גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עובדי הסטארט-אפ ניישן: מקום לעשירים בלבד או כלי למוביליות חברתית

תוצאות מבחני פיזה הראו כמה קשה לצמצם לסמוך על ההייטק שיצמצם פערים בישראל, הסטארט-אפ ששווה כבר קרוב ל-2 מיליארד דולר, ולמה גוגל גלאס לא עבדו? ● כל מה שקרה השבוע בהייטק

משרדי גוגל ישראל. בהייטק לכולם יש הזדמנויות שוות. אבל מה קורה בשלבים שלפני  / צילום: shutterstock
משרדי גוגל ישראל. בהייטק לכולם יש הזדמנויות שוות. אבל מה קורה בשלבים שלפני / צילום: shutterstock

באחרונה התנהל דיון בקבוצת הפייסבוק של מדור ההייטק שלנו בנוגע לפריפריה ונשמעה טענה נגד קבוצות אוכלוסייה שבוחרות להישאר עניות (ולא להיכנס להייטק). המוביליות החברתית בישראל היא גבוהה, כך נכתב, ולכן אפשר להגיד שזאת הבחירה שלהן. המוביליות החברתית בישראל אכן נחשבת גבוהה ביחס לאי השוויון בישראל (בדרך כלל יש מתאם בין שני הנתונים האלו), אך לפי השערות, הסיבה לכך היא שישראל היא מדינת הגירה.

המשקיע יורם שניר מ-83North צוטט בסוף השבוע כך: "אין בתעשייה הזאת (הייטק - ע"ז) פוזה או פלצנות, היא מכילה ומשטיחה מעמדות. המוביליות החברתית היא אבסולוטית. לא משנה איפה נולדת, מה עשית, ומה למדת - מאותו רגע ואילך אתה באחוזון ה-90 ומעלה. אין שום דבר דומה לזה" (הדברים נאמרו במדור "טיסות נכנסות / טיסות יוצאות" של עיתון "הארץ").

זאת אינה אותה טענה - שניר, כך אני מפרש, אמר שמהרגע שנכנסים לתעשייה, אז הסיכויים להצליח דומים לאלו של כל אחד אחר. לא כל כך ברור לי מה זה אומר בכלל להיכנס לתעשייה - לעבוד בה? להיות יזם בה? האם יזם ששירת בתפקיד טכנולוגי ב-8200 לא מגייס הון יותר בקלות? האם כדי להגיע למשקיעי הון סיכון לא צריך קשרים, שלא בהכרח יש לכל הצעירים בישראל?

אם הכוונה לעובדים אז שניר צודק (רק בנקודה הספציפית הזאת). השכר בתעשייה גבוה בהשוואה לתעשיות אחרות, גם בתפקידים שאינם טכנולוגיים. שניר משקף עמדה רווחת ולא מופרכת - תעשיית ההייטק היא "החלום האמריקאי" - כל אחד יכול להצליח (החלום האמריקאי אגב לא באמת עובד - המוביליות החברתית במדינה נחשבת לנמוכה מאוד ביחס למדינות אחרות). ועדיין, לכל אחד סיכוי שווה לחשוב על רעיון טוב, להקים צוות, להוביל אותו במשך כמה שנים ולמכור את החברה בעשרות ומאות מיליוני דולרים.

אבל, וזה אבל גדול, השאלה היא מה קורה עוד לפני הכניסה לתעשיית ההייטק. קשה לפספס את ההומוגניות של היזמים - גברים, ממרכז הארץ, שחונכו בבתי ספר טובים ושירתו ב-8200. זה לא גורף, תמיד יש יוצאי דופן, אבל רוב המשתנים האלו משותפים לרוב היזמים. במידה רבה, אלו המאפיינים גם של רבים מהעובדים.

האם באמת כל מי שרוצה יכול לעבוד בתעשיית ההייטק? ממש לא. אז איפה המוביליות החברתית?

כמה דוגמאות:

  1. עד שהושקה התוכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה של נפתלי בנט היו יישובים שלמים בישראל (לוד, שלומי וכו') שלא הייתה בהם בכלל האפשרות ללמוד ברמה של 5 יחידות. התוכנית אמרה שיפרה את המצב אבל עדיין שיעור התלמידים הנבחנים מהעשירונים הנמוכים הוא נמוך משמעותית. העשירונים הנמוכים מופלים בהיבטים נוספים - רמת ההוראה שם פחות טובה, מספר כיתות המחוננים שם נמוך יותר ובאופן כללי - הרשויות במרכז הן בדרך כלל עשירות יותר ותקציב החינוך שלהן גבוה משמעותית (לפעמים גם פי 20-30) מזה של הרשויות החלשות.
  2. לפי מחקר של משרד האוצר, צעירים בעלי יכולות מתמטיות גבוהות - ציון כמותי של 120 ומעלה בפסיכומטרי - יפנו ללימודי הייטק בלי תלות למצבם הכלכלי של הוריהם. אולם הבעיה היא שלב אחד אחורה: כ-80% מאלו שמקבלים ציון כמותי גבוה הם ילדים להורים מהחציון העליון.
  3. בשבוע שעבר פורסמו נתוני פיזה (ללא תלמידים מהחברה החרדית), שהראו כי המצב של התלמידים בחברה הערבית הולך ומחמיר. בעוד שהמצב של התלמידים היהודים נשאר יציב, הציונים של התלמידים הערבים הידרדרו. עיבוד של הנתונים שערכו ב"דה מרקר"הראה כי מערכת החינוך בישראל מורכבת משלוש קבוצות שונות - הציון הממוצע במתמטיקה של התלמידים מהמעמד הכלכלי הנמוך היה מהנמוכים בעולם, פחות מתלמידי קזחסטן ואזרבייג'ן, והציון של תלמידי ישראל המבוססים בעולם הביא אותם למקום 13 בעולם, מעל תלמידי פינלנד, שוודיה ובריטניה.

יש לכך לא מעט סיבות. מונא פארס, שאחראי על התוכניות הלאומיות במשרד החינוך, אמר לי פעם בנוגע לצמצום פערים במתמטיקה כי במשרד הופתעו מרמת הקושי. "יש סיבות שגורמות לכך שקשה לפעול בפריפריה, סיבות שלא מוצאים במקומות חזקים. להערכתי זה קשור למרחק הפיזי - מרחק ממוקדי ההשכלה, ממרכזי התרבות השונים", אומר פארס ומוסיף. "הבנו שחיזוק הציר האקדמי, כלומר מורים ותקציבים, צריך להיות במקביל לחיזוק הציר המנטלי, ששם דגש על הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של התלמידים".

יש גם הבדלים אחרים, למשל בחברה הערבית תפסו (ועדיין תופסים) את תעשיית ההייטק עם פחות יציבות תעסוקתית, אך התפיסות האלו הולכות ומשתנות. גם שיעור הנשירה של הסטודנטים הערבים הוא גבוה יותר. בתעשייה עדיין קל למצוא עבודה באמצעות "חבר מביא חבר", וגם הריכוז של חברות ההייטק במרכז הארץ פוגע כמובן בנגישות של אוכלוסיות נוספות לתעשיית ההייטק.

מי שסבור כי העבודה בהייטק נגישה לכולם עוצם עיניים - הוא מתעלם מרמת החינוך ברוב בתי הספר, מהיעדר מודלים לחיקוי, מפערי שפה ותרבויות, מהעובדה כי קשה לחלום כשאתה במצב כלכלי פחות טוב ומכך שגם ביחידות הטכנולוגיות בצבא יש תת ייצוג לעשירונים הנמוכים. תמיד יש אנשים יוצאי דופן, אבל כשמסתכלים על האוכלוסיות הללו בכללותן, המצב רחוק מלהיות טוב.

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

  • אף מדען רציני לא חושב שרובוטים מתוסכלים יצאו למסע הרג בעתיד הנראה לעין, אבל הקהילה המחקרית משוכנעת שהעשור הקרוב עשוי להיות העשור של הבינה המלאכותית. אז מה צפוי לנו? כתבה של שחר סמוחה
  • מה עם זכויות האדם והתחרותיות במשק? כך תנסה ישראל להימנע מהסכנות של עתיד הבינה המלאכותית. אורי ברקוביץ' על דוח של ועדה שעסקה בנושא.
  • "היינו במסיבה פרועה כמה שנים, ופתאום מישהו כיבה את האור": עמק הסיליקון מסתגל למציאות חדשה, באדיבות אדם נוימן. כתבה של וול סטריט ג'ורנל.
  • "בתאגידים לא מבינים שמנכ"ל סטארט-אפ צריך לתקן את הלפטופ שלו בעצמו". על האתגרים הטמונים בשיתופי פעולה של תאגידים וסטארט-אפים.
  • האמן ההולנדי קונסטנט דולארט הבין שהדרך להעביר מסרים על טכנולוגיה היא באמצעות שימוש בה. הוא יצר תמונה של אנגלה מרקל באמצעות בינה מלאכותית וכדי להבין את המניעים של חברות הטכנולוגיה הוא גייס במימון המונים והקים חברה משלו. ראיון של אורי ברקוביץ'
  • חדוה בר: "ענקיות הטכנולוגיה ייכנסו לפיננסים בישראל וישנו את מערכת הבנקאות המקומית"
  • מאבק על עשרות מיליוני דולרים: ענקית השבבים ברודקום ניצחה את רשות המסים
  • איך משחזרים את מובילאיי ואת הקופקסון? תוכנית חדשה של הממשלה להפוך ידע אקדמי לסטארט-אפים צעירים. יסמין יבלונקו עם הפרטים
  • איך מצביעים בבחירות ואיך ממלאים לוטו: מה עוד חיפשו הישראלים בגוגל
  • "בית המשפט העליון של פייסבוק": החברה משקיעה 130 מיליון דולר בגוף שיעביר עליה ביקורת
  • בקול ענות חלושה הודיעה גוגל על קצן של משקפי הגוגל גלאס להמונים. מדוע קרס המיזם היומרני ומה אפשר ללמוד מכך על היכולת לחזות את "הדבר הבא". מאמר דעה של צחר רותם

 

מה בתעשייה:

הפסקת פעילות

חברת סטרטוסקייל, שפועלת בתחום הענן, נסגרה לאחר שגייסה בשש שנות פעילותו סכום של 70 מיליון דולר. החברה הוקמה על ידי אריאל מייסלוס ואיתי בוגנר (שכבר לא בחברה). בתקופה האחרונה ניהלו בחברה מגעים למכירתה, אך כשאלו לא צלחו, הוחלט לסגור את פעילותה ולנסות למכור את הטכנולוגיה שלה. מייסלוס הוא אחד ממייסדי חברת אנוביט שנרכשה ב-2012 על ידי אפל. בין המשקיעים בחברה יש קרנות בולטות כמו בסמר ואנטרה, לצד הקרנות התאגידיות של סיסקו, אינטל וקוואלקום. לידיעה המלאה.

הנפקה

חברת ההדמיה הישראלית ננוקס (Nanox), שפיתחה מכשיר CT קטן בממדיו וזול משמעותית מהמכשירים הקיימים כיום, מקדמת הנפקה בבורסת נאסד"ק ומכוונת לרבעון הראשון של 2020 - כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, מכוונת החברה לגיוס לפי שווי של יותר מחצי מיליארד דולר. Nanox הוקמה ב-2012, מעסיקה כמה עשרות עובדים, והמנכ"ל שלה הוא יזם ההייטק הסדרתי רן פוליאקין. לידיעה המלאה.

גיוסי הון

הסטארט-אפ הישראלי ווקמי (WalkMe), המפתח פלטפורמה לאימוץ טכנולוגיות דיגיטליות, הודיע על גיוס של 90 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.8 מיליארד דולר (עד כה גייסה החברה 307 מיליון דולר). ווקמי הוקמה ב-2011 על ידי המנכ"ל דן עדיקא, נשיא החברה רפאל סווירי ואייל כהן שפרש מהחברה. את סבב הגיוס הובילה הקרן האירופית Vitruvian Partners. בין המשקיעים בחברה נמנים גם הקרנות מנגרוב קפיטל, EDBI, אינסייט, ג'מיני, גיזה, פלינט, גרינספרינג וסקייל. לידיעה המלאה.

מיזוג

חברת Beyond Verbal הוותיקה ו-Healthymize הצעירה יותר, אשר עוסקות שתיהן בניתוח ועיבוד מידע מתוך הקלטת הקול האנושי, מתאחדות ומגייסות יחד 9 מיליון דולר. את הגיוס מובילה קרן הון הסיכון למדעי החיים aMoon בהובלת מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל. החברה הממוזגת תיקרא Vocalis. ביונד וורבל הוקמה באופן רשמי ב-2012, והיא מנוהלת היום על ידי טל ונדרוב, שהיה המנכ"ל של חברת הרובוטיקה קורינדוס, שנמכרה לסימנס ב-1.1 מיליארד דולר. הלת'ימייז הוקמה על ידי הרופא ד"ר שאדי חסן ומהנדס החשמל ד"ר דניאל ארונוביץ' ב-2015. לידיעה המלאה.

קרנות

קרן ההון סיכון פרגרין (Peregrine Ventures) הודיעה על גיוס של 115 מיליון דולר לקרן רביעית שתתמקד במדעי החיים. הצעד הזה, שמגיע אחרי גיוס קודם של 75 מיליון דולר לפני כשנתיים, הופך את פרגרין לאחת הקרנות המשמעותיות הפועלות בישראל בתחום מדעי החיים, פרגרין, שהוקמה ב-2001, התמקדה לאורך רוב שנותיה בתחום המכשור הרפואי. בשנים האחרונות, הרחיבה את תחום עיסוקה גם לפארמה ולבריאות דיגיטלית, ומדי פעם היא משקיעה בחברות שאינן בתחום מדעי החיים, בין היתר בחברות קלינטק ופודטק, אינטרנט ותוכנה. לידיעה המלאה.

עוד כתבות

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

אילוסטרציה: shutterstock

תרופה ראשונה לכבד שומני, המחלה שאולי לא ידעתם שיש לכם

בסוף השבוע האחרון אושרה לשיווק בארה"ב תרופה של חברת מדריגל לכבד שומני, שוק שבמשך שלושה עשורים נחשב בעל פוטנציאל אדיר ומושא הפנטזיה של חברות תרופות ● האם התרופות נגד השמנה הרסו את החלום, ואיך ינסו התרופות הבאות בצנרת לפצח את השוק

צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט / צילום: ap, J. Scott Applewhite

החידה הגדולה של נאום צ'אק שומר: האם תם עידן התמיכה הדו־מפלגתית בישראל

הפעם האחרונה שבה ישראל נקלעה למרכזה של מחלוקת מפלגתית בארה"ב הייתה ב־1981, ומאז היא נהנית מהסכמה נדירה ● רוב היהודים נוהים זה שנים אחרי המפלגה הדמוקרטית ● השאלה הגדולה: האם הם יפנו לה עורף, או יסכימו עם ביקורתה על ישראל? והאם הם יתרמו כסף?

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

זכאים לרכב מהעבודה? הבחירה בדגם חשמלי פחות משתלמת בגלל עיוות מס

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

אתר בניה בישראל / צילום: שלומי יוסף

השרים כבר חגגו, אבל רק 1,000 עובדים זרים הגיעו לישראל

מספר עובדי הבנייה הזרים שהגיעו מתחילת המלחמה עומד על כ-1.5% בלבד מהכמות המתוכננת, אך שרי הפנים והבינוי והשיכון כבר חגגו בקבלת פנים

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובנין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

מפגינים למען עסקה לשחרור החטופים בעזה / צילום: ציפי מנשה

המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה

גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות