גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בתום יום מסחר תנודתי: וול סטריט ננעלה בירידה של עד 0.8%

הבורסה בניו יורק נסגרה בירידות שערים של עד 0.8% לאחר יום מסחר הפכפך ● גם בורסות אירופה ננעלו באדום ● הנפט עלה בקרוב ל-3%

הבורסה לניירות ערך בניו יורק / צילום: Associated Press, Courtney Crow/New York Stock Exchange
הבורסה לניירות ערך בניו יורק / צילום: Associated Press, Courtney Crow/New York Stock Exchange

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:30

יום מסחר הפכפך בוול סטריט נסגר בירידות שערים, ומצטרף למגמה שנרשמה היום בבורסות אירופה ואסיה.

מדד הדאו ג'ונס  ננעל בירידה של 0.75%, לאחר שהגיע אתמול לשפל הנמוך ביותר מאז 2020, ה-S&P 500  נחלש ב-0.58%, והנאסד"ק  ב-0.26%. מדד ה-S&P 500 מתקרב לטריטוריית שוק דובי, כלומר הוא רחוק ב-20% או יותר מהשיא האחרון.

תשואת האג"ח ל-10 שנים בארה"ב ירדה ל-2.85%.

22:37

המסחר בוול סטריט ממשיך במגמה שלילית לקראת הנעילה. דאו-ג'ונס  נותר בירידה של 0.7%. הנאסד״ק  מאבד 0.2%. מדד ה- S&P 500   יורד ב-0.5% אחרי ירידות מוקדם יותר היום. לאורך כל יום המסחר ה-S&P 500 מנסה להימנע משוק דובי. 

שער הדולר נחלש 0.75 ועומד על 3.36 שקלים. לעומתו, היורו ממשיך לעלות ושערו 3.56 שקלים.

21:30

בניו יורק, מניית טוויטר  רושמת עלייה.

שער הנפט הגולמי מסוג ברנט ממשיך לעלות ועומד על 112 דולר לחבית. הזהב עולה ב-0.3% לרמה של 1,819 דולר לאונקיה.

מגמה חיובית נרשמת גם בקריפטו. הביטקוין קופץ ביותר מ-4% וחוצה את רף ה-30 אלף דולר למטבע. האת'ריום עולה ב-3% ושערו עומד על כאלפיים דולר למטבע. כך על פי נתוני coinmarketcap.

נשיא, ראש ממשלה ומיליארדר ישבו על במה אחת. שבועיים אחר כך הגיעה הנפילה|אורי פסובסקי, פרשנות

19:45 

המסחר בניו יורק מתנהל במגמה שלילית. דאו-ג'ונס  בירידה של 1.1%, לאחר  שאתמול חווה את הירידה החדה ביותר ביום עסקים אחד מאז 2020. S&P 500  יורד ב-0.7% אחרי ירידות מוקדם יותר היום. נאסד״ק נותר ללא שינוי ממשי.

ירידות נרשמו במניית איביי  ואפל . לעומתן טסלה ו-AMD ממשיכות במגמת העלייה. מניית טי.ג'יי.אקס ממשיכה לעלות ב-1.9%.

זו המניה היחידה ששרדה את המפולת אמש, וכך היא עשתה זאת.

בקרב מניות הארביטראז' נרשמת מגמה מעורבת. איי.סי.אל. גרופ  ואלביט מערכות  בירידה. עליות נרשמות במניות אורמד, פורטסייד ונובה.

המסחר באירופה ננעל בירידות של עד 1.8% במדדי המניות המובילים.

17:13

היפוך מגמה בוול סטריט - מדד נאסד"ק עולה קלות, בעוד S&P 500 יורד ב-0.46% ודאו ג'ונס משיל 0.9%.

17:09

מכירת הבתים הקיימים באפריל בארה"ב ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה, כך לפי איגוד המתווכים בארה"ב. שיעור מכירות הבתים הקיימים ירד ב-2.4% בהשוואה לחודש מרץ, ל-5.61 מיליון בתים. מדובר בירידה של 5.9% בהשוואה לתקופה הזהה אשתקד. זהו קצב מכירת הבתים האיטי ביותר מאז יוני 2020, אז התמודדה כלכלת ארה"ב עם שיא הקורונה.

16:48

הירידות מעמיקות במדדי וול סטריט, דאו ג'ונס מוחק 1.3%, S&P 500 יורד בכ-1% ונאסד"ק מאבד 0.7% מערכו.

מניית אנדרארמור מוחקת קרוב ל-9% מערכה, פפסיקו יורדת ב-2.12%, נייקי משילה כ-1.5% וקוקה קולה מאבדת 1.2%.

16:30

פתיחה שלילית בבורסות וול סטריט, זאת לאחר ליל ירידות חריפות אמש. דאו ג'ונס יורד ב-0.77%, S&P 500 מאבד0.5% מערכו ונאסד"ק יורד קלות מתחת לקו האפס.

15:03

בכירים בחברת השבבים ולנס  מביעה אמון במניה, שהגיעה לרמות שפל: המנכ"ל גדעון בן צבי והדירקטור משה ליכטמן (מקרן IGP ) דיווחו על רכישת מניות החברה - כל אחד מהם רכש 27,900 מניות בסכום של 100 אלף דולר. ולנס שמוזגה לחברת SPAC בספטמבר שעבר מספקת טכנולוגיות שבבים לתקשורת מהירה ברכב, וכן לתחום האודיו-וידאו.

14:05

מדדי המניות המובילים באירופה נסוגים ב-1.9%-2.4%. ירידות של 1%-1.2% נרשמות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב.

ירידות בולטות במסחר המוקדם רושמות טסלה , פייבר , מאנדיי ואמזון  שיורדת ב-1.3%. 

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות ירידות של עד 1.4% והזהב רושם עלייה קלה.

12:05

מחריפות הירידות באירופה, מדדי המניות המובילים נסוגים ב-1.8%-2%. ירידות של 1%-1.4% נרשמות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב.

בזירת הקריפטו, הביטקוין רושם ירידה של 1% ונסחר סביב 29,000 דולר.

 סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "המשקיעים מתמקדים במדיניות המוניטרית של הפד, ובריבית ה"סופית" של 2022, שכנראה תעלה בקצב המהיר ביותר מזה שני עשורים. לפני שסנטימנט השוק ישתפר, המשקיעים יצטרכו להשתכנע שהאינפלציה מתמתנת, גם אם נשארת ברמות גבוהות יחסית לשנים עברו - המשקיעים והשוק רחוקים משם - האינפלציה בארה"ב הגיעה ל-8.5% במרץ ול-8.3% באפריל. אנו צופים העלאת ריבית נוספת של 50 נקודות בסיס ביוני וביולי, כשהריבית תגיע ל-3% ב-2023".

לדבריו, "רווחי הרבעון הראשון הוכיחו שדיווחי התאגידים לא יצילו את השוק מסנטימנט שלילי, ואנו מצפים שהשוק יישאר תנודתי עד שתהיה בהירות בנוגע לאינפלציה בארה"ב, יעד הריבית הסופי, המלחמה באוקראינה והתפשטות הקורונה בסין. תיקי ההשקעות שלנו במצב נייטרלי, וכוללים מניות וסקטורים באזורים בעלי יכולת טובה יותר לנהל את סביבת הריבית הגבוהה על ידי העברת עליית המחירים או עמידה בצמיחה נמוכה יותר. אנו מעדיפים את השוק האמריקאי והבריטי, ומתמקדים במניות ערך איכותיות, כמו גם בהזדמנויות במגזרי האנרגיה, התעשייה, החומרים, יחד עם כמה חברות טכנולוגיה ושירותי בריאות איכותיים". 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, לאחר הנפילות בניו יורק אמש. מדד 600 המניות המובילות ביבשת יורד בכ-1% בהובלת מניות הקמעונאות.

ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב.

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי ירידה של 1.9%. 

07:20

השווקים באסיה נופלים: הניקיי נופל ב-1.82%, והבורסות בהונג קונג יורדות ב-2.2%. בסין יש ירידות קלות של 0.08% ו-0.25% במדדי שנחאי ושנזן (בהתאמה). גם בורסת דרום קוריאה נופלת ב-1.3%, בהודו המדדים נופלים בין 1.8% ל-1.9% ובאוסטרליה הבורסה יורדת ב-1.6%. 

מניות הטק האסייתיות נופלות: טנסנט נופלת ב-6.62%, ועליבאבא ב-6%. 

החוזים העתידיים על וול סטריט ירוקים בשעה זאת, עם עליות של 0.05% עד 0.25%. 

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1%-1.6% במחירי הנפט בעוד שהזהב נסחר ביציבות. נפט מסוג ברנט, מדד הייחוס העולמי, נסחר ברמה של 110.8 דולר לחבית ונפט אמריקאי מסוג WTI מטפס לרמה דומה. 

היום עתידים להתפרסם נתוני מכירות הבתים בארה"ב וכן התביעות לדמי אבטלה.

וול סטריט נסגרה אתמול בירידות חדות: הדאו ג'ונס נפל ב-3.56%, ה-S&P 500 ב-4.04%, והנאסד"ק ב-4.73%. עבור הדאו ג'ונס וה-S&P מדובר בנפילות הכי חדות מאז 2020. באירופה ננעל המסחר בירידות של עד 1.3% במדדי המניות המובילים.

עוד כתבות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

הגירעון זינק ל-7% וחצה את היעד השנתי כבר בארבעת החודשים הראשונים

הגירעון התקציבי עלה באפריל, והגיע לרמה שנתית של 7%, מעל היעד של 2024 כולה ● החשב הכללי אמר כי הוא צופה "שמגמת הגידול בגירעון תמשיך בחודשים הקרובים"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

רינת אפרימה, מנכ''לית קימברלי קלארק ישראל / צילום: נירי גתמון

אחרי 7 חודשים עם מ"מ: זו המנכ"לית החדשה של קימברלי קלארק ישראל

אפרימה תחליף את דורון רוזנפלד, סמנכ''ל הכספים, שכיהן כמ"מ מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל מאז סוף ספטמבר 2023, לאחר שטל רבן הודיע על פרישה

השופט בדימוס אורי שהם, נציב תלונות הציבור על שופטים היוצא / צילום: ליאור מזרחי

נציב השופטים פורש ללא מחליף נוכח התנגדות לוין למנות שופט עליון בדימוס

שר המשפטים יריב לוין מבקש לשנות את השיטה הקיימת ולמנות לתפקיד נציב התלונות שופט מחוזי בדימוס - ולא שופט עליון בדימוס כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות ● מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן מתנגד לכך ● הנציב הפורש אורי שהם כתב ביקורת קשה על כך שטרם מונה לו מחליף: "פעילות הנציבות נגדעת עתה במחי יד וללא כל הצדקה"

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט

סולאראדג', המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, מסכמת רבעון חלש נוסף ● ההכנסות צללו בכ-80% וההפסד הנקי גדל ● גם התחזיות להמשך שהציגה החברה מאכזבות

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

קמפיין free TV שעלה בקשת12 בחודש האחרון / צילום: צילום מסך

שנה להשקת FreeTV: האם מיזם הטלוויזיה הצליח לשנות את השוק?

בשנה החולפת הצליח מיזם free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות, בעיקר לאור ההשקעה הגבוהה בפרסום ● גורמים בשוק טוענים כי כבר תקופה ארוכה קיימת מתיחות בין הצדדים, אך הדבר לא מפחית מהלחץ של המתחרות, שהורידו מחירים

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

עידו אהרונוביץ / צילום: מסע ישראלי

הסדנה שטייסי הקרב עוברים כדי לעבד את חוויות המלחמה

חיל האוויר וארגון מסע ישראלי מציעים לטייסים סדנה בת יומיים שבה הם רוכשים כלים להתמודדות עם קשיים רגשיים ומנטליים ● "אלה דברים שלא יעלו בתחקיר מבצעי", מסבירים המארגנים ● ישראל מתגייסת

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

וול סטריט צבועה ירוק; דרופבוקס מטפסת ביותר מ-3.6%

מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

השר ברקת: "הצעד של ארדואן יפגע בעיקר בתדמית הכלכלה הטורקית"

לפי נוכחים בכנס מכון היצוא בנושא קשרי הסחר של ישראל עם טורקיה אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי תגובה לטורקיה תפגע ביוקר המחיה ● אך לא כולם מסכימים, יעל רביע־צדוק, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ אמרה כי "צריך לצמצם את היקפי הסחר עם טורקיה"

עמית גוטליב / צילום: ענבל מרמרי

"לא צריך להתנצל על זה שאני מרוויח": היו"ר החדש של ארגון הקבלנים בתל אביב בראיון

לתפקיד יו"ר איגוד הקבלנים בתל אביב נכנס עמית גוטליב בתקופה של משבר חמור בענף הבנייה, עם מחסור בכוח אדם וחרם על יבוא מטורקיה ● "אחי ואני באנו לאתר לעשות שפכטל בעצמנו כדי לסיים את הפרויקטים בזמן"

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט ● לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: מטוסי ריגול בריטיים אספו 1,000 שעות של צילום ברצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם