גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קלמן ליבסקינד על השעיית אראל סג"ל: לא אגיש את התוכנית בלעדיו

ביום חמישי נודע כי תאגיד השידור השעה זמנית את העיתונאי אראל סג"ל, זאת לאחר שלקח חלק בסרטון תעמולה של הליכוד ● קלמן ליבסקינד, שמגיש יחד עם סג"ל תוכנית אקטואליה יומית בערוץ 11: "כל עוד התוכנית 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן"

קלמן ליבסקינד / צילום: יונתן בלום, גלובס
קלמן ליבסקינד / צילום: יונתן בלום, גלובס

סערת ההשעיה של אראל סג"ל מתאגיד השידור הציבורי מסרבת להירגע: העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע היום (א') כי לא לא יגיש את התוכנית "קלמן סגל" עד שסגל יחזור לשדר. סג"ל מגיש תוכנית אקטואליה יומית בערוץ "כאן 11" בשם "קלמן וסג"ל" יחד עם קלמן ליבסקינד, זאת בנוסף להגשת תוכנית אקטואליה ברדיו 103FM.

"כל עוד תוכנית הטלוויזיה 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן", צייץ ליבסקינד בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "אחזור לשדר בטלוויזיה כשסגל יחזור". 

כזכור, ביום חמישי האחרון נודע כי תאגיד השידור הציבורי "כאן" החליט להשעות באופן זמני את מגיש תוכניות האקטואליה אראל סג"ל, זאת לאחר שלקח חלק בסרטון תעמולת בחירות של הליכוד.

בסרטון נראים אראל סג"ל, ינון מגל ושמעון ריקלין שרים את השיר "שבחי ירושלים" ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסוף השיר שולח נתניהו עקיצה סמויה לכיוון כחול לבן, כשהוא שואל את שותפיו לשירה: "הבאתם את הדרבוקות?". 

תקנון תאגיד השידור הציבורי קובע סייגים להזדהות הפוליטית הפומבית שיכול להביע אדם המועסק בארגון, ואוסר לחלוטין השתתפות בתעמולת בחירות.

אראל סג"ל בחר שלא להגיב לידיעה. מחטיבת החדשות בתאגיד השידור נמסר ביום חמישי: "הסרטון מהווה לכאורה עבירה על כללי האתיקה של התאגיד, שאוסרים על השתתפות בתעמולת בחירות. סג"ל הושעה עד לבירור העניין". 

השעייתו של סג"ל מהתאגיד עוררה סערה בטוויטר, זאת בעיקר לאחר שבחשבון הטוויטר של התאגיד, תחת הכותרת "לפחות דילמה אחת נחסכה לנו", צויצה תמונה של סג"ל מנגן גיטרה כשמאחוריו לוגו של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2021".

בעקבות זאת הוצף הטוויטר בשלל תגובות, חלקן מצדדות וחלקן זועמות, אך גם לא מעט תגובות על התנהלות התאגיד, שמצד אחד משעה עיתונאי ומצד שני מגחך עליו. כך, העיתונאי קלמן ליבסקינד, שכאמור מגיש עם סג"ל תוכנית בתאגיד, צייץ: "לא הבנתי, התאגיד לועג למגיש שלו שהושעה? מה קורה פה?". 

סג"ל איננו עיתונאי "רגיל"

הבוקר כאמור הלך ליבסקינד צעד קדימה ופרסם פוסט חריף, בו הוא מבקר קשות את גם את ההחלטה להשעות את סג"ל וגם את הרוח המבודרת שבה התייחס התאגיד למהלך, כמו גם את האופן שבו מתייחסים בתאגיד להבעת עמדות פוליטיות מצד עיתונאים.

ליבסקינד מסביר כי איננו מצדד בסרטון שצילם סג"ל: "אומר זאת באופן הכי ברור: לא אהבתי אותו, אני עצמי לא הייתי משתתף בו, ואם היינו חיים במציאות נורמלית, עם תקשורת הוגנת ומאוזנת ועם אמות-מידה שחלות באופן שוויוני על כולם, לא הייתי נזעק גם לו האירוע הזה היה גורר אחריו בירור כזה או אחר. אבל זה בדיוק העניין: המציאות אינה נורמלית, התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת, ואמות-המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם".

ליבסקינד מבדיל בין עיתונאי מסקר לבין סג"ל, שלדבריו איננו עיתונאי "רגיל" אלא ז'אנר בעיתונות. "יש מי שאוהבים את הז'אנר הזה, יש מי שלא, אבל על דבר אחד אי-אפשר יהיה להתווכח: התאגיד, כשפנה אל סג"ל והציע לו לשדר אצלו, רצה את זה בדיוק. לכו אל משדר הבחירות המרכזי של 'כאן 11'. סג"ל הושב אז באולפן על תקן נציגם של נתניהו ושל הליכוד. כך היה היחס אליו. כך נראה הדיון סביבו. אני מודה שמאוד לא אהבתי את זה, אבל התאגיד לא יכול לשחק עם סג"ל בכל פעם מכיוון אחר, לפי צרכיו".

ליבסקינד טוען כי אם מקבלים את הקביעה לפיה הסרטון שצולם הוא כמו תעמולת בחירות, אז סג"ל איננו היחיד שמשחק במגרש הזה. "התאגיד, כמו כל כלי התקשורת, מלא בעיתונאים שעוסקים בתעמולה יומיומית. אם יש הבדל בין סג"ל לבין האחרים, ההבדל הזה משחק לטובתו, משום שסג"ל שם את זה על השולחן. 'אני ביביסט', הוא אומר, 'אני ליכודניק, אני מצביע ליכוד, אני משוכנע שנתניהו הוא מנהיג גדול, ואני אומר את זה מעל כל במה'".

ליבסקינד טוען כי הוא מעדיף את ההתנהגות הזאת "על פני מי שיושב במהדורת החדשות של 'כאן 11' ומטנף על נתניהו ועל כל מי שלא בא לו טוב פוליטית ומוצג לצופים, באופן צח ונקי, כ'פרשננו'. אני מעדיף את סג"ל, ששם את הקלפים באופן גלוי, על מגישים שמשתמשים בזמן השידור שניתן להם כדי לקדם את עמדותיהם הפוליטיות, במסווה של ממלכתיות, שאינה קיימת ולא הייתה קיימת אצלם מעולם. הם ודומיהם עושים את זה מדי יום במסגרת השידור הציבורי, והנהלת התאגיד חיה איתם בשלום ובשלווה. אראל סג"ל עשה את מה שעשה בשעות הפנאי, והושעה". 

"כתם על מצחו של התאגיד" 

לטענת ליבסקינד, חלק גדול מהעיתונאים של "כאן 11" עוברים על כללי האתיקה של התאגיד באופן שבו הם מתנהגים ומתנסחים ברשתות החברתיות, "אבל לא הייתי נוקט צעדים נגד איש מכל אלה, גם אם הפעילות שלהם, כאמור, נוגדת את תקנון האתיקה". 

ליבסקינד מותח ביקורת קשה על ההתנהלות של התאגיד מול סג"ל - גם על ההשעיה המיידית ללא בירור וגם על ההתחכמויות שצויצו כאמור מחשבון הטוויטר הרשמי של התאגיד באותו יום. "אני כבר לא מדבר על כך שמארגון שכזה הייתי מצפה להזמין עובד לבירור ולאפשר לו לשטוח את טענותיו באופן מסודר, לפני שמשעים אותו ופוגעים בפרנסתו", כותב ליבסקינד. "השעיה של עובד איננה משחק ילדים בגן השעשועים של אגף הדיגיטל של התאגיד. סג"ל אולי איננו רעב ללחם, אבל הוא מפרנס משפחה, וכל יום של השעיה פוגע בשכרו ובהכנסתו. להודיע לעובד שלך על השעייתו, ואז לדרוך עליו בלעג ברשתות החברתיות, זו התנהגות מבישה. והעובדה שגם אחרי הביקורת הציבורית, הציוץ הזה נמצא באוויר כבר שלושה ימים, ואיש בהנהלת התאגיד או במועצת המנהלים שלו לא עושה משהו כדי להסיר אותו, היא כתם על מצחו של התאגיד".

"אחרי אירועי הימים האחרונים, ונוכח כל מה שכתבתי לעיל, אני מרגיש שאני לא יכול לשדר כשאראל מושעה. מה זה אומר? שכל עוד התוכנית 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה כשסג"ל יחזור". 

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "אנו שוקלים את צעדינו". 

עוד כתבות

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

לקראת יום המסחר הטוב מפברואר: נמשכות העליות בוול סטריט

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב