גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גיימסטופ עושה חישוב מסלול מחדש על שדרת הניהול בניסיון לשפר ביצועים

קמעונאית המשחקים מינתה מנכ"לים לשעבר מאמזון לתפקידי המנכ"ל ומנהל הכספים, בזמן שבעלי המניות בחרו במשקיע האקטיביסט ריאן כהן כיושב ראש

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock

גיימסטופ לחצה על כפתור האיפוס לגבי צוות ההנהלה שלה, בזמן שרשת החנויות לממכר משחקי וידאו מבקשת למנף את הפופולריות שלה בקרב משקיעים מהעת האחרונה על מנת להפוך שנים בהן המכירות היו גרועות ונעשו טעויות ניהוליות.

החברה מינתה שני מנהלים ותיקים שהיו באמזון לתפקידי המנכ"ל ומנהל הכספים, ובעלי המניות הצביעו למנות את ריאן כהן ליושב ראש, מה שממצב את פיקוחו על החברה הנמצאת במוקד עניין ממושך, מונע בכוח הרשתות החברתיות, של משקיעים יומיים, חברות מוול סטריט וסוכנויות רגולציה.

כהן אמר שלגיימסטופ יש עוד הרבה עבודה לעשות על מנת לשנות את עסקיה והוא לא מתכוון לשדר את האסטרטגיה הזו למתחרים. "לא תמצא אותנו מדברים ברברבנות", אמר כהן, שנשא דברים מרחוק לקהל שנאסף בקמפוס של החברה בטקסס ולאחרים שצפו  בדברים באופן מקוון. פגישת בעלי המניות הייתה סגורה לתקשורת. הוול סטריט ג'ורנל שמע על דבריו מאנשים שהיו בפנים.

המינויים, שמגיעים בזמן שהחברה דיווחה על מכירות גבוהות מהצפוי ברבעון האחרון, מציינים כיוון אסטרטגי חדש. כהן, מייסד שותף של קמעונאית המזון לחיות Chewy, בילה שבעה חודשים בלדחוף את גיימסטופ לעבור מהר יותר לתחום המסחר המקוון והרחק משורשיה בחנויות פיזיות, בין יוזמות אחרות.

"יש המון עבודה לפנינו והיא תיקח זמן"

מחיר המניה של החברה זינק אחרי שהצטרף שכהן הצטרף לדירקטוריון בינואר, בגלל שמשקיעים מאמינים שהצלחתו של היזם בעבר עם ספקית המזון לחיות המקוונת עשויה לעזור לגיימסטופ.

כהן אמר בפגישה שלחברה יש מזל שיש לה קבוצה כזו של משקיעים שמחזיקים במניותיה. "אתם נותנים לנו השראה לחשוב בגדול יותר, להילחם יותר חזק ולעבוד יותר שעות בכל יום", אמר, והוסיף שהמשקיעים הביאו את גימסטופ לעידן חדש לגמרי. "יש המון עבודה לפנינו והיא תיקח זמן", אמר.

מאט פרלונג ייקח את תפקיד המנכ"ל מג'ורג' שרמן, שצפוי להתפטר מהתפקיד עד 31 ביולי. בגיימסטופ אמרו שפרלונג, בן 42, הוא שועל ותיק בתחום המסחר המקוון ובתפקידו האחרון הנהיג את עסקי אמזון באוסטרליה בתקופה של צמיחה משמעותית.

החברה מינתה את מייק רקופרו, שהיה באמזון 17 שנים, כמנהל הכספים. תפקיד מנהל הכספים מולא עד עתה באופן זמני מאז שג'ים בל פרש במרץ. פרלונג אמור להצטרף לגיימסטופ מאוחר יותר החודש ורקופרו בחודש הבא, הודיעו בחברה.

מניות גיימסטופ סגרו ביום רביעי במחיר של 302.56 דולר למניה, עלייה של פחות מ־1% לאותו יום וכ־6,000% לעומת השנה שעברה. לאחר שהשוק נסגר, נפלו מניות גיימסטופ ביותר מ־6% כשהחברה אמרה שהיא שוקלת להציע ניירות ערך חדשים.

מחיר המניה הגבוה של גיימסטופ עזר לה לגייס מימון לתוכנית שלה לשינוי עסקיה. החברה הכניסה יותר מחצי מיליארד דולר באפריל ממכירת מניות. גיימסטופ אמרה שהתנודות במחיר המניה היו "לא קשורות או חסרות פרופורציה" לפעילות העסקית של החברה.

בדיווח לרשות ניירות הערך אמרה גיימסטופ שבחודש שעבר קיבלה בקשה מרשות הבורסה וניירות הערך לספק מסמכים ומידע הקשורים לחקירת הרגולטור לגבי בהלת המסחר במניות החברה. החברה אמרה שהיא עוברת על הבקשה ומתכננת לשתף פעולה עם הסוכנות באופן מלא, והוסיפה שהיא לא צופה שהנושא ישפיע על עסקיה באופן שלילי.

בנוסף, ביצעה החברה ביום רביעי שיחת רווחים, ושרמן היה המנהל הבכיר היחיד שדיבר בה. שרמן, שנבחר מחדש לחבר המנהלים של גיימסטופ, שיש בו שישה חברים, לא ענה על שאלות. שרמן היה גם חבר הדירקטוריון היחיד שהיה נוכח באופן פיזי בפגישת בעלי המניות; האחרים היו מחוברים מרחוק. כ־200 אנשים השתתפו בפגישה בגופם.

דמיאן בראון, מנהל חשבונות של חברת טכנולוגיה גדולה שיש לו כ־4,000 מניות של גיימסטופ, אמר שנהג יותר משלוש שעות מביתו באוסטין, טקסס על מנת להיות באירוע. הוא הפך את הנסיעה לחופשה משפחתית לאשתו ושני ילדיו, והם שהו במלון בעיר דאלאס לא רחוק משם.

"הוא נלחם מלחמה נגד אנשים המנסים להרוס את החברה" אמר בראון, בן 36, בהתייחסות לכהן ולמוכרי השורט, בהתאמה.

לאחר הפגישה, אמר בראון שהוא ועשרות בעלי מניות אחרים התאספו במסעדה ובר בהם החליפו חוויות לגבי ההשקעות שלהם בגיימסטופ. הוא אמר שהתקבל במגרש החנייה על ידי אדם שחילק בנדנות אדומות כמו זו שמתנוססת על מצחו של קית' גיל, המשקיע שעזר להניע את בהלת המסחר בגיימסטופ והיה בין האנשים שנקראו להעיד על הנושא בשימוע בקונגרס בפברואר.

"האנשים פה ממוקדים בחברה במידה רבה, כמו שאני הייתי, כך שנחמד לחלוק את אותה מידת עניין", אמר בראון.

כהן הסגיר לראשונה את הפוזיציה שלו בגיימסטופ באוגוסט והחל בקמפיין שלו כמה חודשים אחר כך עם מכתב לחבר המנהלים בו אמר שההתמקדות של החברה במודל עסקי מבוסס חנויות פיזיות מיושנת ומפגרת אחרי שאר התעשייה. מאז, דחף את גיימסטופ להיות יותר מרוכזת בטכנולוגיה, עם תמחור תחרותי, מבחר גדול של מוצרים, משלוח מהיר ושירות לקוחות חזק. אבל הוא לא שיתף פרטים ספציפיים לגבי האסטרטגיה שלו להשגת המטרות האלה. לכהן נתח של כ־13% בגיימסטופ, פוזיציה המוערכת בכ־2.7 מיליארד דולר, נכון ליום רביעי.

החברה עושה שינויים בשדרת ההנהלה כבר חודשים. היא גייסה את ג'נה אוונס מאמזון כמנהלת תפעולית ואת מנהל הטכנולוגיה הראשון שלה, מאט פרנסיס, גם הוא מנכ"ל באמזון לשעבר. מנהל הכספים הראשי בחברה, מנהל קשרי לקוחות ומנהל המחלקה המסחרית כולם עזבו בחודשים האחרונים.

כדי להשתקם תצטרך גיימסטופ להתגבר על שינויים ארוכי-שנים בדרכים בהן אנשים משחקים ורוכשים משחקים. שחקנים יותר ויותר מורידים משחקים מהאינטרנט ומשחקים בהם על בסיס שירותי מנוי כמו Game Pass מבית מיקרוסופט, המופעל בקונסולת אקסבוקס של החברה. מפתחי תוכנה גם מוציאים לשוק יותר משחקים בחינם, מה ששוחק מקור של הכנסות לחברה.

יצרניות תוכנות וחומרה של משחקי וידאו הציגו תוצאות פיננסיות טובות בשנה האחרונה, בזמן שהמגפה הובילה אנשים למשחקים המקוונים בתור בידור חברתי שהוא גם בטוח. אבל היא גם הכריחה את גיימסטופ באופן זמני - ובמקרים מסוימים קבוע - לסגור מאות מהחנויות שלה. יותר לאחרונה, מחסור בקונסולות משחקים של סוני ומיקרוסופט פגעו במכירות המכשירים.

לגבי הרבעון האחרון, אמרה גיימסטופ שהמכירות גדלו ב־25% לעומת שנה קודם לכן ל־1.3 מיליארד דולר, והחברה ממשיכה את השיקום מהמגפה עם צי קטן יותר של חנויות. החברה צימצמה את ההפסד הרבעוני לבערך 66.8 מיליון דולר מ־165.7 מיליון דולר שנה קודם לכן. בשיחת הוועידה, אמר שרמן שגיימסטופ עובדת לשפר את תשתית הטכנולוגיה שלה ולהרחיב את המלאי על מנת לכלול פריטים כמו מחשבים אישיים לגיימינג ומסכים, כמו גם יוזמות נוספות.

לאחרונה רמזה החברה על תוכניות להשיק יוזמה הקשורה לאסימונים שאינם בני החלפה, NFTs. גובר סירב להגיב לגבי מה אמורה התוכנית לכלול.

עוד כתבות

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד