גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היסטוריה ב־UPS: בוטל האיסור על זקן ותספורת אפרו לעובדים

ענקית המשלוחים מקילה את ההנחיות הוותיקות על שיער פנים וסגנונות שיער "טבעיים"

נהג של UPS במישיגן, ארה"ב / צילום: USA TODAY NETWORK, רויטרס
נהג של UPS במישיגן, ארה"ב / צילום: USA TODAY NETWORK, רויטרס

יונייטד פארסל סרביס, UPS, מקילה את ההנחיות שלה על הופעת עובדים, כולל ביטול איסור ותיק על זקנים והיתר לסגנונות שיער שחורים טבעיים כמו אפרו וצמות.

ענקית המשלוחים מסרה כי השינויים, שכוללים גם ביטול של הנחיות ספציפיות לכל מגדר, הם חלק ממאמץ "לחגוג רבגוניות במקום הגבלות", לפי הודעה באתר הפנימי שלה ומסמכים שהגיעו לידי העיתון.

ל-UPS, עם מעל 500,000 עובדים ברחבי העולם, יש רשימה ארוכה של הנחיות הופעה אישית, שכוללות סגנונות שיער (לא ארוך יותר מהצווארון לגברים), אורך המכנסיים הקצרים (לכל היותר עד מחצית הירך ורצוי 9 ס"מ מעל הברך). הפירסינג מוגבל לעגילי אוזניים ונזמים קטנים לפנים, וצריך "להיראות עסקי". הקעקועים צריכים להיות מוסתרים. ההנחיות חלות בעיקר על העובדים שעושים את מלאכתם בציבור, כמו הנהגים, ואינן חלות על עובדי המיון במחסנים ומעמיסי החבילות.

השינויים במדיניות באים זמן קצר אחרי מינוי המנכ"לית הראשונה של החברה, קרול טומה, וכאשר חברות בארה"ב בוחנות מחדש את גישתן לנושאי גזע וסוגיות חברתיות רגישות נוספות. UPS מיישמת הטיה לא-מודעת וקורסי רבגוניות והכללה, "כדי להבטיח שהפעילות שלנו תואמת את הערכים שלנו", אמרה טומה בשיחה אחרונה עם אנליסטים.

החברה מסרה כי היא עדכנה את מדיניותה אחרי שטומה הקשיבה למשוב מעובדים, שאמרו כי השינויים יגרמו להם להמליץ יותר על החברה כמעסיקה.

"השינויים הללו ישקפו את הערכים שלנו ואת שאיפתנו לגרום לכל עובדי UPS להרגיש בנוח, אמיתיים ואותנטיים, כשהם מגישים שירות ללקוחותינו ובאינטראקציה עם הציבור הכללי", מסרה החברה בהודעה.

ההתמקדות של UPS בהופעה החל הכבר בימיו של המייסד ג'יימס קייסי, שהיה ידוע בחליפותיו המגוהצות למשעי וציפה לכך שכל העובדים יעמדו בסטנדרטים של הופעה. "הקוד אישי של הופעה מסודרת של קייסי היה משמעת שהוא חייב בה את מנהליו, ודרכם את כל החברה", כתב גרג ניימן בספרו "חום גדול: הסיפור שלא סופר של UPS".

נהגים רבים של UPS התגאו במדים החומים שלהם וצייתו לכללים, ולגלגו על עובדים שהניחו לשיער העורף שלהם לגדול או לבשו חולצות מקומטות. הכללים הצבאיים למדי - פאות צד לא מחת לחור האוזן, שפמים לא מעבר לשפתיים - נשמרו הקפדה לאורך רוב ההיסטוריה של החברה.

לאחרונה הותר לעובדים לגדל זקן אם היה להם אישור רפואי או דתי. כמה תקנות מקומיות אפשרו לנהגים להשיג "פטור מגילוח" בלי בעיות מיוחדות.

אולם הכללים נקלעו לבעיות משפטיות. לפני שנתיים שילמה החברה 4.9 מיליון דולר כדי ליישב תביעת אפליה על רקע דתי שהגישה ועדת שוויון הזדמנויות התעסוקה בממשל האמריקאי נגד האיסור על גידול זקנים והארכת שיער ראש.

הוועדה טענה כי המדיניות של UPS חסמה כמה אנשים מעבודה בחברה או מקידום בגלל הופעתם או דתם, והציבה בתפקידים נחותים עובדים בעלי זקנים או שיער ארוך בגלל אמונותיהם הדתיות.

עובדים בחברה שיגרו בעבר עצומות לביטול האיסור על הזקנים, כולל עצומה בחתימת 9,000 איש באתר Change.org. "הזמנים השתנו מאז שההנחיות נגד שיער פנים נקבעו. אנחנו במאה ה-21, והגיע הזמן לשינוי בקוטד הלבוש", נאמר בעצומה.

המדיניות החדשה מתירה זקן ושפם, "שהם בהחלט מקובלים כל עוד הם מעוצבים בסגנון עסקי ולא יוצרים בעיה בטיחותית", לפי המסמכים שראה העיתון.

החברה מתירה כעת במפורש כמה סגנונות שיער טבעיים, לפי הגדרתה. "סגנונות כמו אפרו, צמות, תלתלים, טוויסט וקשרים". היא גם ביטלה הנחיות ספציפיות לגברים ולנשים. "בלי קשר לאיך אתם מזהים את עצמכם - התלבשו בצורה נאוה ליום עבודה", נאמר במסמך.

בהודעה הפנימית כתבה מנהלת משאבי האנוש בחברה, שרלין תומאס, ש"הנחיות ההופעה החדשות מכירות ביופי של הרבגגונות של כל אנשי UPS". היא הוסיפה ש"אנחנו יודעים שכל העובדים שלנו יכבדו תמיד את התרבות שלנו, את הלקוחות ואת עמיתיהם כשהם מחליטים איך להופיע ולהתנהג בתפקיד".

עוד כתבות

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

האם עישון במרפסות ייאסר? / צילום: איל יצהר

עישון במרפסת ייאסר? בג"ץ שוקל להתערב בשאלה האם מדובר במפגע

בג"ץ דן היום בעתירה הדורשת לאסור עישון בדירות מגורים החודר לדירות הסמוכות ● השופטים הציגו את ההתלבטות שלהם אם להתערב בנושא, בשל הקושי להגדיר מתי קיים מפגע שיש לאכוף אותו

דב קוטלר, המנכ''ל היוצא של בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

ברקע מכתב המפקח: הפועלים עם רווח של 1.9 מיליארד שקל ויחלק 40% כדיבידנד

שבועיים אחרי שמנכ"ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישה, הפועלים מפרסם דוחות ומגלה תשואה להון של 14.6% ברבעון הראשון של השנה ● בתיאום עם בנק ישראל יחלק הפועלים דיבידנד של 775 מיליון שקל, ימים ספורים אחרי שהמפקח על הבנקים קרא לחלוקת רווחים שקולה על רקע המלחמה

סין שורפת את כל הגשרים עם ישראל, וחמאס מתחזק ביהודה ושומרון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תיראה איראן אחרי מותו של ראיסי, היחסים של ישראל וסין במשבר ולמה חמאס מתחזק ביהודה ושומרון ● כותרות העיתונים בעולם 

מוחמד מוחבר, צפוי להיות ממלא מקום הנשיא באיראן / צילום: Reuters, Pacific Press

מפעילות גרעינית ועד טילים בליסטיים: הכירו את הנשיא הזמני של איראן

כאשר נשיא מת או אינו כשיר למלא את תפקידו, החוק באיראן קובע כי ממלא מקומו יהיה הסגן הראשון ● עם מותו של איברהים ראיסי מונה סגנו הראשון מוחמד מוחבר ● בחירות לנשיאות יש לקיים תוך פרק זמן מקסימלי של 50 יום

חנן מור / צילום: אייל טואג

אחרי חצי שנה: ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בחנן מור

עיקרי הצעת ההסדר הם השלמת פרויקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור, מה שיאפשר פירעון חובות לחלק מהנושים ● כחלק מההליך ידוללו חנן מור ושותפו מאור לאחוזים בודדים בחברה הציבורית ● ביהמ"ש: "המרת החוב להון תאפשר לקבוצה לצאת לדרך חדשה תחת מינוף מוקטן"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

המתקפה הישראלית ברפיח העירה את יצרני הפייקים בעולם

העולם דרוך לקראת פעולה צבאית רחבה ברפיח, והפייקים מופצים בהתאם ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: shutterstock

רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים. זה מה שחושבים האנליסטים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות: הראלי התרחש לא רק בשוק המניות השנה, אלא כמעט בכל אפיקי ההשקעה

סטודנטים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מפגינים נגד המלחמה בעזה / צילום: Reuters, Arsenio Zurita

החרם האקדמי על ישראל מתרחב לספרד, ובקמפוסים בבריטניה "מבינים" את חמאס

שתי אוניברסיטאות בספרד החליטו לנתק את הקשרים עם מוסדות בישראל, ולעזור לפלסטינים ● סקר בבריטניה: כמעט מחצית מהסטודנטים במדינה רואים במתקפת 7 באוקטובר "פעולה מובנת"

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק אתמול בגבול עם אזרבייג'ן, ולאחר דיווחים סותרים, באיראן הודיעו הבוקר רשמית על מותו, יחד עם שר החוץ האיראני ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי

התפקיד החדש של רקפת רוסק עמינח בחברת השבבים הישראלית

רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, מונתה ליו"ר סטארט-אפ השבבים היילו לאחר פטירתו של היו"ר הקודם והמשקיע הראשון בחברה, זהר זיסאפל ● במרץ האחרון הרחיבה היילו את סבב הגיוס שלה שהחל ב-2021 לפי שווי של 1.13 מיליארד דולר

רסול סעדה, ד''ר ספא אבורביעה, מוחמד ח'לאילה, רנין מרדי ושאדי חדאד, בפאנל בין פשיעה לצמיחה / צילום: תמר מצפי

"יש בחברה הערבית 30% צעירים, זה הון אנושי עצום"

בפאנל שעסק בפשיעה בחברה הערבית, שוחחו מומחים ודנו בשורשי הבעיות במגזר ובמניעים לצמיחה ● "ארגוני הפשיעה מעניקים משמעות ותחושת שייכות"

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם נתניהו וגלנט לא יוכלו לטוס לחו"ל? כל המשמעויות של ההחלטה הדרמטית המסתמנת

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיש היום בקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ● מה המשמעות של צווי המעצר, מי יכריע בבקשה ומה הסיכוי שהיא תתקבל? ● גלובס עושה סדר

גל הרשקוביץ / צילום: תמונה פרטית

היועץ שהוביל את מכירת הדואר עונה לביקורות: "הערכות השווי תואמות למחיר שהושג"

ראש אגף התקציבים לשעבר ומי שייעץ לרשות החברות בהליך הפרטת הדואר, גל הרשקוביץ, נחוש בדעתו כי תוצאות המכרז מיטיבות עם הציבור ● בריאיון לגלובס הוא מבטיח שהמחירים לא יעלו ומתייחס לניסיונות ההדחה של היו"ר מישאל וקנין

צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היורש, הכלכלה המקומית וההשלכות על הנפט: איראן נערכת ליום שאחרי ראיסי

התרסקות המסוק שהובילה למותו של נשיא איראן אברהים ראיסי הכניסה את המדינה לטלטלה ● מי שיתפוס את מקומו עד לקיום בחירות חדשות הוא סגנו, מוחמד מוחבר, שנהנה מקרבה למנהיג העליון חמינאי ● כיצד תושפע הפקת הנפט ומה הסיכויים של הנשיא הבא לחלץ את איראן מהמשבר הכלכלי הגדול שלה?

אילוסטרציה: Shutterstock

איך הפכו מניות השירותים לתחום שמדליק את השוק האמריקאי

מניות שירותי התשתיות - חשמל, גז ומים, שנחשבות שנים להשקעה אפרורית אך מניבת תשואה בטוחה - לוהטות מתחילת השנה ● זאת בעיקר על רקע הצורך האינסופי של יישומי הבינה המלאכותית בחשמל ● אולם כמו כל מגזר שהופך רותח, גם כאן אפשר להיכוות

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

ההחלטה הפתאומית: פרטים חדשים מאחורי הודעת התובע בהאג

בחודשים האחרונים התקיים שיח דיסקרטי וחריג בין גורמים ישראלים לבין צוותו של תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, כרים חאן ● בארץ הופתעו מההודעה החריגה והתקדימית של חאן, שהיה אמור להיפגש עם גורמים מקצועיים שיציגו לו כיצד פועלת ישראל בהתאם לדין הבינלאומי במלחמה בעזה

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס ע"י האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות