אחים נאוי טוענת כי שאול נאוי הקים חברה מתחרה בעת שעבד בחברה

אשתקד מכר שאול נאוי את מניותיו בחברת המימון החוץ-בנקאי לידי אחיו דורי תמורת כ-60 מיליון שקל • "עולה חשש לכאורה לקיום עוולות, הפרות הסכמים והתחייבות לאי-תחרות"

דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום
דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום

לפני פחות משנה פקדה רעידת אדמה את חברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי, שייסדו האחים דורי ושאול נאוי, עם החלטת שאול למכור לדורי את מניותיו בחברה בהנחה משמעותית, ולעזוב את תפקידו כמנכ"ל משותף. כעת, נחשף סכסוך בין החברה, בראשות דורי נאוי, ובין שאול נאוי.

רגע לפני פרסום דוחותיה הכספיים השנתיים ל-2020, הצפוי בסוף השבוע, עדכנה אחים נאוי, כי נודע לה ששאול נאוי "הקים חברה מתחרה בעודו נושא משרה בחברה", וכי "עולה חשש לכאורה לקיום עוולות, הפרות הסכמים והתחייבות לאי-תחרות". עוד לפי אחים נאוי, "החברה בוחנת את ההשלכות, ושוקלת עם יועציה המשפטיים את המשך צעדיה".

בחודש מאי האחרון מכר כאמור שאול נאוי את מניותיו בחברת אחים נאוי לידי אחיו דורי נאוי תמורת כ-60 מיליון שקל, ועם המכירה מסר, כי "לאחר כ-40 שנה כמייסד, בעל שליטה ומנהל בחברה, גמלה בליבי ההחלטה כי הגיעה העת לפרוש לגמלאות". המכירה, שכללה את מלוא החזקותיו של שאול נאוי בחברה (כ-17%), נעשתה לפי מחיר מניה של 10.7 שקלים, הנמוך בכ-25% משווייה בשוק במועד המכירה.

במהלך השנה שעברה נפגעה מניית אחים נאוי  משמעותית מהחששות של השלכות משבר הקורונה על פעילותה, וצללה במהלכו בכ-65% תוך שבועות ספורים, אולם שנה לאחור היא מציגה התאוששות ניכרת. מאז רמת השפל שרשמה בחודש מרץ 2020 הכפילה המניה את ערכה לשווי הנע סביב 19 שקל, המשקף לאחים נאוי שווי שוק נוכחי של כ-630 מיליון שקל. 

מאז הנפקתה של אחים נאוי בבורסה בשנת 2011 כיהן שאול נאוי, הגדול מבין האחים, כיו"ר החברה, ואחיו דורי כיהן כמנכ"ל.

חודשים לא רבים לפני שהחליט לעזוב, על רקע דרישות לעמידה בכללי ממשל תאגידי, מונה במקומו של שאול לתפקיד היו"ר אפי אברהם, בעוד ששאול מונה למנכ"ל משותף לצד אחיו דורי.

רכישת מניותיו של שאול נאוי על-ידי אחיו הכפילה את היקף ההחזקות של דורי נאוי בחברה (לכ-34%) ומאז הוא ביצע רכישות נוספות, כך שהחזקותיו כבר הגיעו לכ-39%, בשווי שוק נוכחי של כ-250 מיליון שקל.

בתחילת החודש עדכנה החברה כי דורי נאוי קיבל היתר שליטה מרשות שוק ההון להגדיל את החזקותיו בחברה ב-5% נוספים, עד לשיעור של כ-44%.

האחים שאול ודורי נאוי הם הרוח החיה מאחורי פעילות החברה, מאז שייסדו אותה לפני כ-40 שנה, ודרך הפיכתה למובילת הענף ולחלוצת פעילות האשראי החוץ-בנקאי בבורסה, עם הצטרפותה למסחר באמצעות מיזוג לשלד בורסאי לפני כעשור.

פעילותה של אחים נאוי מתרכזת בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה, שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים.

לצד ההודעה על הסכסוך מול שאול נאוי, ולקראת פרסום הדוחות הכספיים השנתיים, עוד עדכנה כעת אחים נאוי על החלטת דירקטוריון החברה לחלוקת דיבידנד של 24 מיליון שקל לבעלי המניות "מתוך רווחי החברה לשנת 2020".