גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כנסיות פונות לחברים חדשים, לעתים בעזרת ביג דאטה

חברה קטנה בשם Gloo כורה מידע מהרשת על אנשים שעשויים להיות מוכנים לקבל מיסיון וניסיונות פנייה מצד כנסיות שונות

יותר מ-30 אלף כנסיות נרשמו לפלטפורמה של Gloo. החברה אמרה שמדובר בכ-10% מהכנסיות בארה''ב / צילום: Shutterstock, Maleo
יותר מ-30 אלף כנסיות נרשמו לפלטפורמה של Gloo. החברה אמרה שמדובר בכ-10% מהכנסיות בארה''ב / צילום: Shutterstock, Maleo

מתמודדים עם אבל? חוב גדול מדי? נמצאים על סף גירושים? בעזרת ביג דאטה, הכנסיות מוכנות להיכנס לתמונה.

חברה קטנה ששמה Gloo שמה עצמה בחזית מאמץ לנתח את הנתונים הפרטיים של אמריקאים ואת פעילותם ברשת על מנת לעזור לכנסיות להגיע לאנשים שהכי סביר שיהיו פתוחים למסר שלהם ויצטרפו לקהילות.

השיטה הזו להטפה והפצת מיסיון באופן כירורגי משתמשת בטכניקות שכבר שנים רבות משמשות חברות וקמפיינים פוליטיים, הנסמכים על נתונים כדי למצוא לקוחות. אבל בעולם האמונה, ההתמקדות היא על מידע פרטי, והניתוח מאורגן סביב הניסיון לנסות לזהות את הרגעים הקשים ביותר בחייהם של האנשים.

בדיוק כמו שמוכרים ומועמדים פוליטיים שולחים מודעות באינטרנט לקבוצות אנשים עם מאפיינים מסוימים - כולל דמוגרפיה, פעילות גלישה, התנהגות צריכה וגורמים אחרים שפלטפורמות הפרסום מרשות ללקוחות לבחור מתוכם - כך כנסיות יכולות להשתמש ב-Gloo להראות פרסומות לקבוצות אנשים שהן מאמינות שיהיו הכי צפויים להצטרף אליהן, או שלהם הן יכולות לעזור.

אנשים המתמודדים עם משבר פרטי הכי צפויים להיות פתוחים לניסיונות להגיע אליהם, כך אומרים בכנסיות - ו-Gloo מעבדת נתונים בניסיון לאתר אותם. החברה כתבה בחומר השיווקי שלה שהיא יכולה לחזות את המאפיינים של אנשים שעלולים להיות בצרות בנישואים שלהם, לסבול מדיכאון או מחרדה, או שהם צפויים להיות מכורים לסמים, על פי ניתוח המידע. Gloo משתמשת באלפי נקודות מידע מספקי צד שלישי וכן במידע שהיא אוספת בעצמה דרך הכנסיות איתן היא עובדת, כך כתוב בחומר השיווקי.

לאחר שהוול סטריט ג'ורנל החל לדווח על החברה, הודיעה Gloo שהיא כבר לא משתמשת במידע על בריאות הנפש ושינתה כמה מנהגיה הקודמים, ואחד מספקי הנתונים הגדול ביותר לחברה סיים את ההתקשרות איתה.

יותר מ-30 אלף כנסיות נרשמו לפלטפורמה של Gloo

Gloo גם מרכיבה עמודי אינטרנט המציעים לאנשים הסובלים מנושאים כמו אבל או צרות בנישואין ליצור קשר עם כנסיות באזור שלהם. העמודים האלה מקודמים דרך פרסומות ברשתות החברתיות או דרך פרסומות גוגל הקשורות למילות חיפוש מסוימות, למשל בדידות. אנשים יכולים להגיש את שמם ופרטי ההתקשרות שלהם דרך העמודים, ו-Gloo מעבירה הלאה את הפרטים.

יותר מ-30 אלף כנסיות נרשמו לפלטפורמה של Gloo, כך אומרים בחברה. החברה אמרה שמדובר בכ-10% מהכנסיות בארה"ב. הלקוחות כוללים משתמשים חינמיים ומשתמשי פרמיום וכנסיה שהיא משתמשת פרמיום ממוצעת משלמת כ-1,500 דולר בשנה.

לחלק מהכנסיות, הפרסומות המקוונות הן חלק ממאמץ להחזיק את הקהילות פעילות, לאחר שמגפת הקורונה גרמה לירידה בכמות המתפללים.

Westside Family Church, כנסייה נוצרית לכל הזרמים קרוב לקנזס סיטי, בקנזס, משתמשת ב-Gloo כדי להגיע לאנשים המתמודדים עם בעיות פיננסיות, וכן לאנשים הנאבקים בגלל המגפה, דרך פרסומות מקוונות. "הכנסייה מחויבת לצאת בכל מחיר ולמצוא את הכבשה האחת הזקוקה לרועה שלה", אמר רנדי פרייזי, כומר מוביל ב-Westside. המאמץ של Westside הולך רחוק יותר מלחפש חברים חדשים לכנסיייה, אמר, לדרשות שנועדו לעזור לקהילה.

"יש הרבה אנשים שהם כאובים ובודדים", אמר פרייזי. "אם לא יבואו לכנסייה, הכנסייה תבוא אליהם".

ב-Gloo אמרו שהחברה הוקמה בגלל החובה המוסרית לתת לכנסיות גישה לאותו סוג טכנולוגיית מידע המשמשת את התאגידים הגדולים.

"אנו מאמינים שזה הדבר הנכון לעשות. ו-Gloo מחויבת לעשות זאת בדרך הנכונה", כתבה החברה בהודעה כתובה. החברה אמרה שהיא פועלת במסגרת חוקי הפרטיות של קליפורניה ומדינות אחרות ובמסגרת חוקי הפרטיות של חברות כמו אפל ואלפאבית חברת האם של גוגל.

"אנו מגדירים את עצמנו כפלטפורמה אמינה לצמיחה אישית", אמר המייסד השותף של Gloo, סקוט בק, משקיע ולשעבר מנהל בכיר ברשת בלוקבאסטר, בבוסטון מרקט וברשת Einstein Bros Bagels, שאותה הקים ב-2010. החברה מבולדר, קולורדו, שיש בה כ-200 עובדים, עובדת גם עם מרכזי גמילה מהתמכרויות.

מסמכי השיווק של Gloo אמרו שיש לה פרופילים של כ-245 מיליון איש בארה"ב. באחת מהתחזיות שלה, על פי המסמכים, קיבלה Gloo רשימה של 30 אלף זוגות גרושים בארה"ב מחברה שסיפקה לה נתונים וקבעה את המאפיינים שהיו נכונים לשני בני הזוג, כמו פעילות רבה בכרטיס האשראי, הזמנות נסיעות וסבירות נמוכה לניהול מצבם הבריאותי. על ידי שימוש במשתנים אלה, נכתב במסמכים ש-Gloo מצאה יותר מ-33 מיליון אמריקאים שההתנהגויות שלהם פעלו בדפוסים דומים.

Gloo מציעה לתת לכנסיות צילומי-מצב של הנתונים על מנת שיבינו טוב יותר את הקהילות וימקדו את הפעילות המיסיונרית שלהם בנושאים הרלוונטיים. בשביל Westside Family Church, דו"ח של Gloo מספטמבר חזה ש-25% מהנישואים ברדיוס של 8 ק"מ עלולים להיות על סף גירושים; 26% מהאנשים צפויים לחוות התמכרות לאופיואידים; וב-3% ממשקי הבית יש מישהו או מישהי הסובלים מחרדות או דיכאון.

ב-Gloo אמרו שנתוני צד שלישי תמיד היו אנונימיים למשתמשים - החברה אומרת שהיא לא חושפת לכנסיות את שמות האנשים או מיקומם המדויק. בתגובה לשאלות של הג'ורנל, אמרה החברה שהחלה גם להסיר את פרטי הזיהוי ממאגר המידע שלה עצמה בשנה שעברה.

בתחילה אמרה החברה שקובץ הבסיס על הדמוגרפיה של צרכנים ופיננסיים התקבל מ-Wunderman Thompson, בבעלות ענקית הפרסום WPP. ב-Wunderman אמרו שאוספים מידע על צרכנים ממגוון מקורות, ושהלקוחות של החברה צריכים להשתמש בנתונים שלה תוך הפעלת שיקול דעת תעשייתי ראוי. ערכות הנתונים של החברה, נמסר ממנה, "לא מכילות מידע על התמכרויות, אלכוהוליזם או תלות באופיואידים".

ב-Wunderman אמרו החודש שהחברה סיימה את החוזה שלה עם Gloo וביקשה שנתוניה יימחקו מהמערכות של Gloo. ב-Wunderman סירבו לספק סיבה לצעד. ב-Gloo אמרו ש-Wunderman סיימה את החוזה שלה בגלל שהשותפות הפכה לפומבית והחברה כבר הייתה בדיונים לגבי עבודה עם ספקיות נתונים אחרות.

אין חוקים מקיפים פדרליים בנוגע לפרטיות מידע

ב-Gloo לא רצו לומר איך החברה מזהה למי יש בעיות נפשיות או נאבק בהתמכרות או איך היא הגיעה למידע כזה, וציינו הסכמי סודיות עם ספקיות נתונים מצד שלישי. בק אמר מאוחר יותר ש-Gloo הפסיקה לאחרונה להשתמש בנתונים הקשורים לקטגוריות האלה.

הלקוחות יכולים לעשות אינטגרציה בין מאגרי הנתונים הפנימיים שלהם וזה של Gloo, ולהוסיף אותו לאוצר הנתונים של Gloo. החברה מציעה טכנולוגיה שכנסיות יכולות להפעיל באתרי האינטרנט כדי לאסוף נתונים, ויש לה שאלונים שכנסיות יכולות לחלק לחברי הקהילות שלהן.

חברות רבות החלו להסתמך על ספקיות נתונים מצד שלישי על מנת לעזור להן למצוא קהלים בתעשיית הפרסומות הדיגיטליות הפורחת. רוב הצרכנים לא יודעים בדיוק איזה מידע נאסף ואיזה שימוש נעשה בו. אין חוקים מקיפים פדרליים בנוגע לפרטיות מידע, אם כי כמה מדינות מקדמות חוקי הגנת פרטיות משלהן. כמה מהכללים משתנים בימים אלה, לאחר שאפל הגבילה את האופן בו ניתן לעקוב אחרי משתמשים במכשירים שלה בשנה שעברה, וגוגל מתכננת מגבלות דומות לגבי דפדפן כרום שלה.

כנסיות ועמותות, שכבר זמן רב השתמשו בפרסום מסורתי, משתמשות בפלטפורמות אחרות על מנת למצוא אנשים שהן מאמינות שנמצאים במשבר. חלקן יוצרות תוכן מקוון משלהן לגבי נושאי בריאות הנפש, או מנסות להגיע לאנשים דרך פרסומות בפייסבוק, המרשות למפרסמים לפנות לקהלים מוגדרים על בסיס אלגוריתמים מסובכים.

חברת מטא, חברת האם של פייסבוק, אמרה שהגבילה את המדיניות סביב השימוש בכיוון פרסומות והיא נותנת למשתמשים ברשת החברתית כלים לנהל את הפרסומות העולות מולם.

כנסיות אומרות שהנתונים עוזרים להם למצוא חברים יותר ביעילות. "הם רוצים לדעת מי אתה, הם רוצים לחזות את יכולתך לתרום, את הסבירות שתנשור מאיזו תוכנית - זה אותם רעיונות המיושמים בבנקים", אמר טל פרנקפורט, מייסד ומנכ"ל Cloud for Good, חברת ייעוץ העובדת עם ארגונים מבוססי אמונה ועמותות אחרות.

הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי יצרה פרסומות פייסבוק ואינסטגרם משלה שנועדו לאנשים במצבים שונים של מצוקה, מחולים בבתי החולים ועד תלמידי מכללות הלומדים למבחנים. "לפעמים החיים לא הגיוניים, אנחנו כאן להתפלל בשבילך", נכתב בפרסומת פייסבוק אחת המיועדת לחולים מאושפזים.

סם ניבס, כומר אדוונטיסטי ובכיר במשרדי הכנסייה הראשיים בסילבר ספרינגס, מרילנד, אמר שהכנסייה קיבלה יותר תגובות לאחר שפרסמה פרסומות כלליות מאשר מתי שניסתה לפנות לקבוצות מסוימות. אחת המטרות של הכנסייה היא למנוע התאבדויות על ידי הצעת ליווי אישי מקוון מכמרים, אמר.

בדיוק כמו בקמפיין שיווק של מותג, המטרה היא להמיר אנשים

אנשים המתמודדים עם משבר הם בין האנשים הכי צפויים להיות פתוחים למסר של כנסייה, אמר ג'ייסון אייק, בעלי Waypoint Creative, חברת שיווק דיגיטלית שעזרה לכנסיות בניסיונות שלהן להגיע לאנשים, כולל כנסיות המשתמשות ב-Gloo. "משבר הוא מונח רחב - אולי זה מוות במשפחה, אולי זה דיכאון או חרדה", אמר.

בדיוק כמו בקמפיין שיווק של מותג, המטרה היא להמיר אנשים - מי שנותנים את כתובת הדואר האלקטרוני או מספר הטלפון - כהגדרתו - ולשמור עליהם מעורבים, כך אמר אייק, שחברת השיווק הדיגיטלי שלו עזרה ל-Westside בניסיונותיה לכוון לקהל מסוים.

לאחרונה Gloo חיברה את City on a Hill, כנסייה בפטיסטית דרומית באזור דלאס ופורט וורת', עם יותר מתריסר אנשים המתמודדים עם בעיות כמו צרות בנישואין, חרדה ואבל לאחר שחיפשו בגוגל מונחים הקשורים לנושאים אלה, כך אמר כריס קאנינגטון, כומר בכנסייה. אחת האנשים הייתה אישה שאיבדה קרוב משפחה לקורונה. בתחילה הצטרפה לקבוצת התמיכה באבל של הכנסייה ואז החליטה ללכת לדרשה ביום הראשון לאחר מכן, סיפר קאנינגטון.

הוא אמר שאנשי סגל עורכים שיחות אחד על אחד עם אנשים שנשלחים אליהם על ידי Gloo ולפעמים מציעים להם טרמפ לכנסייה. "אנו דוברים אותה שפה כמו Gloo מבחינה זו שאנו רואים זאת כהזדמנות אם אנחנו יכולים לדבר לאנשים שנעים בכיוון הזה בלאו הכי", אמר.

מאז תחילת המגפה, אמר בק מ-Gloo, החברה מתמקדת במאמץ לעזור לכנסיות להשיג יותר תשומת לב בחיפושי גוגל. לחברה יש תוכנית לכנסיות היכולות לשלב משאבים כספיים ולקנות מילות חיפוש - משהו שאף כנסייה אחת לא יכולה להרשות לעצמה לבד, אמר.

כשמשתמשים מחפשים מילות חיפוש ונתונים כמו "איך להתמודד עם אבל" או "איך להחזיק נישואים חזקים", אחת התוצאות שהם עשויים לקבל היא פרסומת שתיקח אותם לעמוד נחיתה שנוצר על ידי Gloo. העמוד מעודד אותם להכניס פרטי התקשרות כך שיוכל ליצור איתם קשר מישהו מכנסייה מקומית. המשתמשים יכולים להגיע לעמודי הנחיתה האלה גם דרך פרסומות מכוונות בפייסבוק.

מרגע שהכניסו את המידע, הפלטפורמה של Gloo מצוותת את המשתמש עם כנסייה מקומית. בחברה אומרים שהכנסייה נבחרת על פי מידת קרבה גיאוגרפית, התוכניות שמציעה הכנסייה ויכולת תפוסת המתפללים שלה.

מרגו מקלינטון סטוגלין, שעבדה בכנסיית קונקורד בדלאס ובעמותה קשורה אליה שמציעה ייעוץ, אמרה שהכנסייה הבפטיסטית ניסתה את השירות החדש של Gloo לאחר שחתמה על הסכם עם החברה במאי האחרון.

ב-Gloo חיברו אותה עם אישה שהתמודדה עם אובדן בנה והעבירו את פרטי ההתקשרות של האישה דרך אחד מעמודי הנחיתה שלהם. היא פנתה לאישה בטלפון ואמרה שהתפללה איתה. ד"ר מקלינטון סטוגלין גם נתנה לאישה מידע על מנת להצטרף לכנסייה ולעמותה הקשורה אליה.

"אחד המוטואים של הכנסייה הוא להגיע לאחד", אמרה ד"ר מקלינטון סטוגלין. "מרגע שאנשים נרשמים, אנו עוזרים להם להפוך לחברים, אנו עוזרים להם להיות מוטבלים ולהפוך לחלק מהמשפחה של הכנסייה".

עוד כתבות

מגרש ריק ברחוב איינשטיין בת''א / צילום: איל יצהר

אחרי 25 שנה: המס שבדרך חזרה לשוק הנדל״ן. כל הפרטים

המס יטיל חובת תשלום על קרקע פנויה, עבור הגדלת הכנסות המדינה ● עם זאת, מומחים מזהירים כי העיוותים מהעבר עלולים לחזור, בעוד חברות נדל"ן צפויות להעדיף לשלם ולא לשמש קרקעות ● גלובס עושה סדר

כסף בקיר. עם טינר בן דוד / צילום: יח''צ

המשקיע שהתחיל עם 150 אלף שקל ומחזיק כיום תיק נכסים בארץ ובארה"ב

טינר בן דוד התחיל את מסע ההשקעות שלו בגיל 23 עם דירה קטנה בשדרות, המשיך לכמה בתים בקליבלנד ומשם לדירה עם בעיית רישום בגבעתיים ● בראיון לגלובס הוא מספר על הדרך ונותן טיפים למשקיעים מתחילים

חנות לולו למון בלונדון / צילום: Shutterstock

המנכ"ל התפטר, המניה קפצה ב־10% ביום אחד: האם לולולמון בדרך לקאמבק?

מניית לולולמון, קמעונאית הלבשת הנשים שחוללה מהפכה בתחום, נחתכה במחצית מערכה בתוך פחות משנתיים ● בעקבות הביצועים החלשים, המנכ"ל קלוין מקדונלד הודיע על סיום תפקידו - והשוק הגיב באופטימיות ● האם מדובר בשינוי עומק של החברה?

אוניית תובלה של צים / צילום: Craig Cooper

המרוץ על צים מתחמם: ענקית התובלה MSC הגישה הצעת רכש

לאחר שבגלובס נחשף כי הוגשה לצים הצעת רכישה מחברת התובלה הפג לויד, הצעה נוספת התקבלה ככל הידוע גם מחברת התובלה הגדולה יותר, MSC ● גם מארסק הוזכרה כמתעניינת ● דירקטוריון צים: "נבחנות מספר הצעות מחברות מובילות"

כלב-רובוט בדמות אילון מאסק / צילום: Reuters, ZUMA Press Wire

הלהיט הוויראלי חדש: כלב-רובוט עם פרצוף של מאסק ב-100 אלף דולר

לאמן ביפל, שהצית את טירוף ה־NFT ונחשב לאחד האמנים החיים היקרים בעולם, יש אטרקציה חדשה במחיר מופקע: רובוט דמוי כלב, שלגופו פרצוף אמיתי להפליא של מיליארדי טק כמו אילון מאסק, מארק צוקרברג וג'ף בזוס ● ביפל: "זה לא נגד אף אחד, גם אני אחד מהכלבים"

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

הכלכלן הבכיר שמעריך: מחירי הדירות ימשיכו לרדת, עד לנקודה הזו

ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

לארי אליסון, מייסד ויו''ר אורקל / צילום: Reuters, Noah Berger

החוב של אורקל תופח, המניה צונחת, ועסקה אחת מדאיגה במיוחד את השוק כולו

אחרי חוזה הענק עם OpenAI והשקעות עתק בדאטה סנטרים, השוק מתחיל להטיל ספק בקצב החזרת ההשקעות ובתזרים המזומנים של אורקל ● האם החברה תצליח להפוך את ההבטחות הגדולות להכנסות ממשיות, ומה זה אומר על עתיד כלכלת הבינה המלאכותית?

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תדמית הפקות

נתניהו בתגובה לחיסול: "לא נסבול הפרה שיטתית של הסכם הפסקת האש"

צה"ל תקף בדרום לבנון בפעם השלישית היום ● המסר של חמאס לפעילי הארגון לאחר החיסול: "גלו ערנות וזהירות" ● משרד הפנים של חמאס: אחמד זמזם, קצין במשרד הפנים של חמאס - חוסל בידי חמושים במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה ● עדכונים שוטפים

התחדשות עירונית בתל אביב / צילום: דיויד לוין

הקשיש מת? משרד המשפטים: הזכויות בפרויקט פינוי בינוי שיעברו בירושה

המשנה ליועמ"שית, עו"ד כרמית יוליס, פרסמה חוות-דעת העוסקת בסוגיית העברת התמורות הייחודיות המוקנות לבעלי דירות קשישים, במסגרת עסקאות התחדשות עירונית ליורשיהם ● בין היתר נקבע כי קבלת התמורות הייחודיות של הקשיש תיחשב כנכס מנכסי העיזבון שעובר בירושה ליורשיו

האחים אבי, רפי וג'ו נקש / צילום: יח''צ

דילמת נמל אילת: להאריך את הזיכיון לאחים נקש או לצאת למכרז בסיכון

שרי האוצר והתחבורה יודיעו עד סוף החודש אם יוארך זיכיון האחים נקש בנמל שהסב להם רווחים במאות מיליונים ● בממשלה סבורים שהם לא עמדו בתנאים, אולם פרסום מכרז חדש כעת אינו מהלך פשוט

''סיח''. הפופ-אפ יהפוך למסעדה קבועה / צילום: נדב יהלומי

"קולינריה היא היום הדרך להביא אנשים לשטחי מסחר, ויזמי הנדל"ן מבינים את זה"

"רביעיית פלורנטין" היה מתחם עירוני תל אביבי שלא התרומם, עד שאנשי JTLV החליטו להפוך אותו לאתר עלייה לרגל קולינרי ● הם הציעו לאנשים עם סיפור טוב ואוכל טוב נכס לתקופה קצובה ללא שכ"ד, ומעטפת יח"צ ● עסקי האוכל ניערו את המוניטין: "אוכל זה משהו שאנשים מוכנים לנסוע בשבילו"

Poco F8 Ultra מלפנים ומאחור / צילום: יח''צ

הסמארטפון הסיני שפיצח את חוויית השמיעה בטלפון

מותג POCO של שיאומי שחרר לשוק את המכשיר החדש Poco F8 Ultra, תוך הצהרה כי מדובר בכניסה רשמית לפלח מכשירי הדגל היוקרתיים ● הרמקולים, המסך והסוללה אכן מרשימים, אך תג המחיר גבוה מדי

העסקה נסגרה: אלביט עקפה את טורקיה, ותספק נשק לפרו

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: פרו תרכוש שלוש מערכות ארטילריה של אלביט בהיקף של 60 מיליון דולר, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל האשים את חמאס בפשעי מלחמה, ושיתוף הפעולה הצרפתי-אמריקאי שיכול לפרק את חיזבאללה מנשקו ● כותרות העיתונים בעולם

כל מה שקריטי לדעת לפני שמסתיימת 2025 / צילום: Shutterstock

לקראת סוף השנה: כך תצמצמו את עלויות המס

חוק הרווחים הכלואים, הוראת השעה להעברת נכסים, חזרת תושבים לישראל והטבות נדל"ן - כל מה שקריטי לדעת לפני שמסתיימת שנת 2025

חוות שרתים / אילוסטרציה: Shutterstock

החברה שבנתה ל-OpenAI את חוות השרתים הגדולה בארה"ב בדרך לישראל

לגלובס נודע כי נציגי חברת קרוסו, שהחלה דרכה בכריית ביטקוין, קיימו פגישה במשרד האוצר ● נבחנת כניסה לשוק הישראלי באמצעות שכירת שטחים בחוות שרתים קיימות, בהיקפים של עשרות מגוואט ● המהלך עשוי להוסיף שחקנית חדשה לשוק תשתיות ה-AI המקומי

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

סבתא בת 102 הורישה הכול לנכד אחד. למה הצוואה בוטלה?

שלושה אחים פרסמו מכרז כדי לדעת כמה שווה הדירה שירשו מאביהם, אך בית המשפט המחוזי בלוד החליט שהם צריכים למכור אותה ● למה נפסלה צוואה במסגרתה הורישה הסבתא את כל רכושה לאחד מנכדיה? ● והאם הכנסה ממכירת דירות נחשבת הכנסה עסקית או פרטית לצורכי מס? ● 3 פסקי דין בשבוע

ליפמוטור ו-GEELY משיקות דגמים חדשים במחירי רצפה (יחסית) / צילום: יח''צ

מלחמת המחירים בין הסיניות מסלימה: ליפמוטור ו-GEELY משיקות דגמים חדשים במחירי רצפה

קבוצת סמלת השיקה היום את הקרוס-אובר החשמלי המשפחתי החדש B10 של המותג ליפמוטור, במחיר "שובר סגמנט" של כ-139 אלף שקל לגרסת הבסיס ● המותג GEELY השיק בסוף השבוע האחרון את הקרוס-אובר החדש STARRAY ומחירו מתחיל מ-169 אלף שקל

דירת שלושה חדרים בטלביה, ירושלים / צילום: דוד דוד, רימקס

רווח של 400 אלף שקל בשבוע: הדירה בירושלים שנמכרה פעמיים

הדירה בנויה על קרקעות שהיו שייכות לכנסייה בשכונת טלביה בירושלים, והפער במחירים עומד על מאות אלפי שקלים ● הבתים במתחם הוקמו בין שנות ה-50 לתחילת שנות ה-60 במאה הקודמת. חלקם מבני רכבת וחלקם מבנים רגילים, וכולם בני 4 קומות

עבאדי־בויאנג’ו / צילום: רמי זרנגר

שר האוצר החליט: מיכל עבאדי בויאנג'ו תמונה לתפקיד החשכ"ל

לאחר טענות כי תחת כהונתו של סמוטריץ' אין נשים בכירות במשרד האוצר, מנסים לגבש דיל בסביבתו למינוי אישה לתפקיד החשכ"לית תמורת אישור מינויו של מהרן פרוזנפר, המועמד של סמוטריץ' כממונה על התקציבים

ביג פאשן בת ים / צילום: ענת גרוס

תודה למטרו: BIG בת ים יקבל תוספת שטח בשווי של כ-25.5 מיליון שקל

תמ"א 70 שנכנסה לתוקף מאפשרת הגדלת זכויות בנייה סמוך לתחנות המטרו ● בהתאם לכך, ועדת המשנה המחוזית אישרה תוספת של כ־10,200 מ"ר תעסוקה במתחם BIG בת ים שבבעלות ביג ואשטרום ● התוספת תאפשר הקמת מגדל משרדים בן 20 קומות סמוך לתחנת המטרו המתוכננת ● שווי הזכויות שאושרו מוערך בכ־25.5 מיליון שקל