"מותגים באינסטגרם צריכים לספק הצצה מעניינת שקשורה במותג ובנשמה האמיתית שלו; לשתף באמת בשביל מה הם קמים בבוקר"
שופט החודש אומר שבאינסטגרם הקהל יכול להריח זיוף מקילומטרים: "הפלטפורמה כל הזמן משתנה, אבל תשומת הלב הראשונית של הקהל היא כלפי הערך וה'וייב' שמגיע מהמותג – עם מה הקהל יוצא בסוף היום"
25.11.2021 נתן סטולרו
ירון פרל / צילום: אבישג שאר-ישוב

ירון פרל

סמנכ"ל קריאייטיב, מקאן

15 שנים בענף הפרסום.
סמנכ"ל קריאייטיב במקאן, אדם רגיל לכל הדעות שאיכשהו החיים החליטו שהוא יודע להיות איש פרסום.

מה היה מסלול הקריירה שלך בעולם הפרסום והשיווק עד היום?

"רציתי ממש להיות קופירייטר. היה לי תיק עבודות, משהו בין רקוב לבינוני, אבל אז ספי שקד הבין שאולי אני סביר. הוא הציע לי להיות פלנר ב'ענבר מרחב שקד' בזמן שנרשמתי ל'תרצה גרנות', בית הספר למקצועות הקריאייטיב. תוך כדי הלימודים עבדתי בתור פלנר ולמדתי איך להיות קופי.

ברגע שסיימתי את הקורס, המשכתי ל'שלמור אבנון עמיחי'. למדתי המון מגדעון עמיחי, רק מלשבת בחדר שלו. אז עברתי לגיתם, ושם גם התחלתי לנהל. אחרי זה עברתי ל'באומן-בר-ריבנאי', שם גם קצת התקדמתי עד שהייתי מנהל קריאייטיב ראשי, אבל לפני הכל ממש נהניתי. היום אני סמנכ״ל קריאייטיב במקאן, שזה מקום מרהיב, מפוצץ בכישרונות ושטחי מרעה נאים לחלומות שלי ושל המון אנשים פה. זו לא מודעת דרושים, אלא האמת. אני נשבע בספר של אוגילבי או של סת׳ גודין, תלוי מי קורא את השורה הזו עכשיו".

מהו קמפיין האינסטגרם שלך שאתה הכי גאה בו? ולמה?

"לפני כמעט שנה הייתי חלק מקמפיין שבו בזוקה הבטיחו ליהונתן מרגי שעד גיל 21 יגיע לירח וגם קיימו. מהלך שבו שיגרנו את מרגי להופעה על הירח יחד עם עוד 100 בני מזל שזכו לראות את ההופעה. כל המהלך קרה באינסטגרם ושילב בין מדיה קנויה ליכולת המעולה של מרגי לתקשר עם הקהל שלו בצורה הכי אותנטית. בסוף, המהלך גם הגדיל מכירות והכל בתקציב די הדוק".

ספר לנו על קמפיין אינסטגרם שאהבת שנעשה בארץ ובעולם. מדוע בחרת בו?

"זה רעיון שנשפט וזכה פה כבר בעבר, אבל: במבה גולדה. מהלך מהמם. אני אמנם עובד במקאן, אבל לצערי אין לי שום קשר לדבר הזה, וכשראיתי אותו קורה בעודי בבאומן, הקנאה והפירגון קצת התערבבו. חוץ מזה, מבחינתי ליגת ה-NBA היא מותג לכל דבר. האופן שבו היא מספרת לי את עצמה הוא מדהים. העיצוב של הסטוריז והפוסטים כל כך מותאם להרגלי הגלילה של האגודלים של כולנו שזה מטורף. כל מה שקורה בליגה מסופר בצורה שגם הגולל המהיר במערב ירצה להיעצר ולקבל עוד ממה שקרה מחוץ לקווים ועל המגרש. אני גם מאוד נהנה להיחשף לקמפיינים של שופרא. אם צריך להיות ספציפי, אז אהבתי את קמפיין סימני השיזוף שלהם לקיץ. הם מצליחים לספר לי את הריגוש שבמוצרים שלהם. את הריגוש של העונה הרלוונטית, ובכל פעם קצת אחרת. הסטוריז והקרוסלות שלהם בדרך כלל כתובים ומצולמים בצורה מאוד מזוהה. עדיין, אני מרגיש שהם לא באו להשמיד לי את הפיד עם משאית מלאה בדפי מסרים, וזה הישג מאוד גדול. אני כותב 'לספר לי' כי בסוף בסוף, אינסטגרם היא מדיה שנחווית בצורה מאוד אישית".

אילו עקרונות חשובים לדעתך ביצירת קריאייטיב לאינסטגרם?

"המתח הכי חשוב בעיני הוא להיות מעניין ולא לאבד את המותג והסיפור שלו. זה נכון כמעט לכל פלטפורמה, אבל באינסטגרם זה לפעמים עוד יותר מאתגר. מצד אחד, הצורך בלהיות 'נייטיב' כמה שיותר לפלטפורמה, ומצד שני, לא לאבד את מי שאתה ומה שרצית להגיד לאנשים".

מהו לדעתך התפקיד של אינסטגרם בבניית מותגים?

"בהמון נקודות אני חושב שמותגים באינסטגרם צריכים לספק לבני ובנות אדם הצצה מעניינת שקשורה במותג ובנשמה האמיתית שלו. הם צריכים לשתף אותנו באמת בשביל מה הם קמים בבוקר וזה לא משנה אם זה ייצור שוקולד, מכירת חבילות נופש או חמגשיות רב פעמיות לשוק המוסדי. אם אין להם סיבה לקום בבוקר ולעשות את מה שהם עושים, אז שיגדלו אחת כי Fake Stuff לא מחזיקים לאורך זמן. הקהל מריח זיוף מקילומטרים".

מה צופן לנו העתיד של הפרסום באינסטגרם? מה אנחנו עומדים לראות מבחינת קריאייטיב בפלטפורמה?

"אני תמיד מחפש את הערך שמותג נותן לאנשים. הפלטפורמה כל הזמן משתנה, אבל תשומת הלב הראשונית של הקהל היא כלפי הערך וה'וייב' שמגיע מהמותג. מצד אחד, אם הוא מצליח לא להזיע מול הקהל שלו, ומצד שני, עם מה הקהל יוצא בסוף היום. אני חושב שעוד לא מיצינו את היכולת לעבוד עם משפיענים/יות וקריאייטורים/יות בצורה יותר קריאייטיבית. כמו כן, מותגים גדולים, בניגוד למותגים קטנים, עוד לא פיצחו את הדרך שבה הם מספרים את התשוקה שלהם ולא פשוט משכפלים נוסחאות אינסטוש ויזואליות. באותה נשימה, כל עולם המכירה באינסטגרם, ואני בטוח שיש לזה Buzz Word מרהיבה באנגלית, הוא עולם מרתק. אני בטוח שעוד נראה מהלכי מכר קריאייטיביים שייצרו מסעות לקוח חדשים. זה כבר קורה, אבל לרוב בדרכים די 'רגילות' ולא תמיד קריאייטיביות".

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות