המוסדיים כופפו את רמי לוי: מפחית את תקרת דמי השכירות ומקפיא את שכרו

צומצמה העלאת מחיר המקסימום של דמי השכירות החודשיים בנכסים שהרשת שוכרת מבעל השליטה לכ-11%, במקום העלאה מתוכננת של עד 20%

רמי לוי / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי / צילום: שלומי יוסף

רשת קמעונות המזון רמי לוי שיווק השקמה פרסמה דוח מתוקן בקשר לחידוש ועדכון תנאי ההסכם שבינה ובין בעל השליטה בה, רמי לוי, הכולל הפחתת דמי השכירות המרביים בהסכם המסגרת בקשר ליותר מ-30 נכסים שהיא שוכרת מבעל השליטה. דמי השכירות ששילמה הרשת עבור נכסים שהיא שוכרת מבעל השליטה הסתכמו בשלוש השנים האחרונות ביותר מ-190 מיליון שקל.

עוד כולל העדכון הפחתת דמי השכירות לנכס שמבקשת הרשת לשכור מלוי ביפו, וכן הותרת גובה הרכיב הקבוע בתנאי התגמול של לוי שביקשה החברה להעלות לו.

כל זאת "בעקבות דיונים עם נציגי משקיעים מוסדיים", שהובילו לשינויים "שיש בהם רק כדי לזכות את החברה", לקראת אסיפת בעלי המניות שתתבקש, המתוכננת להתכנס בחודש הבא.

במסגרת העדכון שפורסם כעת, צומצמה העלאת מחיר המקסימום של דמי השכירות החודשיים למ"ר לנכסים שהרשת שוכרת מלוי עד לכ-11%, במקום העלאה של עד 20% כפי שביקשה החברה לאשר תחילה.

מדובר בסכום מירבי של 95 שקל עבור סניפי סופרמרקטים ומשרדים, במקום 100 שקל שביקשה החברה לאשר תחילה, ואשר עומד על 85 שקל כיום, ובסכום מירבי של 50 שקל עבור מתחמים לוגיסטיים ומחסנים, במקום 55 שקל שביקשה החברה לאשר תחילה ו-45 שקל כיום.

מחירים אלה צמודים למדד המחירים לצרכן, שעלה מאז שנחתם ההסכם האחרון בין הצדדים, כך שהפער בין סכומי המקסימום החדשים והנוכחיים אף קטן יותר מהמוצג.

ברמי לוי מסבירים, כי העלאת דמי השכירות המירביים למ"ר מתבקשת נוכח עליית המחירים בתחום הנדל"ן המניב "והעלייה בגובה שכר הדירה של נכסים למטרת הפעלת סניפי סופרמרקטים בפרט".

עוד החליטה החברה להותיר את דמי הניהול החודשיים שתשלם ללוי בתפקידו כמנכ"ל הרשת על סכום של 95 אלף שקל לחודש, במקום 135 אלף שקל שביקשה לאשר לו תחילה, כך שעלות העסקתו השנתית תישאר, לפי הערכתה על בסיס נתוני 2020, על כ-3.5 מיליון שקל, בדומה למצב הנוכחי, במקום הערכה שיגיעו לכ-4 מיליון שקל.

רשת המזון רמי לוי, המונה כיום 55 סניפי סופרמרקט, מציגה כבר תקופה ממושכת צמיחה בעסקיה, ומנייתה, שטיפסה בכ-20% מתחילת השנה, נסחרת סביב רמות שיא המשקפות לרשת שווי של כ-3.5 מיליארד שקל, ולהחזקותיו של לוי (כ-40%, יחד עם רעייתו עדינה) שווי של כ-1.4 מיליארד שקל.