גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"התחרות האמיתית שלנו היא הבנקים": דורי נאוי מסכם תקופה סוערת ומספר על הקרע המשפחתי

דורי נאוי, בעל השליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי, מסכם שנה וחצי סוערות, שכללו מאבק מול אחיו ושותפו לשעבר, מסביר למה רצה לעבור בלב משבר הקורונה למיאמי, מדבר על תרומת החברה לפריחת הענף ומספר מדוע אינו חושש מהתלות באשראי לענף הנדל"ן

דורי נאוי / צילום: איל יצהר
דורי נאוי / צילום: איל יצהר

לא פעם בתקופה האחרונה מצא את עצמו דורי נאוי, בעל השליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי, בכותרות, בחלק מהמקרים בנסיבות שמהן היה שמח להימנע. בעיקר אמורים הדברים בסכסוך שפרץ בין דורי (64) לאחיו שאול (67), שותפו הוותיק לייסוד אחים נאוי ולניהולה - סכסוך שהגיע לתביעה משפטית שהגישה חברת אחים נאוי נגד שאול, בטענות שונות להפרות הסכמים והתחייבויות אחרי פרידתו המפתיעה מהחברה בשנה שעברה.

הרקע לסכסוך שהתגלע היה, לפי אחים נאוי, הקמת חברה מתחרה שהקים שאול עוד כאשר שימש כנושא משרה באחים נאוי. מדובר בחברת יעקב פיננסים והשקעות, על שם אבי האחים, העוסקת גם היא בתחום האשראי החוץ-בנקאי. 

בחודש שעבר הסתיים הסכסוך בהסכם גישור, שבמסגרתו נדרש שאול נאוי לשלם פיצוי של קרוב ל-2 מיליון שקל לאחים נאוי, שמצידה סילקה את התביעה, וכן נקבע בהסכם, כי "לא תהיינה לצדדים טענות, תביעות או דרישות כלשהן זה כלפי זה" - כך לפי הודעת החברה.

הסכסוך בין האחים היווה את שיאה של רעידת האדמה המתמשכת שהחלה לפני כשנה וחצי, בעת שחברת המימון הוותיקה הייתה עדיין בלב סערת משבר הקורונה - שפגעה בעסקיה ובביצועי מניית החברה.

טרם לכך, דורי ושאול נאוי נתפסו יחד כרוח החיה מאחורי פעילות החברה הנושאת את שם משפחתם מאז ייסדו אותה לפני כ-40 שנה, שאותה ניהלו יחד - דורי בתפקיד המנכ"ל ושאול בכיסא היו"ר (עד שעבר זמן קצר לפני עזיבתו לכהן כמנכ"ל משותף לצד אחיו - בשל דרישה לעמידה בכללי ממשל תאגידי).

דורי נשאר בארץ, שאול עוזב את החברה

בחודש מאי 2020 הפתיע דורי נאוי את המשקיעים כשעדכן על כוונתו לעבור לגור במיאמי שבפלורידה. כשבועיים לאחר החלטתו הדרמטית, שבסופו של דבר לא יצאה לפועל בשל התנגדות בעלי המניות, הופתע דורי בידי אחיו הבכור, שהחליט לעזוב את תפקידו ולמכור לדורי (בהנחה משמעותית) את מניותיו באחים נאוי.

המכירה, שבוצעה אחרי צלילה של קרוב ל-50% שהשלימה מניית אחים נאוי תוך חודשים ספורים, כאמור בהשפעת משבר הקורונה, בוצעה בתמורה של כ-60 מיליון שקל, ולפי מחיר מניה של פחות מ-11 שקל - שהיה נמוך בכ-25% משווי השוק של המניה באותה עת.

דורי נאוי הסביר אז לגלובס, כי הפעולות שעליהן החליטו האחים הן "לטובת דור ההמשך בחברה", ואף אמר כי אם בעלי המניות, שלא אהבו את תוכניותיו ושלחו לירידות חדות את המניה, לא יאשרו לו את המעבר למיאמי, הוא ייאלץ להתפטר מתפקידו כמנכ"ל. זאת לאחר שהגדיר את משבר הקורונה כ"תקופה הכי קשה שלנו מאז שהתחלנו לעבוד בתחום".

