גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צריכים עוד חלל לאחסון חפצים? תושבי ניו יורק מצאו פתרון במקומות לא צפויים

יש תושבים ששוכרים חלל אחסון בארון של השכן או חדר שינה נוסף, במחיר נמוך לעומת מתקנים לאחסון עצמי הפזורים בעיר, ויש כאלה ששולחים את הפריטים לאתרים מרוחקים יותר

מרכז לאחסון חפצים פרטיים בניו יורק. במרכזים גדולים אפשר להשתמש בשטח ביעילות / צילום: Reuters, Richard B. Levine
מרכז לאחסון חפצים פרטיים בניו יורק. במרכזים גדולים אפשר להשתמש בשטח ביעילות / צילום: Reuters, Richard B. Levine

הנה הצעה צנועה: למה לא להפוך את כל מידטאון מנהטן, עם כל מגדלי המשרדים הריקים והחנויות הנטושות, ללוקר ענקי לאחסון עצמי? שם נוכל כולנו לאחסן את בגדי החורף שלנו, ולפנות לנו מקום בארון, שחסר מאוד.

או קיי, זה לא סביר. אבל משהו דומה כבר קורה בניו יורק. הודות למגפת הקורונה, שבגללה דיירים התחילו לפנות חדרים לטובת משרדים ביתיים ומקום לכושר, עלה הביקוש לאחסון בשירות עצמי, בעיר שגם ככה היה בה מעט היצע. התוצאה? יזמים מסבים סוגים שונים של חללים - מחדרי אמבטיה נוספים ועד חנויות - למתקנים לאחסון בשירות עצמי.
אלכס הרמן ופיטר סמית, המייסדים המשותפים של חברת Local Locker מברוקלין, הראו לי לאחרונה את המתקן הכי חדש שלהם, ה-11 במספר שהם פתחו מאז תחילת המגפה. הוא נמצא במגרש חניה. המתקן בשכונת קלינטון היל בברוקלין הוא בשטח 60 מ"ר, שטח שנשכר בשכירות משנה מבעל מגרש החניה. הוא נראה כמו צריף אלומיניום גדול. המייסדים חילקו את החלל ל-28 יחידות אחסון נפרדות, שגודלן נע מתא טלפון לחדר ארונות. שטח אחסון של 1.2 מטר על 1.2 מטר עולה 90 דולר לחודש.

 

המייסדים אינם מחפשים להתחרות עם המחסנים המסורתיים של אחסון עצמי שמציעים חללים גדולים יותר. Local Locker, שהוקמה ב-2019, מתיימרת להיות "הארון הנוסף" בהמשך הרחוב. הלוקיישנים שלה הם בעיקר במגרשי חניה ובבניינים עם עירוב שימושים בשכונות מגורים כמו ברוקלין הייטס והאפר ווסט סייד במנהטן. רוב הלקוחות מתגוררים ברדיוס של שלושה בלוקים ומשתמשים ביחידת האחסון שלהם לאחסן פריטים לשימוש מזדמן, כמו ציוד סקי וכיסאות רכב לילדים, אומר סמית.

עשוי להיות מאתגר למצוא בעלי נכסים שמעוניינים להסב שטח שאינו בשימוש. המתקנים של Local Locker בדרך כלל מתמלאים בתוך חודשים אחדים ולחלקם יש רשימות המתנה. "אם נוכל לפתוח 1,000 מתקנים נעשה זאת", אומר סמית. "כרגע יש לנו 17".

לא מפתיע שיש ביקוש רב כל כך. ברחבי ארצות הברית, שטח האחסון הממוצע לאדם הוא 0.7 מ"ר, כך לפי Yardi, חברה לשירותי ניהול נדל"ן. אבל בניו יורק יש רק 0.1 מ"ר לכל תושב - בקושי מספיק למקלות גולף.

המחירים לאחסון עצמי בניו יורק הם בין הגבוהים במדינה. שכר הדירה הממוצע לחלל בשטח 3 על 3 מטר באזור המטרופולין עומד על 178 דולר לחודש - גבוה ב-50% מהממוצע הארצי, העומד על 118 דולר לחודש, לפי Yardi. ואותה יחידה ממש יכולה לעלות 300-400 דולר בחלקים מסוימים של מנהטן או ברוקלין.

