ההאטה מגיעה לאפל? החברה צפויה לצמצם את ייצור האייפונים

לפי דיווח בבלומברג, ענקית הטכנולוגיה אפל מתכננת לייצר השנה 220 מיליון אייפונים, בעוד הציפייה הייתה ל-240 מיליון מכשירים • בין הסיבות לצמצום: האינפלציה הגבוהה, משבר האספקה העולמי, המלחמה באוקראינה והסגרים בסין

מנכ"ל אפל טים קוק מציג את האייפון 13 / צילום: Jae C. Hong, AP
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את האייפון 13 / צילום: Jae C. Hong, AP

ענקית הטכנולוגיה אפל מתכננת לייצר השנה כמות דומה של מכשירי אייפון בדומה לשנה שעברה - פחות מהצפי המקורי. כך על פי דיווח בבלומברג.

בפועל, תסתפק אפל בייצור של 220 מיליון מכשירי אייפון, כאשר על פי תחזיות השוק, אפל הייתה אמורה לייצר 240 מיליון יחידות. בין הסיבות שנמנות הן האינפלציה הגבוהה, המלחמה באוקראינה, המצב בסין ובעיות שרשרת האספקה שמאיימת להכביד על המכירות לכל החברות. לפי הדיווח בבלומברג, Strategy Analytics חזו כי משלוחי הסמארטפונים יתכווצו עד 2% בשנת 2022.

● איך ייגמר ההימור של אלטשולר שחם ומגדל על מניות ההייטק הישראליות?
● ענקית ההון סיכון סקויה: "המשבר בהייטק יהיה ממושך. זה הזמן לקצץ"

אפל הפסיקה לחשוף את יעדי הייצור שלה ואת מספר המכשירים שהיא מוכרת מאז 2019, והחברה החליטה שלא להגיב על הדיווח או על התחזיות. על פי הדיווח, אלו מספרים שעשויים להשתנות בהתאם למצב הכלכלי המתפתח ולבעיות האספקה. אפל צפויה בחודש ספטמבר הקרוב להשיק את דור הבא של המכשירים שלה, האייפון 14. חשוב להזכיר כי בעבר באפל הזהירו שבעיות האספקה ישפיעו על המכירות בין 4-8 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, זאת עקב הסגרים בסין שמשביתים את המפעלים בערים השונות.

שוק הסמאטרפונים התחיל את השנה שלו לא טוב - המכירות ירדו ב-11% ברבעון הראשון, הירידה הגדולה ביותר מאז תקופת הקורונה. מתחילת השנה מניות אפל ושיאומי נחתכו בחדות. אפל איבדו כ-20% משוויה בוול סטריט, ושיאומי רשמה צניחה בכ-40% בבורסה בהונג קונג.