גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בתל אביב: ת"א 35 עלה ב-1.2%

מדד ת"א 90 התקדם %1.7 ומדד ת"א 125 התחזק ב-1.3% ● העליות הקיפו את כל המדדים הענפיים ● הדולר נחלש ב-0.3%

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

17:30

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים. מדד ת"א 35 עלה ב-1.2%, מדד ת"א 90 התקדם %1.7 ומדד ת"א 125 התחזק ב-1.3%. מבין המדדים הענפיים, שכולם סיימו בירוק, בלטו מדד נפט וגז בעלייה של 2.7%, מדד הבנקים שהוסיף 2.3%, מדד פיננסים שהתחזק 2.5% ומדד ביטוח פלוס שעלה ב-2.2%. מדד נדל"ן הוסיף 1.6% ומדד ביומד התקדם 1.4%.

בין המניות הבולטות, דיסקונט והבינלאומי קפצו 3.8%, טבע עלתה 2.3%, קבוצת דלק קפצה 6.8% ופורסייט זינקה 13.9%. 

16:05

לקראת הפתיחה החיובית הצפויה בניו יורק המסחר מוסיף להתנהל בעליות. מדד ת"א 35 עולה 0.9%, ת"א 90 מוסיף 1.5%. קבוצת דלק שקופצת כ-6% דוחפת את מדד נפט וגז שעולה ב-2.5%.

15:30

הדולר נחלש ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.27 שקלים. הליש"ט התחזקה ב-0.8% לשער של 4.65 שקלים והאירו הוסיף 0.6% לשער של 3.99 שקלים.

14:50

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים מציין בתגובה לנתוני התוצר ברבעון הראשון כי "למרות הנהירה לקניות אחרי הסגר, התוצר בכל זאת התכווץ ברבעון הראשון. נתוני הרבעון השני צפויים להיות טובים בהרבה. התוצר ברבעון הראשון של 2021 התכווץ ב-6.5 אחוזים (בשיעור שנתי), בעיקר בשל העובדה שהתחלנו את השנה בסגר שפגע בצריכה הפרטית, הציבורית ובהשקעות (ללא מיסים על יבוא כלי רכב המשק התכווץ רק ב-2.5 אחוזים). המשך החוזק ביצוא השירותים מנע התכווצות חדה יותר. יש לציין שבעינינו נתון הצמיחה של הרבעון הראשון הוא אינדיקטור פחות רלוונטי כיום עבור שוק ההון (אנחנו כבר באמצע הרבעון השני), במיוחד כשאנחנו יודעים שחל שינוי גדול מאוד בתנאים הכלכליים מאז (יציאת המשק מהסגר). לאחר הנתון המאכזב אנו צופים התאוששות משמעותית ברבעון הנוכחי (השני), בשל הנתונים הראשוניים שמצביעים על צריכה פרטית חזקה מאוד ,לפחות עד לעימות הצבאי בדרום".

יחד עם זאת, "בעקבות הנתון אנחנו מעדכנים כלפי מטה את תחזית הצמיחה השנתית שלנו לשנת 2021 ל-4.2% (בנק ישראל ושאר הגופים הכלכליים צפויים לעשות זאת בקרוב) בתחזית לשנת 2022 אין שינוי (4.8%)", כותב קליין.

12:50

יוניבו , המחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי , מדווחת כי חתמה על הסכם הפצת מוצרי החברה ברשת BE, הנמצאת בשליטת שופרסל. במסגרת ההסכם תרכוש רשת BE את מוצרי הקנאביס הרפואי של יוניבו ותפיץ אותם בסניפיה ברחבי הארץ בשנתיים הקרובות עם הרחבה לשנים נוספות.

מליסרון  דיווחה היום כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון של 2021 ב-143 מיליון שקל לעומת הפסד של 55 מיליון שקל ברבעון הקודם והפסד של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

עליות בולטות רושמות מניות קבוצת דלק , אלקטריאון , קדימהסטם, רציו וג'נסל.

10:50

בנק לאומי  ירשום רווח הון של כ-90 מיליון שקל לאחר שלאומי פרטנרס מכרה מניות של ריטיילורס במסגרת הנפקת החברה. 

שיכון ובינוי  מצטרפת למאבק על השליטה בחברת פז. היום שלחה שיכון ובינוי מכתב ליו"ר פז, הראל לוקר, מכתב ובו הצעה למזג את החברה הבת, שיכון ובינוי אנרגיה לתוך פז, בתמורה להקצאת 58% ממניות פז לידיה של שיכון ובינוי. 

סאני תקשורת  דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2021 הסתכם ב-12.6 מיליון שקל, עלייה של 3.1% בהשוואה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1% ומדד ת"א 90 עולה ב-1.1%. 

שותפות מודיעין אנרגיה , המתמחה בפיתוח והפקה בנכסי נפט וגז טבעי בפרויקטים בארה"ב, וחברת אלון גז , המתמחה בחיפושי נפט וגז ומחזיקה ב-4% משדה הגז תמר, מדווחות כי ישתפו פעולה בהשקעות במיזמי אנרגיה מתחדשת בארה"ב. השתיים התקשרו בהסכם מסגרת לייזום, פיתוח והקמה של 8 פרויקטים פוטו-וולטאיים בצפון ודרום קרולינה בארה"ב בהיקף נוכחי מצטבר של 118 מגה-וואט.

בשוק המט"ח נחלש הבוקר הדולר בכ-0.6% ונסחר סביב 3.264 שקלים ואילו האירו מתחזק בכ-0.1% ונסחר ברמה של 3.978 שקלים. 

08:45

חברת המימון החוץ בנקאי אופל בלאנס  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכם בכ-6.1 מיליון שקל, גידול של כ-15% בהשוואה לרווח נקי של כ-5.3 מיליון שקל ברבעון הקודם, ועלייה של 27% ביחס לרווח נקי של 4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת סקייליין , המתמחה, בין היתר, בהשקעות בנדל"ן מלונאי מניב בארה"ב ובקנדה, דיווחה כי ה-NOI ממלונות ואתרי נופש הסתכם ברבעון הראשון של 2021 בכ-8.3 מיליון דולר קנדי לעומת כ-7.5 מיליון דולר קנדי ברבעון הראשון של 2020, גידול של כ-10%. ה-FFO ברבעון עמד על סך של כ-3.3 מיליון דולר קנדי, גידול של כ-21% לעומת FFO בסך של כ-2.7 מיליון דולר קנדי ברבעון הראשון של 2020.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

שבוע מסחר מקוצר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. הסוחרים יחזרו היום לשוק לאחר 4 ימי מנוחה, במהלכן נמשך מבצע "שומר החומות", כשעדיין לא נקבע מועד להפסקת אש. 

 גורם מדיני בכיר בישראל אומר כי המערכה תימשך ככל הנראה עוד ימים אחדים, בגיבוי מדיני בינלאומי מהאמריקאים, מגרמניה וממדינות נוספות. למרות השיח הקשה נגד ישראל ברשתות החברתיות וביקורת תקשורתית, התקפות חמאס על ריכוזי האוכלוסיה אצלנו, והתמונות המעידות כי הוא יורה מתוך ריכוזי האוכלוסיה שלו, מסייעות לקבלת הגיבוי המדיני. הגורם הבהיר כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ובהתדיינות שתגיע, ישראל תדרוש תנאים נוקשים - לרבות בסוגיית הרקטות ואמצעי הלחימה. 

2. עליות באסיה ובחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שמזנק ביותר מ-2%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר שאתמול ננעל המסחר שם בירידות קלות.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים. פורסייט  עם 25%, טבע  2.3%, פריגו 1.1%, לייבפרסון  כ-2% ואופקו 4.4% והן צפויות לעלות היום. 

