עונת הציד החלה: קלטורה הישראלית קיבלה הצעת רכישה של 383 מיליון דולר

בעלת פלטפורמת הווידיאו האמריקאית פנופטו מציעה לרכוש את מלוא המניות של קלטורה הישראלית שנסחרת בנאסד"ק במחיר של 3 דולרים למניה, המשקף לקלטורה שווי של 383 מיליון דולר • המחיר משקף פרמיה של 27% ביחס למחיר המניה טרם פרסום ההודעה

צוות קלטורה / צילום: מיכה לובטון
צוות קלטורה / צילום: מיכה לובטון

הירידות החדות שספגו בשנה האחרונה מניות חברות הטכנולוגיה הישראליות, ממשיכות לספק הזדמנויות השתלטות עליהן. לאחר הסכמתה של איירון סורס להתמזג אל תוך חברת המשחקים יוניטי, גם קלטורה  קיבלה הצעה לרכישה מידיה של חברת תוכנות הווידאו פנופטו (Panopto).

עפ"י ההצעה שקיבלה קלטורה, תרכוש פנופטו את מלוא המניות של קלטורה במחיר של 3 דולרים למניה, המשקף לקלטורה שווי של 383 מיליון דולר. המחיר משקף פרמיה של 27% ביחס למחיר המניה טרם פרסום ההודעה, שעמד על 2.36 דולרים.

ההצעה משקפת כאמור שווי של 383 מיליון דולר לקלטורה, עפ"י מספר של 127.83 מיליון מניות נכון לסוף הרבעון הראשון של מרץ 2022.

במקביל לפרסום הההצעה, יצאה הודעה כי בעלת השליטה בפנופטו, קרן K5 Private Investors (שמנוהלת בידי K1 Investment Management), רכשה במסגרת המסחר בבורסה 8.75 מיליון מניות של קלטורה והגיעה להחזקה של 6.9% בה.

פנופטו מספקת תוכנת תקשורת אסינכרונית בעיקר לאוניברסיטאות וארגונים עסקיים. התוכנה של פנופטו משמשת בדרך כלל להקלטת הרצאות, הקרנת מסך, הזרמת וידאו וכתוכנה לניהול תוכן וידאו, והיא משמשת לעתים קרובות בעבודה מרחוק, למידה אלקטרונית וסביבות הדרכה ופיתוח ארגוניות.

גופים ישראלים שמשתמשים בתוכנה של פנופטו כוללים את הטכניון, האוניברסטיה העברית בירושלים, אוניברסיטת ת"א ועוד. התוכנה של פנופטו מאפשרת לסטונדטים בגופים אלו לעקוב אחר הרצאות מוקלטות.

מהדיווח של קלטורה עולה עוד, כי במסגרת הצעת הרכישה התבקשה החברה לאפשר לפנופטו לבצע בדיקת נאותות, שבסיומה עשויה הצעתה להשתנות. לדברי קלטורה, פנופטו מצפה לממן את הרכישה באמצעות קרנות ההשקעה של K1.

נציגה חדשה יחסית בנאסד"ק

קלטורה היא ספקית של מערכות לניהול וידיאו, אשר נמכרות לארגונים עסקיים ולחברות מדיה. החברה הוקמה בשנת 2006 על-ידי רון יקותיאל המכהן כמנכ"ל, ד"ר דוד שי, ד"ר מיכל צור וערן איטם.

את הרבעון הראשון של 2022 סיימה קלטורה עם צמיחה של 10.6% ל-41.7 מיליון דולר ועם עלייה של 18.7% ברווח הגולמי ל-26.3 מיליון דולר. עם זאת, ההפסד התפעולי של קלטורה דווקא זינק ברבעון הראשון ב-70.4% ל-14.7 מיליון דולר ואילו ההפסד הנקי גדל ברבעון הראשון ב-8.8% ל-16.9 מיליון דולר.

במקביל, דיווחה קלטורה כי תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון הראשון והסתכם ב-19.5 מיליון דולר. התוצאות החלשות של החברה הפילו את מנייתה עד למחיר שפל של 1.32 דולר בחודש מאי האחרון, ממנו החלה להתאושש בחודשיים האחרונים, כאשר הצעת הרכישה משקפת פרמיה של יותר 127% ביחס למחיר השפל של המניה.

בהקשר זה יש לציין, כי קלטורה היא נציגה חדשה יחסית בנאסד"ק, לאחר שרק בחודש יולי 2021 היא השלימה גיוס של כ-150 מיליון דולר במחיר של 10 דולרים למניה ולפי שווי חברה של 1.24 מיליארד דולר. בשבועות שלאחר ההנפקה זינקה המניה עד למחיר שיא של 14 דולר, לפני שהחלה לקרוס יחד עם התפוצצות בועת הקורנוה שניפחה נציגות רבות מקרב מניות הטכנולוגיה הקטנות.