גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי שעשה אקזיט של מיליונים בגיל 24, אייל גרונר רוצה להקים חברה גדולה באמת

אייל גרונר מכר את ורסיף ב-100 מיליון דולר ולא היה צריך לעבוד יותר בחיים ● אחרי שקנה דירה בבלפור בת"א ומכונית טובה, הוא החליט לקפוץ שוב על עגלת היזמות ולהקים את סיינט, שנותנת פתרון הגנה כולל לארגונים קטנים ובינוניים ● "הכסף הוא טוב ונחמד אבל זאת לא הסיבה לקום בבוקר"

אייל גרונר, מנכ"ל ומייסד Cynet / צילום: רמי זרנגר
אייל גרונר, מנכ"ל ומייסד Cynet / צילום: רמי זרנגר

האקזיט של אייל גרונר התחיל בשיחת טלפון שקיבל ממנהל הפיתוח העסקי של חברת F5 האמריקאית. זה קרה בחודש ספטמבר 2013 וגרונר, אז מנכ"ל ואחד משלושת מייסדי חברת הסייבר ורסייף (Versafe), היה רק בן 24. "המנהל מ-F5 ביקש ממני להגיע לניו יורק. שאלתי אותו במה מדובר והצעתי שנדבר על זה קודם בטלפון, אבל הוא התעקש שאני צריך לבוא לארה"ב", נזכר גרונר.

גרונר צירף את ג'ונתן קלר מקרן סוסקווהאנה, שהשקיעה שמונה מיליון דולר בוורסייף, והפגישה התקיימה בבית קפה בתפוח הגדול. שם, קיבל גרונר הצעה מ-F5 לקנות את ורסייף תמורת 60 מיליון דולר.

"באותו הרגע שג'ונתן שמע את הסכום הוא קם מיד ללכת ואמר שכל עוד לא מדובר בסכום של תשע ספרות, אין על מה לדבר. הוא שיחק את השוטר הרע ואני הייתי לידו השוטר הטוב שהסברתי ל-F5 שאני רוצה שהעסקה תצליח. ככה עשינו משא ומתן עד שהגענו ל-100 מיליון דולר ומכרנו את החברה", מספר גרונר.

בעקבות הרכישה נתנה אביבה ליטן, האנליסטית הבכירה של חברת המחקר גרטנר, את הכינוי "ילד הפלא של האבטחה" לגרונר.

"אקזיט משנה חיים"

כמה חודשים קודם לכן עוד הספיקו גרונר ושותפיו להקמת ורסייף לדחות הצעת רכש מנייס, אבל במקרה של F5 הם לא עמדו בפיתוי. מי שעזר לגרונר להכריע היה ינקי מרגלית, מייסד חברת אלדין, שם גרונר עבד עוד בתור נער בבדיקות אבטחה. "ינקי אמר לי למכור כי היו לנו המייסדים החזקות גדולות בחברה ולכן זה היה אקזיט משנה חיים", אומר גרונר.

אחרי הרכישה גרונר עבד שנה במרכז הפיתוח של הרוכשת F5 ברמת החייל לפני שפרש. "זה מוזר לעשות בגיל 24 אקזיט שאחריו אתה לא צריך לעבוד יותר. אחרי המכירה קניתי דירה ברחוב בלפור בתל אביב ומכונית טובה, אבל לא התפרעתי לגמרי. כשעזבתי את F5 התחלתי לחשוב מה אני רוצה לעשות הלאה. חשבתי על עיסוק בחנוך, כי בעבר הייתי מדריך יזמות לאוכלוסייה קשת יום בקטמון בירושלים, או על איזשהו תפקיד ביטחוני. האופציה השלישית הייתה לנסות לעשות משהו גדול, להקים חברה גדולה שתצא להנפקה או לאקזיט ענק".

בסוף גרונר בחר באופציה האחרונה והקים ב-2015 את הסטארט-אפ סיינט (Cynet), שמפתח מערכת הגנת סייבר היקפית לחברות קטנות ובינוניות. סיינט מעסיקה כבר כ-200 עובדים ובמרץ האחרון הודיעה על קבלת השקעה של 40 מיליון דולר, שהביאה את סך הגיוסים שלה ל-79 מיליון.

בין המשקיעים של גרונר נמנה גם שלמה קרמר. בחודש שעבר הודיע סטארט-אפ נוסף שגרונר הוא אחד ממייסדיו - Cymulate, שמפתחת פלטפורמה לסימולציה של פריצות והתקפות סייבר, על גיוס של 46 מיליון דולר. חוץ מאלו הוא משקיע אקטיבי בעוד שתי חברות סייבר.

למה היה חשוב לך להקים משהו יותר גדול?
"יש הבדל בין להקים חברה עם 40 עובדים ועשרות לקוחות כמו שהיה בוורסייף לבין לבנות חברה שיש לה הרבה לקוחות והכנסות משמעותיות של עשרות מיליוני דולר כמו בסיינט. אני חושב שיש פה עניין של הגשמה עצמית, לראות שאתה מסוגל. הכסף הוא טוב ונחמד אבל זאת לא הסיבה לקום בבוקר".

קריירת סייבר שהתחילה בגיל 13.5

גרונר (33) הגיע לאקזיט בגיל צעיר מאוד, אך באותו השלב כבר היה לו ניסיון של כמעט עשור בעולם הסייבר. את קריירת אבטחת המידע שלו הוא החל בגיל 13.5, כילד חובש כיפה סרוגה משכונת גבעת מרדכי בירושלים.

הכל התחיל כאשר בית הספר שבו למד, הימלפרב, הותקף על ידי תולעת שהשביתה את כל המחשבים. "אני רציתי לחזור לשחק משחקי רשת עם החברים בהפסקות ולכן התחלתי לחקור את הנושא הזה באינטרנט בבית. יחד עם המורה למחשבים ניתקנו את המחשבים מהשרת הנגוע וניקינו אותם ידנית אחד אחד", הוא אומר.

כשהגיע לפתוח את עם הוריו את החשבון הראשון שלו בבנק לאומי בירושלים בגיל 15.5, גרונר שיחק עם הכספומט והצליח לחדור לרשת הפנימית של הסניף. הפריצה הזאת סידרה לו עבודה בבדיקות אבטחה במחלקת המחשוב של הבנק בחופש הגדול.

חצי שנה אחר כך הוא דיווח על בעיית אבטחה לחברת אלדין וקיבל גם הצעת עבודה ממנה, כולל מונית שאספה אותו אחרי הלימודים. כשנמאס לגרונר לג'נגל בין שתי העבודות הוא הקים בגיל 16.5 את חברת הייעוץ BugSec לאיתור פרצות סייבר עבור החברות הגדולות במשק. מכיוון שלא יכול היה לרשום את החברה על שמו מטעמי גיל, מכר מהבנק חיבר אותו לעידן אמיר בן ה-28 שהפך לשותפו.

חברת הייעוץ BugSec עדיין פעילה, אך אחרי שגרונר השתחרר מהצבא (משירות במודיעין שהוא לא מוכן לדבר עליו ממש), הוא הבין שההצלחה הגדולה נמצאת בסטארט-אפים שמפתחים מוצר. כך הוא הקים את ורסייף, שפיתחה כלי למניעת הונאות בנק אונליין. את הרעיון לחברה הנוכחית שלו סיינט, גרונר שאב מביקור בתערוכת הסייבר הגדולה RSA בסן פרנסיסקו.

"אני זוכר שהציגו שם 600 חברות אבטחת מידע ואני חשבתי לעצמי שאיך זה יכול להיות שיש כל כך הרבה פתרונות ועדיין קל לפרוץ לארגונים. ב-BugSec פרצנו באישור לחברות לוויינים בארץ ובחו"ל והגענו עד למצב שאנחנו יכולים לשלוט בלוויין.

פרצנו גם לאצטדיוני כדורגל ושיחקנו מרחוק באורות שלהם", אומר גרונר. "פתאום נפל לי האסימון שיש הרבה פתרונות נקודתיים, כמו הגנה על אתרי אינטרנט ואנטי וירוס, אבל הקושי המרכזי של מנהלי אבטחת מידע זה לחבר אותם ביחד ואין מוצר שקל להתקין אותו ומגן עליך בצורה היקפית".

"יש שוויים לא הגיוניים בשוק"

סיינט מנסה לפתח את אותו מוצר היקפי קל לשימוש עבור חברות קטנות ובינוניות, שאין להן את היכולת והמשאבים לחבר יחד פתרונות אבטחה שונים. המוצר של סיינט מגן על תחנות עבודה. שרתים ורשת התקשורת והכל בממשק אחד והתקנה אחת.

"אני משווה את המוצר שלנו לסמארטפון. לפני המצאת הסמארטפון, היית צריך לשאת בתיק מצלמה, רשם קול, מחשבון, טלפון ומכשיר ניווט לוויני. כנראה שבפועל לא היית הולך עם כל זה ברחוב. באותו אופן ארגון קטן לא יקנה את כל מוצרי האבטחה. אז בסמארטפון אולי המצלמה לא הכי טובה בעולם אבל היא מספיקה ולאט לאט הרמה שלה עולה. כך גם אנחנו נותנים 99% ממה שצריך מנהל אבטחת מידע".

ועדיין אתם צריכים להתחרות מול ענקיות סייבר כמו מיקרוסופט וקראוד סטריק.
"קודם כל אנחנו חדורי מטרה. כל החברות שעשו אקזיטים ויצאו להנפקות, הגיעו בעבר לסכנת סגירה והצליחו כי הן היו חדורות מטרה. המוצר שלנו לא נישתי אלא רוחבי ויש לנו שוק ענק כי הלקוחות שלנו יכולים להיות חברת נעלים או בית חולים. אם לא היית קונה את המוצר שלנו, היית צריך לקנות 10-20 מוצרים שונים. זה משהו שאפילו מיקרוסופט וקראוד סטריק לא נותנות".

בתקופה האחרונה הרבה חברות סייבר הפכו לחדי-קרן, זה מפריע לך שאתם עדיין לא שם?
"יש הרבה שווים לא הגיוניים בשוק. חלק מהחברות הצעירות שהפכו לחד-קרן בלי שיש להן כלום ביד צריכות להיזהר. אם השוק ייפול הן יהיו בבעיה גדולה כי יהיה להן קשה להמשיך לגייס כסף. אני לא רוצה להעלות את השווי יותר מדי כדי שיישאר הגיוני ביחס להכנסות. השוק חם מאוד והוא חייב לרדת מתישהו".

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

עליות באסיה; הין ירד לשפל חדש

הניקיי עולה ב-0.9% ● הין בשפל של 34 שנים, חצה את רף ה-160 ין לדולר ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך גם השבוע, אמזוןן תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי דונלד טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר