גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אזהרת ההכנסות של אנבידיה מחקה את העליות בוול סטריט; מאנדיי זינקה

תשואות אג"ח ממשל ארה"ב ירדו ● הביטקוין נסחר סביב 24 אלף דולר, עליות במחירי הנפט ● בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים ● מאנדיי זינקה לאחר הדוחות, פלנטיר וטייסון פודס איבדו גובה ● אנבידיה חתכה את תחזית ההכנסות וגררה מטה את סקטור השבבים ● מניות המם שוב ריכזו עניין

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

יום מסחר תנודתי בוול סטריט ננעל בתנודות קלות בלבד. S&P 500 ונאסד"ק ירדו בכ-0.1%, ואילו דאו ג'ונס סיים בעלייה של 0.1%, כאשר בראשו מניית וולט דיסני  שצפויה לפרסם השבוע דוחות.

את הירידות הובילו הערב מניות השבבים הגדולות, כשהטריגר הוא אזהרת ההכנסות של אנבידיה  לרבעון השלישי. ההכנסות צפויות להגיע לכ-6.7 מיליארד דולר, עלייה של 3% בהשוואה לשנה שעברה אך מתחת לתחזיות של 8 מיליארד דולר. הכנסות הגיימינג צפויות לצנוח ב-33% ולהסתכם בכ-2 מיליארד דולר (כמיליארד דולר פחות מהצפי). מגזר הדאטה סנטרס צפוי להניב הכנסות של 3.81 מיליארד דולר, זינוק של 61% לעומת השנה הקודמת אך עדיין קצת פחות מהתחזית של 4 מיליארד דולר.

ענקית המזון טייסון פודס  ירדה בחדות בשל דוחות מאכזבים. דיווחה על רווח רבעוני של 1.94 דולר למניה (4 סנט מתחת לתחזיות) ועל הכנסות של 13.5 מיליארד דולר (מעל ההערכות להכנסות של 13.25 מיליארד). עוד בלטו בקרב המדווחות: מאנדיי  שזינקה ב-17% ולעומתה פלנטיר  שצנחה בכ-15% בשל הפסד לא צפוי.

תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב ירדו. תשואת האיגרת ל-10 שנים נפלה ב-8 נקודות ל-2.75%, תשואת אג"ח שנתיים נסוגה בכ-2 נקודות ל-3.22%. תשואת האג"ח לשנה קפצה ל-3.27% והיא עתה הגבוהה ביותר בקרב האג"ח הממשלתיות האמריקאיות.

22:00

המסחר בוול סטריט עבר למגמה מעורבת. דאו ג'ונס יציב, אך S&P 500 ונאסד"ק יורדים בכ-0.3% כל אחד, כאשר מלבד מניות השבבים, גם חברות הטכנולוגיה הסיניות בולטות בירידות, בהן ג'יי.די.קום, פינדודו ובאידו.

בקרב המניות הישראליות, פאגאיה  צונחת בכ-9%, וגם טוקספייס, רדוור , סיווה וסולאראדג'  מאבדות גובה. לעומתן, מאנדיי ממשיכה לטפס ביותר מ-20% לאחר שפרסמה דוחות, בריינסוויי  עולה ב-8.5%, רדהיל ואופקו בכ-6%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין ממשיך להיסחר ברמה קרובה ל-24 אלף דולר, והאת'ר מתקדם ב-3% ונסחר סביב 1,775 דולר.

21:00

מדדי המניות בבורסת ניו יורק מטפסים בשיעורים מתונים של 0.1% עד 0.3%, ולצד זאת תשואות אג"ח ממשל ארה"ב ממשיכות לרדת.

בואינג  מטפסת בכ-3%, לאחר שמינהל התעופה הפדרלי (FAA) מסר שהיא צפויה לחדש את אספקת מטוסי הדרימליינר 787 שלה בימים הקרובים. אספקת המטוסים הושעתה במשך חלק ניכר מהשנתיים האחרונות, כאשר הרגולטורים ובואינג בחנו שורה של פגמי ייצור. "בואינג ביצעה את השינויים הדרושים כדי להבטיח שמטוס הדרימליינר 787 עומד בכל תקני ההסמכה", נמסר בהצהרת ה-FAA.

בעוד מניות השבבים נסוגות בהובלת אנבידיה, בקרב ענקיות הטק המגמה מעורבת. טסלה  עולה ב-2.7%, אפל  ואלפאבית (גוגל)  יציבות, אמזון משילה 0.8% וכך גם מיקרוסופט. נטפליקס מטפסת בכ-5%.

מניות המם שוב מרכזות עניין ומטפסות בשיעורים חדים, בראשן בד באת' אנד ביונד , AMC  וגיימסטופ .

19:50

העליות בוול סטריט נמחקו כמעט לחלוטין. S&P 500 נסחר בדומה לרמת הפתיחה, נאסד"ק ודאו ג'ונס עולים בכ-0.1%.

אנבידיה  ממשיכה לאבד גובה ויחד איתה מניות השבבים האחרות, בעוד שמאנדיי  הישראלית מרכזת עניין ומזנקת בכ-20% אחרי הדוחות הרבעוניים, ובכך חוזרת למחיר ההנפקה שלה, אחרי 4 חודשים שבהם נסחרה תחתיו. מניות המם AMC  ובד באת' אנד ביונד  מזנקות ב-15% ו-40% בהתאמה, ללא סיבה נראית לעין.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט הגולמי עולים בכ-1%. הברנט נסחר סביב 95.9 דולר לחבית, והנפט האמריקאי תמורת 90 דולר. הזהב עולה ב0.8% ל-1,787 דולר לאונקיה.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים. מדד דאקס הגרמני הוסיף 0.9% (וכך גם מדד יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי), פוטסי הבריטי הוסיף 0.6%, וקאק הצרפתי התקדם ב-0.8%. מניית רולס רויס בלטה בלונדון עם עלייה של כ-4.5%, בפריז סטלנטיס התמקמה בראש מדד קאק לאחר שעלתה ב-3.1%.

בוול סטריט התמתנו הירידות. נאסד"ק מוסיף 0.4%, S&P 500 עולה ב-0.2%, והדאו ב-0.3%. במקביל, תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב בירידה: תשואת האיגרת ל-10 שנים נסוגה ב-6 נקודות ל-2.77%, ותשואת אג"ח שנתיים יורדת ל-3.21%.

אנבידיה ממשיכה לצלול בכ-8.5% וגוררת אחריה מטה את כל סקטור השבבים. AMD יורדת בכ-3.3%, קוואלקום  ב-2%, מארוול  בכ-5% וגם מיקרון  ומיקרוצ'יפ טכנולוג'י  מאבדות גובה.

18:15

מאקרו ארה"ב: על פי הסקר החודשי של הפדרל ריזרב בניו יורק, תחזית הצרכנים לאינפלציה ירדה משמעותית ביולי על רקע הירידה החדה במחירי הדלק והאמונה הגוברת כי התייקרויות המזון והדיור ייחלשו בעתיד. המשיבים על הסקר צופים שהאינפלציה תגיע לקצב של 6.2% במהלך השנה הבאה ולשיעור של 3.2% בשלוש השנים הבאות. המספרים הללו גבוהים מאוד בסטנדרטים היסטוריים, אך לצד זאת מסמנים ירידה גדולה מהתחזיות של 6.8% ו-3.6% בהתאמה מהסקר של יוני.

17:30

העליות בוול סטריט נמשכות. הנאסד"ק קופץ ב-1.2%, דאו ג'ונס מוסיף 0.7%, וכך גם מדד S&P 500.

קלטורה  מאמצת תוכנית גלולת רעל נגד ניסיון השתלטות, לאחר שקיבלה הצעת רכש לפי שווי של 383 מיליון דולר מהמתחרה פנופטו. דירקטוריון קלטורה החליט לאמץ תוכנית זכויות, שתקדם הוגנות ושוויון בין בעלי המניות ותבטיח שהדירקטוריון יוכל למלא את חובותיו כלפיהם. התוכנית תמנע צבירת מניות בשוק הפתוח במטרה להשיג שליטה בחברה מבלי לשלם פרמיית שליטה.

אנבידיה ממשיכה לאבד גובה אחרי אזהרת ההכנסות, וגם חברת השבבים AMD  מצטרפת למומנטום השלילי ונסוגה. בולטת בירידה חדה מניית פלנטיר , שדיווחה על הפסד של 1 סנט למניה ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לרווח של 3 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו בכ-473 מיליון דולר, בכ-2 מיליון דולר מעל הצפי.

16:31

כפי שאותתו החוזים העתידיים, המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. גם מדדי המניות באירופה ממשיכים לרשום עליות של 1%-1.3%.

ענקית השבבים אנבידיה , שלאחרונה התברגה לרשימת 10 החברות הגדולות ביותר בוול סטריט, נופלת ב-7% לאחר שחתכה את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי. ההכנסות צפויות להגיע לכ-6.7 מיליארד דולר, עלייה של 3% בהשוואה לשנה שעברה אך מתחת לתחזיות שעומדות על יותר מ-8 מיליארד דולר. הכנסות הגיימינג צפויות לצנוח ב-33% והסתכמו ב-2.04 מיליארד דולר (כמיליארד דולר פחות מהצפי). הכנסות הדאטה סנטרס אמורות להגיע ל-3.81 מיליארד דולר, זינוק של 61% לעומת השנה הקודמת אך עדיין קצת פחות מהתחזית, של 4 מיליארד דולר.

מאנדיי  הישראלית בולטת עם זינוק של 18% לאחר הדוחות. הכנסות החברה ברבעון השני זינקו ב-75% בהשוואה לאשתקד והסתכמו ב-123.7 מיליון דולר, ההפסד הנקי Non-GAAP עמד על 33 סנט למניה, לעומת הפסד של 26 סנט למניה בשנה שעברה.

איירובוטיקס  (נסחרת רק בת"א) הודיעה שתתמזג לחברת אונדס  האמריקאית פחות משנה לאחר שהנפיקה בבורסה (ובשווי של פחות מחצי לעומת ההנפקה). החברה, העוסקת באיסוף, ניתוח והנגשת מידע באמצעות רחפן אוטומטי, תמוזג בעסקת מניות כאשר יחס ההמרה משקף לה שווי של 15 מיליון דולר (כ-50 מיליון שקל).

Global Blood Therapeutics , שמפתחת טיפול להפרעות דם, זינקה כבר ב-88% בשני ימי המסחר האחרונים בוול סטריט לאחר שדווח כי עסקה מתקרבת עם פייזר  בדרך, והיום אכן דווח שענקית התרופות תרכוש אותה תמורת 5.4 מיליארד דולר, או 68.5 דולר למניה במזומן.

14:55

מניית פלנטיר טכנולוג'יס  צונחת בכ-15% במסחר המוקדם לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של 1 סנט למניה ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לרווח של 3 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו בכ-473 מיליון דולר, בכ-2 מיליון דולר מעל הצפי.

באריק גולד  עולה בכ-3% לאחר שפרסמה דוחות טובים.

14:30

עליות של עד 0.9% במדדי המניות המרכזיים באירופה ועליות של 0.3%-0.6% בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

החוזים על הנפט מאבדים כ-1.8%. הזהב רושם עלייה קלה.

חברת מאנדיי  , הפועלת בתחום של מערכות הפעלה למקומות עבודה, דיווחה היום על הכנסות של 123.7 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, קפיצה של 75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 15.4 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 9.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2021. ההפסד הנקי על בסיס GAAP הגיע לכ-1 דולר לעומת הפסד של 1.67 דולר למניה ברבעון השני של 2021. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP עמד על 33 סנט למניה, לעומת הפסד של 26 סנט למניה ברבעון השני של 2021.

12:50

עליות קלות בבורסות אירופה.  במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

הביטקוין עולה בכ-4% ונסחר סביב 24,100 דולר. בחוזים על הנפט נרשמות ירידות של כ-0.6%.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין כי "הן שוק המניות והן שוק איגרות החוב רגישים מאוד לנתונים מהשטח ובמיוחד לנתון על מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שיפורסם ביום רביעי השבוע ולפי הערכות יוסיף להיות גבוה מ-9% בחישוב שנתי (או כ-6% בניכוי סעיפי המזון והאנרגיה). להערכתי, אם הנתון יפתיע מעלה (כפי שקרה בחודש הקודם) ייתכן שתהיינה (שוב) קריאות הערכות להעלאת ריבית של 1%, מה שיכול לגרום למהלך נוסף של עליות בתשואות הפדיון והיתללות של העקום".

מאידך, הוא כותב, "נתון נמוך יותר כנראה לא ירפה את ידיו של ה-Fed מלהעלות את הריבית ב-75 נ"ב בכל זאת, כי כאמור זו המדיניות שלו כרגע. מכל מקום, ככל שעונת הדוחות מסתיימת תשומת הלב של השווקים חוזרת לנתוני המאקרו, משום שהפד הבהיר שהמדיניות שלו להמשך תלויות נתונים. כמו כן, ממשיכים ללוות את השווקים שני הפילים שבחדר - מלחמת רוסיה - אוקראינה ונושא סין - טאיוואן. עושה רושם שהתפתחויות בין גושיות תמשכנה להוות ווקטור שיאתגר את סנטימנט המשקיעים, אם כי סביר שהשווקים צופים קדימה וכבר מתמחרים לפחות חלק מכך".

11:20

מגמה חיובית בבורסות אירופה; דאקס הגרמני מתחזק ב-0.6%, פוטסי הבריטי מוסיף 0.4%, וקאק הצרפתי מוסיף 0.6%. מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי עולה אף הוא ב-0.6%.

ירידה קלה במחירי הנפט הגולמי. הברנט יורד ל-94 דולר לחבית, והנפט האמריקאי ל-88 דולר לחבית.

08:00

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת. מדד הניקיי בטוקיו רושם עלייה של 0.3%, ומנגד מדד ההאנג סנג בהונג קונג יורד בכ-0.7%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות. הדולר מתחזק בשיעור קל מול הין היפני ונסחר ביציבות מול האירו ומול הליש"ט. 

● 5 דוחות שכדאי לשים לב אליהם השבוע בוול סטריט 

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט רושמים עליות של כ-0.3%, והזהב נסחר ביציבות.

הביטקוין עולה קלות ונסחר סביב 23,300 דולר, והאת'ריום נסחר ביציבות סביב 1,710 דולר.

עונת הדוחות בוול סטריט תימשך היום ובימים הקרובים. עד כה, ההכנסות של חברות ה-S&P 500 עלו על הערכות קונצנזוס האנליסטים ב-2.5%, ושורת הרווח עקפה אותן ב-5.6%. כ-68% מהחברות במדד דיווחו על הפתעה לטובה בהכנסות ו-77% ניצחו את תחזיות הרווח. בשקלול כלל הנתונים, הכנסות החברות עלו בכ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והרווח טיפס בקרוב ל-11%. 

השבוע צפויות לפרסם דוחות, בין השאר, וויקס, מאנדיי, איירון סורס, אינוביד, אינוויז, ריסקיפייד, פיוניר, סלברייט וקורנית הישראליות. 

עוד כתבות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר