גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למרות רבעון חלש לרמי לוי: הרווח הנקי זינק ב-33% מתחילת השנה

רשת שיווק השקמה מייחסת את הירידה הרבעונית בהכנסות וברווחים למיעוט ימי העבודה ולהעמקת מבצעי חגי תשרי ● מינואר עד ספטמבר רשמה רווח נקי של 150 מיליון שקל ● רמי לוי על הירידה ברווח הגולמי: "העברנו חלק מהרווח לטובת הלקוח"

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

רשת חנויות המזון רמי לוי שיווק השקמה פרסמה היום (ב') את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. בעוד שהתוצאות לתקופה הרחבה מלמדות על צמיחה בהיקפי הפעילות ועלייה ברווחיות התפעולית, ברבעון השלישי לבדו נרשמה ירידה קלה בחלק מהמדדים.

הכנסות הרשת ברבעון השלישי ירדו ב-2.4% והסתכמו בכ-1.62 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בדוחות מוסבר כי הירידה נבעה בעיקר מקיטון של 7% בפדיון חנויות זהות, בשל מיעוט ימי עבודה בספטמבר בגין עיתוי חגי תשרי. כמו כן, ציינה הרשת, הרבעון המקביל אשתקד הושפע לחיוב מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה.

ההכנסות במגזר "אחרים" (קופיקס, גוד פארם ורמי לוי תקשורת) עלו ל-160 מיליון שקל ברבעון האחרון, לעומת כ-140 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם בכ-42 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 12% בהשוואה לרווח של 48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם כאן הירידה מיוחסת לקיטון בהכנסות כתוצאה ממיעוט ימי העבודה ומהעמקת המבצעים בחגים.

לוי ציין עם פרסום הדוחות כי "גם ברבעון האחרון העמקנו מבצעים בחגי תשרי, דבר שהתבטא בירידה ברווח הגולמי בפעילות הסופרים של החברה האם, בכך שהעברנו חלק מהרווח לטובת הלקוח".

מניית רמי לוי , שעד למועד פרסום הדוחות נסחרה בעלייה של כ-1.5%, סיימה את היום בנפילה של 4.3% בעקבות התוצאות. המניה נסחרת בשווי שוק של 3.3 מיליארד שקל, כאשר מתחילת השנה הוסיפה כ-19% לערכה. להחזקותיו של לוי (כ-40%, יחד עם רעייתו עדינה) שווי של כ-1.32 מיליארד שקל.

שיעור הרווחיות עלה

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-370 מיליון שקל, ירידה קלה בהשוואה לכ-376 מיליון שקל ברבעון המקביל. יחד עם זאת, שיעור הרווח הגולמי עלה ל-22.79%, בהשוואה ל-22.62% בשנה שעברה. ברשת מציינים ששיעור הרווחיות הושפע לחיוב מהשיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית במרלו"ג החברה במודיעין, מהמותג הפרטי ומרווחיות החברות הבנות. בפעילות הסופרים הרווחיות הגולמית ירדה בעיקר לאור המבצעים בתקופת החגים.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-68 מיליון שקל (4.19% מההכנסות), ירידה של כ-11% בהשוואה ל-77 מיליון שקל בשנה שעברה. שיעור הרווחיות ירד רק במעט, שכן ברבעון המקביל הוא עמד על 4.63% מההכנסות.

ה-EBITDA ברבעון הסתכם ב-133 מיליון שקל (כ-8.2% מההכנסות), לעומת כ-138 מיליון שקל (כ-8.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

פרסום הדוחות מגיע לאחר שרשת קמעונאות המזון פרסמה אתמול דוח מתוקן בקשר לחידוש ועדכון תנאי ההסכם שבינה ובין בעל השליטה בה, רמי לוי. במסגרת העדכון, צומצמה העלאת מחיר המקסימום של דמי השכירות החודשיים למ"ר לנכסים שהרשת שוכרת מלוי עד לכ-11%, במקום העלאה של עד 20% כפי שביקשה החברה לאשר תחילה. דמי השכירות ששילמה הרשת עבור נכסים שהיא שוכרת מבעל השליטה הסתכמו בשלוש השנים האחרונות ביותר מ-190 מיליון שקל.

בתחילת החודש התפוצצה הפרשה שבמרכזה חשד לתיאום מחירים בין ענקיות המזון בישראל. חוקרי רשות התחרות פשטו על משרדי שטראוס ושופרסל, וחקרו שורת בכירים, בהם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. לוי הגיע גם הוא לחקירה ברשות התחרות.

מינואר עד ספטמבר התמונה משתנה - ולטובה

במבט על התוצאות הכספיות של רמי לוי בתשעת החודשים הראשונים של השנה נצפה שיפור ברוב המדדים. ההכנסות בין ינואר לספטמבר הסתכמו ב-4.82 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.81 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה ציינה שבמהלך התקופה חל קיטון של 3.2% בפדיון החנויות הזהות ביחס לשנה שעברה, אז נרשמה צריכה מוגברת מאוד, אך הקיטון קוזז מול הכנסות מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בהיקפי הפעילות של החברות הבנות - גוד פארם, קופיקס ופעילות הסלולר.

הרווח הגולמי בשלושת הרבעונים הראשונים עלה בכ-4% לכ-1.12 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.07 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי קפץ בתקופה הזו ב-19% והסתכם ב-228 מיליון שקל, בהשוואה לכ-192 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-4.72%, בהשוואה ל-3.99% בשנה שעברה. לפי הדוחות, השיפור נובע בין השאר מחיסכון בהוצאות האחזקה כתוצאה משיפור וייעול תהליכים בתוך החברה, שקוזזו חלקית עם העלייה בהוצאות שכר עובדים.

בשורה התחתונה, הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות הובילו את רשת רמי לוי שיווק השקמה להציג עלייה של כ-33% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה לכ-150 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים עלה בכ-12% לכ-417 מיליון שקל (כ-8.6% מההכנסות), לעומת כ-372 מיליון שקל (כ-7.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-978 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-13 מיליון שקל בלבד. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 36 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-140 מיליון שקל מתחילת השנה.

"אנו מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם עלייה בהיקפי הפעילות וברווחים. אנו גאים להציג גידול בהיקפי הפעילות של הרשת ורואים בכך הישג מרשים, במיוחד בהתחשב בכך ששנת 2020 התאפיינה בצריכה מוגברת וחריגה של לקוחות עם התפרצות נגיף הקורונה", ציין לוי. "העלייה ברווח נובעת הן מהצמיחה בפעילות, והן ממהלכים שנקטנו לשיפור בתנאי הסחר מול הספקים, וכן הודות להמשך התמורה של המרכז הלוגיסטי במודיעין ליעילות התפעולית ברשת. זאת ועוד, לצד המשך הצמיחה בפעילות הליבה, נרשם השנה גם שיפור בביצועי החברות הבנות, שתרמו לתוצאות המוצלחות של החברה".

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב