פייבר מפתיעה עם מעבר לרווח מוקדם מהצפוי, ומעלה שוב את התחזית השנתית

חברת הטכנולוגיה נהנית ממגמת המעבר לעבודה מהבית עקב הקורונה, ותוצאות הרבעון השני משקפות זאת: ההכנסות צמחו בכ-82% מהרבעון המקביל ועקפו כל התחזיות

חברת הטכנולוגיה פייבר  מנתצת את התחזיות בדוחות הרבעון השני שפרסמה היום, ועוברת לראשונה לרווחיות על בסיס EBITDA מתואם ו-Non-GAAP, מוקדם מהצפוי. במקביל היא מעלה את התחזיות שלה לשנה הנוכחית.

החברה, שפיתחה זירת מסחר אינטרנטית לקישור בין פרילנסרים ללקוחות, נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שיא של כ-3.7 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עקפה השבוע לראשונה את רף ה-100 דולר, כשנה ורבע לאחר שהונפקה במחיר של 21 דולר.

החברה נהנית מאחת המגמות הבולטות של עידן הקורונה - המעבר לעבודה מהבית, וזאת משום שהפתרון שלה מאפשר סגירת עסקאות ללא מפגשים פיזיים בין הלקוח למספק העבודה. תוצאות הרבעון השני משקפות זאת: ההכנסות צמחו בכ-82% ביחס לרבעון המקביל ובכ-38% ביחס לרבעון הקודם, והסתכמו ב-47.1 מיליון דולר, משמעותית מעל תחזיות החברה שהיו ל-35.5-36.5 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), פייבר צמצמה את ההפסד ב-98.7% והתקרבה לאיזון, עם הפסד נקי של 124 אלף דולר בשורה התחתונה, לעומת הפסד של 9.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ובראשם התגמול ההוני לעובדים, פייבר רשמה כאמור רווח נקי Non-GAAP שהסתכם ב-3.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-10 סנט, בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד של 6 סנט למניה.

הנתון היחיד שלא הבריק ביחס לרבעון הקודם, אך כן השתפר ביחס לרבעון המקביל, הוא נתון ה-Take Rate - המשקף את גובה העמלה שפייבר מקבלת מכל עסקה בין פרילנסר לקונה, ולמעשה את ההכנסות נטו מכל גבייה. נתון זה הסתכם בשנה שהסתיימה בסוף יוני ב-27%, לעומת 27.1% ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף מרץ, ו-26.4% בשנה שהסתיימה בסוף יוני 2019.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה גם הוא חיובי ברמה של 3.1 מיליון דולר, למול EBITDA שלילי של 4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, ולעומת התחזית של פייבר שדיברה על EBITDA שלילי בגובה 1.5-2.5 מיליון דולר.

במהלך הרבעון פייבר ייצרה 5.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת, בעוד שברבעון המקביל היא שרפה מזומנים, בסך 3.4 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לה בקופה מזומנים והשקעות בהיקף כ-290 מיליון דולר, לאחר שבמהלך הרבעון היא ניצלה את המומנטום החיובי במחיר המניה שלה וגייסה כ-120 מיליון דולר. הגיוס בוצע במחיר של 60 דולר למניה, בעוד שכעת המניה נסחרת כאמור מעל מחיר של 100 דולר.

מעלה תחזיות: "צמיחה אדירה לפנינו"

ברבעון השלישי פייבר צופה הכנסות של 48-49 מיליון דולר, צמיחה של 72%-76% מהרבעון המקביל, וזאת בהשוואה לתחזית האנליסטים לכ-37.9 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם יהיה חיובי בגובה 2-3 מיליון דולר. פייבר מעלה שוב את התחזית השנתית וצופה הכנסות של 177.5-179.5 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-145.5-147.5 מיליון דולר. התחזית המעודכנת משקפת צמיחה של 66%-68% לעומת ההכנסות ב-2019.

השנה צפויה להסתיים עם EBITDA מתואם חיובי בסך 4.5-6.5 מיליון דולר, בעוד שקודם לכן התחזית הייתה ל-EBITDA שלילי של 7-9 מיליון דולר, ומעבר ל-EBITDA חיובי רק במחצית השנייה של 2021.

"הצגנו רבעון יוצא דופן, והתוצאות משקפות את הביצועים החזקים שלנו על רקע מגפת COVID-19", אמר המנכ"ל והמייסד מיכה קאופמן. "אני גאה מאוד בכך שפייבר משחקת תפקיד חשוב בפרנסה של אנשים ועסקים בכל מקום, בתקופה של סביבה גלובלית מאתגרת. עסקים מנסים לעצב כיום מחדש את המבנה שלהם ולהאיץ את קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית, ואני מאמין שיש לפנינו צמיחה אדירה".

לדברי סמנכ"ל הכספים עופר כ"ץ, "פייבר הגיעה לנקודת פיתול ברבעון השני, עם המעבר לרווח EBITDA מתואם. תנאי המאקרו-כלכלה נותרים ברמת אי-ודאות גבוהה, אך אנו בטוחים שהמודל העסקי שלנו, הביצועים החזקים והמשמעת הפיננסית ימשיכו להוביל לצמיחה בעתיד".