גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את מגישת הפודקאסט שרוצה שהוא יהיה הגדול ביותר בעולם

אלכס קופר בנתה מותג על הקשר שבין שיחות סקס לבין העצמה נשית ● לספוטיפיי זה שווה 20 מיליון דולר בשנה

אלכס קופר, מגישת הפודקאסט "Call Her Daddy" / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי
אלכס קופר, מגישת הפודקאסט "Call Her Daddy" / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי

במהלך פרק מהעת האחרונה בפודקאסט שלה, "Call Her Daddy", אמרה המגישה אלכס קופר, בת 26, שהיא הבינה סוף-סוף על מה הפודקאסט שובר הקופות שלה מדבר. קופר והאורחת שלה, הפסיכולוגית הקלינית וכוכבת הסדרה התיעודית "טיפול זוגי", ד"ר אורנה גורלניק, בילו מעט יותר משעה בדיון נרחב על התת-מודע ועל איך חוויות ילדות מוקדמות מעצבות אותנו, בין היתר. הטון של השיחה היה שונה כמעט לחלוטין לעומת הימים הראשונים של "Call Her Daddy", כשהתוכנית נודעה בעיקר בגלל דיונים על סקס ומושגים חדשים כמו "גלוק גלוק 9000", טכניקה של מין אוראלי. כעת אמרה גורלניק לקופר שהן הבינו מה הייתה סיבת הקיום של "Call Her Daddy": "את כותבת תסריט חדש למערכות יחסים". קופר אומרת שהרגע הזה עשה לה עור ברווז.

בחודש שעבר דווח בהרחבה על כך שקופר חתמה על חוזה לשלוש שנים עם ספוטיפיי בשווי 60 מיליון דולר, שה"וול סטריט ג'ורנל" היה הראשון לדווח עליו. החל מ-21 ביולי הפודקאסט "Call Her Daddy" יהיה זמין רק בפלטפורמת הסטרימינג הזו.

משמעות ההסכם היא שמעריצי הפודקאסט, המכנים עצמם ככינוי חיבה "כנופיית אבא'לה", יקבלו יותר פרקים: קופר אומרת שיהיו 48 פרקים עיקריים של "Call Her Daddy" כל שנה, ועוד 26 פרקים קצרים, אם כי בספוטיפיי אומרים שהמספר הסופי עדיין לא סגור. היא מקווה שיהיו גם אירועים אישיים בלייב.

"אני פסיכית כשזה מגיע לתחרות"

התוספת הגדולה ביותר למקצוע של קופר, עם זאת, היא שהיא תארח פודקאסט שני, שנמצא עדיין בשלבי פיתוח וכנראה יתמקד בפשע, כך אמרה.

"אני פסיכית כשזה מגיע לתחרות. הכרתי בכך שבעולם הפודקאסטים כרגע הפשע מככב. כולם רוצים לשמוע על פשע", אמרה בראיון ממלון גריניץ' בעיר ניו יורק. באופן אישי, קופר חמימה, דברנית ומבטאת ביטחון עצמי קליל. "אני רוצה להיות הפודקאסט הגדול ביותר בעולם", אמרה בשלב מסוים.

בשנה שעברה, "Call Her Daddy" היה הפודקאסט החמישי המושמע ביותר בספוטיפיי בעולם והשני בעולם אם סופרים רק פודקאסטים שיש בהן נשים בלבד.

קופר אומרת שהחוזה שלה עם הבית הקודם של הפודקאסט, חברת המדיה הדיגיטלית Barstool Sports, נגמר במאי. היא אומרת שפגשה כמה מפיצים אחרים ודחתה הצעה גבוהה משמעותית משל ספוטיפיי.

"הרגשתי שהיוזמה של ספוטיפיי למקסם את חוויית המשתמש לא דומה לאף אחד אחר", אמרה. "בנקודה זו, כסף זה כסף. חשבתי לעצמי, שתי ההצעות עצומות".

ספוטיפיי משקיעה המון בפודקאסטים מאז 2019, ורכשה חברות פודקאסט כולל Gimlet ו-Anchor והחתימה על חוזים בלעדיים מארחים כמו ג'ו רוגן (The Joe Rogan Experience) ודאקס שפארד (Armchair Expert), כמו גם כאלה שיש להם פרויקטים בקנה, כגון קים קרדשיאן ווסט והנסיך הארי ומגאן מרקל.

בראיון בדואר אלקטרוני, אמרה דון אוסטרוף, מנהלת התוכן והפרסום הראשית של ספוטיפיי, שמה שמבדיל את קופר ממארחי פודקאסטים אחרים היה שהיא יודעת מה חסר לבני דור המילניאל ובני דור Z מעולם הפודקאסטים. (לחברת דאו ג'ונס של ניוז קורפ, שהיא בעלי ה"וול סטריט ג'ורנל", יש הסכם שיתוף תוכן עם Gimlet Media Unit השייכת לספוטיפיי).

מקליפים במחסן בפנסילבניה ל-2 מיליון מאזינים

קופר גדלה בניוטאון, פנסילבניה, לאב שהוא מפיק שידורי ספורט בטלוויזיה ולאמא פסיכולוגית. היא ביימה קליפים לשירים וסרטים שצילמה במחסן ביתה על רקע מסך ירוק שאלתרה מבד.

היא החלה לשדר את הפודקאסט שלה ב-2018 עם מארחת שותפה, סופיה פרנקלין, שגם הייתה שותפה שלה לדירה וחברה קרובה. על אף ששתי הבחורות לא היו מוכרות בזמנו - קופר בדיוק סיימה לימודים במכללה, ופרנקלין עבדה בתחום הפיננסים - ב-Barstool אהבו את הרעיון של פודקאסט הכולל דיונים פתוחים על סקס, דייטינג וחיים בעיר ניו יורק מנקודת מבט נשית.

השם "Call Her Daddy" הוא משחק מילים על המנהג לקרוא לבן זוג בסקס "אבא'לה", והוא נועד להשוות את דינמיקת הכוח בין גברים לנשים. קופר הלכה לאוניברסיטת בוסטון, שם שיחקה כדורגל - חוויה שתרמה לאתוס של "שיחות חדר ההלבשה של בנות" שאפיין את "Call Her Daddy" בימיו הראשונים.

הפודקאסט המריא במהירות וגדל מ-12 אלף מאזינים ל-2 מיליון בתוך חודשיים. אבל שנתיים לאחר מכן היה נראה שהוא על סף התפוצצות. באפריל 2020 הוא נעלם לכמה שבועות, עד שדייב פורטנוי, מייסד Barstool, הקליט ושידר פרק בלי שתי המארחות הקבועות והסביר כי קופר ופרנקלין, על אף שהיו קשורות בחוזה עם החברה שלו, ניסו למכור את הפודקאסט לאחרים. הוא אמר שהציע למארחות תנאים חדשים והוסיף כי קופר הסכימה להם, ופרנקלין סירבה בעצת החבר שלה, מפיק התקשורת פיטר נלסון. פורטנוי והחברה שלו סירבו להגיב לכתבה זו, אבל בפרק בפודקאסט שלו מהחודש שעבר, "The Dave Portnoy Show With Eddie & Co", אמר פורטנוי שהוא "די מרוצה מאיך שכל זה הסתיים". פרנקלין לא הגיבה לבקשות תגובה.

"תקופת האב היחידני"

קופר, שהעניקה לעצמה את הכינוי "אבא קופר", מארחת כעת את הפודקאסט לבד. בשנה האחרונה היא החלה במה שהיא מכנה בצחוק "תקופת האב היחידני שלה", והביאה חברים וידוענים כמו מיילי סיירוס להתראיין. בינואר היא עברה ללוס אנג'לס. היא מיקדה את הפודקאסט בנושא בריאות הנפש ודנה באופן שגרתי בטיפול נפשי וביתרונות שלו. היא אומרת שלא דיברה עם פרנקלין, שהחלה לשדר פודקאסט חדש בשם "Sofia with an F", מאז שנפרדו, אירוע שהיא מכנה "הגירושים".

קופר אומרת שההבנה שלה של בני דור המילניאל היא המפתח להצלחתה: "במשא-ומתן, לי יש את הקהל שהם כולם רוצים" (נציגיה של קופר תיארו את קהל הליבה שלה כנשים בגילאים 18 עד 33). וחוץ מזה, סקס מוכר. "בשלבים הראשונים, כמה שהייתי נועזת, אפילו אם זה הרגיז אנשים - הם רצו לשמוע".

אבל היא מתארת את הימים המוקדמים של הפודקאסט כסאטיריים. "זה היה כזה משחק של לתקוע לכולם, ואני הייתי כזה 'אה, אתם חושבים שנשים הן משוגעות? אני אראה לכם עד כמה'". היא אומרת שרצתה שהתעוזה שלה תגרום לנשים להרגיש שהן יכולות לדבר על מין ועל תענוג באופן יותר פתוח עם החברים ובני הזוג שלהן.

בימים אלה, קופר צפויה לדבר על החשיבות של תקשורת בתוך מערכת יחסים באותה מידה שהיא צפויה לתת עצות בנושאי מין (כרגע נמצאת קופר במערכת יחסים וקוראת לחבר שלה "מר זום הסקסי" בפודקאסט). הראיונות האחרונים שלה כיסו נושאים שכללו תחומים כמו דימוי גוף שלילי, בריונות, חיים עם דיכאון וההשפעה של רשתות חברתיות על בריאות הנפש.

רוצה לעזור לכנופיית אבא'לה להרגיש מועצמת

קופר היא גם פרפקציוניסטית שתקליט שוב ושוב מילה בודדת אם היא לא יוצאת לה באינטונציה הנכונה. למרות שהיא רוצה להביא לספוטיפיי חדר כותבים ולהעסיק עוזרת, היא ערכה את הפודקאסט בעצמה מההתחלה ומתכננת להמשיך לערוך אותו. הפילוסופיה שלה תמיד הייתה לשים את המותג של "Call Her Daddy" לפני המותג האישי שלה.

"אין לי פרסומות באינסטגרם, אתה לא רואה אותי משתתפת בפרסומת להלבנת שיניים - הכול סביב 'Call Her Daddy'", היא אומרת. התוצאה של זה היא בסיס מעריצים הדוק שקונה מוצרים כמו דגלי "Call Her Daddy" וחולצות שעליהן מודפסות סיסמאות כמו Blocked, Unwell, ו-Father.

קופר רוצה שהפודקאסט שלה יעזור לכל "כנופיית אבא'לה" להרגיש מועצמת. בנסיעה לנייו יורק מהעת האחרונה סעדה קופר במסעדה קאטץ', כשנגישה אליה אישה כלשהי. "היא הייתה כזה, 'אני חייבת לומר לך, הייתי עם החבר שלי איזה לילה. ואז החבר שלו אמר לי או, כמה אני שונא את Call Her Daddy'". והיא שאלה 'למה?', אז הוא אמר 'כי אלכס קופר הפכה את כל הבנות לכל-כך בטוחות בעצמן'".

קופר חייכה ואמרה: "אוי אחותי, אני כל-כך מצטערת".

עוד כתבות

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

מפעילים לחצים אדירים: שרי הליכוד מתנגדים להקמת תחנת כוח חדשה

שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן ● עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים ● וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

ולדימיר פוטין בנאום לאחר הבחירות ברוסיה. נבחר ל-6 שנים נוספות / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין נבחר לנשיא בפעם החמישית. מה צפוי עכשיו לרוסיה?

בעוד שהניצחון של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה לא מפתיע, היקף הניצחון שלו - עם כ-88% מהקולות - עלול לתת לגיטימציה למורשת ולמלחמה התוקפנית שלו ● הקדנציה החמישית בתפקיד תתמקד ככל הנראה במלחמה באוקראינה - ובלוודא שהרוסים ימשיכו לתמוך בה

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

כפיר תשבי ורענן רז / צילומים: בן חכים, רועי שור

היזמים שהגיעו לסייבר ללא רקע ועומדים מאחורי אקזיט של 350 מיליון דולר

שנתיים בלבד לאחר הקמתה, אוואלור נרכשה על ידי ענקית הסייבר זיסקיילר בעבור 350 מיליון דולר ● בראיון ראשון לאחר ההכרזה, המייסדים רענן רז וכפיר תשבי מספרים על תחילת הדרך: "צחקו שלא נדע איך לאיית סייבר באנגלית", ועונים על השאלה האם יש בועה בענף

קייט מידלטון, נסיכת ויילס / צילום: Shutterstock

התמונה הערוכה של הנסיכה קייט רק הגבירה את חרושת השמועות סביבה

הנסיכה קייט רק ניסתה לכבות את חרושת השמועות. התמונה שלה עשתה את ההפך • המשרוקית של גלובס

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סימני השאלה סביב קבוצת הוואטסאפ שפתח ניר ברקת

שר הכלכלה ​ניר ברקת הקים בצעד חריג קבוצת וואטסאפ הכוללת מעל 20 בכירים מענף המזון, וביקש מהם שלא להעלות מחירים לתקופה מסוימת ● מומחים בתחום מסבירים: מהלך חוקי אך כזה שמעלה לא מעט שאלות משפטיות ● בסביבת השר הבהירו: קיבלנו ייעוץ משפטי טרם הפעולה

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

אתר בניה בישראל / צילום: שלומי יוסף

השרים כבר חגגו, אבל רק 1,000 עובדים זרים הגיעו לישראל

מספר עובדי הבנייה הזרים שהגיעו מתחילת המלחמה עומד על כ-1.5% בלבד מהכמות המתוכננת, אך שרי הפנים והבינוי והשיכון כבר חגגו בקבלת פנים

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל