גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התחום החם והרוכשת הייחודית: מה עומד מאחורי האקזיט המסתמן של חברת הסייבר מת"א במיליארד דולר?

קרן אינסייט, מהשחקניות הבולטות בהייטק הישראלי, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בחברת הסייבר ארמיס, שמתמחה בתחום "האינטרנט של הדברים" ● מאחורי העסקה עומדים תחום חם וגישת אבטחה ייחודית, שאפשרה לחברה לגייס כ-115 מיליון דולר ממשקיעים כמו חברת גוגל

יבגני דיברוב, יו"ר Armis וממייסדי החברה / צילום: ענבל מרמרי
יבגני דיברוב, יו"ר Armis וממייסדי החברה / צילום: ענבל מרמרי

ארבע שנים לאחר הקמתה, חברת הסייבר ארמיס מתל אביב עומדת בפני אקזיט ענק תמורת סכום שנע ככל הנראה סביב מיליארד דולר. הרוכשת היא קרן אינסייט האמריקאית ובין הצדדים מתנהלים מגעים בשלב מתקדם. העסקה עשויה להיסגר בתוך מספר ימים.

אינסייט למעשה רוכשת את מרבית המניות, כשמייסדי ועובדי החברה ימשיכו להחזיק בשיעור מסוים של מניות. יכול מאוד להיות שבעל מניות נוסף ימשיך להחזיק במניותיו.

תעשיית הסייבר בישראל נחשבת למוצלחת במיוחד, אך האקזיט הזה - אם אכן ייצא אל הפועל - הוא הגבוה ביותר עד כה בעבור חברה ישראלית. הרוכשת, אינסייט, הובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה, בחודש אפריל, בהיקף של 65 מיליון דולר (בסך הכל גייסה החברה סכום של 115 מיליון דולר). מה עומד מאחורי החלטת הרכישה של אינסייט, ומה מתרחש בתחום ה"אינטרנט של הדברים"?

ארמיס, שעוסקת באבטחה בעולמות ה"אינטרנט של הדברים" (IoT), הוקמה בשנת 2015 על ידי יבגני דיברוב (המנכ"ל), נדיר יזרעאל (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ותומר שוורץ (שכבר לא בחברה). בחברה משקיעים בין היתר הקרנות סקויה, רד דוט וביין, המשקיעים זהר זיסאפל ומיקי בודאי, וחברת גוגל, שנכנסה באחרונה להשקעה בחברה. התוכנה של ארמיס, שמבוססת ענן ולא דורשת התקנה על שרתים מקומיים, מאפשרת לגלות ולנתח את כל מכשירי ה-IoT המחוברים לרשת. קצב ההכנסות השנתי שלה, שעמד בתחילת 2019 על כ-10-20 מיליון דולר, זינק פי ארבעה.

הרוכשת: קרן פיננסית ולא חברת טכנולוגיה

קרנות השקעה פרטיות, כמו אינסייט, נוהגות לרכוש חברות בשלות יחסית מתוך ראייה פיננסית. זאת בניגוד לחברות טכנולוגיה שרוכשות חברות על מנת לשפר את היצע המוצרים שלהן או לפנות לשווקים חדשים. קרנות השקעות מעורבות בחברות שהן רוכשות באופן עמוק במטרה לשפר את פעילותן ולחזק את המבנה הפיננסי שלהן והיתרונות התחרותיים. בתחום הטכנולוגיה, רכישות של קרנות השקעות הולכות וצומחות. זאת אינה חברת הסייבר הראשונה של אינסייט, ובאופן כללי, קרנות כאלו רוכשות בדרך כלל כמה חברות מתחומים משיקים על מנת למנף את הידע הנצבר בכל אחת מהן. כמו כן, עשויה להיות סינרגיה גם בפניה אל לקוחות.

בראיון ל"גלובס" בחודש אפריל התייחסו המייסדים לשאלת האקזיט ואמרו כי הם מכוונים להנפקה. "בסוף ההחלטה היא פונקציה של שוק. כשהשוק גדול, ויש חברות שכבר משחקות בו ומסוגלות לעשות הנפקות, זה מצביע על כך שמדובר בשוק אטרקטיבי. רוב שווקי הסקיוריטי נאמדים בהרבה פחות מ-27 מיליארד דולר, שזה כיום פוטנציאל המכירות של שוק האבטחה ל-IoT. שוק כל כך גדול מעודד צמיחה ואפיק של הנפקה על פני אלטרנטיבות אחרות", אמר יזרעאל.

אולם ככל הנראה, העובדה כי הרוכשת היא קרן השקעות קרצה למייסדי החברה ולבעלי המניות שלה, מכיוון שהתועלת שמפיקים בקרנות כאלו ממספר רכישות מאפשר להן לשלם פרמיה נאה על ההשקעה. כך, היזמים נהנים מאקזיט, אך במקביל, ממשיכים להחזיק במניות מיעוט שאמורות בתקווה להניב ערך נוסף. הדרך להניב ערך תגיע מאקזיט נוסף או מהנפקה בבורסה.

מיליוני מכשירים ואתגר אבטחה אחד גדול

כבר כמה שנים שהשם IoT הוא אחד החמים בעולם הטכנולוגיה, ולמעשה הוא מאפיין כל מכשיר שמחובר לרשת האינטרנט - מוצרים לבישים, מוצרים לבית החכם ועוד ועוד. יש מאות ומיליוני סוגים של מוצרים אלקטרוניים שפעלו עד לאחרונה באופן מנותק מהרשת או שצפויים להתחבר לרשת בשנים הקרובות.

כמה מכשירי IOT יש בעולם? תלוי את מי שואלים. פי סטטיסטה, הקפיצה תהיה מכ-27 מיליארד לכ-31 מיליארד באותן שנים, ולכ-75 מיליארד מכשירים ב-2025.

לעומת מחשבים וסמארטפונים, באבטחה של מכשירי IoT יש אתגרים רבים וקשים: ראשית, קיים מגוון כמעט אין סופי של סוגי או קטגוריות מכשירים ולכן קשה עד בלתי אפשרי לתת פתרון כולל שייתן מענה לכל הסוגים; שנית, בכל רשת ארגונית יכולים להיות אלפי ועשרות אלפי מכשירים. לאבטח כל אחד ואחד מהם זו משימה מורכבת ויקרה על גבול הבלתי אפשרית; ושלישית, בשל העובדה שבמקרים רבים מדובר במכשירים מיושנים, שלא ניתן להתקין עליהם מוצרי אבטחה מקומיים. לכך נוספו גם החיבורים לענן, והתוצאה היא שאבטחת סביבות ארגוניות הפכה להיות מורכבת באופן משמעותי.

בגלל המורכבות בתחום אבטחת IoT הוקמו חברות שמתמחות באבטחת סייבר ל-IoT לפי ענפים ייעודיים, כמו תעשייה, רכב, תעופה וכו'. היכרות עם התחום והתאמת הפתרונות מאפשרים לפתח פתרונות אבטחה שבנויים לתחום הספציפי. ארמיס החליטה לגשת אל התחום תוך נקיטת גישה אחרת. במקום להתמחות בענף משקי מסוים, היא נקטה בגישה הוליסטית, על פיה החברה תמפה כל רשת מחשבים שהיא, ותאתר כל "דבר" שמחובר אליה. הכוונה היתה לאפשר למערכת, עם הזמן, לזהות מהי התנהגות תקינה של הרשת, כך שברגע שתופיע אנומליה, דהיינו חריגה מן הנורמה, היא תדע לבודד ולחסום אותו.

בריאיון ל"גלובס" לרגל בחירתם לאחד מן הסטארטאפים המבטיחים של 2019 הסביר יזרעאל את הטקטיקה הזאת באמצעות דוגמה ממקום העבודה הקודם שלו, גוגל: "לפני גוגל, אנשים האמינו שצריך מנוע חיפוש שונה לכל סוג של בעיה - למאמרים אקדמיים, למסעדות, לכל שפה בנפרד. הם גם האמינו בצורך לבנות אינדקסים של אתרים. כמו דפי זהב, רק דיגיטלי. אבל גוגל הבינה שאין כלל צורך בכך וכל מה שצריך זה דאטה, מידול סטטיסטי וקצת למידת מכונה.

"כך, לא רק שאתה פותר את הבעיה בקלות, אלא שככל שעובר הזמן אתה יכול לבנות את המידע כך שאף אחד לא יוכל להתחרות בך יותר לעולם - כי פשוט תהיה כל כך טוב במה שאתה עושה. יהיה לך כל כך הרבה מידע, עד שגם אם מישהו יתחיל היום מאפס הסיכוי שלו להיות מסוגל לנצח אותך הוא אפסי, בדיוק כמו שמיקרוסופט הפסידה לגוגל עם מנוע החיפוש בינג".

עוד כתבות

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

בזמן שבישראל ממתינים לתשובת חמאס: באל-מיאדין מדווחים על מתווה העסקה שהוצגה

דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי ● מקורות פלסטינים: מחבל מרכזי בגדוד טולכרם נורה למוות בידי המנגנונים של הרשות • הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם ● עדכונים בולטים

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ובמידה ויעבור גם בסנאט ויחתם על ידי הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים בארה"ב רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"