4. דוחות: מימון ישיר, מליסרון

היום צפויות לפרסם תוצאות, בין היתר, החברות מליסרון  ומימון ישיר. מחר (ד') יפרסמו תוצאות אלוני חץ, שופרסל ודניה סיבוס וביום חמישי סלקום ודנאל. 

5. דירוג האשראי של ישראל נותר יציב

למרות ההסלמה הביטחונית, חברת S&P הותירה ביום שישי את דירוג האשראי של ישראל ברמה של -AA עם תחזית יציבה. חברת הדירוג מעריכה כי שיעור החוב הממשלתי נטו צפוי לעלות בשנים הקרובות מרמה של 71% לרמה של כ-76% מהתוצר.

הביטקוין נסחר כעת בעלייה של 3% לרמה של 45,480 דולר לאחר שצנח בשבועיים האחרונים מכ-59,000 דולר עד ל-42,500 דולר אתמול. 

הנפט נסחר בעלייה קלה והזהב מתייצב סביב 1,867 דולר לאונקיה. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת ברמה של 1.645%. 

עוד כתבות

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: מטוסי ריגול בריטיים אספו 1,000 שעות של צילום ברצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו. הבור התקציבי מעמיק / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

מודי'ס בדוח על ישראל: הגירעון והחוב יהיו גבוהים מהצפוי. השלכות המלחמה על הכלכלה יימשכו שנים

סוכנות הדירוג לא שינתה את דירוג האשראי של ישראל והשאירה את התחזית השלילית, זאת לאחר שבפברואר הורידה את הדירוג ל-A2 ● במודי'ס ציינו כי למרות שהסיכון להסלמה לעימות צבאי עם איראן אינו זניח, הוא עדיין נמוך יחסית "בשל גורמים ממתנים"

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

אחת המסעדות הטובות בישראל שינתה גישה בגלל המלחמה - ובינתיים, זה כנראה משתלם

מסעדת העילית היפנית איי, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

השר ברקת: "הצעד של ארדואן יפגע בעיקר בתדמית הכלכלה הטורקית"

לפי נוכחים בכנס מכון היצוא בנושא קשרי הסחר של ישראל עם טורקיה אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי תגובה לטורקיה תפגע ביוקר המחיה ● אך לא כולם מסכימים, יעל רביע־צדוק, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ אמרה כי "צריך לצמצם את היקפי הסחר עם טורקיה"

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Reuters, Leonhard Foeger

ההופעה הישראלית והמלחמה בעזה השתלטו על סדר היום באירוויזיון השנה

מחווה פרו-פלסטינית במהלך חצי גמר של משתתף שבדי בתחרות, שהציג כאפיה כרוכה על ידו, קריאות בוז שנשמעו במהלך ההופעה של הנציגה הישראלית עדן גולן, ואופי הקבלה של השיר הישראלי השתלטו על הכותרות בנוגע לתחרות הזמר האירופית השנה ● ובין ההפגנות האלימות, התפתחות מפתיעה כשעדן גולן זינקה מהמקום השמיני למקום השני בטבלת ההימורים

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

''גרניקה'' של פיקאסו, דוגמה לביקורת בדיעבד / צילום: ap, Manu Fernandez

החוקרים שמגלים: איזה תפקיד יש לתרבות במלחמה

ממוזיקה ואופנה ועד שירה ואמנות פלסטית, התרבות הישראלית בחצי השנה האחרונה מתכנסת בתוך עצמה ● חוקרים שדיברנו איתם מתעקשים שבניגוד לאימרה על מוזות בזמן מלחמה, הן לא שותקות, אבל גם לא ביקורתיות ● מה תפקיד האופנה בתיעוד, ומה אפשר ללמוד מסיפורם של משורר אנגלי והציור "גרניקה" על המשמעות שיצירות עשויות לקבל בעתיד?

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר