גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יום מסחר תנודתי בוול סטריט: מדד דאו ג'ונס מחק 900 נקודות וננעל בירידות

רכבת ההרים במדדים בוול סטריט הסתיימה בטריטוריה האדומה, ושלושת המדדים המובילים איבדו 0.3%-0.1%, לאחר שבמשך היום נרשמו עליות של יותר מ-3% ● בארה"ב פועלים לאישור סיוע נוסף לעסקים קטנים

בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

ראלי בשווקים: האם התחתית מאחורינו? גת מגידו מפסגות על הזינוק בשווקים; וגם, מתן פסטרנק, אנליסט שוק הון, על השאלה האם בנק ישראל מכוון לריבית שלילית?

23:00

יום מסחר תנודתי במיוחד בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים. המסחר נפתח בעליות חדות שהתמתנו בהמשך, חזרו, ונמחקו לגמרי, תוך שהמדדים עוברים בסיום המסחר לטריטוריה האדומה. כך, מדד דאו ג'ונס מחק יותר מ-900 נקודות מהשיא היומי שלו, וננעל בירידה של 26 נקודות או 0.12%. 

מדד S&P 500 איבד 0.2% והנאסד"ק איבד 0.3%.  

22:30

העליות בוול סטריט ממשיכות להימחק. מדד דאו ג'ונס מחק יותר מ-900 נקודות בחצי השעה האחרונה של המסחר ובשלב מסוים אף עבר לזמן קצר לטריטוריה השלילית 

21:30

נמשכות עליות השערים בוול סטריט זה היום השני ברציפות, על רקע האופטימיות בנוגע לכך ששיא גל הקורונה בכמה מהמקומות המרכזיים בעולם נמצא מאחור. לאחר שעלה אתמול ב-7.7%, עולה כעת הדאו ג'ונס ב-1.3%. מדד S&P 500 מתחזק בשיעור של 1%, ונמצא על סף כניסה לשוק שורי, לאחר זינוק של 7% אתמול, והנאסד"ק עולה ב-0.5% לאחר שזינק אמש ב-7.3%. עם זאת, כל שלושת המדדים מחקו יותר ממחצית מהעליות שרשמו מוקדם יותר היום.  

19:30

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות על רקע תקוות המשקיעים לראות השתטחות בעקומת העלייה במקרים החדשים באזור. סטוקס 600 סגר בעלייה של 1.7%, ומניות מגזר הטיולים והפנאי עלו ב-6.2%. יתר הבורסות הבולטות ננעלו בעליות של כ-2%, ובפרנקפורט נרשמה עלייה של כ-2.8%.

השווקים באירופה הגיבו גם לחדשות על ההרעה בתסמיני הקורונה אצל ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהובהל לטיפול נמרץ.

בוול סטריט מתחזקות העליות, בהובלת מניות מגזר הנופש והפנאי. מדד דאו ג'ונס מטפס 3.2%, S&P 500 מתחזק בשיעור דומה והנאסד"ק עולה ב-2.3%.

בניו יורק נרשמה העלייה היומית הגדולה ביותר במספר מקרי המוות כתוצאה מהקורונה, ומספר מקרי המוות היומי הגדול ביותר מאז פרוץ המגפה. 731 בני אדם מתו מהנגיף ביום האחרון, לעומת 599 יום קודם. עד כה מתו במדינה 5,489 איש במדינה. 

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, אמר היום כי הוא מקווה לאשר כבר ביום חמישי הקרוב מימון נוסף לתוכנית ההלוואות לעסקים קטנים. מקונל פועל יחד עם מנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר לקדם את החקיקה שתביא סיוע נוסף לעסקים הקטנים, כך צייץ היום בטוויטר הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה. לדבריו תוכנית הצ'קים החדשה להגנה על העסקים הקטנים "תיזדקק לפחות לעוד 250-200 מיליארד דולר".

"אעבוד יחד עם שר האוצר מנוצ'ין ועם שומר ואנו מקווים לאשר זאת פה אחד במהלך הישיבה הבאה של הסנאט ביום חמישי", אמר מקונל.    

17:45

עליות השערים בוול סטריט מתמתנות לאחר זינוקים חדים שנרשמו בפתיחה בהמשך למומנטום אתמול, בעקבות אופטימיות מירידה במספר המקרים החדשים של חולי קורונה. מדד דאו ג'ונס עולה ב-2%, S&P 500 מוסיף 1.1% והנאסד"ק מתחזק בפחות מ-0.5%.

מקרב המניות העולות בולטות קרניבל , Norwegian Cruise Line  ורויאל קריביאן  שמזנקות כולן בשיעורים דו-ספרתיים. עליות חדות נרשמות ביונייטד איירליינס  וב-MGM ריזורטס .

העליות באות בעקבות כמה התפתחויות חיוביות בחזית הקורונה ברחבי העולם. בארה"ב נראה כי חלה צניחה במספר המקרים החדשים בימים האחרונים. ירידה נרשמת גם באיטליה ובספרד.

באסיה, קוריאה הדרומית דיווחה זה היום השני ברציפות על פחות מ-50 מקרים חדשים. בסין לא נרשם אתמול אף מקרה מוות, לראשונה מאז ינואר.

יחד עם זאת, בארה"ב, המדינה שספגה את הפגיעה הגדולה ביותר, נרשמו יותר מ-368 אלף מקרים עם 10,000 מקרי מוות לפחות. 

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בעליות חדות, המשך ישיר למגמה החיובית מאתמול. מניות אפל  ומיקרוסופט בולטות. 

מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי, UBS Global Wealth Management, מציין היום כי "אנו מאמינים שמוקדם מדי לקרוא באופן סופי למה שקורה תפנית במגפה, ועל המשקיעים להמשיך ולצפות לתנודתיות מוגברת. עם זאת, הריבאונד מציע תזכורת נוספת לחשיבות להישאר מושקע".

בקרב המניות הישראליות בולטת מניית טבע  בעלייה חדה. 

15:10

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה, על רקע אופטימיות זהירה של המשקיעים בנוגע לירידה בקצב ההתפשטות של נגיף הקורונה וחזרה לפעילות בחודשים הקרובים. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 2.6%-3.3%. 

13:30

יום המסחר בניו יורק צפוי להיפתח בעליות של כ-3% במדדים המובילים, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות של יותר מ-7%. 

מניות בואינג  וטסלה  רושמות עליות חדות במסחר המוקדם. 

משקיעים אומרים שהפד הצליח להפחית את השיבושים בשוק אג"ח האוצר האמריקני בהיקף 17 טריליון דולר, ששיגרו גלי הלם למערכת הפיננסית. עסקים גדולים כמו חברת אורקל ו־CVS לווים כספים בקצב שיא. כמה חברות בדירוג נמוך יותר מנפיקות שוב אג"ח, והביקוש הגובר לאג"ח משכנתאיות מתחיל להוריד את ריביות המשכנתאות שעלו במפתיע בחודש שעבר.

השווקים באופן כללי התייצבו יותר לאחרונה בתמיכת הפד לאחר חבילת הסיוע הכלכלי בהיקף 2 טריליון דולר שהעביר הקונגרס וכן כמה אינדיקציות מוקדמות לכך שההסגרים בארה"ב ובאירופה עוזרים להאט את התפשטות נגיף הקורונה. בשבועות האחרונים המשקיעים פחות נבהלים מהנתונים הכלכליים הקודרים ומהמרים על כך שמחירי המניות והאג"ח משקפים יותר את הסבירות למיתון כלכלי חריף.

בספרד דווח על עלייה של 743 מתים כתוצאה מהקורונה במהלך 24 השעות האחרונות, וזאת מעל לדיווח יום קודם לכן על 637 מתים.

11:40

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה. עליות של יותר מ-2% במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק

גם הנפט מטפס וחוזה מסוג ברנט רושם עלייה של 1.2% לרמה של 33.45 דולר לחבית. 

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות חדות, בהובלת מניות תחום התיירות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה חיובית מובהקת. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של כ-0.7%. 

07:30

יפן הכריזה על מצב חירום במדינה כאשר ראש הממשלה שינזו אבה צפוי להודיע על תוכנית תמריצים בהיקף של 108 טריליון ין (990 מיליארד דולר) - מה שמשול ל-20% מגובה התוצר היפני. 

בשעה זו הניקיי היפני מטפס ב-0.4%, הונג קונג ב-0.2%, הבורסה בדרום קוריאה עולה ב-0.5%. החוזים בוול סטריט מאבדים 0.6%-0.4%.

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ג') בהמשך לעליות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים המובילים זינקו על רקע הדיווחים על האטה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1,500 נקודות לערכו, זינוק של 7.7%. מדד הנאסד"ק זינק ב-7.3% ומדד S&P 500 קפץ ב-6.7%.

באיטליה נרשמו אתמול מספר המתים הנמוך מזה שלושה שבועות. בארה"ב מספר המתים חצה את ה-10,000 בני אדם.

מדד הניקיי היפני נסחר בעליות של למעלה מ-1.2%. הבורסה בהונג קונג עולה בכ-0.5%, שנחאי קופצת ב-1.7%.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הועבר אמש (ב') למחלקת טיפול נמרץ. ג'ונסון אושפז אתמול בבית חולים הסמוך לפרלמנט וקיבל טיפול חמצן לאחר שהתקשה לנשום, לאחר עשרה ימים של מחלת הקורונה אותם העביר בבידוד ב"דאונינג 10".

עוד כתבות

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

תחקירי שחיתויות ותרומות בקריפטו: האופוזיציה הרוסית נלחמת בפוטין בכל דרך

לפני כשלוש שנים הוציאה רוסיה מהחוק את הקרן למלחמה בשחיתות שהקים מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בטענה שהיא קיצונית ● כיום פעיליה עובדים שעות נוספות ממדינות שונות בעולם, ומגיעים ל־17 מיליון צופים בחודש ● האם זה יעזור להם להחליש את פוטין, שהשיג 88% בבחירות האחרונות?

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי