חצו את הגבול? הרשת סוערת אחרי ציוץ של תאגיד השידור על השעיית אראל סג"ל

סערה בטוויטר הישראלי לאחר שתאגיד השידור "כאן" צייץ עקיצה על השעייתו של העיתונאי אראל סג"ל • האם המדיה החברתית של "כאן" חצתה גבול, ומה היה לשר הביטחון לומר בנושא?

אראל סג"ל / צילום: איל יצהר, גלובס
אראל סג"ל / צילום: איל יצהר, גלובס

תאגיד השידור הציבורי "כאן" אומנם נקט אתמול (ה') צעד חריף נגד איש התקשורת אראל סג"ל לאחר שהשתתף בסרטון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זה לא הפריע למפעילי חשבון הטוויטר של התאגיד לצייץ התחכמויות בנושא. אמש, תחת הכותרת "לפחות דילמה אחת נחסכה לנו", צויצה תמונה של סג"ל מנגן גיטרה כשמאחוריו לוגו של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2021".

מאז אתמול הוצף הטוויטר בתגובות על ההחלטה להשעות את סג"ל, חלקן מצדדות וחלקן זועמות, אך גם לא מעט תגובות על התנהלות התאגיד, שמצד אחד משעה עיתונאי ומצד שני מגחך על כך.

"לא הבנתי", צייץ העיתונאי קלמן ליבסקינד שמגיש עם סג"ל תוכנית, "התאגיד לועג למגיש שלו שהושעה? מה קורה פה?".

ואילו העיתונאי יבגני זרובינסקי צייץ (בציוץ שזכה לעשרות לייקים): "לא יודע איך להסביר לכם את זה, אבל אתם לא יכולים להשעות מישהו ואז להסתלבט עליו ביוזר הרשמי שלכם. מישהו אחר כן. אתם לא".

גם שר הביטחון נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה על ההתנהלות של תאגיד "כאן": "תאגיד השידור, במימון של המסים שלנו, משעה איש תקשורת ימני מעולה על כלום, ואז מוסיף חטא על פשע ועוד לועג לו. מילא צבועים - לפחות תהיו בני אדם".

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה כי "הציוץ מבטא את ההערכה העצומה שחטיבת הדיגיטל של 'כאן' חשה כלפי יכולות הזמרה של אראל".