ארמיס מת"א במו"מ להימכר לקרן אינסייט תמורת מיליארד דולר

ארמיס גייסה במהלך השנים סכום של כ-115 מיליון דולר • אינסייט היא קרן השקעות אמריקאית שפעילה מאוד בישראל; העסקה עשויה להיסגר בימים הקרובים

חברת הסייבר ארמיס מתל אביב מנהלת מגעים מתקדמים למכירת החברה לפי שווי שנע סביב מיליארד דולר לקרן אינסייט. מאחורי העסקה עומד מודל פחות שכיח, שבו קרן השקעות פרטיות (פרייבט אקוויטי) רוכשת את החברה. אינסייט היא אחת מבעלי המניות של החברה, ויכול להיות שבעלי מניות נוספים יחליטו לא למכור את מניותיהם.

פרייבט אקוויטי משקיעים בחברות בשלות יחסית מתוך ראייה פיננסית. זאת בניגוד לחברות טכנולוגיה שרוכשות חברות על מנת לשפר את היצע המוצרים שלהן או לפנות לשווקים חדשים. לפי התוכנית, השדרה הניהולית של החברה תישאר כדי לעזור לאינסייט להשביח את ההשקעה. כדי לעשות זאת, העסקה תכלול מנגנון תמרוץ להישארות בחברה.

ארמיס, שעוסקת באבטחה בעולמות ה"אינטרנט של הדברים", הוקמה בשנת 2015 על ידי יבגני דיברוב, נדיר יזרעאל ותומר שוורץ (שכבר לא בחברה). דיברוב היה העובד הראשון שהצטרף לאדאלום ועסק באבטחה למערכות מחשוב ענן (החברה נמכרה למיקרוסופט). יזרעאל הוביל את הצוות הטכני של מנוע ההשלמות האוטומטי של גוגל , "Google Suggest". בחברה משקיעים בין היתר הקרנות סקויה, רד דוט ואינסייט, המשקיעים זהר זיסאפל ומיקי בודאי, וחברת גוגל, שנכנסה באחרונה להשקעה בחברה. בסך הכל גייסה החברה ה-115 מיליון דולר.

התוכנה של ארמיס, שמבוססת ענן ולא דורשת התקנה על שרתים מקומיים, מאפשרת לגלות ולנתח את כל מכשירי ה-IoT המחוברים לרשת, ממכשירים מסורתיים כגון לפטופים וטלפונים חכמים ועד למכשירים לא-מנוהלים חדשים כגון טלוויזיות חכמות, מצלמות רשת, מדפסות, מערכות מיזוג ובקרת אוויר, רובוטים תעשייתיים, מכשירים רפואיים, ועוד. קצב ההכנסות השנתי שלה, שעמד בתחילת השנה על כ-10-20 מיליון דולר, זינק פי ארבעה.

בראיון ל"גלובס" בחודש אפריל התייחסו המייסדים לשאלת האקזיט ואמרו כי הם מכוונים להנפקה: מכיוון ש "תוך שלוש שנים הגענו לזרם הכנסות גדול ולקוחות מתוחכמים גדולים שמשלמים הרבה כסף, ויצרנו פה בסיס ידע גדול מאוד, שלמתחרות יהיה קשה להדביק", אמר אז דיברוב.

יזרעאל הוסיף כי "בסוף ההחלטה היא פונקציה של שוק. כשהשוק גדול, ויש חברות שכבר משחקות בו ומסוגלות לעשות הנפקות, זה מצביע על כך שמדובר בשוק אטרקטיבי. רוב שווקי הסקיוריטי נאמדים בהרבה פחות מ-27 מיליארד דולר, שזה כיום פוטנציאל המכירות של שוק האבטחה ל-IoT. שוק כל כך גדול מעודד צמיחה ואפיק של הנפקה על פני אלטרנטיבות אחרות".