גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט: טסלה זינקה ב-7%

הנאסד"ק טיפס ב-2.7% ● טוויטר עלתה ב-6% ● רכיב האינפלציה בנתוני ה-GDP עמד על קצב שנתי של 8.1%, גבוה ב-0.1% מצפי הכלכלנים ● המסחר באירופה ננעל בעליות שערים

עליות בוול סטריט / אילוסטרציה: Shutterstock
עליות בוול סטריט / אילוסטרציה: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:10

נעילה ירוקה בניו יורק. המדדים בוול סטריט ננעלו אחרי יום של עליות שערים.

מדד הנאסד"ק  זינק ב-2.7%, הS&P 500  התקדם ב-2% והדאו ג'ונס  עלה ב-1.6%, זאת לאחר שהמדד ירד בשמונת השבועות האחרונים.

מניית רשת הביגוד מייסי'ס  ננעלה בעלייה של 19.3% לאחר שהציגה דוחות טובים מהמצופה. מניית אפל  עלתה ב-2.3%, טסלה  קפצה ב-7.4% ואמזון  התקדמה ב-4%. מניית חברת האשראי  ויזה  הוסיפה 2.3% לשוויה ומניית אמריקן אקספרס  עלתה ב-3%. רשת חנויות המזון האמריקאית וולמארט  התקדמה ב-2.13%.

21:45

התאוששות בוול סטריט: הנאסד"ק  בקפיצה של כמעט 3%, ה S&P 500  מזנק ב-2.2% והדאו ג'ונס  מתקדם ב1.8%.

20:35

נמשכת המגמה החיובית בניו יורק. הדאו ג'ונס  מתחזק ב 1.8%, הS&P 500  מזנק ב- 2.1% והנאסד"ק  קופץ ב-2.8%.
מניית טוויטר  מוסיפה 4.6% לשוויה לאחר שאילון מאסק הגדיל את ההתחייבות הכספית ברכישת טוויטר ל 33.3 מליארד דולר.
אנבידיה  מתאוששת עם עלייה של 5%, לאחר שבוע תנודתי בין היתר בגלל הודעת החברה להאט את גיוסי העובדים.

19:15

מגמה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק  קופץ ב-2.6%, הדאו ג'ונס  מתחזק ב-1.6% וה-S&P 500  עולה ב-1.9%.
בין המניות הבולטות ניתן למצוא את מניית טסלה  שקופצת ב-7.3%,  אינטל  שמוסיפה 2.4% לשוויה. אפל  נמצאת ביום תנודתי בעקבות ההכרזה שתצמצם את כמות ייצור האייפונים, אך כעת היא מתאוששת עם עלייה של 1.9%.

18:42

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים: מדד דאקס התחזק ב-1.6%, פוטסי הוסיף 0.6% ובצרפת קאק עלה ב-1.8%.

נקסט הוסיפה 7.1%, רנו התחזקה ב-3.6% ו-Delivery Hero  עלתה ב-8.7%.

במקביל, עליות בארצות הברית: דאו ג'ונס מתחזק ב-1.5%, S&P 500 מוסיף 1.8% ונאסד"ק מטפס ב-2.2%.

17:44

מתחזקות העליות במדדי וול סטריט, נאסד"ק מזנק ב-1.72%, S&P 500 עולה ב-1.5% ודאו ג'ונס מתקדם ב-1.46%.

מניות השייט המלונאות ממשיכות לטפס בהובלת נורוויג'ן, שעולה ביותר מ-10% בשעה זו. 

טסלה עולה ב-4%, איביי ב-3.76%, נייקי ב-2.37% ואינטל ב-1.9%.

מניית פאלו אלטו יורדת במעל 1%.

16:42

מדד נאסד"ק מצא כיוון ומתקדם ב-0.7%. שני המדדים האחרים עולים גם כן, S&P 500 ב-0.9% ודאו ג'ונס מטפס ביותר מ-1%.

עליות שערים נרשמות במניות השייט והמלונאות, ביניהן נורוויג'ן קרוז ליין שמזנקת ב-6.25%, מריוט שעולה ב-3.6% וסיזר'ס שמוסיפה 4.8% לערכה.

עוד בולטות בעליות הן מניות זום שקופצת בכ-3%, איביי ואמזון שמוסיפות כ-2.7%, וגולדמן זאקס שעולה ב-1.6%.

אפל מוחקת כמעט 1% מערכה, נטפליקס משילה כ-0.5%, ומודרנה יורדת ב-2.24%.

16:30

פתיחה מעורבת בבורסות וול סטריט, דאו ג'ונס עולה ב-0.57%, S&P 500 מוסיף 0.35% לערכו ואילו נאסד"ק יורד קלות.

16:12

חברת המלצות התוכן טאבולה  מבצעת רכישה נוספת: החברה דיווחה היום על רכישת Gravity R&D מהונגריה, תמורת סכום שלא דווח. החברה הנרכשת פיתחה מנוע המלצות בשם Yusp שבו משתמשים לקוחות מעולמות הקמעונאות, מסחר מקוון ומדיה דיגיטלית כדי לספק הצעות מותאמות אישית ללקוחות, במטרה להגדיל היקפי מכירות או לבנות נאמנות וליצור חוויית משתמש חיובית. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הנוכחי.

גראביטי הוקמה ב-2007 כשמייסדי החברה זכו במקום הראשון בתחרות שערכה נטפליקס לשיפור טכנולוגיית ההמלצות שלה. לפי הודעת טאבולה, לגראביטי יש כיום לקוחות ביותר מ-20 מדינות. כחלק מהעסקה, טאבולה תשקיע בבניית מרכז פיתוח חדש לגראביטי בהונגריה. כאמור היקף העסקה לא דווח, כך שהמשמעות היא שמדובר על עסקה שאינה מהותית ברמה הפיננסית לטאבולה (בניגוד לרכישת קונקסיטי בקיץ שעבר תמורת 800 מיליון דולר), אך טאבולה מציינת כי הרכישה היא חלק מהיעד שהכריזה עליו, להשקיע מדי שנה 100 מיליון דולר במחקר ופיתוח. בסוף הרבעון הראשון היו לטאבולה מזומנים והשקעות בסך 318 מיליון דולר בקופה.

"ההשקעות שלנו בטכנולוגיה, הן בצוות והן במוצרים, הן מה שממשיך לתת לטאבולה יתרון אסטרטגי", אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. לדבריו, אין חברה טובה יותר בתחומה מאשר גראביטי, שהשקיעה שנים בשכלול הטכנולוגיה שלה.

דומונקוס טיק, מנכ"ל גראביטי, אמר: "הזירה התחרותית על הצרכנים בקמעונאות, מסחר מקוון וטלוויזיה חכמה ממשיכה להתפתח סביב חווית הצרכנים והפרסונליזציה. ב-12 השנים האחרונות פיתחנו את הטכנולוגיה שהופכת את חיי המותגים לקלים יותר, ויחד עם טאבולה אנחנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה לבסיס לקוחות נרחב וחדש".

טאבולה מספקת המלצות תוכן אישיות המבוססות על טכנולוגיה שפיתחה הכוללת גם בינה מלאכותית. החברה נסחרת בשווי של 725 מיליון דולר בנאסד"ק, לאחר שאיבדה חלק ניכר משוויה בעת המיזוג לחברת SPAC לפני כשנה. לאחרונה היא הפחיתה את התחזית השנתית שלה על רקע המלחמה באוקראינה.

15:42

חברת השבבים ברודקום  רוכשת את חברת התוכנה ומחשוב הענן VMware  בעסקה כל-אמריקאית בשווי 61 מיליארד דולר במזומן ובמניות. מחיר זה משקף פרמייה של יותר מ-40% ממחיר המנייה של VMware עוד בטרם פורסמו הידיעות הראשונות על התגבשות העסקה. בכך מקווה ברודקום לבזר את מקורות ההכנסה שלה מפיתוח שבבים, גם למחשוב ענן ושרתים, ענף רווחי וצומח הרבה יותר. רק לפני ארבע שנים רכשה ברודקום את חברת התוכנה CA ב-18.9 מיליארד דולר ובשנת 2019 רכשה את חברת אבטחת המידע סימנטק ב-10.7 מיליארד. בעבר תכננה לרכוש את קוואלקום, חברת השבבים המתמחה בטלפונים ניידים, אך זו בוטלה לאחר התערבות מצדו של דונלד טראמפ על רגע מה שהוא הסביר כחשש מפגיעה בביטחון הלאומי. ברודקום נוהלה אז מסינגפור בידי המנכ"ל הוק טאן, ובהמשך העבירה את המטה שלה לסן חוזה שבקליפורניה.

VMware, יש לציין, איננה חברת מחשוב ענן קלאסית. היא מתמחה בתחום המכונות הוירטואליות - תחום המאפשר למחשב מסוים לארח מחשבים וירטואלים נוספים, ובכך, למשל לאפשר עבודה מאובטחת מרחוק. גם שיעור הצמיחה של החברה האמריקאית נמוך מזה שלמוצרי הענן של אמזון, מיקרוסופט או גוגל. מנכ"ל אינטל בהווה, פט גלסינגר, שימש עד תחילת השנה שעברה מנכ"ל VMware.

15:30

מספר נתוני מאקרו פורסמו בארה"ב: לפי נתון מעודכן הצמיחה (GDP) ברבעון הראשון של 2022 הייתה שלילית בשיעור של 1.5% לעומת צפי כלכלנים לצמיחה שלילית של  1.3% (קצב שנתי) ולעומת הנתון הקודם שהצביע על ירידה של 1.4% בתוצר האמריקאי. רכיב האינפלציה בנתוני ה-GDP עמד על קצב שנתי של 8.1%, גבוה ב-0.1% מצפי הכלכלנים.

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע האחרון על 210 אלף לעומת צפי ל-217 אלף תביעות.

15:00

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.5%. באירופה המגמה מעורבת.

מניית מייסיס  מזנקת בכ-15% במסחר המוקדם לאחר שהרשת דיווחה על תוצאות טובות ברבעון הראשון של השנה והעלתה את תחזית הרווח לכל השנה.

טוויטר  עולה ב-5.5% על רקע דיווח שאלון מאסק החליט להשקיע מהונו האישי כ-33.5 מיליארד דולר לרכישת מלוא הבעלות על הרשת החברתית.

חברת השבבים ברודקום  הכריזה היום כי היא תרכוש את VMware - חברת שירותי ענן, בכ-61 מיליארד דולר. סוכנויות הידיעות דיווחו בתחילת השבוע כי המשא ומתן בין החברות מתנהל מזה זמן. 

13:11

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת. באירופה עליות קלות.

בעקבות הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב שפורסמו אתמול כותב רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, כי ראשי הפד מדגישים זאת שוב ושוב ולצורך כך מניחים כי הפעילות הכלכלית והתעסוקתית לא תיפגע משמעותית הן מעצם העלאות הריבית (וצמצום המאזן) והן ממכשולים כמו המלחמה באוקראינה או הסגרים בשנחאי. מבחינתם, הסכנה הגדולה יותר משני המכשולים הללו הינה שעליית מחירי האנרגיה והסחורות תחריף בשל המשך שיבושי ההיצע.

לנוכח ההערכות הללו, "תרשומת דיוני ועדת השווקים הפתוחים של ה-Fed, שקדמו להודעה על העלאת הריבית ב-50 נ"ב בתחילת החודש, ופורסמה אתמול, רק חיזקה את המסרים והקו הניצי שהפד אימץ. בתרשומת הודגש הצורך בהעלאות ריבית חדות יותר ורבות יותר. It's all about inflation . נזכיר כי הריבית עומדת כיום על 100-75 נ"ב. רוב החברים תמכו בהעלאת ריבית של 50 נ"ב בשתי הפגישות הבאות, כך שלקראת הקיץ יעמוד שיעורה על 1.75%-2%. בהמשך ועד אמצע השנה הבאה תעלה הריבית ב-125 נ"ב נוספות ותגיע, לפי ההערכה החציונית של הוועדה, -3%-3.25%. שוקי ההון כיום מתמחרים לגמרי את ההערכות הללו של הפד"..

המסר העיקרי: הפד ירסן מהר ועכשיו ויבחן את השלכות הצעדים מאוחר יותר השנה. הצורך בבחינת ההשלכות מתיישב עם הדוח האמור, לפיו לאחר 2022 תאט צמיחת התוצר בגלל ההידוק המוניטארי והתמיכה הפיסקלית הפוחתת . בד בבד תרד האינפלציה ל-2.3% ואחר כך (בשנים 2024-2026) תימצא סמוך ליעדה ( כ-2%).

לפי התרחיש הבסיסי שלנו, כותב מנחם, רוב עליית הריבית תתבצע בחודשיים-שלושה הקרובים ואחר כך תאט, תיטול הפוגה, או תיפסק לחלוטין (בהתאם לנתונים השוטפים). האינפלציה הגואה תיבלם בקרוב ותרד הדרגתית לאזור 2%-3%, כלכלת ארה"ב תאט, אך תמשיך לצמוח ושוק העבודה יישאר חזק. "עקום התשואה לפדיון ישקף זאת: עלייתו תיבלם, שיפועו ישתטח ובשנה הבאה אף ירשום ירידה איטית. חשוב לציין כי בנסיבות הנוכחיות מידת הסיכונים סביב התרחיש הבסיסי גבוהה מהרגיל ויש לקחת בחשבון גם תרחישי קצה לכל כיוון".

11:15

מגמה חיובית קלה באירופה כעת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.5%.

אנבידיה  יורדת ב-5% במסחר המוקדם בניו יורק.

ענקית הטכנולוגיה אפל  מתכננת לייצר השנה כמות דומה של מכשירי אייפון בדומה לשנה שעברה. על פי דיווח בבלומברג, החברה מבקשת מספקים לייצר 220 מיליון מכשירי אייפון. על פי תחזיות השוק, אפל הייתה אמורה לייצר 240 מיליון יחידות. על פי אנשים שמכירים את הפרטים, בין הסיבות שנמנות הן האינפלציה ״הגרועה ביותר מזה עשרות שנים״, המלחמה באוקראינה ובעיות שרשרת האספקה שמאיימת להכביד על המכירות לכל החברות. לפי הדיווח בבלומברג, Strategy Analytics חזו כי משלוחי הסמארטפונים יתכווצו עד 2% בשנת 2022.

אפל הפסיקה לחשוף את יעדי הייצור שלה ואת מספר המכשירים שהיא מוכרת מאז 2019, והחברה החליטה שלא להגיב על הדיווח או על התחזיות. על פי הדיווח, אלו מספרים שעשויים להשתנות בהתאם למצב הכלכלי המתפתח ולבעיות האספקה. אפל צפויה בחודש ספטמבר הקרוב להשיק את דור הבא של האייפון, אייפון 14. חשוב להזכיר כי בעבר אפל הזהירה שבעות האספקה ישפיעו על המכירות בין 4-8 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, זאת עקב הסגרים בסין שמשביתים את המפעלים בערים השונות.

הבנק המרכזי של רוסיה חתך היום את שיעור הריבית במדינה מ-14% ל-11% על רקע ירידה בקצב האינפלציה והתאוששות הרובל.

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של עד 0.5%.

בטוקיו ננעל המסחר בירידה של כ-0.3% במדד הניקיי.

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-0.1% וגם בהונג קונג נרשמות ירידות קלות.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של עד 0.5%.

בוול סטריט ננעל המסחר בעליות, לאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד (על כך בהמשך), מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.6%, ה-S&P 500 טיפס ב-0.9% והנאסד"ק ננעל בעלייה של 1.5%. 

בזירת המסחר בסחורות נרשמות עליות קלות בחוזים על הנפט. הזהב שומר על יציבות ובזירת הקריפטו רושם הביטקוין עלייה קלה ונסחר סביב 29,800 דולר.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 2.76%.

הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב שפורסמו אתמול (ד') מצביעים על כך שבבנק המרכזי של ארה"ב מוכנים להתקדם עם העלאות ריבית נוספות של 50 נקודות בסיס (0.5%) בחודשים הקרובים בכדי לבלום את האינפלציה. לפי הפרוטוקולים, ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) כי ייתכן שהמדיניות תנוע מעבר ל"נייטרלית" ותיכנס לטריטוריה "מגבילה". בכירי הפדרל ריזרב העריכו שהם יצטרכו להעלות את הריבית בחצי אחוז בכל אחת משתי הפגישות הבאות שלהם בפגישה הפד מה-2‏-3 במאי. לבסוף הפד אישר העלאה של חצי אחוז.

לאחר סיום המסחר בניו יורק פרסמה אנבידיה דוחות ותחזית חלשה להמשך השנה. מניית צנחה בכ-7% במסחר המאוחר. החברה הציגה הכנסות של כ-8.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בכ-200 מיליון דולר מעל הצפי, ורווח של 1.36 דולר למניה, ב-7 סנט מעל צפי האנליסטים. ואולם, התחזית שלה לרבעון הנוכחי היא להכנסות של 8.1 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים להכנסות של כ-8.44 מיליארד דולר.

עוד כתבות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס