דרכים פשוטות להתאים את הקמפיין שלכם לאינסטגרם
ריכזנו עבורכם מספר טיפים וכללים ליצירת קריאייטיב מותאם לאינסטגרם שיעזרו לכם להוציא את מיטב הפוטנציאל היצירתי

תוכן העניינים

מותג ומסר

טיפוגרפיה וגרפיקות

שיעורים ופרופורציות

משך

סיפור בהמשכים ורימקסים

תשומת הלב בטלפון הנייד שונה לחלוטין

כמות הווידאו במובייל שוברת שיאים: יותר ממחצית מהצפיות בוידאו באינטרנט מגיעות מהמכשירים הניידים, והצריכה שלהם עולה בצורה אקספוננציאלית באינסטגרם. הנייד זה המקום שבו הלקוחות שלך יכולים לראות הכל, מפרסומות ועד לתוכן ממומן - וזה הזמן להתאים את התוכן שלך אליו.

לאנשים יש העדפה מוחלטת לפרסומות קצרות לעומת פרסומות ארוכות. אבל במכשיר הנייד, צריכת התוכן אפילו יותר מהירה וכמות תשומת הלב הרבה יותר קטנה, ככה שהיכולת ״לתפוס״ אנשים ולשמור על תשומת הלב שלהם הופכת למשימה עוד יותר קשה. המחקר שלנו מראה שצפייה בסרטונים בנייד היא מהירה, תכופה, וצריכה לעבוד גם עם וגם בלי קול . תחשבו על איך שאתם משתמשים במכשיר הנייד שלכם, והדברים כנראה ייראו לכם מאוד הגיוניים.

בנייד, 47% מהערך של הסרטון מגיע בשלושת השניות הראשונות שלו, ו-74% ב-10 שניות הראשונות שלו. אחרי זה, תשומת הלב מתחילה לצנוח. אם המסר של המותג שלך נמצא בסוף סרטון של 30 שניות, זה כנראה אומר שאנשים ייחשפו משמעותית פחות למסר שאתה רוצה להביא.

איך תוכלו לבצע אופטימיזציה של תוכן הוידאו שלכם למובייל?

דרך העבודה שעשינו והבדיקות שערכנו, הגענו לכמה מסקנות מוקדמות על איך תוכלו ליצור לעצמכם "פרסומות כיס" באיכות גבוהה. בכתבה, אנחנו מתרכזים בחמישה עקרונות מרכזיים שיכולים לעזור לכם להפוך את כל סוגי התוכן שכבר קיימים אצלכם, כך שיתאימו בצורה הטובה ביותר לסרטוני נייד.

מותג ומסר

ודאו שהמותג שלכם מקבל קרדיט ושהמסר שלכם עובר.

# שלבו את המותג שלכם מוקדם. ככל שתשלבו את המותג שלכם מוקדם יותר בסרטון וככל שיותר תבהירו את המסר שאתם רוצים להעביר, כך התוצאה תהיה טובה יותר. סרטונים רבים לנייד מציגים נתוני ביצוע מאכזבים כי הקריאה לפעולה לא ברורה, המיתוג לא ישיר, והצופה פשוט לא מבין מה לעשות הלאה.
# זיכרו שמיתוג זה יותר מרק לוגו. אילו עוד תכונות יש למותג שלכם שעושות אותו קל לזיהוי: פונט, צבע, אסתטיקה? ביחרו אותם בקפידה והשתמשו בהם לעיתים קרובות.
# חזקו את המסר בקמפיין באופן חזותי. התמקדו בלתקשר את המידע ללא מילים וללא סאונד. השתמשו בגרפיקות, תנועות, ותכנים חזותיים כדי להסביר ולהנגיש את המסר שלכם.
# הגדירו את העולם במהירות. רוב הפרסומות באמצעי המדיה השונים מבזבזות זמן רב בלנסות להגדיר את ההקשר. בנייד, חשוב לתפוס את תשומת הלב באופן מיידי ולמשוך אנשים ישר אל תוך הדרמה.

טיפוגרפיה וגרפיקות

להעביר את המסר שלכם בעזרת שימוש בטקסט וגרפיקות במקום באמצעות שימוש בקריינות. יש מקום ליצירתיות רבה באופן בו משלבים את הטקסט בתוך הוידאו או התמונה.

# צרו עניין חזותי. פרסומת הטלויזיה המקורית של שברולט קאמרו SS החדשה הייתה כמעט שתי דקות ולא הגיעה למסר המרכזי שלה עד ל-69 שניות אל תוך הסרטון. כשזה הגיע לפרסומות לנייד, הצגנו את המוצר ישר ולפני הכל. גם הוספנו ספירה לאחור באופן חזותי ואינפוגרפיקות כדי להבליט את האיכויות של הרכב.
# הקשר הוא הכל. כדי להבטיח שהמסר הוא משמעותי, הכניסו את האנשים פנימה במהירות. כשעשינו קמפיין ל-11/11 (יום הקניות האינטרנטיות הגדול ביותר בסין), היינו צריכים ליידע אנשים שאולי לא מכירים את היום המיוחד הזה לגביו. הובלנו עם מסר ברור במספר שפות: "אירוע הקניות האינטרנטיות הגדול בעולם".
# הכינו מעטפת לסיפור שלכם. זוהי דרך פשוטה להוסיף מילים או הקשר שבדרך כלל משתמשים בהם לקריינות בפרסומת בטלוויזיה. בפרסומת על מחקר בנושא אלצהיימר, הצלחנו לגרום לאנשים להתחבר אליה באמצעות כך שאמרנו שהקריינות בה היא על ידי אדם מאוד מפורסם.

שיעורים ופרופורציות

איך אתם יכולים למסגר את התכנים שלכם כדי לעשות שימוש במיטבי בתוכן ומרחב?

# התאימו את פרופורציות הסרטון למובייל. סרטונים מרובעים או אנכיים לרוב משיגים ביצועים טובים יותר בנייד - אנשים לא צריכים לסובב את הטלפון שלהם על צידו כדי לקבל את האפקט של מסך מלא. מחקרים שבודקים עליה במדדי מותגים (Brand Lift) מראים כי קיימת עלייה של שלוש עד תשע נקודות לסרטונים אנכיים בהשוואה לסרטונים אופקיים. אנחנו ממליצים על יחס של 4:5 לאינסטגרם.
# שחקו עם הגריד וקבצו תמונות. אנחנו יודעים שמסך הנייד הוא קטן, אבל יש כל כך הרבה שאפשר לעשות איתו. נסו לחלק את המסך לשניים כדי להראות שני סיפורים קורים במקביל. לפרסומת של בק'ס, השתמשנו במסך מפוצל כדי להראות את צילומי המוצר לצד סיפור כדי לתת יותר דרמה חזותית וקצב.
# היו ברורים לגבי מהו היתרון שלכם. הובילו את השיח עם מסר אחד שבו אתם מתמקדים שסובב סביב מה שאתם מציעים. זה יחדד חזותית את המוצר או את הקידום שלכם.

משך

הגישו את המסר המלא שלכם בתוך מסגרת זמן אופטימלית לנייד.

# שחקו עם ספוטים קצרים יותר. מה אתם יכולים להעביר הלאה בזמן מאוד קצר? התמקדו בתועלת החזקה ביותר שלכם. חווינו הצלחה גדולה גם עם פרסומות של שש שניות בעמוד הבית או 15 שניות בסטרים.
# התחילו עם השוט המעניין ביותר שלכם. ביחרו שוט או שניים מרכזיים שישימו את המסר שלכם בפרונט בצורה האפקטיבית ביותר שתיקח הכי פחות זמן. תשומת הלב בנייד צריכה להיות רווחית לצופה - אז הבטיחו שהיא תהיה כזו.
# פצל את התוכן למספר סרטונים קצרים עם אותו המסר. אם התוכן שלכם מלא בחומר טוב ולא הרבה יכול לרדת ממנו, נסו לפצל אותו ל"מיני-סדרה" של תכנים קצרים עם אותו מסר סופי.

סיפור בהמשכים ורמיקסים

התנסו בדרכים חדשות לספר את הסיפור מעבר לדרכים הרגילות.

# שחקו עם מהירות. המהירות שבה אנחנו צורכים תוכן בנייד עולה ועולה. אנשים מהופנטים על ידי ויז'ואלים מהירים, אז אתגרו את המוסכמות הקיימות - כמה הם יכולים לקרוא ולהבין בזמן קצר?
# התחילו עם הסוף. הפכו את הסיפור שלכם כדי להגיש את המסר מהר יותר. מה אם הייתם מתחילים עם הנקודה המרכזית?
# צרו קצב או "פעימות לב". ליצור קצב ויזואלי או חזרתיות יכול לתת לסרטון שלכם אפקט ממכר.

בקצרה, הסתכלו בצורה אובייקטיבית בתוכן שלכם כאוסף של נכסים ותכנים, יותר מאשר כסיפורים שאסור לגעת בהם. אתם תוכלו ליצור יותר עניין ויזואלי ודרמה כשתרחיקו את עצמכם מהסיפור והעלילה המקורית. חיתכו, החליפו, וסדרו מחדש את התכנים כדי ליצור משהו לגמרי חדש ומרענן לנייד. תוכלו להפוך את התכנים שלכם לנייד ליותר מבדרים ובעלי השפעה גדולה יותר כשתמשו בתמונות סטילס, שקפים, ולופים כדי להשלים או אפילו להחליף את הוידאו.

לכו גדול יותר כדי לראות תוצאות גדולות יותר

אם למדנו משהו מהנושא של "פרסומות כיס" שעליהן עבדנו, זה ששינויים קטנים מובילים להשפעה קטנה, ושינויים גדולים מובילים לתוצאה והשפעה גדולה יותר.

דוגמאות לשינויים קטנים כוללים הוספת לוגו או כתוביות, או פשוט לקצר את הוידאו שיהיה קצר יותר. דוגמאות לשינויים גדולים כוללים שילוב של המסר שלך לתוך הסרטון בשלוש השניות הראשונות, להכניס חיים לסיפור עם גרפיקות דינאמיות, ולהתנסות עם יחסי וידאו שונים, סיפור בהמשכים ומסך מפוצל. ככל שאתם יותר מסורים להעברת המסר שלכם בבהירות בזמן קצר יותר, כך תהיו טובים יותר ותביאו תוצאות טובות יותר בסביבה הניידת.

לסיכום, אין ספק כיום שתוכן לאינסטרם הוא הכרחי כדי לקדם את האסטרטגיה השיווקית שלכם. הדבר דורש כמובן לדבר בשפה הייחודית שהפלטפורמה מאפשרת והתכתבות עם הפיצ'רים שהיא מניחה על השולחן. באמצעות שימוש בכמה כללים וכלים פשוטים, הדבר לגמרי אפשרי. בהשקעה לא גדולה במיוחד של מאמץ וקריאייטיביות - תוכלו לעוף רחוק עם המסר שלכם.

חזרה למעלה

מעוניינים לקחת חלק בתחרות הקריאייטיב שלנו?

להשתתפות בתחרות