גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עובד אחד, שני מנהלים: איך מתמרנים ביניהם?

הפיטורים הנרחבים בתקופת הקורונה ומודל העבודה מרחוק מרחיבים את הפרקטיקה של עבודה מול יותר ממנהל אחד ● מאמני מנהלים ומומחים לעבודה מייעצים איך להתגבר על  מצבים לא נוחים

עובד אחד, שני מנהלים: איך מתמרנים ביניהם? / איור: shutterstock, שאטרסטוק
עובד אחד, שני מנהלים: איך מתמרנים ביניהם? / איור: shutterstock, שאטרסטוק

עבודה מול מנהל אחד היא מספיק קשה. עבודה מול שני מנהלים עלולה להגביר את כאבי הראש שלכם.

כ-44% מהמועסקים בארה"ב עובדים מול שני מנהלים לפחות, לפי סקר שערכה חברת גאלופ ב-2017. סגירת משרדים ואובדן משרות כתוצאה ממגפת הקורונה כנראה יובילו להרחבת הפרקטיקה הזאת: מומחים לעבודה צופים שבעקבות המיתון העמוק, חברות רבות יתעקשו על כך שעובדים ששפר מזלם ולא פוטרו ימלאו כמה תפקידים וידווחו לכמה מנהלים. מעבר לכך, עכשיו, כשיותר אנשים עובדים מהבית, תגבר המגמה שהתחילה עוד לפני המגפה, של עובדים מרחוק העובדים בכמה צוותים במקביל.  

בעיות רבות עלולות לצוץ כשמנסים לרצות שני מנהלים. "התנגשות בהקצאת הזמן, תאריכי היעד ויעדי ביצוע עלולה להוביל לכך שהעובד יאכזב את שני מנהליו, ובכך ישפיע על הקריירה שלו", מזהירה סטפני סמית, יועצת ניהול ומאמנת מנהלים. סמית ייעצה לעשרות מנהלים שיש להם יותר מבוס אחד לאורך העשור האחרון, ולדבריה היא רואה עלייה במספר לקוחות כאלה מאז תחילת המגפה. סמית דוחקת בלקוחותיה ליצור חזון משותף למנהליהם, "כמו שהעיניים שלנו עובדות יחד", היא אומרת.

לפניכם כמה עצות כיצד להצליח בעבודה מול שני מנהלים, שנאספו מיותר מ-12 מאמנים, מגייסי כוח אדם ומנהלים.

1. עשו תיאום ציפיות

לפעמים הציפיות של המנהלים שונות. בזמן שאחד רוצה שתסיימו את הפרויקט הכי חשוב שלו, מנהלת אחרת מעדיפה שתטפלו במשימה הדחופה ביותר שלה. חילוקי דעות יכולים להתעורר גם בעקבות הצורך להשתתף בפגישות המתקיימות במקביל במקומות שונים.

מחלוקות בין מנהלים על תפקידו של העובד המשותף הן הסיבה העיקרית לכך שההסדר הזה של שני בוסים פועל היטב רק לעתים רחוקות, אומר פיטר קפלי, פרופסור לניהול בבית הספר לווארטון באוניברסיטת פנסילבניה.

כדי למנוע התנגשות בין הנחיות שונות, הבינו והבהירו את הציפיות של המנהלים שלכם מוקדם ככל הניתן, והתריעו בפני שניהם על האתגרים הצפויים במילוי דרישותיהם, עוד לפני שהבעיות צפות אל פני השטח.

אם מחכים עד שיתעוררו מחלוקות, אומר פרופ' קפלי, מסתכנים במגוון בעיות. לדוגמה, אתם עלולים להיתפס כאילו אתם מתלוננים או שאתם מזדהים עם אחד הממונים עליכם.
לדברי קפלי, חשוב שהעובד ישוחח עם מנהליו בנפרד. כשעובד מזמן את שני מנהליו לשיחה משותפת כדי לדון בציפיות שלהם, זה נראה כאילו הם זומנו לשיחת נזיפה.

האסטרטגיה הזאת עזרה לסו קלסי כשעבדה מול שני מנהלים במסטרקארד. ביוני 2018, היא קודמה לתפקיד סגנית הנשיא. כאחראית על עסקי הכרטיסים בתשלום מראש, היא מדווחת לאנדראה סקרץ', נשיא מוצרי הצריכה והעיבוד, אך כאחראית על מעורבות החברה ביוזמת הבנק העולמי לספק שירותים פיננסיים למיליארד איש ללא בנק, היא מדווחת גם למייקל פרומן, סגן יו"ר ונשיא הצמיחה האסטרטגית. קלסי הבינה מיד שסדרי העדיפויות השונים של המנהלים שלה עלולים לפגוע בהצלחתה בתפקיד. 

בחודש הראשון שלה בתפקיד, ריכזה קלסי מאמצים בניסיון לקבוע כיצד סקרץ' ופרומן יגדירו את הצלחתה האולטימטיבית. "דיברתי לא רק עם כל מנהל קו בחברה, אלא גם עם עמיתיהם, אנשים אחרים שמדווחים להם ובעלי עניין חיצוניים", היא נזכרת. "זה איפשר לי להבין טוב יותר מה חשוב לשני המנהלים שלי".

קלסי גילתה שסקרץ' הוא מנהל ותיק בחברה, שיודע היטב מהם צרכיה התפעוליים. לגבי פרומן, שהיה נציג הסחר בארה"ב בתקופת הממשל של אובמה, היא גילתה שכבעל רקע בעשייה ציבורית הוא מעריך מאוד שותפויות עם ממשלות ועם ארגונים ללא מטרות רווח.
"הוא עודד אותי לעבוד עם שותפים בדרכים שונות מאוד להשגת יעדים בעלי השפעה חברתית", אומרת קלסי.

המפגשים הבאים של קלסי עם כל מנהל, שעסקו במענה לצרכים השונים שלהם, נתנו להם, לדבריה, "הזדמנות להיות ברורים ושקופים לגבי הציפיות בשני תחומי התפקיד שלי".  

"על הנייר, ייתכן ששני מנהלים הם בעיה", אומר סקרץ', אבל "שנינו כאן כדי לעזור לה להצליח. אנו חולקים מערך יעדים משותף, שנצפה דרך עדשות שונות".

לדברי פרומן, הוא וסקרץ' הסכימו תחילה לתאם ביניהם תוכניות הכוונה, משוב ופיתוח לקלסי. "רצינו לוודא שמזערנו את שליחת ההודעות המנוגדות, וכשיצוצו קשיים, נתמודד איתם במהירות".

סמית מספרת על מקרה אחר, שבו ראשת מחלקת השיווק הדיגיטלי בחברת מסחר אלקטרוני הייתה צריכה לדווח ל- CIO , שרצה שהיא תשקיע רבות בטכנולוגיה, ולמנכ"ל, שהעדיף להפחית עלויות. לדברי סמית, היא גיבשה פתרון שבו כולם מרוויחים. בעקבות הצעתה של סמית, החלה מנהלת השיווק להכין דוח התקדמות שבועי עם הצעות ליוזמות השקעות קטנות אך אסטרטגיות שיועילו לשני המנהלים. לדברי סמית, השלושה הסכימו על השקעה קטנה שכבר השתלמה .

2. דברו עם המנהלים לעתים קרובות על המשימות

תקשורת פרואקטיבית עם שני המנהלים היא חיונית. אג'נדות מרובות "יכולות לעורר שאלות על חלוקת נאמנות", אומרת ליסה פריור, מאמנת מנהלים. על ידי שיתוף מידע רב באופן תכוף ומיידי, "אתה יכול להבטיח שאף אחד מהמנהלים לא ירגיש באפלה או מחוץ לעניינים. אתה מפגין נאמנות באמצעות המחויבות השקופה שלך להשיג את המטרות של כל מנהל".

פטריציה מרטלארו, שמונתה בספטמבר למובילת השיווק בחברה Raines International המתמחה בגיוס מנהלים, נקטה גישה כזאת. היא גויסה לתפקיד על ידי המנכ"ל דן סמית, אבל כאחראית גם על גיוס מנהלי שיווק, עבודתה מפוקחת על ידי מאט סיילר.

למרות הניסיון שלה כאשת שיווק, מרטלארו הייתה טירונית בשיווק ובגיוס מנהלים בהיקף שנדרשה לו. היא הייתה נחושה לצמצם למינימום תאריכי יעד מתנגשים ועומס עבודה, היא אומרת. תקשורת יתר עם מנהליה העסוקים דרשה זמן רב, אבל "זו הייתה הדרך הטובה ביותר לוודא שאני מקבלת את תשומת הלב שלהם. תחילה, היא הלכה למשרד של כל אחד מהם שלוש עד שש פעמים ביום כדי לספק עדכונים. כאשר התחילה לעבוד מרחוק, במהלך המגפה, היא שמרה על קשר תדיר בטלפון או בשיחות וידיאו. כתוצאה מכך, "שלושתנו מודעים להקצאת הזמנים שלי", היא אומרת.

אפילו אנשים שיוזמים קשר עם המנהלים שלהם מגלים שלעתים קרובות הם מעמיסים מנות כפולות של עבודות קריטיות. "שני מנהלים זה תובעני כאשר יש לי משימות רבות לשניהם וכאשר יש לוחות זמנים דוחקים", אומרת מרטלארו.

מוקדם יותר השנה, היא הייתה לקראת סיום שדרוג האתר של החברה ובמקביל היא קיבלה משימה לחפש מנהל שיווק. שני המנהלים שלה רצו שהיא תתמקד בלקוח הפינטק, אז סמית ניסה להפחית את הלחץ בתאריכי היעד של האתר. לדוגמה, הוא הוריד ממנה את המשימה לבדוק את הלינקים החדשים. בכל זאת, מרטלארו הקדישה שעות ארוכות לאתר בשבועות האחרונים של הפרויקט. אחת הסיבות: סמית שלח לה במשך כמה ערבים הודעות בכלי תקשורת פנימי בנוגע לשינויים מינוריים שיש לבצע.

3. התנהגו כמו זיקית

מומחים לקריירה אומרים שלא פחות חשוב להסתגל להעדפות העבודה של כל מנהל ולמילייה שלו. חייבים לאמץ סגנון עבודה אחד כשעובדים מול מנהל מיקרו וסגנון אחר בעבודה עם מנהל שמאציל סמכויות.

"ככל שההבדל בין השניים גדול יותר, כך קשה יותר לשנות את סגנון העבודה", אומרת מנהלת הביוטק הילד סטינגר. היא העבירה כמה שנים בניסיון לתמרן בין שני מנהלים, כאשר הייתה אחראית על ניהול החדשנות ביחידת תפעול נורבגית ובחטיבה האם שלה ב-BASF SE. ב-2013 רכשה החברה את היחידה, שנקראה אז פרונובה ביופוארמה. סטינגר דיווחה למטה של פרונובה באוסלו ולנשיאת החטיבה בגרמניה. "הייתי צריכה למתוח את אזורי הנוחות שלי בנורבגיה ובגרמניה", היא אומרת.

סטינגר נמנעה באופן מכוון מהבעת דעותיה הנחרצות בישיבות בפרונובה, כדי שהיא לא תאפיל על המנהל שלה שם. "הוא היה צריך שיראו שהוא המוביל", היא אומרת. "מצאתי את הדיפלומט הפנימי שבי".

מצד שני, סטינגר הייתה צריכה להציג עמדות נרחבות בפגישות עם מנהלת החטיבה בגרמניה ופקידים אחרים. "היא רצתה שאדבר על האסטרטגיה המשותפת לכולנו. וידאתי שאוכל להביע דעה לא מוטה על מה שהכי טוב לעסק". היא הרוויחה את הערכתה של נשיאת החטיבה, גם בזכות האסרטיביות שלה.

לא ניתן היה להשיג את המנהל בפרונובה לצורך תגובה.

4. צרו קשרים עם הבוס של המנהלים שלכם

כשהמנהלים הישירים מתנגשים, הבוסים הגדולים יכולים להיות משכיני שלום. מנהלים עשויים להרגיש מאוימים או שחותרים תחתיהם גם אם תתריעו בפניהם שבכוונתכם לפנות לממונים עליהם, אבל מדי פעם צריך לקחת את הסיכון הזה. 

לדוגמה, מנהלת רכישות בחברת נדל"ן מסחרי ביקשה את עזרת נשיא החברה, מכר ותיק, מאחר שהמנהלים שלה היו חלוקים לגבי יעדי הביצוע שלה לשנת 2019. הרעיון הגיע מהמאמן שלה פול וינום, שותף בכיר RHR International, חברה לפיתוח מנהלים.
אחד המנהלים, ראש המכירות, רצה שהיא תשיג עסקאות גדולות ומורכבות שלא ישתלמו בקרוב. המנהל האחר העדיף רכישות קטנות יותר, שיגדילו במהירות את הפורטפוליו של החברה.

מנהלת הרכישות שמעה לעצת המאמן והודיעה לכל אחד ממנהליה בנפרד לפני שביקשה את התערבות הנשיא. תחילת השנה הפיסקלית הייתה זמן טוב ליישר קו בין כולם, אומר וינום.

נשיא החברה ביקש להפיג מתחים בפגישה מרובעת. הוא אמר למנהלים שהיא מנסה לשרת שני אדונים עם אג'נדות מנוגדות, אף שהמעסיק שלהם היה צריך רכישות קטנות וגדולות במקביל. ההכוונה הברורה שלו פתרה את הדילמה, אומר וינום.

5. זהו את המנהל האולטימטיבי שלכם

עליכם להחליט איזה מנהל חשוב יותר להתקדמותכם, אומרים מאמני מנהלים. בשלב מסוים בקריירה שלי, דיווחתי לשני עורכים ב"וול סטריט ג'ורנל. עבדתי קשה בשביל שניהם, אבל רק אחד מהם "מרח את החמאה על הלחם שלי". עבדתי קשה יותר בשביל המנהל שהיה אחראי על העלאות השכר שלי.

6. נצלו את היתרונות של המצב

בעבודה עם כמה מנהלים יש גם כמה יתרונות מקצועיים, כולל חשיפה רחבה יותר לסגנונות ניהול, מיומנויות וקולגות.

סת' ברנסטין, מנכ"ל של חברת ההחזקות אליאנסברנטין, מזכיר את הדוגמה של ג'ף סקוגלנד, קצין תפעול ראשי של יחידת ההכנסה הקבועה בחברה. סקוגלנד מדווח לשני מנהלי היחידה המשותפים.

עבודה בשביל שני מנהלים - "שאיננה קלה", כדברי ברנסטין - העלתה את הפרופיל הפנימי של סקוגלנד והרחיבה את אופקיו, אומר המנכ"ל. סקוגלנד עצמו סירב להגיב.
"הוא יושב סביב השולחן שבו מתקבלות רבות מההחלטות. יש לו האפשרות לדפוק על דלת משרדי. הניסיון הזה יהיה נקודת התחלה טובה בשבילו".

הכותבת היא לשעבר עורכת חדשות הניהול  ב"וול סטריט ג'ורנל" ומחברת הספר "Earning It: Hard-Won Lessons from Trailblazing Women at the Top of the Business World"

עוד כתבות

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"