מאז השתנו התוכניות מקצה לקצה, וכיום - כשמיאמי נראית כיעד שאותו יפקוד דורי נאוי למטרות נופש בלבד, ואחרי סיומו הרשמי של הסכסוך בינו ובין אחיו - הוא אומר בראיון לגלובס, כי "אירוע הקורונה התחיל בפברואר, ואני רציתי לעבור למיאמי בחודש מאי. בעקבות המשבר ראיתי שאפשר לתפקד גם מרחוק, וגם אחי עוד היה בעסק - אז חשבתי שזה צעד אפשרי. אבל השוק לא קיבל את זה, ועשיתי אחורה פנה אחרי שהדירקטוריון ביקש ממני להישאר, והעיקר שהכול בסדר עכשיו".

זה היה חלק מהרקע להיפרדות שלך ושל אחיך?
"כן. באותה תקופה חווינו מתח גדול בפעילות, ובאיזה שהוא שלב אולי הוא החליט שהוא לא רוצה להישאר בחברה לבד, כשאני טס. בסך הכול, לאורך כל השנים, ובעיקר בעשור האחרון, נטלתי על עצמי עוד תפקידים בניהול החברה, אז הוא החליט שמספיק לו והוא רוצה לפרוש. אני ביקשתי שיישאר, אבל הוא עמד על שלו והסביר שאחרי האירועים הדרמטיים בשוק, הוא לא רוצה להיות בעשייה כל כך גדולה".

במבט קדימה נאוי מעריך, כי "צריך לתת לזמן לעשות את שלו והאבק ישקע. אני רוצה שהכול יחזור לקדמותו ונחזור להיות אחים אוהבים כמו שהיינו". שאול נאוי סירב להתייחס לנושא.

שחר אושרי, היו"ר הטרי של אחים נאוי, מסכם: "הסיפור הזה מאחורינו. סיימנו אותו בצורה מכובדת, וחברת נאוי, מעמדה של חוסן, הסכימה להסכם הפשרה שבמסגרתו שאול קיבל אחריות ושילם הרבה כסף. הסכם הפשרה מנע מאיתנו הליכים משפטיים ארוכים, והחברה כעת ממוקדת בפעילות שלה קדימה. גם אם שאול נאוי פתח חברה מתחרה, זה לא משהו שיכול להשפיע על כל השוק".

המניה זינקה 200% מאז השפל של מרץ 2020

מאז אותו משבר עסקי וניהולי שעבר על קבוצת אחים נאוי, היא התאוששה בצורה משמעותית, והדבר ניכר גם בתוצאותיה הכספיות (ראו בסוף הכתבה) וגם בביצועי מנייתה, שמציגה תשואה מרשימה של פי שלושה (כ-200%) מרמת השפל בשיא המשבר בשווקים בשנה שעברה (מרץ 2020), מה ששולח אותה להיסחר סביב רמת השיא. 

שווי המניה הנוכחי, הנע סביב 27 שקל (גבוה ב-150% ממחיר המכירה של מניות שאול נאוי לאחיו) משקף לחברה שווי שוק המתקרב ל-900 מיליון שקל - הגדול ביותר מבין חברות האשראי החוץ-בנקאי הבורסאיות (מלבד מימון ישיר , הפועלת בתחום האשראי הצרכני).

קבוצת אחים נאוי נחשבת לאחת מחלוצות פעילות האשראי החוץ-בנקאי בישראל והראשונה מביניהן שהצטרפה לבורסה המקומית כבר לפני כעשור - בשנת 2011, באמצעות מיזוג לשלד בורסאי. היא גם החברה הראשונה שהנפיקה אג"ח בבורסה לאחר מאבק מול הרגולטור, אשר הוביל לחקיקת "חוק נאוי", שהסיר מגבלות משוק האשראי החוץ-בנקאי ואיפשר לחברות הפועלות בו להגדיל את היקפי פעילותן. 

בניגוד לעבר, שבו עיקר פעילות החברה התרכז בניכיון צ'קים (עסקה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה), עיקר פעילותה של אחים נאוי כיום, מדגישים קברניטיה, הוא במתן הלוואות לעסקים, תחום המהווה לטענתם כ-80% מפעילות החברה. פעילות ניכיון הצ'קים, שעלולה להיתפס אצל חלק מהמשקיעים כ"שוק אפור", נותרה קטנה יחסית.

 

על הדרך שעשתה אחים נאוי מאז הצטרפה לבורסה מספר נאוי: "אנחנו חברה משפחתית, עוד מבית אבא, ומאז, דור ההמשך, שזה אנחנו, גדל והתרחב (שלושה מילדיו של דורי מועסקים כיום בחברה, א"ל). הגענו לשוק ההון בלי מתחרים וכששוק האשראי החוץ-בנקאי עוד היה בתולי. היום הוא עדיין לא ממש מפותח, אבל במצב הרבה יותר טוב לעומת מה שהיה לפני 20-30 שנה, כשהיינו בו שליטים בלעדיים".

כשנאוי מזכיר את התפתחות השוק, קשה להתעלם ממגמת צמיחת הענף בבורסה. מגזר פעילות האשראי החוץ-בנקאי הוא אחד הענפים הצומחים בבורסה המקומית בשנים האחרונות, והוא כולל כבר כ-20 חברות, הנסחרות בשווי מצרפי של יותר מ-8 מיליארד שקל, עיקרו מיוחס לחמש מובילות הענף - מימון ישיר, נאוי, אס.אר אקורד, גמא ופנינסולה.

מה הביא לפריחת השוק ולהצטרפות של כל כך הרבה שחקנים?
נאוי לא מהסס להצביע על החברה שייסד: "כל עוד לא היינו חברה ציבורית עשינו כסף מצוין והיו לנו תוצאות פנומנליות, אבל לא הכירו את הפוטנציאל שלנו. ברגע שעברנו לזירה הציבורית ושמנו את עצמנו בפרונט, התחילו לראות מרבעון לרבעון את מה שאנחנו עושים, כתבו עלינו, וזה פתח את העיניים לכולם שהבינו שיש פוטנציאל אדיר לתחום, ויש פה עוד דרך ארוכה מאוד להתפתחות וצמיחת השוק.

"הבנקים כבר ידעו את זה, כי היו לנו אצלם קווי אשראי גדולים. אם לא היינו מגיעים לבורסה, לא היינו מתפתחים בצורה שהתפתחנו, בזכות השקיפות ומקורות הגיוס שלא היו קיימים לנו טרם לכך".

המנכ"ל אושרי מוסיף, כי "אנחנו נמצאים בשוק שנראה תחרותי ואגרסיבי, אבל נאוי שונה מרוב החברות שנמצאות בו. אנחנו מסתכלים על התחרות שיש לנו מול האשראי שמעניקים הבנקים. בעולם, במקומות כמו ארה"ב ובמזרח הרחוק, רואים שוק חוץ-בנקאי הרבה יותר מפותח, כך שגם בישראל הפוטנציאל להגיע לתיקי אשראי הרבה יותר גדולים הוא גדול, וזו הסיבה שרואים את הבנקים ואת חברות הביטוח נכנסות כשותפות בחברות אשראי חוץ-בנקאיות".

את מי אתם רואים כמתחרים הגדולים שלכם?
נאוי: "הבנקים. אנחנו בפער ענק מיתר החברות בשוק שלנו, אבל אנחנו רוצים לדבר על עצמנו. אין עוד חברת אשראי חוץ-בנקאי שיש לה יותר מ-2 מיליארד שקל אשראי מהמערכת הבנקאית, וזו עוצמה אדירה עבורנו. עכשיו גם גייסנו אג"ח, וזו רגל שעוד נרחיב בהמשך, כך שיהיו לנו עוד מקורות אשראי, ונוכל להתרחב ולקחת עוד נתחי שוק".

אושרי מוסיף, כי "אין חברות בשוק שמתקרבות לרווחיות שלנו, ונצטרך לנצל את זה ואת התמיכה הבנקאית, ושל שוק ההון, שמאפשרת לנו לגייס במרווחים נמוכים".

גם הצרכן מרוויח מהתחרות הגדלה?
 אושרי: "מאוד. אפשר לראות את מגמת השחיקה במרווחים שאנחנו מדווחים עליה, כי ככל שיש שמירה הדוקה על פרופיל סיכון נמוך, הדבר בא לידי ביטוי במרווח. אבל כך אנחנו מגיעים לתוצאות איכותיות יותר.

"בשוק עם פרופיל סיכון נמוך, בלי צ'קים חוזרים ואירועים מסוג זה שדורשים תשומת לב, אפשר להקדיש את הזמן לצמיחה, ושוק ההון ומערכת הבנקים תומכים בנאוי בצורה פנטסטית כדי לאפשר לה לצמוח".

נאוי מוסיף, כי "לצרכן זה טוב שלא רק הבנקים שולטים בשוק, ושאנחנו מתחרים במערכת הבנקאית". לדבריו, גם שיעורי הריבית מעידים על רמת התחרות הגוברת: "הריביות שעליהן מדווחות חברות כרטיסי האשראי נעות סביב כ-8%-10%, ואצלנו הממוצע של כל התיק הוא כ-7%, כך שאפשר לראות שיש פה תחרות אמיתית, ובסך הכול הצרכן נהנה".

בעלי המניות דחו את הצעת הרכש של דורי

עליות השערים הנרשמות במניית נאוי בתקופה האחרונה לא מרתיעות את בעל השליטה, שממשיך להגדיל את החזקותיו בחברה. לפי נתוני הבורסה במחצית הראשונה של השנה הוא השקיע 35 מיליון שקל ברכישת 5% מהונה של נאוי.

כיום מחזיק דורי נאוי בכ-45% ממניות החברה, בשווי שוק של כ-400 מיליון שקל, אחרי שבחודש שעבר נדחתה הצעת רכש שפרסם לעוד כ-15% מהונה של נאוי תמורת כ-120 מיליון שקל.

נאוי מנסה לראות את הצד החיובי בדחיית הצעתו על-ידי בעלי המניות: "כנראה השוק חושב שהחברה שווה יותר ממה שהיא שווה כיום, וחוסר ההיענות להצעה מראה על האמון של שוק ההון בחברה".

אושרי מוסיף בעניין זה, כי "אם בעל השליטה שפעיל בה בצורה מלאה מביע כוונה לביצוע רכישה משמעותית, זה מראה שהוא מאמין מאוד בחברה, ותוצאות ההצעה הראו שגם השוק מאמין מאוד בחברה".

"התמקדות בענף הנדל"ן למגורים ותשתיות"

באשר לעתיד, בנאוי מסבירים כי אסטרטגיית הפעילות מכוונת לגיוון והגדלה של תיק האשראי של החברה עד לכ-3 מיליארד שקל בסוף הרבעון הראשון של 2022 (לעומת כ-2.5 מיליארד שקל כיום), וזאת "באמצעות המשך הפעילות הקיימת תוך התמקדות בענף הנדל"ן למגורים ותשתיות, ובאמצעות כניסה לתחומי מימון חדשים ולהסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים".

בחברה שואפים לכך שחלק גדול מהאשראי יינתן "לענף הנדל"ן למגורים ותשתיות לצורך השלמת הון עצמי, התחדשות עירונית כנגד משכנתא שנייה ושעבוד עודפים". כמו כן החברה בוחנת אפשרות לליווי פרויקטים בשיתוף חברת ביטוח. 

אתם לא חוששים מכך שכמחצית מתיק האשראי שלכם כיום הוא לנדל"ן למגורים?
נאוי: אנחנו נשענים על קרקע מוצקה. שוק הנדל"ן למגורים הוכיח את עצמו בביקושים שהוא מציג, שלא נעצרו גם בקורונה, עם המשך עלייה במכירות וסיפורים של חברות נדל"ן על חוזים שנחתמים בגינה של הבית. השוק הזה עובד יפה ואנחנו לא חוששים משוק שיש בו מעט היצע וביקוש גדול. שוק הנדל"ן למגורים הוא שוק בהתפתחות ענקית".

"הגדלת תיק האשראי תאפשר את הכפלת הרווח בעתיד"

כמגמה, אחים נאוי מציגה צמיחה משמעותית בהיקף עסקיה כבר שנים ארוכות. הכנסותיה צמחו ביותר מ-50% תוך ארבע שנים, מ-100 מיליון שקל ב-2015 ל-155 מיליון שקל ב-2019, בעוד שרווחיה נעו בטווח של 52-72 מיליון שקל בכל שנה.

בשנה שעברה, כמו כל השוק, גם נאוי נפגעה מהשפעות הקורונה, והכנסותיה נשחקו ב-12% ל-136 מיליון שקל בעקבות "ירידה ביתרת תיק האשראי הממוצע" שהעניקה ללקוחותיה.

בנאוי מסבירים, כי צעדי הבידוד והגבלות התנועה שהוטלו בעקבות התפשטות הקורונה, והאטת הפעילות הכלכלית בישראל, הובילו אותה להחלטה לצמצם באופן יזום את מתן האשראי, כך שבסוף השנה שעברה היקפו עמד על כ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-2.5 מיליארד שקל בסוף שנת 2019 - רמה שאליה כבר חזר כיום.

למרות זאת, הרווח הנקי השנתי שלה אשתקד קפץ ביותר מ-40% והסתכם ב-74 מיליון שקל - אחרי שב-2019 סבלה החברה מעלייה חדה בהוצאותיה לחובות מסופקים. את המחצית הראשונה של השנה הנוכחית סיכמה נאוי עם שיפור של 6% בהכנסותיה, שהגיעו ל-75 מיליון שקל, והרווח שלה קפץ ב-45% והתקרב ל-50 מיליון שקל, אחרי שנהנתה בין היתר מביטול הוצאות לחובות מסופקים.

מחלקת המחקר של ברק קפיטל החלה לפני כמה חודשים בסיקור פעילות החברה, ושם סבורים כי "נאוי הינה בעלת פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בסקטור האשראי החוץ-בנקאי בישראל", והעריכו, כי "הגדלת תיק האשראי תאפשר לחברה להכפיל את הרווח הנקי בשנים הקרובות".

כפי שנאוי מציגה, כמחצית מהלוואותיה הן לחברות ויזמים בתחום הנדל"ן, והיתרה לפעילויות בתחומי השירותים, מזון וחקלאות, פיננסים, תשתיות, מסחר, מפעלים ותעשייה, אנרגיה ותקשורת. בסך הכול לנאוי כ-3,000 לקוחות והריבית הממוצעת על תיק הלקוחות שלה נטו, במונחים שנתיים, עומדת על כ-7%.

קבוצת אחים נאוי

עיסוק: פועלת במתן אשראי חוץ בנקאי , עם כ-3,000 לקוחות. כמחצית מהיקף האשראי שלה הוא לפעילות נדל"ן, והיתרה מתחלקת על-פני תחומים אחרים

היסטוריה: הוקמה בשנת 1983 על-ידי האחים דורי ושאול נאוי, ובשנת 2011 החלה להיסחר בבורסה אחרי שפעילותה מוזגה לשלד בורסאי. כיום בעל השליטה בחברה הוא דורי נאוי, אחרי שבשנה שעברה רכש את החזקות אחיו  

נתונים: כמנכ"ל החברה מכהן דורי נאוי, והיו"ר שלה הוא שחר אושרי. תוצאותיה ב מחצית הראשונה של 2021: הכנסות של 75 מיליון שקל, ועלייה של 44% ברווח הנקי ל -49 מיליון שקל  

עוד כתבות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה