גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לשחקן כריסטופר ווקן דווקא הייתה ילדות מתוקה לפני שהפך ל"מוזר" של הוליווד

השחקן המככב ב"פורעי החוק" וב"סברנס" מדבר על אמו חולת עסקי השעשועים, ועל איך היה שליח שהעביר עוגות חתונה עבור אביו האופה

כריסטופר ווקן. ''שני הוריי אהבו סרטים'' / צילום: Shutterstock, Sam Aronov
כריסטופר ווקן. ''שני הוריי אהבו סרטים'' / צילום: Shutterstock, Sam Aronov

כריסטופר ווקן, בן 78, הוא שחקן זוכה באוסקר שהופיע ביותר מ־100 סרטים, כולל "צייד הצבאים" ו"תפוס אותי אם תוכל". הוא אחד הכוכבים בסדרה "סברנס" של אפל טיווי+ ובסדרה של פריים ווידאן "פורעי החוק". הוא שוחח עם מארק מיירס.

במהלך קריירת הסרטים שלי, לוהקתי לשחק הרבה דמויות מוזרות. המגמה התחיל ב"הרומן שלי עם אנני" ב־1977, ואיכשהו לשחק את הסוג הזה של אישיות דבק בי.

אבל ב"אנני", התפקיד שלי כאחיה האובדני של דיאן קיטון, דוויין, שיושב בחדר שלו בחושך, לא קשור לילדות שלי. לא קרה לי שום דבר נורא כשגדלתי, תודה לאל. זה היה רק משחק, והתחלתי בגיל מאוד צעיר. האזור בו גדלתי באסטוריה, קווינס, היה שלו ומוכוון למשפחות. הרבה מהאנשים שחיו שם דיברו את שפת מדינות המוצא שלהם כשפה ראשונה ואת האנגלית כשפה שנייה.

"במאפייה המשפחתית שלנו, Walken’s, כל מי שעבדו בחזית ומאחור דיברו גרמנית. בעלי המכולת והקצב בהמשך הרחוב דיבר באיטלקית. זה היה כמו לגדול באירופה. גרנו בדירה קטנה בקומת הקרקע. חלקתי חדר שינה עם אחי הקטן גלן. לאחי הגדול, קן, היה חדר משלו.

"אמי ואבי הגיעו לאמריקה בערך באותו זמן בשנות ה־30. אמי, רוזלי, הייתה סקוטית ואבי, פול, היה גרמני. שניהם היו מבוגרים כשהגיעו לכאן ושניהם ברחו מחיים קשים. אביו של אבי היה אופה, ואחיו היו אופים. עד שעזב את גרמניה, הוא גם היה אופה. בניו יורק, עבד אצל אופה אחר עד שפתח את Walken’s.

"אמי הייתה עקרת בית שהייתה מאוהבת בעולם הבידור. הייתה לה תשוקה לסרטים ולתיאטרון, בעיקר מחזות זמר. היא ביקשה מאנשים לקרוא לה רוז, כמו השחקנים רוזלינד ראסל. שמי האמיתי הוא רונלד. היא קראה לי על שם השחקן רונלד קולמן.

"אבי עבד קשה והיה איש שקט. אמי הייתה זו שהייתה לה אישיות בולטת. כשהייתי בן 5, היא גרמה לי ללמוד ריקוד עד גיל 8, ואז הלכתי לבית ספר למחול באסטוריה. בימים ההם, לשם משפחות היו שולחות את הילדים. זה לא היה עניין של תעשיית הבידור. בית ספר למחול היה כמו שיעורי פסנתר - זה היה משהו תרבותי שילדים עושים. בנים הלכו ללמוד סטפס ובנות למדו באלט.

"שני הוריי אהבו סרטים. היינו עולים לרכבת התחתית ומגיעים לטיימס סקוור תוך 15 דקות. הם היו בוחרים סרט מתוך אחד מעשרות אולמות הקולנוע שהיו שם. כשישבתי בחושך וראיתי שחקנים שהיו גדולים מהחיים, הדמיון שלי התפתח. רציתי לעשות מה שהם עשו.

"לא הייתי רגיש במיוחד כילד. למעשה, הייתי די פרוע ורועש והייתי מתרוצץ הרבה ואנשים היו אומרים לי לשבת ולשתוק. התפקיד הראשון שלי הגיע בגיל 5, כניצב בהפקה חובבנית של המחזה 'מדאם באטרפליי'. כשהטלוויזיה התחילה בראשית שנות ה־50, הרשתות היו זקוקות לתוכניות. הרבה תוכניות רדיו עובדו לטלוויזיה, והרבה תוכניות לכל המשפחה היו בצורך מתמיד בילדים לתפקידים שונים.

"לא בהכרח היית צריך להיות ילד שחקן. אם יכולת לשיר ולרקוד קצת ולומר שורה או שתיים, זה הספיק. היו אודיציות ללא הרף. אמא שלי הייתה שייכת למשהו שנקרא 'אגודת אימהות הבמה'. היא גם קראה את רוס רפורט ואת ווריאטי, שם נרשמו המקומות בהם נערכו אודישנים.

"אמא שלי לא דחפה אותי או את אחיי למשחק. היא דחפה אותנו לעסקי הבידור. הזדמנויות משחק פשוט היו יותר נפוצות אז. אחי, קן, היה שחקן קבוע באופרת הסבון הרדיופונית "האור המנחה". כשהיה עסוק בתוכנית טלוויזיה, אני הייתי מחליף אותו ברדיו כי היה לנו קול דומה.

"אחרי התיכון, אבי רצה שאעבוד במשרה מלאה במאפייה שלו. זה היה עסק טוב ועבדתי שם במשלוח של עוגות חתונה. אבל נמשכתי לבמה וחשבתי שאהיה במחזות זמר. קריירת הסרטים שלי הייתה מקרית. חבר דחק בי לעשות אודישן למחזה, אז עשיתי וקיבלתי את התפקיד.

"ואז קיבלתי תפקיד של במאי במחזה "אני ואחי" של רוברט פרנק. אחרי זה היו עוד תפקידים קטנים, אבל היה לי הכישרון להיות בלתי נלאה. התפקיד הראשון הגדול שלי בסרט היה ב"תחנה הבאה, גריניץ' ווילג'" ב־1976.

"היום אשתי, ג'ורג'יאן - שהיא מנהלת ליהוק, ואני גרים בקונטיקט בבית כפרי ישן ונוח על שטח של כמה דונמים. עברנו לכאן לפני 45 שנה. הבית שלנו גובל בשמורת טבע שיש בה המון חיות ויש לנו נוף יפה ופתוח. אני לא גר בלוס אנג'לס. כשאני עושה שם סרטים אני גר במלונות.

"בבית אני אוהב לבשל, אבל אני לא אוכל עוגה או גלידה. תמיד היה לנו את זה בסביבה כשהייתי ילד. אכלתי מספיק".

"המטבח" של כריסטופר

האם אתה עובד בזמן שאתה מבשל? אני עושה זאת. אני קורא תסריטים על השיש במטבח.

התהליך? אני קורא את השורות שלי, חצי בקול, שוב ושוב. לאט, אני משנן אותן.

דמות? כשאני משנן, אני מתחיל לשים לב לדברים לגבי הדמות שלי ומפתח לה אישיות.

לקח? כשחקן, זה לא משנה אם הקהל יודע על מה אתה מדבר. הם רק צריכים לדעת שאתה יודע על מה אתה מדבר. זה הבדל גדול.

עוד כתבות

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע ● בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם, מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין"

דב קוטלר, המנכ''ל היוצא של בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

ברקע מכתב המפקח: הפועלים עם רווח של 1.9 מיליארד שקל ויחלק 40% כדיבידנד

שבועיים אחרי שמנכ"ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישה, הפועלים מפרסם דוחות ומגלה תשואה להון של 14.6% ברבעון הראשון של השנה ● בתיאום עם בנק ישראל יחלק הפועלים דיבידנד של 775 מיליון שקל, ימים ספורים אחרי שהמפקח על הבנקים קרא לחלוקת רווחים שקולה על רקע המלחמה

בחינות הסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: רוני שיצר

בצל המלחמה: רק 16% מעבר בבחינות לשכת עורכי הדין

מספר הניגשים לבחינות עמד על 770 בלבד, מאחר שמדובר במועד משלים שנערך בשל המלחמה ● האוניברסיטאות מובילות את טבלאות העוברים, כאשר מבין כלל הניגשים, המוסד האקדמי המוביל הוא האוניברסיטה העברית

חברות המזון הפרטיות. האם תהיה שקיפות? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בג"ץ מאותת: חברות מזון ייאלצו לחשוף רווחיות של מוצרים

ויסוצקי, אסם, שטראוס, קימברלי קלארק, סוגת, יוניליוור, סנו והחברה המרכזית למשקאות קלים עתרו לבית המשפט העליון במטרה להימנע מחשיפת נתוניהן ● מסתמן כי העתירות יידחו, והרכב השופטים קבע: למפקח על המחירים יש סמכות לדרוש את הנתונים

מוחמד מג'אדלה, אורי יוגב וד''ר סמיר מחאמיד בפאנל על תוכנית ''החומש־תקאדום'' / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית אום אל־פחם: "כבר שנה וחצי שאני לא מקבל כסף לפרויקטים"

ראש עיריית אום אל־פחם סמיר מחאמיד, ויו"ר קרן אלומה ומנהל אגף התקציבים לשעבר אורי יוגב, שוחחו בכנס גלובס על תוכנית החומש לחברה הערבית ● "הממשלה לא מנהלת נכון סדרי עדיפויות"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

הפתיעה אפילו את עצמה: דוחות טובים לוויקס


מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • וויקס עקפה את הציפיות הן בהכנסות והן ברווח; מעדכנת את התחזיות כלפי מעלה • מדור חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בת"א; מדד הבנקים עולה ב-1%

מדד ת"א 90 יורד ב-0.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

קניות אונליין / איור: גיל ג'יבלי

מיהן קמעונאיות המזון שהתחזקו באונליין, ומי עדיין לא בתמונה?

בין 15 אתרי הקניות הישראלים הבולטים באפריל נמנות שש רשתות מזון: שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם וחצי חינם - בעוד יוחננוף וקרפור בחוץ ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם נתניהו וגלנט לא יוכלו לטוס לחו"ל? כל המשמעויות של ההחלטה הדרמטית המסתמנת

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיש היום בקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ● מה המשמעות של צווי המעצר, מי יכריע בבקשה ומה הסיכוי שהיא תתקבל? ● גלובס עושה סדר

רסול סעדה, ד''ר ספא אבורביעה, מוחמד ח'לאילה, רנין מרדי ושאדי חדאד, בפאנל בין פשיעה לצמיחה / צילום: תמר מצפי

"יש בחברה הערבית 30% צעירים, זה הון אנושי עצום"

בפאנל שעסק בפשיעה בחברה הערבית, שוחחו מומחים ודנו בשורשי הבעיות במגזר ובמניעים לצמיחה ● "ארגוני הפשיעה מעניקים משמעות ותחושת שייכות"

האם עישון במרפסות ייאסר? / צילום: Shutterstock

העתירה למניעת עישון בבתי מגורים: האם שופטי בג"ץ יתערבו?

בג"ץ דן היום בעתירה הדורשת לאסור עישון בדירות מגורים החודר לדירות הסמוכות ● השופטים הציגו את ההתלבטות שלהם אם להתערב בנושא, בשל הקושי להגדיר מתי קיים מפגע שיש לאכוף אותו

חנן מור / צילום: אייל טואג

אחרי חצי שנה: ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בחנן מור

עיקרי הצעת ההסדר הם השלמת פרויקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור, מה שיאפשר פירעון חובות לחלק מהנושים ● כחלק מההליך ידוללו חנן מור ושותפו מאור לאחוזים בודדים בחברה הציבורית ● ביהמ"ש: "המרת החוב להון תאפשר לקבוצה לצאת לדרך חדשה תחת מינוף מוקטן"

צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היורש, הכלכלה המקומית וההשלכות על הנפט: איראן נערכת ליום שאחרי ראיסי

התרסקות המסוק שהובילה למותו של נשיא איראן אברהים ראיסי הכניסה את המדינה לטלטלה ● מי שיתפוס את מקומו עד לקיום בחירות חדשות הוא סגנו, מוחמד מוחבר, שנהנה מקרבה למנהיג העליון חמינאי ● כיצד תושפע הפקת הנפט ומה הסיכויים של הנשיא הבא לחלץ את איראן מהמשבר הכלכלי הגדול שלה?

מבצעי האשראי שמציפים את שוק הדיור/ צילומים: דרור מרמור, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברות יפשטו רגל ומה יקרה למחירי הדירות: התחזית של כלכלני S&P מעלות

איך משפיעים מבצעי ה־80/20 על התזרים של חברות הנדל"ן למגורים, ועד כמה ההתחדשות העירונית משמעותית ● רגע לפני עונת הדוחות, כלכלני S&P מעלות בחנו את הנושאים הבוערים בשוק

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, הן לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

חאן התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● אבל הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים מסוכן למעמד הדמוקרטיה

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"