גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות: מניות התעופה זינקו, טבע קפצה ב-7% לאחר הדוחות

האפשרות להארכת תוכנית הסיוע לענף התעופה בארה"ב הקפיצה את המניות בהובלת אמריקן איירליינס ● אכזבה מסקר המשרות בסקטור הפרטי (ADP) שהציג עלייה של 167 אלף משרות בארה"ב בחודש יולי, הרבה מתחת לצפי למיליון משרות ● טבע קפצה אחרי הדוחות ● הזהב ממשיך לשבור שיאים

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות כאשר מדד S&P 500 השלים רצף עליות של 4 ימים, ורחוק כעת רק 2% מהשיא שנקבע בפברואר.

מניית דיסני זינקה בכ-9% לאחר הדוחות כשהפתיע עם רווח בניגוד לציפיות השוק להפסד ברבעון השני. 

מנייתה של חברת השבבים אדוונס מיקרו דיוויס  (AMD) המשיכה לטפס ולהביא את החברה לשווי שוק של 100 מיליארד דולר.

מניותיהן של חברות התעופה מזנקות, בהובלת אמריקן איירליינס  שקפצה בכ-9%, וזאת לאחר התמיכה שהביעו כמה סנאטורים רפובליקנים להאריך את תכנית הסיוע בגובה של 25 מיליארד דולר למשך חצי שנה. זאת תחת הטענה כי ללא התמיכה חברות התעופה ימשיכו בפיטורי ענק בארה"ב.

טבע  זינקה בכ-7% במסחר בוול סטריט בהמשך לפרסום הדוחות הכספיים מוקדם יותר היום. את הרבעון השני של השנה סיכמה טבע עם הכנסות נמוכות מעט מתחזיות האנליסטים, אך הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה עלה על התחזיות.

20:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה בצל משבר הקורונה. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.4%, הדאו ג'ונס עולה ב-1.1%.

הנפט מטפס ב-0.9% וחוצה את הרמה של 42 דולר לחבית. הזהב ממשיך לדהור צפונה ומטפס ב-1.4% לרמה של 2,048 דולר לאונקייה.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של השנה. הפוטסי עלה ב-1.1%, הקאק ב-0.9% והדאקס הוסיף 0.4% לערכו.

מניית קומרצבנק  קפצה בכ-5% לאחר שהבנק הגרמני הציג תוצאות פחות גרועות מהתחזיות עם נפילה ברווח הנקי ל-220 מיליון אירו ברבעון השני של השנה.

ב.מ.וו  עברה ברבעון השני להפסד של 666 מיליון אירו, לפני מס, לעומת רווח של 2.2 מיליארד אירו, והחברה צופה ירידה ברווח השנתי הרבה מעבר לרמתו ב-2019. המניה איבדה 4.3%.

ישראליות בוול סטריט


פייבר  מזנקת בכ-15% לאחר שהפתיעה עם מעבר לרווח מוקדם מהצפוי, והעלתה שוב את התחזית השנתית.

לייבפרסון העלתה אמש לאחר המסחר את התחזית שלה לשנת 2020. ברבעון השני הכנסות לייבפרסון צמחו ב-29.1% ל-91.6 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רושמת הפסד תפעולי והפסד נקי, אך שניהם הצטמצמו ביחס לרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-14.4 מיליון דולר וההפסד הנקי - ב-18.6 מיליון דולר. 

17:20

לאחר שפרץ מוקדם יותר השבוע את הרמה הפסיכולוגית 2,000 דולר לאונקייה, הערב מחיר הזהב עולה בכ-2%. (הזדמנות פז? כל הדרכים להשקיע בזהב - לכתבה)

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות למרות האכזבה מסקר ה-ADP בסקטור הפרטי.

מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.7%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.4% ומדד הנאסד"ק עולה ב-0.1%. 

מניית טבע מזנקת בכ-5% לאחר הדוחות הטובים. אחרי הדוחות לאומי פרטנרס העלה את ההמלצה למניה ל'תשואת שוק'. "בראי החוב, מנכ"ל החברה עשה עבודה מצוינת בשנה האחרונה, אולם פרופיל הסיכון של החברה נותר גבוה מאוד", כתבו בלאומי.

פריון הישראלית עולה בכ-3% לאחר הדוחות ולאחר התחזית שסיפקה.

לקראת דוחות הרבעון השני של חברת הטכנולוגיה נייס, שיפורסמו מחר, בבנק הפועלים מעריכים שהחברה תציג הכנסות של כ-392 מיליון דולר, צמיחה של 3%, רווחיות תפעולית של 28% ורווח נקי למניה של 1.33 (צמיחה של 6% ביחס לאשתקד).

האנליסט שי זיגלמן, מחדר המסחר של בנק הפועלים אומר כי "פעילות נייס  נמצאת כעת תחת שתי השפעות מנוגדות. מחד, צמיחה מואצת בפעילות הענן (אנו צופים צמיחה של 25% ב- 2020), מאידך, שחיקה בפעילות רישיונות התוכנה לתשתית הארגונית (אנו צופים ירידה של 15% ב- 2020). אנו צופים כעת ב- 2020 הכנסות של 1.666 מיליארד דולר (צמיחה של 6% ביחס לאשתקד) ורווח למניה של 5.69$ (צמיחה של 7% ביחס לאשתקד). אנו מחזיקים בהמלצת תשואת שוק".

מיזוג ענק בתחום הפארמה: חברת Teladoc Health וליבונגו מתמזגות בעסקה של 18.5 מיליארד דולר. דריו הישראלית, הפועלת בשוק הדומה לאחד מפעילותה של וליבונגו, מזנקת בעוד 25% בהמשך לעליות של 125% שנרשמו בשבוע האחרון בהמשך לגיוס הון שביצעה.

15:50

נחלשו העליות שנרשמו מוקדם יותר בחוזים העתידיים על רקע האכזבה מסקר המשרות בסקטור הפרטי של ה-ADP שהצביע על עם עלייה של 167 אלף משרות בלבד ביולי לעומת התחזיות לתוספת של מיליון משרות.

פריון נטוורק  הישראלית (סימול: PERI) עקפה את התחזיות ברבעון השני עם הכנסות של 60.3 מיליון דולר (ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד) ורווח מתואם של 7 סנט למניה. החברה סיפקה תחזית אופטימית להמשך השנה.

מודרנה הודיעה כי התמחור של החיסון לקורונה שהיא מפתחת ינוע בין 32 ל-37 דולרים למנה לחלק מהלקוחות. עם זאת, צריך לציין כי הניסוי המכריע בקרב 30,000 בני אדם החל בסוף יולי.

ג'ונסון אנד ג'ונסון  תספק לממשל האמריקאי 100 מיליון מנות של חיסון הקורונה שהיא מפתחת תמורת מיליארד דולר.

14:50

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח תוך המשך המגמה החיובית שנרשמה אתמול, כאשר החוזים העתידיים מטפסים בשעה זו. 

טבע  סיכמה היום את הרבעון השני עם הכנסות נמוכות מעט מתחזיות האנליסטים, אך רווח נקי (Non-GAAP) למניה גבוה יותר מהתחזיות. החברה גם חוזרת על התחזית השנתית שלה, וממשיכה לצפות להכנסות של 16.6-17 מיליארד דולר, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 4.5-4.9 מיליארד דולר, רווח נקי Non-GAAP למניה של 2.3-2.55 דולר ותזרים חופשי בגובה 1.8-2.2 מיליארד דולר. 

דיסני  דיווחה אמש (ג') על תוצאותיה לרבעון האחרון, הסנטימנט בדוחות אמנם היה מעורב אך מניית החברה עלתה בכ-5% במסחר המאוחר, לאחר שהמנכ"ל, בוב צ'אפק, הודיע על שירות סטרימינג חדש ואמר כי מנויי דיסני+ יקבלו גישה בלעדית לבכורה של סרט הלייב אקשן "מולאן" , שיציאתו לאקרנים נדחתה שוב ושוב בשל התפרצות מגפת הקורונה.

מניית לייבפרסון  קפצה אתמול (ג') במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-17%, לאחר שהחברה העלתה את התחזית שלה לשנת 2020. ברבעון השני הכנסות לייבפרסון צמחו ב-29.1% ל-91.6 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רושמת הפסד תפעולי והפסד נקי, אך שניהם הצטמצמו ביחס לרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-14.4 מיליון דולר וההפסד הנקי - ב-18.6 מיליון דולר. 

13:10

פריון נטוורק  דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני ירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-60.3 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-2.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, ירידה של 57% בהשוואה לרבעון המקביל. 

12:03

נמשכות העליות באירופה. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

פול קליין, מנכ"ל וידאה, חברת ניהול ההשקעות הדיגיטלי של בנק לאומי, מציין היום כי "שוק המניות מחזיק מעמד והמחירים בו נושקים לרמתם ערב משבר הקורונה. זאת, למרות מצב הכלכלה הריאלית והשפעתה על עונת הדו"חות הכספיים. נראה כי התשואות הנמוכות עד אפסיות באפיקים הסולידיים מעודדות את המשקיעים להמשיך להשקיע בנכסי סיכון ומעניקות תמיכה לשוקי המניות". 

אורי גרינפלד , הכלכלן הראשי של פסגות, ממליץ היום על מעבר למשקל יתר של השווקים המתעוררים: "היינו מתחילים להגדיל חשיפה למשקל יתר בתיקים כבר היום. מסקנה זו תקפה גם למניות וגם לחוב בשווקים המתעוררים".

בסקירה שפירסם היום, כותב גרינפלד: "שעתם של השווקים המתעוררים מתקרבת לאחר עשור של ביצועים חלשים ביחס לעולם. נוכח רמת אי הוודאות הגבוהה שמאפיינת את הכלכלה העולמית בימים אלו על רקע התפשטות הנגיף מחד והציפיות לחיסון מאידך, ביצועי היתר של המתעוררים לא יחלו מחר בבוקר, אך נתוני הבסיס כבר שם ורמת התמחור היחסית אטרקטיבית. על כן, היינו מתחילים להגדיל חשיפה למשקל יתר בתיקים כבר היום. מסקנה זו תקפה גם למניות וגם לחוב בשווקים המתעוררים. הטיעון בעד השווקים המתעוררים נח על שתי רגליים מרכזיות - כיוונו המבני של הדולר בעולם, וההתאוששות של הפעילות הכלכלית בסין, במיוחד ביחס לשאר העולם. שתי מגמות אלו צפויות להיות שונות לחלוטין ביחס לעשור הקודם מה שגורם לנו, לראשונה, לעבור למשקל יתר בשווקים המתעוררים".

"ההתאוששות בסין צפויה להיות מהירה יותר ביחס לשאר העולם כך שגם פערי הצמיחה בשנתיים הקרובות צפויים להתרחב בין סין לבין שאר העולם. מגמה זו, אם אכן תתממש, צפויה לתת רוח גבית משמעותית לשווקים המתעוררים ולפעילות הכלכלית בעולם בכלל, כפוף כמובן להצלחת העולם המפותח בהתמודדותו עם הנגיף", כותב גרינפלד.

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, לאחר עוד יום של עליות בוול סטריט.

עליות קלות נרשמות כעת  במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. 

מתכת הזהב, הכוכבת הגדולה של השבועיים האחרונים, פרצה אתמול את רף ה-2,000 דולר לאונקיה והיום היא ממשיכה להתקדם. חוזה לדצמבר עולה בכ-1.3% לרמה של 2,045 דולר לאונקיה. 

07:25

1. בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, לאחר עוד יום חיובי בניו יורק.  המדדים המובילים בוול סטריט התחזקו לקראת סיום והמסחר ננעל בעליות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, נאסד"ק התחזק ב-0.3% ומדד S&P 500 הוסיף 0.4%. היום נסחרים החוזים על מדדי בורסות ארה"ב במגמה מעורבת.

2. בסין פורסם היום מדד מנהלי הרכש (PMI ) לסקטור השירותים של חברת Caixin/Markit לחודש יולי, שעמד ברמה של 54.1 נקודות, לעומת צפי כלכלנים ל-58.4 נקודות. עוד בזירת המאקרו העולמית היום, גם בגוש האירו ובארה"ב יתפרסמו נתוני ה-PMI לסקטור השירותים, באירופה המדד צפוי להגיע לרמה של 55.1 נקודות ובארה"ב צפוי ה-PMI לעמוד ברמה של 55 נקודות. 

3. מתכת הזהב, הכוכבת הגדולה של השבועיים האחרונים, פרצה אתמול את רף ה-2,000 דולר לאונקיה והיום היא ממשיכה להתקדם. חוזה לדצמבר עולה בכ-0.5% לרמה של 2,031 דולר. צבי סטפק מסביר כיצד ניתן להשקיע בזהב

4. עליית הזהב מושפעת, בין השאר, מחולשת הדולר והירידה בתשואות על אג"ח ממשל אמריקאי. הדולר נחלש היום קלות מול האירו ונסחר סביב 1.1815 דולרים לאירו והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת ברמה של 0.51%. 

5. עונת הדוחות בעיצומה והיום תפרסם טבע את תוצאותיה לרבעון השני. רוברט כרמלי, ראש דסק חו"ל בפעילים ניהול תיקי השקעות, מציין כי שעד כה 337 חברות (68%) מבין חברות ה-S&P 500 סיימו לדווח את תוצאותיהן. עד כה, 84% הצליחו להכות את תחזיות הרווח שלהן ו-66% את תחזית ההכנסות. בממוצע החברות מדווחות על רווח הגבוה ב-21.8% מתחזית הרווח המקורית כשנתונים אלו הם מעל הממוצע ה-5 שנתי כשזהו הנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז 2008 והוא בהחלט מספק הסבר חלקי לראלי בשווקים בתקופה האחרונה.

"במונחי צמיחה שנתית על רקע משבר הקורונה עונת הדוחות נפתחה עם ציפיות נמוכות ביותר. צפי הירידה ברווחיות ניצבה על -42.4%. בפעול עד כה רשמו החברות ירידה ברווחיות במונחים שנתיים של 35.7%. בהנחה ששעורי הירידה יתייצבו על רמה זו, תהיה זו הירידה החדה ביותר ברווחיות מאז 2008. מוטיב בולט נוסף בעונת הדוחות הנוכחית היא התוצאות החזקות של חברות המגה טכנולוגיה - חברות ה-FAANG ובראשן אמאזון שהציגה צמיחה של 40% בהכנסותיה ברבעון השני ופייסבוק ואפל שהציגו צמיחה של מעל ל-10% בהכנסות ועליה מרשימה בשורת הרווח. תוצאות אלו תדלקו את העליות בענף הטכנולוגיה כשגוגל הייתה החברה היחידה שהציגה ירידה של 3% בהכנסותיה".

"שני סקטורים בולטים לטובה עם גידול ברווחיות: סקטור התשתיות וענף הרפואה בזמן שהענפים שרשמו את הירידה החדה ביותר הינם ענפי האנרגיה, התעשייה, הצריכה המחזורית והפיננסיים. במבט קדימה להמשך השנה, ממוצע האנליסטים חוזה ירידה של 22.9% ברווחיות ברבעון השלישי וירידה של 12.1% ברבעון הרביעי. מכפיל הרווח העתידי לשנה ניצב על 22 ונמצא מעל המכפיל העתידי הממוצע ל-5 ו-10 שנים. יחד עם זאת הרווח הצפוי לרבעון הראשון של 2021 צפוי להציג צמיחה של 13.4%", אומר כרמלי.

עוד כתבות

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס בית השקעות טוענת כי המניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה כי סוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, בחברות ביטוח וברשתות מזון

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובניין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל חושף: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים ומה אכזב את הציבור?

סקר שביעות הרצון של בנק ישראל מגלה כי 20% מהציבור חושב שמגיע לו לקבל יותר על הפלוס בחשבון • העמלות הגבוהות הן עדיין הסיבה העיקרית לתפיסת חוסר ההוגנות • שני הבנקים הגדולים בתחתית בתשובה לשאלה האם תמליצו לחבר או משפחה על הבנק

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

דיון בוועדת הפנים של הכנסת בעניין תוואי המטרו, ביוני שנה שעברה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חוק המטרו חוזר לשולחן הדיונים, עם מאבקים על היטלי השבחה ודיור בר השגה

אחרי הפסקה של עשרה חודשים כמעט, יתחדשו הדיונים בתיקון החוק בוועדת הפנים והגנת הסביבה ● בישיבה צפויות לעלות כמה סוגיות מורכבות וטעונות, אשר להן השפעה רבה - הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה ● גלובס עושה סדר לקראת הדיון הקרוב

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

באר שבע. דירות בפחות ממיליון שקל / צילום: Shutterstock

"יודעים מה הם רוצים": זו העיר עם הכי הרבה רוכשי דירות צעירים

מבצעי שיווק אגרסיביים ומימון מההורים דוחפים יותר ויותר צעירים מתחת לגיל 35 לרכוש דירות, גם להשקעה - כך לפי נתוני חברת במבי המספקת שירותי תוכנה לחברות נדל"ן ● "יש הרבה פניות של צעירים. חלקם ישר אחרי הצבא"

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה"ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

מייסדי אליאוס, מימין: אלון יופה, אלון רבינוביץ ודרור זיידה

הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה

הסטארט־אפ Eleos Health פיתח כלי בינה מלאכותית שמייצר סיכום אוטומטי של פגישות רפואיות, שכעת יוטמע בקבוצת "עמל ומעבר" המתמחה בטיפולים פסיכולוגיים ● המייסד אלון יופה: "כמו שצילום רנטגן מסייע לרופא, כך הפתרון שלנו לרפואת הנפש" ● ישראל מתגייסת 

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

הציבור מעדיף נזילות על ריבית / צילום: Shutterstock

הציבור מעדיף נזילות על ריבית: המלחמה עצרה את העברת הכספים לפיקדונות

הרבעון האחרון של 2023, בו פרצה המלחמה, סימן שינוי מגמה ביתרת העו"ש של הישראלים: מצניחה חדה מתמשכת, היא זינקה ב־43 מיליארד שקל ● בין הסיבות: העדפה לכסף נזיל בסביבת אי־ודאות, קיטון בהוצאות וגיוס מילואים מסיבי ● וגם: מה עשתה המלחמה למינוס שלנו?

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?