אנבידיה תאט גם את הגיוסים אך טוענת: נגייס עוד 1,000 עובדים בישראל

החברה העולמית אישרה כי היא מאטה את קצב גיוסי העובדים, לאחר שמידע על כך דלף מהחברה • בין הסיבות להחלטה: הסביבה המאקרו כלכלית העולמית וסימנים לאינפלציה מטפסת

אנבידיה / צילום: Shutterstock, Michael Vi
אנבידיה / צילום: Shutterstock, Michael Vi

לאחר ההאטה בגיוסים החדשים בענקיות כמו מטא  ואובר , גם ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה  הודיעה כי היא מצטרפת למגמה ותבצע גיוסי עובדים באופן אחראי ואיטי יותר ממה שתכננה במקור. עם זאת, ממשיכים לטעון בתוקף בחברה: אנבידיה תמשיך להגדיל את מצבת העובדים שלה ותעמוד ביעד תוספת גיוס של 1,000 עובדים במרכזי החברה בישראל עד סוף השנה.

החברה העולמית אישרה לאתר חדשות העסקים בארונס כי היא מאטה את קצב גיוסי העובדים, לאחר שמידע על כך דלף מהחברה. בין הסיבות להחלטה: הסביבה המאקרו כלכלית העולמית וסימנים לאינפלציה מטפסת.

אתר החדשות ההודי ניו אינדיאן אקספרס דיווח כי בהודעת טקסט שהועברה ברשת התקשורת הפנימית בחברה (סלאק) נכתב כי "ההנהלה מעוניינת לקחת הפוגה כדי להתמקד בקליטת אלפי העובדים שכבר גייסנו לאחרונה".

בנוסף, פורסמו הנחיות נוספות למנהלים, כמו למשל להעלות את רף הסינון למועמדים, ולא לשכור יותר מ-10% מכלל המועמדים הנמצאים בתהליכי ראיונות עבודה בכל רגע נתון. עם זאת, אין כל שינוי ביחס למועמדים המגיעים מאוכלוסיות מוחלשות.

מהחברה נמסר כי "בשנה האחרונה גייסנו בהצלחה רבה אלפי עובדים מסביב לעולם. על מנת לקלוט אותם בצורה הטובה ביותר ולמקד את התקציב שלנו לטובת דאגה לעובדים בסביבת האינפלציה, אנו מאטים כעת את קצב הגיוס. באשר לישראל, יעדי הגיוס ותוכניות ההתרחבות שלנו לישראל נותרו ללא כל שינוי".

האם גיוס העובדים היה מהיר מידי?

אנבידיה נחשבת לחברת שבבים צומחת הממוצבת סך הכל במקום טוב בין מתחרות אחרות בענף השבבים: היא שולטת בתחום השבבים לעיבוד גרפי ולתחום הבינה המלאכותית והמנייה שלה השאירה מאחור את מרבית המתחרות בענף, לרבות אינטל - זאת אף שאנבידיה ספגה ירידות חדות יותר במנייה מאז דצמבר האחרון. עם זאת, המשבר הכלכלי העולמי המתהווה תפס את אנבידיה בזמן של סחרור גבהים.

החברה - כמו רבות אחרות בענף הטכנולוגיה - גייסה עובדים מהר מדי: לשם הדגמה, בישראל לבדה גייסה בשנה הפיסקאלית האחרונה (בין פברואר 2021 לפברואר 2022) 600 עובדים חדשים.

היא גם מתכננת לעמוד ביעד הגיוסים שתוסיף למצבת העובדים שלה בישראל עוד 1,000 עובדים עד תום השנה הפיסקלית הנוכחית (פברואר 2023). נכון לינואר האחרון, עומדת מצבת העובדים העולמית של אנבידיה על קרוב ל-23 אלף איש.