולאתגר את האופן שבו דברים נעשים בדרך כלל.

אבל יש יסוד אחד שכמה מה"אמזונאים" לשעבר מעדיפים להשאיר מאחור - אותו מרכיב המזוהה עם הצד הקשוח יותר בתרבות של החברה: העדפת מיומנויות על פני קולגיאליות.

לדברי עובדים לשעבר, אמזון ידועה בכך שבראיונות של מועמדים למשרה היא מתעלמת מהרכיב של לכידות חברתית ומעדיפה תכונות אחרות על יכולת עבודה בצוות. גורדון אימץ תחילה את העיקרון הזה. "גייסנו עובדים בשיטה הזאת, וזאת הייתה טעות גדולה מאוד", הוא מספר ומוסיף כי נאלץ לפטר עובד שהיה בעל מיומנויות גבוהות אך לא הסתדר עם הצוות. "אנו זקוקים ללכידות חברתית וצריכים לחבב זה את זה כיוון שכסטארט-אפ עלינו להשקיע הרבה שעות נוספות בעבודה".

דובר אמזון דחה את הטענות על העדר לכידות חברתית וטען שהעיקרון של בניית אמון יוצר את האיזון הנחוץ. לפי העיקרון הזה, "מנהיגים מקשיבים בתשומת לב, מדברים בגילוי לב ומתייחסים לאחרים בכבוד".

גודל הצוות כגודל הפיצה

בוגרי אמזון, חברה המעסיקה יותר מ-750 אלף עובדים, עומדים כיום בראש חברות כמו Tablau Software, Zulily, גרופון וסימפל (יחידת בנקאות מקוונות של בנקו ביבאו ויזקאיה ארגנטינה). החברה שבזוס ייסד במוסך שלו לפני 25 שנה הניבה גם צבא של מייסדי סטארט-אפים, המנהלים או ניהלו חברות בטווח פעילות רחב: מחברת הסטרימינג Hulu, דרך פלטפורמת המסחר האלקטרוני Verishop ואתר הקנאביס הגדול ליפלי, ועד יצרנית תוכנת ההובלות Convoy. כאשר הדירקטורים ב-WE, חברת ליסינג בנדל"ן, הדיחו את העומד בראשם, הם הביאו מנהל לשעבר באמזון כמנכ"ל משותף בניסיון לייצב את החברה.

מנהלים בכירים משלבים לעתים קרובות בתפקידיהם דברים שלמדו במקומות קודמים. בקרב בכירי אמזון הדבר בולט במיוחד, מאחר שמדובר בתרבות ניהול מוגדרת היטב שהחברה מפמפמת ללא הרף, אומרים עובדים לשעבר. לצד 14 עקרונות המנהיגות, הונהגו שם שיטות עבודה כלליות יותר שמטרתן לדאוג שהצוותים יהיו זריזים ושההחלטות יהיו מבוססות נתונים. כך, לדוגמה, צוותי עבודה צריכים להיות קטנים באופן שיספיקו להם שתי פיצות לארוחת הערב. פגישות רבות מתחילות ב-30 דקות של שקט, שבהן כולם קוראים אותו מזכר של שישה עמודים. עובדים המציגים מוצרים חדשים יוצרים הודעות בדיוניות לעיתונות כדי למקד את היתרונות ללקוחות.

עובדים לשעבר אומרים שהחלקים בתרבות החברה שהם השאירו מאחור כוללים קצב עבודה אינטנסיבי ועידוד של עימותים בוטים, שעלולים לגרום לשחיקה של עובדים מסוימים. אמזון התמודדה גם עם ביקורת מצד לקוחות ומוכרים מסוימים על כך שהיא איפשרה למכור בפלטפורמה שלה סחורה פגומה או מסוכנת במרדף אחר צמיחה מהירה.

דובר אמזון הודף את הטענה על התפשרות בבטיחות: "מוכרי צד ג' נדרשים לעמוד בכל החוקים והתקנות הרלוונטיים בעת רישום פריטים למכירה בחנויות שלנו. כאשר המוכרים אינם עומדים בתנאים שלנו, אנו פועלים במהירות בשם הלקוחות".

ג'ף יוריסין, שעבד במשך 14 שנה באמזון והפך בשנה שעברה לנשיא Zulily, חברת סחר אלקטרוני המתמקדת במכירות פלאש, אומר שהוא הביא לחברה את הגישה של ענקית הטכנולוגיה להעסקת עובדים, וכל מראיין שואל כעת את המועמד שאלות המבוססות על מיומנות ספציפית הקשורה לתפקיד. עם זאת, לדבריו, הוא חותר ל"תרבות אמפתית יותר".

"במשך 25 שנה אמזון תגמלה על תקשורת ישירה ועל סטנדרטים גבוהים להפליא, וכאשר לוקחים אותם לקיצוניות, הם עלולים להכביד על עובדים שלוקחים זאת באופן אישי". בסופו של דבר, הוא הוסיף, "ניסיון לשכפל את התרבות של אמזון הוא לא מתכון להצלחה".