לשכור את חדר השינה הפנוי של השכנים

אולי כבר עדיף לכם לשכור את הארון של השכנים. מאז שהתרחבה לניו יורק בשנה שעברה, הפלטפורמה הדיגיטלית Neighbor.com, שמאפשרת לדיירים להשכיר לצורכי אחסון את הארונות הריקים שלהם, חדרים פנויים וחניות מקורות, כבר השכירה יותר מ-93 אלף מ"ר בכל חמשת רבעי העיר.

בעלי הנכסים קובעים את המחיר בעצמם, והוא בדרך כלל עומד על מחצית ממש שתשלמו במתקן אחסון עצמי רגיל, אומר ג’וזף וודברי, מייסד שותף ומנכ"ל.
סמיהה מהנז היא משתמשת טיפוסית. היא ובן הזוג שלה השיגו דיל מעולה על דירה בברוקלין, עם שני חדרי שינה. אבל במהלך המגפה הם לא ממש אירחו, וגם לא חשו בנוח להציע את חדר השינה הנוסף ב-Airbnb. במקום זאת, הם הציעו אותו ב-Neighbor.com. כעת, פינה אחת של החדר תפוסה על ידי מסגרת של מיטה ומזרון שדייר האחסון שלה, סטודנט לתואר מתקדם, השאיר בספטמבר. מהנז מרוויחה 60 דולר לחודש. זה לא הרבה, "אבל כל מה שאפשר להכניס עוזר לך בניו יורק", אומרת השחקנית בת ה-24, שעוסקת גם בארגון בתים.

פלטפורמת Neighbor.com מעודדת גם בעלי נכסים מסחריים להציע שטח לא מנוצל. בין המודעות מופיעות 50 יחידות אחסון שמציע בעל נכסים מברוקלין שהסב חנות לשטח אחסון לאחר שהשוכר הקודם שלו, מסעדה תאילנדית, סגרה את העסק בעקבות המגפה.
יש סיבה טובה לכך שבעיר תמיד חסרים מקומות אחסון: מחירי הקרקע הגבוהים. במנהטן, לדוגמה, מחירי הקרקע אחראים ל-45%-55% מעלות התפעול של המתקן, בהשוואה ל-30%-40% בממוצע ארצי, כך מעריך דאג רסלר, מנהל המידע העסקי ב-Yardi.

לאחסן מחוץ לעיר ולהזמין משלוח

ועדיין, בעלי נכסים ויזמים נמשכים לתחום האחסון בשירות העצמי משום שהוא השיג ביצועים עודפים על סקטורים אחרים בנדל"ן המניב בשנה שעברה. "הוא הוכיח שהוא חיוני וחסין גם בתקופת המיתון", אומר רסלאר.

יותר מ-20 מחסנים לאחסון עצמי ייפתחו בחמשת הרבעים של העיר השנה, הוא אומר, כך שמספרם יגיע ל-267.

אבל למה בעצם לאחסן הכול בתוך העיר? אנחנו יכולים בעצם לשלוח את החפצים שלנו מחוץ למדינה, כמו שאנחנו שולחים את הזבל למזבלות.

חברת האחסנה MakeSpace ממנהטן מציעה שירות של משלוחי איסוף והחזרה לפריטים שאתם שולחים לאחסון, במחיר דומה לזה של אחסון בשירות עצמי. מה הסוד? היא מעבירה הכול לשלושה מחסני גדולים בניו ג’רזי ואחד בפנסילבניה, שבהם החללים הרבה יותר זולים.

ומשום שאינה צריכה לחלק את המחסנים ליחידות אינדיבידואליות קטנות לכל לקוח, היא משתמשת בחלל ביעילות הרבה יותר גדולה, אומר המייסד המשותף והמנכ"ל רהול גנדהי. כל המזרנים למשל (עטופים בנפרד) מאוחסנים יחד באזור אחד, לדוגמה, כל קופסאות הפלסטיק באזור אחר. MakeSpace יכולה להקדיש 80%-90% משטח הרצפה שלה לאחסנה, בהשוואה ל-60%-70% שאפשר להשיג במחסן רגיל של אחסון עצמי.
אבל אפילו החברה הזו עשויה להזדקק ליותר מקום. ההכנסות שלה הוכפלו ל-50 מיליון דולר ב-2020, והצמיחה ממשיכה - המכירות בדרך להגיע ל-75 מיליון דולר השנה. אחרי הכול, האחסון בשירות העצמי תלוי בארבעה דברים: מוות, צמצום, גירושים ואסונות (באנגלית כולם מתחילים באות D: death, downsizing, divorce and disaster).
"מנקודת מבט עסקית", אומר גנדהי, "תמיד יהיה בנו צורך".

עוד כתבות

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף