גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הוליווד מציגה: לזעזע את ענקית הבידור ולהפסיק ללטף את האגו של הכוכבים

ג'ף של, המנכ"ל של NBCUniversal, שוחט את התפיסות המקובלות של עולם הבידור: בתי קולנוע? כבר פחות רלוונטיים ● מנהל לא טיפל בצורה טובה בהטרדות מינית? זה הזמן להיפרד ● החברה נדרשת לשינוי ארגוני וחשיבתי? גם המנהלים הבכירים עוברים אודישנים כדי להישאר בתפקידם

מנכ”ל NBCUniversal, ג’ף של / צילום: Chris Pizzello, Associated Press
מנכ”ל NBCUniversal, ג’ף של / צילום: Chris Pizzello, Associated Press

קוונטין טרנטינו הציע רעיון יקר מדי לביצוע, כשהוא הציג בפני מנהלי אולפני יוניברסל פיקצ'רס את ההצעה למערבון שלו מ־‏2015, "שמונת השנואים". טרנטינו, שחי ונושם קולנוע מילדות, רצה להפיץ את הסרט במתכונת 70 מ"מ שמחייבת מקרנים מיוחדים לאקרנים.

ג'ף של, שניהל באותה עת את אולפני יוניברסל, העלה הצעה משלו: "למה שלא נפיץ את הסרט באייפונים?", הוא שאל. "נהדר", אמר טרנטינו, ויצא בסערה מהפגישה.

קוונטין טרנטינו. יצא בסערה מהפגישה  / צילום: Alexander Zemlianichenko, Associated Press

המפגש הזה משקף נכונה את התפיסה הפרגמטית של ג'ף של (Shell) - בעל MBA מהרווארד שבשונה מהטרנד, לא נלהב לעשות מסאז'ים לאגו של הכוכבים בהוליווד, והוא בעל נכונות מוכחת לזרוק לפח פרקטיקות עסקיות, שהוא רואה כמיושנות.

ג'ף של בן ה־‏55 מביא את הגישה הזו לתפקיד הבכיר ביותר ב־‏NBCUniversal של "קומקאסט", היכן שהוא ממונה על רשת NBC, חטיבת החדשות, ערוצי הכבלים מ"בראבו" עד USA, ואולפני יוניברסל ופארקי השעשועים שלה. הוא התיישב על כיסא המנכ"ל, ומאז נראה שהוא לא מפסיק להפוך כל אבן שעומדת בדרכו.

מגפת הקורונה, שאילצה את החברה לסגור את פארקי השעשועים ועצרה הפקות בהוליווד, נתנה לג'ף של את האישרור לדחוף לשינויים, שהוא הרגיש שהם נחוצים מזמן כדי לגרור את ענקית הבידור לעידן המודרני, אומרים אנשים שמכירים את אופן חשיבתו.

ג'ף של הצית מחדש מלחמה עם רשתות בתי קולנוע, בשיא של דחיפה שנמשכת שנים להוצאת סרטים לפלטפורמות דיגיטליות מהר יותר ממה שאפשרי כאשר מוציאים סרטים לאקרנים באופן מסורתי. הוא גם מנהל רה־‏ארגון מרחיק לכת להעברת משאבים משידורים מזדקנים וערוצי כבלים לשירות הסטרימינג (אינטרנט) החדש של החברה, פיקוק, לפי המקורות הללו.

בחודש שעבר הוא סיים את "שלטונו" של יו"רNBC" ניוז", אנדי לאק, שהיה כרוך בשערוריות שנקשרו למגישים לשעבר מאט לאואר ומייגן קלי. הוא אמר למנהלים בכירים שהוא רוצה לבדוק את הפיכת CNBC בפריים טיים ליעד של צופים עם השקפות מרכזיות וליברטריניות, כדי ליצור ניגוד ברור ל־‏MSNBC שפונה לצופים ליברליים, ולפוקס ניוז, שתוכניות הפריים טיים שלה מושכות צופים מהימין השמרני.

של, שהחליף את סטיב בורק כמנכ"ל בינואר, נחשב לעוד מנהל מהדור החדש של מנכ"לים בתעשיית הבידור - יחד עם בוב צ'אפק מ"וולט דיסני", ג'ייסון קילר מ"וורנר מדיה" ובוב בקיש מ"וויאקום CBS" - שקיבלו את מושכות הניהול בזמן משבר.

המגפה מגדילה את התעוזה של מנהלי המדיה, שהיו ממילא זקוקים לצעדים רדיקליים כדי להדביק את השינויים הגורפים באופן שבו הצרכנים צופים בבידור ובחדשות, אומר טד הרברט, בכיר לשעבר בדיסני וקומקאסט. "הבוסים עובדים תמיד בתוך קלחת מבעבעת. עכשיו הם ממש עובדים בתוך תופת", אמר הרברט. "המשבר החדש הזה מקשה לשלם אפילו את חשבונות החשמל, והמנכ"לים חדשים הללו מתאמצים במיוחד להוכיח את עצמם".

ג'ף של מנסה להכיל את הנזק הכספי המיידי מן המגפה באמצעות צמצום עלויות ופיטורים, ואגב כך מתכנן דרכים להחזרת עובדים וכישרונות לעבודה בצורה בטוחה. הוא היטב מכיר את הנגיף מיד ראשונה: במרץ הוא חלה בקורונה, והבריא.

מתחילים לדשדש בקולנוע

תמיכה בשינויים גדולים

במשך שנים הוא הביע תמיכה בשינויים משמעותיים באופן שבו דיווחי חדשות מגיעים לצרכנים. עד היום, כמעט כל הסרטים של הוליווד מוקרנים תחילה בבתי הקולנוע במשך חודשים לפני שהם זמינים להשכרה דיגיטלית או בשירותי הסטרימינג השונים.

בשנה טובה, המערכת הזו יכולה להכניס קרוב ל־‏7 מיליארד דולר בהכנסות קופה לבדן ליוניברסל. הבעיה היא שהצפייה בקולנוע מגמגמת: בתי הקולנוע בארה"ב ובקנדה מכרו 1.24 מיליארד כרטיסים ב־‏2019, ירידה של 6% מ־‏2015 והנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה העדכנית. כאשר ההרגל של יציאה לקולנוע בירידה, ג'ף של מאמין שיוניברסל צריכה לוותר על בתי קולנוע לטובת העלאת סרטים ישירות לדיגיטל.

בשיחת הטלפון הראשונה שלו כמנכ"ל יוניברסל עם אדם ארון, מנכ"ל רשת בתי הקולנוע הענקית AMC אנטרטיינמנט, הוא אמר לו שבתי הקולנוע המסורתיים הם כבר צנים (טוסט ישן), לפי אנשים ששמעו על השיחה ב־‏2016.

ג'ף של לא יכול היה לממש את החזון שלו אז, אך כשהמגפה אילצה את בתי הקולנוע להיסגר בחודש מרץ, הוא זיהה הזדמנות. באפריל הוא שחרר את סרט הילדים "הסיור העולמי של הטרולים" בכמה שירותים דיגיטליים במקום להמתין לפתיחת האולמות. יוניברסל מצאה דרכים לפצות את הכוכבים, כולל ג'סטין טימברלייק, על כל הכנסה שהלכה לאיבוד בהעדר הכנסות קופה, לפי מקור יודע דבר.

ג'סטין טימברלייק. קיבל פיצוי מהאולפנים / צילום: Brad Barket, Associated Press

מנכ"ל AMC ארון כעס כל כך על המהלך הזה, שהוא מסרב כעת לרשום כל סרט של יוניברסל להקרנה ב־‏1,000 בתי הקולנוע שבהם 11,000 אקרנים של החברה שלו.

בעבר זה היה עונש כבד. אלא שכעת ג'ף של מאמין שהצופים לא מבחינים במיוחד בין מה שהם רואים במסכים גדולים וקטנים. הוא רוצה שהבמאים והמפיקים יחשבו על פיתוח תכנים לשני סוגי הצפייה, ואומר שהוא לא רואה הרבה הבדל בין סרט אימה שהופק ב־‏5 מיליון דולר ופרק בסדרת טלוויזיה שהופק ב־‏10 מיליון דולר.

החזון של העתיד

כריס מלדנדרי, מנכ"ל "אילומיניישן", החברה שמאחורי המותג הריווחי של יוניברסל, ה"מיניונים", אמר שהוא עדיין זועף על הרעיון להפיק לסירוגין סרטי מיניונים לבתי קולנוע ולצפייה בבית. הוא חושש שהאסטרטגיה הזו תפגע באיכות המותג, אבל כעת הוא מתקרב יותר לעמדה של מנכ"ל יוניברסל. "רציתי להישאר בעולם שאני מכיר", אמר מלדנדרי. "כעת אני בהחלט נע לכיוון החזון שלו לעתיד".