"אני מאוד אוהב את התרבות שלנו", אמר ג'ף ווילק, מנכ"ל עסקי הצרכנות של אמזון. "זה לא לכולם. יש המון דרכים לבנות תרבות, יש המון סוגים של תרבויות, ואנשים בהחלט חופשיים להגיד 'זה לא בשבילי'".

ג'ף בזוס 2003 / Anthony P , צילום: רויטרס

ביי ביי וולשיזם, שלום נרטיב

הרוח החיה מאחורי התרבות של אמזון הוא בזוס, מהאנשים העשירים בעולם. התפתחות התרבות הזאת מזכירה את האופן שבו ג'ק וולש החדיר לג'נרל אלקטריק ב-20 שנות כהונתו כמנכ"ל וכיו"ר את ה"וולשיזם", שכלל עקרונות כמו "תקן, סגור או מכור", ומנגנון דירוג עובדים שבאופן שיטתי מקצץ את העובדים המפגינים את הביצועים הכי פחות טובים. כשוולש פרש, ממשיכיו הובילו יותר מתריסר חברות ובסיס העובדים של GE היה כר הכרייה החביב על מגייסי מנהלים. 

עם הפיכתה של אמזון לאחת החברות הגדולות בעולם, היה בזוס לגורו ניהול. סטודנטים לניהול לומדים את המכתב השנתי שלו לבעלי המניות ממש כפי שמשקיעים לומדים מכתבים מיו"ר ברקשייר הת'אווי, וורן באפט.

הפילוסופיה של בזוס היא שכל עובד צריך להתייחס לכל יום בעבודה כאילו הוא היום הראשון שלו. הוא מפציר בעובדים לא להפסיק לחדש או להיות שאננים. הרעיון בתמצית הוא לשמור שהחברה שלו תמשיך לפעול כסטארט-אפ, גם אם היא כבר שווה 870 מיליארד דולר והיא המעסיק הפרטי השני בגודלו בארה"ב.

בתחילת שנות האלפיים, נתן בזוס השראה ליצירתו של אחד הכלים הארגוניים המפורסמים של אמזון: "הנרטיב", או "המסמך בן ה-6 עמודים", שעובדים כותבים כאשר הם מציגים רעיון.

הכלי הזה נולד במהלך מצגת פאוור פוינט מתסכלת. ווילק מספר שכאשר הדובר שאל בסוף המצגת אם הצוות צריך משהו נוסף, בזוס אמר: "כן, תוכל להעביר לי את הרשימות שלך?"

כיום, חל איסור להעביר מצגות פאוור פוינט באמזון, ומקובל להתחיל פגישות בקריאה של מסמך בן שישה עמודים - טקטיקה שבזוס אימץ כדי להבטיח שמנהלים באמת מעבדים את ההצעה לפני שהם דנים בה ושואלים שאלות.

"אחד הדברים שלקחתי מאמזון היה הנרטיב", אומר אדם סליפסקי, מנכ"ל יצרנית התוכנה Tablau. הוא עבד במשך 11 שנה בזרוע מחשוב הענן של אמזון, והיה חבר במעגל פנימי של בכירים שכונה "צוות S". לדבריו, בהתחלה אנשים חשבו שהמסמך מוזר, אבל הוא תפס בהמשך. "הנרטיב יצר השתתפות דמוקרטית יותר בדיון", הוא מסביר.

לקוחות רוצים לדעת מה הרוטב הסודי

לדברי ווילק, אמזון הציגה את עקרונות הניהול שלה בשנת 2002, לאחר שבחברה שמו לב שיש מילים וביטויים שחוזרים על עצמם כאשר מדברים על מנהיגות. ווילק וקבוצה קטנה של עמיתים כתבו את סט העקרונות הראשון שלהם והציגו אותו לבזוס. התגובה שלו הייתה שהעקרונות אינם "אמזוניים" מספיק. הם תיקנו את הרשימה והיום משתמשים בה בגיוס עובדים, במשובים לעובדים ובקבלת החלטות עסקיות.

באמזון, מועמדים שעוברים את הראיון הטלפוני מוזמנים לפגישות בסרט נע עם עד שישה עובדים שונים. על כל מראיין מוטלת המשימה לחפש דוגמאות לאופן שבו המועמד עונה לעקרון מנהיגות מסוים או מסוגלות לבצע את התפקיד. אחד המראיינים הוא מה שמכנים באמזון "מעלה הרף" (Bar raiser). הוא אינו קשור לתפקיד המיועד, והוא באופן מיוחד מנסה להעריך אם המרואיין מגלם את עקרונות המנהיגות של החברה.

לורה אורווידאס אומרת שהיא משלבת כמה מטכניקות הגיוס של אמזון ב-onXmaps, חברת מיפוי דיגיטלי לציידים ולאנשים העובדים בחוץ. היא מונתה למנכ"לית החברה בשנת 2018 לאחר כמעט 18 שנה באמזון.

לדבריה, עקרונות המנהיגות של אמזון נטבעו בה כל כך, עד שהיא מיישמת אותם גם על ילדיה בלי לשים לב. כך, היא יכולה למצוא את עצמה אומרת לבנה, "מותק, יש לך כאן הטיה ממש טובה לפעולה", עיקרון שלפיו מנהיגים זוכרים שמהירות הפעולה חשובה והחלטות רבות הן הפיכות ולא נדרש מחקר מקדים רב כדי לקבל אותן.

באמזון היא ניהלה את מגזר האלקטרוניקה הצרכנית, שהיקף פעילותו הוא מיליארדי דולרים. לדבריה, התפקיד הזה העניק לה ניסיון הכרחי לניהול חברה. גודל החטיבות בחברה הוא אחד המאפיינים שמושכים את מגייסי המנהלים לשורות אמזון: האימפריה המתרחבת, הכוללת עסקים מגוונים - מפרסום, דרך משלוח תרופות מרשם ועד אולפן סרטים - פירושה שלראשי החטיבות יש היקף פעילות שיכול להיות גדול יותר מהחברות הנסחרות שבהן הם מתחרים.

המגייסים גם אומרים כי לקוחות רוצים מנכ"לים עם מומחיות טכנולוגית, גישה מבוססת נתונים ויכולת להתמודד עם "שיבושים" או להיות בעצמם הגורם המשבש. "הרבה לקוחות רוצים לדעת מה הרוטב הסודי של אמזון", אמרה לוריין האק, שותפה בכירה בחברה המתמחה בגיוס בכירים.

כמו GE בימי הזוהר שלה, אמזון נחשבת "חברת אקדמיה" שבה מטופחים מנהיגים, אומרת האק. לדבריה, גם פפסיקו נחשבת חברה כזאת.

מודל עסקי על מפית נייר

חלק ממנהלי אמזון עוזבים אחרי שהגיעו לתקרה מסוימת, אומרת נאדה יוסינה, מנהיגה משותפת של חברה לגיוס מנהלים. הסיבה לתקרה היא שהעומדים בראש הפירמידה נוטים להישאר שנים ארוכות בתפקידיהם. לדוגמה, ווילק (52) ציין עכשיו 20 שנה באמזון. ראש חטיבת שירותי הרשת, אנדי ג'אסי, עובד באמזון יותר מ-22 שנה. בצוות S, שחברים בו 18 מנהלים בכירים, מתפנים כיסאות לעתים רחוקות.

לא כל העוזבים מצליחים לקחת איתם את תרבות הניהול של אמזון למקום הבא. בין המתקשים היה טים סטון, שהחזיק שמונה חודשים כמנהל הכספים הראשי של החברה האם של סנאפצ'ט, סנאפ. אחרי שני עשורים באמזון, סטון לא התאים לתרבות של סנאפ, אמרו אנשים המכירים את השתלשלות האירועים. הבעיות צפו ועלו כאשר סטון ניגש ישירות לדירקטוריון של סנאפ, מעל לראשו של המנכ"ל איוון שפיגל, כדי לבקש העלאה גדולה. כיום הוא סמנכ"ל כספים של פורד.

סטון לא השיב לבקשות לתגובה.

לעומתו, דן לואיס שאב השראה מבזוס כאשר החל לפתח את המודל העסקי של Convoy, רשת הובלה בשווי 2.75 מיליארד דולר: הוא שרטט על פיסת נייר בבית קפה תרשים מעגלי המראה כיצד היעדים העסקיים (מבנה עלות טוב יותר) יהיו קשורים להטבות ללקוחות (תעריפי משלוח נמוכים יותר).

המסורת של אמזון מספרת שגם בזוס השתמש במפית כדי לשרטט את המודל העסקי של החברה כ"גלגל תנופה": מעגל שבו אמזון מגדילה את הבחירה, שמורידה עלויות ומחירים ונותנת ללקוחות סיבה להמשיך לקנות. המסורת הזאת עדיין טבועה במחזור הדם של העובדים. לפעמים, היא גם עוברת לאחרים.

קייט חאן, מייסדת משותפת של אתר הקניות Verishop ומי שעבדה באמזון במשך שבע שנים, אומרת שהדבר הראשון שהיא עשתה כאשר חשבה על מיצוב החברה שלה היה לכתוב הודעה בדיונית לעיתונות - מה שאמזון מכנה PRFAQ. בן זוגה והשותף שלה בחברה, אימראן חאן, שהיה מנהל האסטרטגיה הראשי בסנאפצ'ט, למד כמה מהמנהגים של אמזון: כבר בשלבים המוקדמים של הקמת Verishop הוא ביקש מסמכים של 6 עמודים מצוותים שונים. דבר נוסף שלקחו בני הזוג חאן מאמזון - בספטמבר החברה הכריזה על יום משלוחים חינם. 

עוד כתבות

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"