החברות Beyond Verbal ו-Helthymize מתאחדות ומגייסות 9 מיליון דולר בהובלת קרן aMoon

החברות, שפיתחו טכנולוגיות לאבחון מחלות על בסיס שינויים בקול האנושי, ימוזגו לחברה אחת בשם Vocalis • את הגיוס תוביל קרן הון הסיכון למדעי החיים aMoon בהובלת מריוס נכט

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

חברת Beyond Verbal הוותיקה ו-Healthymize הצעירה יותר, אשר עוסקות שתיהן בניתוח ועיבוד מידע מתוך הקלטת הקול האנושי, מתאחדות ומגייסות יחד 9 מיליון דולר. את הגיוס מובילה קרן הון הסיכון למדעי החיים aMoon בהובלת מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל. החברה הממוזגת תיקרא Vocalis.

הרעיון כי הקול האנושי מכיל מידע על בריאותו (כמו גם על מצב רוחו ואישיותו) של הדובר, כבר הוצע ל ידי יזם ביונד וורבל, ד"ר יורם לבנון, ב-2005. אולם, התפתחויות חדשות כגון טלפון חכם בעל יכולת מובנית להקליט שיחות, וכן יכולות עיבוד מידע רב ואלגוריתמים של בינה מלאכותית, הפכו את הרעיון הזה לבעל היתכנות מסחרית בשנים האחרונות.

ביונד וורבל הוקמה באופן רשמי ב-2012, והיא מנוהלת היום על ידי טל ונדרוב, שהיה המנכ"ל של חברת הרובוטיקה קורינדוס, שנמכרה לסימנס ב-1.1 מיליארד דולר. בין יזמי ביונד וורבל היו גם: יואב חושן, יובל מול, יובל צדיק, יובל רבין ונד סיגל. בין המשקיעים בה נמצאים סמי סגול, קרן Singulariteam, קרן VI Ventures וקרן ההשקעות של תאגיד Kuang-Chi הסיני. בהקמת החברה היה מעורב גם יובל רבין.

ביונד וורבל פיתחה את הטכנולוגיה שלה למגוון אפליקציות, בין היתר מערכות CRM אשר כוללות ניתוח של מצב רוחו של הלקוח כחלק משירות לקוחות ושיחות מכירה. כמו כן פותחה הטכנולוגיה ככלי עזר במחקרי שוק. תחום הפעילות השלישי שלה היה תחום הבריאות, בו תתמקד מעתה.

הלת'ימייז הוקמה על ידי הרופא ד"ר שאדי חסן ומהנדס החשמל ד"ר דניאל ארונוביץ' ב-2015, בתמיכתו של ד"ר רפי גידרון, המוכר כאחד ממייסדי כרומטיס וכמייסד רשת חברות מדעי המוח הישראליות. הלת'ימייז הגיעה מתחום הבריאות, כאשר פיתחה מערכת לניטור מחלות נשימה באמצעות הקול.

החברה הממוזגת תעסוק בין היתר באבחון מחלות נשימה, מחלות לב ודיכאון.

"המיזוג של Beyond Verbal וHealthymize יוצר תקדים לסטרטאפים בשלב ה -המוקדם בישראל", אומר רואי ויזנר, מנהל בקרן aMoon והאיש שהוביל את מהלך ההשקעה והמיזוג. ויזנר מסביר כי "הבנו די מהר את ההזדמנות הטמונה בשילוב כוחות על ידי מינוף שני מאגרי המידע, המערכות השונות, החוזקות והכישרונות של החברות האלה, על מנת ליצור חברה שתהיה מובילה בתחום הביומרקרים הקוליים".

ונדרוב וחסן ישארו שניהם בהנהלת החברה. ונדרוב ישמש כנשיא החברה, חסן ישמש כסמנכ"ל הרפואי. החברה מעריכה כי תשיק מוצר מסחרי ראשון במהלך 2020.