ג'ף של נולד באן ארבור, מישיגן, ועבר למקומות רבים ברחבי ארה"ב היכן שאביו שירת בחיל האוויר. המשפחה התיישבה בשכונה מערבית של מעמד בינוני בלוס אנג'לס כשהוא למד בבית ספר יסודי. הוא למד באוניברסיטת קליפורניה בברקלי ואחר כך בהרווארד. אחרי עבודות בסידני ופוקס, הוא הצטרף לקומקאסט ב־‏2005, היכן שהיה אחראי על כל פעילות מרכזית ב־‏NBCUniversal, מלבד פארקי השעשועים.

הוא זכה בכינוי "השולף" כבר בתחילת הקריירה שלו בזכות שליפה מתמדת של רעיונות חדשים. כמה קולגות אומרים שההתלהבות שלו יכולה להיות לעתים קצרת ימים או דון־קישוטית, וליצור עבודה מיותרת. "הוא תמיד רוצה לנער דברים", אמר עליו עמית ותיק. "'מה אם נעשה את זה כך או אחרת'. זה מרענן, אבל יכול להיות גם עמוס מדי".

כשקומקאסט קנתה את הזכויות לסרטיו של סטיבן ספילברג ב־‏2015, של חשב שניתן לייצר גרסה מודרנית לאחד מסרטיו המפורסמים ביותר. "מה יקרה אם ננסה להשיק מחדש את 'מלתעות'?", הוא שאל עמיתים. ספילברג אמר למנהלי יוניברסל ולאחרים שהוא יעשה "מלתעות" חדש רק עם תסריט שיהיה מושלם. כלומר ספילברג הציב סטנדרט בלתי אפשרי, כמו לבקש מלאונרדו דה וינצ'י לצייר מונה ליזה שנייה. הרעיון נגנז.

של מתייעץ כמעט תמיד עם יועציו בתחום היצירתיות, וידוע שהוא מראה תסריטים וחומרים מצולמים לרעייתו לאורה ולבתם בת העשרה אנה. "הבת שלי אוהבת את זה", הוא ביטוי שגור בפיו, מספר מנהל אולפן לשעבר.

הצלחות וכישלונות גדולים

נכונותו של של להמר בגדול מייצרת לעיתים פלופים גדולים. הוא רוצה עוד מותגים כמו "מהיר ועצבני" של יוניברסל, שיכולים להוליד סרטי המשך, מסחור ואטרקציות חדשות בפארקי השעשועים של יוניברסל - האסטרטגיה שהשתלמה מאד לדיסני.

החייאת "פארק היורה" כחלק ממותג "עולם היורה" הביאה שיאים קופתיים ליוניברסל, והאולפן השותף "בלומהאוס" יצר את סדרת האימה "הטיהור".

אבל היו גם כישלונות. התוכניות להפקת סדרת סרטי המשך לסרטי המפלצות הקלאסיים של יוניברסל, "דרקולה" ו"פרנקשטיין" נגנזו עם הכישלון בקופות של "המומיה" בכיכובם של טום קרוז וראסל קרואו מ־‏2017.

כשיוניברסל זכתה בזכויות לגרסה חדשה של "ד"ר דוליטל" בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור כרופא, ג'ף של אישר את העסקה במחשבה שזו תהפוך בהמשך לסדרת סרטים. הסרט, "דוליטל", הפך לאחד הפלופים הגדולים בתולדות יוניברסל, עם הכנסה של 77 מיליון דולר בקופות בארה"ב מול תקציב הפקה של 175 מיליון דולר.

קודמו בתפקיד, בורק, היה מנכ"ל שלא התערב בהפקות. של מאידך נכנס לפרטי הפרטים של פעילות החברה. כשערוץ הבידור (E!) של קומקאסט שקל סדרת המשך ל"להיות עם הקרדשיאנים" ב־‏2009, המפיק ראיין סיקרסט הופתע לקבל טלפון מג'ף של. "אתה חושב שזה הולך להצליח?", שאל של את סיקרסט. "לא היה לי מושג אבל עניתי, 'כן'". סדרת הטלוויזיה "קורטני וקלואי כובשות את מיאמי" קיבלה את האור הירוק, והפכה לראשונה מבין כמה סדרות מצליחות שהתפצלו מקרדשיאן.

"יש לו עיניים מורכבות כמו לזבוב", אומר סיקרסט. "הוא מודע לכל דבר שיכול לקרות בכמה רמות בבת אחת".

ראיין סיקרסט. הופתע לקבל טלפון / צילום: Greg Allen/Invision, Associated Press

עושה הכול מהר

קולגות וחברים אומרים ששל הולך מהר, מקבל החלטות מהר ואפילו אוכל מהר. במנהטן הוא אוהב מזנון סושי שממוקם ליד מטה NBCUniversal ברוקפלר סנטר. המסעדה מבטיחה להכניס ולהוציא סועדים תוך 30 דקות.

של מבצע שיפוץ כללי בפעילות הטלוויזיה של NBCUniversal. על רקע שקיעת שידורי הכבלים הוא לא רואה טעם בהמשך ניהול מותגי הכבלים העיקריים של החברה - USA, Syfy, Bravo, E! - כיחידות נפרדות. ההכנסה השנתית מערוצי הכבלים של קומקאסט ירדה בשנה שעברה ב־‏2.2% ל־‏11.5 מיליארד דולר. התנתקות לקוחות מהכבלים והירידה בהכנסות הפרסום קוזזו בחלקם על ידי העלייה בדמי המנוי של הערוצים.

לפי מקורות יודעי דבר, של מקווה לרכז את הפרוגמרינג במוקד אחד שיקבע אלו תוכניות יהיו הטובות ביותר לפלטפורמות השונות של NBCUniversal. במסגרת השינוי, מנהלים בכירים, כולל אלו שבצמרת רשתות הכבלים, עוברים כעת "אודישנים" לשמירה על משרותיהם.

לפי הרה־‏ארגון שהחל בחודש שעבר, NBCUniversal הקימה חטיבת טלוויזיה וסטרימינג שתכיל את רשתות הכבלים, את רשת השידור של NBC, את הערוצים הבינלאומיים ואת שירות הסטרימינג "פיקוק", ששל מרגיש שהגיע באיחור לשוק. הוא הביע זמן רב שאיפה ש־‏NBC תהיה אגרסיבית יותר בסטרימינג ישיר לצרכנים, מסרו מנהלים בחברה בעבר ובהווה.

הוא אמר לעוזריו שהוא חושש מכך שלפיקוק אין קטלוג מספיק רחב להציע ללקוחות כפי שיש לנטפליקס או ל־‏ HBO Maxשל AT&T , לפי מקור אחד. של רוצה שפיקוק יהיה שירות זריז ובעל יכולת להסתגל במהירות לשוק משתנה. הוא משתמש במילה pivot (ציר שדברים נעים סביבו) כה הרבה, שהצוות של פיקוק הדפיס אותה על חולצות טי שלו.

במגמת ירידה

אצבע על הדופק

של מנסה להיות עם האצבע על הדופק. במספר פגישות עם עובדי NBC ניוז, הוא למד שהמוראל תחת המנהל אנדי לאק הוא נמוך מאד. אחת הסיבות לכך הייתה הדרך שבה הרשת טיפלה בפיטורי מאט לאואר, המגיש המיתולוגי של ה"טודיי שואו", שהואשם בהטרדה מינית. כמה עובדים כעסו על כך שהרשת לא שכרה בודק חיצוני לבחון אם היו בעיות עמוקות יותר בחטיבת החדשות.

סיבה נוספת הייתה ההתנגשויות של לאק עם הכתב רונן פארו, שחקר את ההטרדות המיניות של הארווי וויינסטין במסגרת NBC. הרשת טענה שהתחקירים של פארו על וויינסטין לא היו מוכנים לשידור. במקום זאת פארו פרסם את התחקיר במגזין "ניו יורקר" וזכה עליו בפוליצר. במרץ נידון וויינסטין ל־‏23 שנות מאסר על עבירות מין.

בחודשים הקרובים, של יישפט על הצלחת החברה בניווט במשבר המגפה, מכירת יותר כרטיסים לסרטים שיפיק האולפן, הרחבת קהל הסטרימינג ושמירה על נאמנות הצופים לשידורים המסורתיים וערוצי הכבלים בשוק מפחיד ולא צפוי.

זהו אתגר ענקי, אבל של דומה למטפס הרים עם אונת המוח שאחראית לפחד מוקטנת במיוחד, אומר עליו מלדנדרי, מנכ"ל אילומיניישן. "אם יעשו לו סקירת מוח, התוצאה תהיה דומה", הוא צוחק.

עוד כתבות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות