מטא כבר לא ברשימת עשר החברות עם השווי הגדול ביותר בארה"ב. מי תפסה את מקומה?

שווי השוק של מטא, פייסבוק לשעבר, ירד השנה בחדות מתחת ל-500 מיליארד דולר, והיא הידרדרה למקום ה-11 ברשימה • במבט גלובלי גם ארמקו הסעודית ו-TSMC הטייוואנית עוקפות את מטא, שמידרדרת למקום ה-13

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא (פייסבוק) / צילום: Associated Press, Nick Wass
מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא (פייסבוק) / צילום: Associated Press, Nick Wass

ענקית הטכנולוגיה מטא , פייסבוק לשעבר, יוצאת מרשימת עשר החברות עם שווי השוק הגדול ביותר בארה"ב. שווי השוק שלה ירד השנה בחדות מתחת ל-500 מיליארד דולר, והחברה הידרדרה למקום ה-11 ברשימה. 

■ לראשונה מאז הקמתה: הכנסות פייסבוק בירידה; הרווח הנקי נחתך ביותר מ-35% 
ההכנסות התכווצו, הרווחים נחתכו: החלום של צוקרברג במשבר עמוק | פרשנות

במקום הראשון ברשימה נמצאת אפל  עם שווי שוק של 2.57 טריליון דולר (הגדולה בעולם), במקום השני מיקרוסופט  עם מעט יותר מ-2 טריליון דולר, ובמקום השלישי נמצאת אלפאבית , החברה האם של גוגל, עם שווי שוק של 1.5 טריליון דולר.

על-פי CompaniesMarketCap, את שאר הרשימה תופסות אמזון , טסלה , ברקשייר האת'וויי , קבוצת הביטוח יונייטד הלת' , אנבידיה, ג'ונסון אנד ג'ונסון  ו-ויזה .

ענקית השבבים אנבידיה  היא התוספת האחרונה לעשירייה הפותחת, שהתברגה הישר למקום השמיני והדיחה את מטא מהרשימה, עם שווי שוק של 461 מיליארד דולר. במקום ה-11 כאמור נמצאת מטא עם שווי שוק של 429 מיליארד דולר.

אם יוצאים מגבולות ארצות-הברית ובודקים את החברות בעלות השווי השוק הגבוה בכל העולם, את המקום השני תופסת ענקית הנפט הסעודית ארמקו, עם שווי שוק של 2.31 טריליון דולר. במצב כזה גם ויזה יוצאת מעשר החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר. את המקום ה-11, גם לפני מטא, תופסת יצרנית השבבים הטייוואנית TSMC  (שנסחרת גם בבורסת ניו יורק) עם שווי שוק של 446.2 מיליארד דולר. במבט גלובלי אם כן, מטא יורדת למקום ה-13. 

זו הייתה שנה קשה למטא, פייסבוק לשעבר, כזו שמייסדה מארק צוקרברג סביר שירצה לשכוח. לפני כמה חודשים, בשיא השווי של מטא, היא חצתה את רף הטריליון דולר, אך כאמור מאז צנחה. מניית מטא השיגה ביצועים נמוכים משמעותית מהשוק בשנה האחרונה, ומתחילת השנה נחתכה בכ-52% משוויה. כהשוואה, מדד S&P500 ירד מתחילת השנה בכ-14% והנאסד"ק ירד בכ-21%.

הרבעון האחרון של מטא המשיך את קו המגמה של החברה, והיא דיווחה על רווח של 2.46 דולר למניה, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים לרווח של 2.59 דולר למניה. גם בשורת ההכנסות החברה פספסה את הצפי בשוק ודיווחה על 28.82 מיליארד דולר. מאז פרסום הדוחות, ירדה מנייתה בכ-1.5%.