גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תיק המקרקעין במיליארדי דולרים של המלכה אליזבת והנסיך צ'רלס

כל אחד מבני משפחת המלוכה מחזיק תיק נכסי נדל"ן בשווי יותר ממיליארד דולר, ואלה רק הנכסים שניתן לעשות להם הערכה ● הנה מבט על שאר אחזקות הנדל"ן שלהם

התהלוכה המלכותית מסנט ג'ורג' לטירת וינדזור. 1998 / צילום: Reuters
התהלוכה המלכותית מסנט ג'ורג' לטירת וינדזור. 1998 / צילום: Reuters

כמו רוב המשפחות הבריטיות, למשפחת המלוכה יש מסורות חג מולד משלה: את החגים הם מבלים לרוב באחוזה של המלכה אליזבת בכפר, סנדריגהם. שם, מספרים שלפני ואחרי ארוחת חג המולד הגדולה, מזמינים את האורחים לעלות על מאזניים כדי לראות כמה עלו במשקל, סצינה ששוחזרה בסרט מ-2021 "ספנסר" המדמיין את האירועים בחג מולד אחד בסנדריגהם בתחילת שנות ה-90.

שלא כמו רוב המשפחות הבריטיות, חברי משפחת המלוכה, שיש להם כ-80 אלף דונם של אדמה בסנדריגהם לחקור, לא צריכים לחשוש לגבי מציאת כמה דקות של שקט מהקרובים בחגים. וסנדריגהם היא רק קצה הקרחון של תיק נכסי המקרקעין המלכותי, הכולל טירות, ארמונות, בתי כפר, בתים עירוניים, דירות, קוטג'ים וחוות.

קשה לקבוע מה השווי של הנכסים הללו ובמקרים מסוימים זה אף בלתי אפשרי. רובם לא נמכרו מעולם, אלא הועברו מדור לדור במשפחת המלוכה. המשפחה קנאית לפרטיותה ואפילו לא מגלה פרטים בסיסיים כמו הגודל של כמה מהבתים שלהם. אבל מומחים וסוכני נדל"ן, מעריכים שהאחזקות של המשפחה במקרקעין, או נכסי נדל"ן שהם בפועל הבעלים שלהם דרך קרנות וישויות חוקיות אחרות, שווים לכל הפחות מיליארדי דולרים.

 

דיוויד מקלור, מומחה לענייני הפיננסים של בית המלוכה ומחבר הספר "פריבילגיה מלכותית: השווי האמיתי של המלכה", מאמין שהמורשת המלכותית של הנכסים מוסיפה להן פרמיה גדולה, הרבה מעל ערכם בהשוואה לנכסים דומים שנמכרו. בנוסף, לעתים קרובות מדובר בנכסים שאין להם מקבילים הניתנים להשוואה.

"יש את ערך הקרקע, ערך המבנה, ואז יש את הערך של היוקרה, ההיסטוריה המלכותית, שפעמים רבות מאוד מקשה לבצע הערכה שלהם", אמר. "אבל אם אתה מסתכל על מכירות פומביות בהן הוצעו למכירה פריטים מלכותיים, הם לרוב נמכרים פי שלושה או פי ארבעה מעל ההערכות".

ארמון באקינגהם - לונדון, אנגליה

פרטים: המגורים הרשמיים של המלכה בלונדון. על פי קרן האוסף המלכותי (RCT), המנהלת ביקורים של הציבור בארמון, הוא החל את ייעודו כבית עיר גדול שנרכש על ידי המלך ג'ורג' השלישי ב-1761 תמורת 27,790 דולר (במונחים של היום 6.06 מיליון דולר). במאה ה-19, הוגדל ועוצב מחדש וכיום השטח שלו מגיע לכמעט 78 אלף מ"ר.

הידעתם: על פי האתר הרשמי של בית המלוכה, יש בארמון 775 חדרים, כולל אולם נשפים באורך 36.5 מטר וחצר אחורית פרטית שהיא הגדולה ביותר בלונדון.

משפחת המלוכה במרפסת ארמון בקינגהאם. 1957 / צילום: Reuters

שווי מוערך: סופי דורקין, מנהלת אזורית של סוכנות הנדל"ן פורטיקו, מעריכה שהארמון שווה כ-1.323 מיליארד דולר.

הורשה: הארמון נמצא בבעלות נאמנות של הכתר לשימוש המלך או המלכה המכהנים. הוא יעבור מהמלכה לנסיך צ'ארלס כשהוא יהפוך למלך.

טירת ווינדזור - מחוז ברקשייר, אנגליה

פרטים: וויליאם הכובש החל לבנות טירה מעץ ממערב ללונדון בסביבות שנת 1070, על פי ה-RCT. בסוף המאה ה-12, המלך הנרי השני בנה אותה מחדש באבן. כיום, יש בה כ-1,000 חדרים ושטחה מוערך במעט פחות מ-45 אלף מ"ר, ויש סביבה כ-53 דונם של אדמות.

הידעתם: במלחמת העולם השנייה, הנסיכה אליזבת והנסיכה מרגרט עברו לווינדזור. שם, מצאו מחסה במרתפים "שחיפושיות שורצות בהם" בזמן ההפצצות האוויריות, כך אמרה האומנת שלהן לשעבר, מריון קרופורד בספרה, "הנסיכות הקטנות".

שווי מוערך: הטירה מוערכת ב-661.75 מיליון דולר, על פי סופי דורקין, מנהלת אזורית של סוכנות המקרקעין פורטיקו.

הורשה: הטירה נמצאת בנאמנות השייכת לכתר. היא תעבור מהמלכה אליזבת לנסיך צ'ארלס כשיהפוך למלך.

ארמון הולירודהאוס - אדינבורו, סקוטלנד

פרטים: הארמון היה בתחילה מנזר שנוסד בערך בשנת 1128. יש בו חדרים מלכותיים שהמלך ג'יימס הרביעי החל להמיר לארמון בתחילת המאה ה-16. יחסית קטן בסטנדרטים מלכותיים, שטחו של הארמון הוא 8,093 מ"ר ויש בו 289 חדרים, על פי RCT.

הידעתם: מרי, מלכת הסקוטים, עברה לארמון ב-1561, על פי RCT. ארבע שנים אחר כך, ראתה את בעלה, הנרי סטיוארט, הלורד מדארנלי, רוצח את המזכיר שלה דיוויד ריציו בהתקף קנאה.

שווי מוערך: הנכס היקר ביותר המוצע כעת למכירה בשכונה העתיקה של אדינבורו הוא דירת שלושה חדרים המוצעת תמורת 1.49 מיליון דולר, או 8,942 דולר למ"ר. על פי חישוב זה, הארמון עשוי להיות שווה כ-72.3 מיליון דולר.

הורשה: הארמון מוחזק בנאמנות עבור המלך או המלכה המכהנים על ידי נאמנות הכתר, ויעבור מהמלכה אליזבת לנסיך צ'ארלס כשתמות המלכה.

הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בחופשה באיי סילי עם בניהם הנסיכים וויליאם והארי. 1989 / צילום: Reuters

טירת הילסבורו - צפון אירלנד

פרטים: הבניין הזה אינו טירה אלא בית עירוני גדול מסוף המאה ה-18, על פי Historic Royal Palaces, העמותה המנהלת את טירת הילסבורו. הוא נמכר ב-1925 לממשלה הבריטית תמורת כ-31,771 דולר (ששווים במונחים של היום כ-1.9 מיליון דולר) כמעון להנהגה הפוליטית הבריטית בצפון אירלנד. הוא כולל דירות לשימוש על ידי המלך או המלכה המכהנים.

הידעתם: ב-1985, ההסכם האנגלו-אירי, שתווך על ידי נשיא ארה"ב דאז רונלד רייגן והיווה צעד מוקדם בתהליך השלום בין אנגליה לאירלנד, נחתם באחד האולמות בארמון.
שווי מוערך: לא ידוע, הממשלה הבריטית לא גילתה הערכת שווי ואפילו לא אומרת מה שטח הארמון במ"ר.

הורשה: הארמון שייך לממשלת בריטניה. למרות שמבחינה טכנית הדירות מיועדות לשימוש המלך או המלכה, הרבה חברים מבית המלוכה ישנו שם כשהיו באזור מסיבות מקצועיות.

טירת בלמורל והאחוזה - אברדינשייר, סקוטלנד

פרטים: ב-1852, הנסיך אלברט רכש אחוזה בבלמורל בשטח של כ־202 אלף דונם לאשתו, המלכה ויקטוריה. אחר כך הזמין טירה חדשה עם 50 חדרי שינה על מנת שיגורו בה בני המשפחה המלכותית והפמליה שלהם.

מימין: הנסיך פיליפ, הנסיך אנדרו, המלכה והנסיך אדוארד בטירת בלמורל. 1972 / צילום: Reuters

הידעתם: יש כ-150 בניינים נפרדים באחוזה. אלה כוללים את בירקהול, לשעבר ביתה של המלכה האם שמאז השתלט עליו הנסיך צ'ארלס, והבית הצנוע שהמלכה ויקטוריה בנתה למשרת הסקוטי שלה, ג'ון בראון. הידידות ביניהם הייתה הנושא של הסרט מ-1997, "גברת בראון".

שווי מוערך: כ-66.2 מיליון דולר, על פי דיוויד מקלור, מומחה לנושאי כספים של בית המלוכה ומחבר הספר "פריבילגיה מלכותית: השווי האמיתי של המלכה".

הורשה: המלכה ויקטוריה נתנה את בלמורל לבנה, המלך אדווארד השביעי. הטירה עברה ממלך למלך מאז, וכעת שייכת באופן פרטי למלכה אליזבת.

אחוזת סנדריגהם - מחוז נורפולק, אנגליה

פרטים: האחוזה הכפרית הג'ורג'יאנית הזו נרכשה ב-1862 על ידי המלכה ויקטוריה והנסיך אלברט כבית נופש כפרי לבנם בן ה-21, שאחר כך מונה למלך אדווארד השביעי, על פי מידע שנמסר מאחוזת סנדריגהם. הבית המקורי באחוזה הוחלף בנכס גדול יותר בסוף המאה ה-19. אולם אנמר, ביתם של הדוכס והדוכסית מקיימברידג' (הנסיך וויליאם וקייט מידלטון) נמצא על אדמות האחוזה.

הידעתם: הנסיכה דיאנה נולדה בפארק האוס, עוד בית באחוזה שהוחכר להוריה.

שווי מוערך: בין 66.2 מיליון דולר ל-79.4 מיליון דולר, על פי דיוויד מקלור, מומחה לנושאים כספיים של בית המלוכה ומחבר הספר "פריבילגיה מלכותית: השווי האמיתי של המלכה".

הורשה: המלך אדווארד השביעי הותיר את האחוזה לבנו, המלך ג'ורג' החמישי, שהוריש אותה בתורו לבנו, המלך אדווארד השמיני. כשהוא פרש מתפקידו כמלך, האחוזה נרכשה על ידי אחיו, המלך ג'ורג' השישי - המשפחה המלכותית מעולם לא גילתה את המחיר - והוא הותיר אותה לביתו, המלכה אליזבת השנייה.

בית הייגרוב - מחוז גלוסטרשייר, אנגליה

פרטים: בית הכפר של הנסיך צ'ארלס והדוכסית של קורנוול. הוא נקנה על ידי הנסיך צ'ארלס דרך האחוזה הפרטית שלו, דוכסות קורנוול, ב-1980, שנה לפני שנישא לנסיכה דיאנה. ב-2005, חקירה של מועצת החשבונות הציבוריים, הבוחנת הוצאות ציבוריות בבריטניה, דיווחה שהבית עלה 1.145 מיליון דולר (5.02 מיליון דולר בשווי של היום). מאז, הנסיך חובב איכות הסביבה, צ'ארלס, פיתח את 1,404 הדונמים שסביב הבית, והוסיף כ-61 דונם של גנים וחווה אורגנית. על פי מרשיה מודי, מחברת הספר "הארי: ביוגרפיה", יש בבית תשעה חדרי שינה, שמונה חדרי שירותים, ארבעה אולמות קבלה ומחלקת ילדים.

הידעתם: רמפות קטנות הוצבו בשלוש מזרקות בגני הייגרוב על מנת שבעלי חיים קטנים שנופלים למים יוכלו לטפס דרכן החוצה.

שווי מוערך: כ-39.7 מיליון דולר, על פי דיוויד מקלור, מומחה לנושאים כספיים של בית המלוכה ומחבר הספר "פריבילגיה מלכותית: השווי האמיתי של המלכה".

הורשה: דוכסות קורנוול נוסדה בידי המלך אדווארד השלישי ב-1337. ההכנסות שלה נמצאות בידי הנסיך מוויילס, כיום הנסיך צ'ארלס, שגם מחזיק בתואר דוכס קורנוול. הנסיך וויליאם הוא הבא בתור להורשה.

בית קלארנסלונדון, אנגליה

פרטים: בית קלארנס הוא בית מסויד בלבן שנבנה בין 1825 ו-1827. זהו בית המגורים הרשמי בלונדון של הנסיך מוויילס והדוכסית מקורנוול.

הידעתם: בית קלארנס היה הבית הראשון בלונדון של הנסיכה אליזבת והדוכס מאדינבורו. הם גרו שם מ-1947 עד שהיא הוכתרה למלכה ב-1952 וריהטו אותו ברהיטים שקיבלו כמתנות לחתונה.

ביקור מלך עיראק בטירת בלמורל. 1952. הנסיך פיליפ אוחז בידי הנסיך צ'ארלס והנסיכה אן / צילום: Reuters

שווי מוערך: 330.95 מיליון דולר, על פי סופי דורקין, מנהלת אזורית של מנהלת אזורית של סוכנות הנדל"ן פורטיקו.

הורשה: הבית מוחזק בנאמנות עבור המלך או המלכה המכהנים על ידי נאמנות הכתר. הנסיך צ'ארלס גר שם ברשות המלכה. כשיהפוך למלך, ייכנס לארמון באקינגהם, ויוכל להחליט מי ינהל את בית קלארנס.

דוכסות קורנוול - מחוז קורנוול, אנגליה

פרטים: ב-1337, המלך אדווארד השלישי ייסד אחוזה פרטית כדי שבנו ויורשו יוכל להיות עצמאי פיננסית. מאז, הדוכסות והתואר, דוכס קורנוול, הועבר בהורשה עד ליורש העצר. בעבר, ההכנסה של המקום פרנסה את הנסיך צ'ארלס ומשפחתו, וכמות האדמות שבבעלותה גדולות הן כוללות כ־527 דונם של אדמת מרעה, יערות, קו חוף ונכסי מגורים ומסחריים. בנוסף להייגרוב, האחוזה כוללת חלק גדול מאיי סילי, ארכיפלג של 200 איים מול חופי אנגליה באזור קורנוול, ושם יש לנסיך צ'ארלס בתי נופש והוא עושה שם את חופשותיו.

הידעתם: בבעלות הדוכסות כמה טירות הרוסות, כולל טירת לונסטון מהמאה ה-13.
שווי מוערך: על פי הדוח השנתי שהוציאה ב-2021, מחזיקה דוכסות קורנוול נכסים בשווי נטו כולל של 1.27 מיליארד דולר.

הורשה: את דוכסות קורנוול יירש יורש העצר הבא, הנסיך וויליאם.

לווינוורמוד - מחוז קרמתנשייר, וויילס

פרטים: הנסיך צ'ארלס קנה ב־2007 דרך דוכסות קורנוול את בית החווה מהמאה ה-18 המוקף 777 דונם של אדמה, תמורת 1.59 מיליון דולר. האחוזה כוללת שני קוטג'ים המשמשים כבתי נופש להשכרה.

הידעתם: העצים שפעם עיטרו את כנסיית ווסטמינסטר בחתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון נטועים היום מחוץ ללווינוורמוד.

שווי מוערך: כ-3.64 מיליון על פי סוכנת הרכישות קרול פיט, מנהלת משרד נדל"ן העוסק במערב וויילס.

הורשה: כחלק מדוכסות קורנוול, האחוזה תעבור בהורשה לנסיך וויליאם.

ויסקרי - וזלאנפטאק, רומניה

פרטים: הנסיך צ'ארלס קנה ב-2006 דרך אחת העמותות שלו, "עמותת הצדקה של הנסיך מוויילס", קוטג' עם שלושה חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה בכפר ויסקרי, שהוא אתר שימור מורשת עולמי. שנתיים אחרי, קנתה העמותה בית עם חמישה חדרי שינה וחמישה חדרי אמבטיה וקוטג' לאורחים בכפר זלאנפטאק, המוקף יערות ומרבצי פרחים.
לרוב, הנסיך צ'ארלס מבקר בבתים בזלאנפטאק בקיץ, ובשאר השנה הם מושכרים. הבית בויסקרי משמש כמרכז מקומי לאומנויות המלאכה.

הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת בטקס פתיחת הפרלמנט. 2019 / צילום: Reuters

הידעתם: האדם המפורסם ביותר שנולד בטרנסילבניה הוא ולאד המשפד, רוזן צמא דם מהמאה ה-15 שהיווה השראה לדמות הבדיונית דרקולה. בסרט תיעודי מ-2011, "קרפתיה הפראית", טען הנסיך צ'ארלס שיש סיכוי שהוא צאצא של ולאד.

שווי מוערך: בית קלארנס מעולם לא גילה את שווי הנכסים.

הורשה: לא ידוע.

עוד כתבות

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר