גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לולה חוזר לשלטון בברזיל בגיל 77 אבל בקושי, ועל רקע פילוג פוליטי וחברתי מר

פועל הכפיים העני, עם שלוש כיתות של בית ספר יסודי, נבחר לנשיא בפעם השלישית, לאחר הפסקה של עשר שנים ● אבל אז הוא ניצח עם 60%, עכשיו הוא ירד ל-51% ● ברזיל, עייפה ומודאגת, נפטרה מבולסונארו, אבל אינה פותחת את זרועותיה לקראת לולה

לולה דה סילבה במהלך מערכת הבחירות בברזיל / צילום: Associated Press, Victor R. Caivano
לולה דה סילבה במהלך מערכת הבחירות בברזיל / צילום: Associated Press, Victor R. Caivano

ברזיל היא היום היהלום בכתרו של השמאל באמריקה הלטינית. עם ניצחונו של לולה אינאסיו דא סילבה בבחירות לנשיאות, שבע הארצות הגדולות ביותר ביבשת עומדות להישלט בידי השמאל, בפעם הראשונה מאז ומעולם - ממקסיקו בצפון עד ארגנטינה וצ'ילה בדרום. ברזיל היא כמובן הגדולה ביותר, הן באוכלוסיה (212 מיליון) והן בשטח (8.58 מיליון קמ"ר, החמישית בגודלה בעולם). השמאל הלטיני הזה אינו דומה לשמאל האירופי. הוא בעיקרו רדיקלי ופופוליסטי, לפחות מצד שורשיו וכוונותיו.

אין זו כמובן הפעם הראשונה שהשמאל עולה לשלטון בברזיל. מועמדיו לנשיאות, כולל לולה עצמו, ניצחו בארבע בחירות בין 2002 ל-2014. ארבע השנים האחרונות, תחת נשיא של הימין הקיצוני, ז'אייר בולסונארו, מצטיירות עכשיו כהפסקה חטופה וסוערת.

על פניה, חזרתו של לולה לשלטון מאשרת את מגמת ההשמאלה של היבשת בחמש השנים האחרונות. בארצות כמו קולומביה וצ'ילה, הפנייה שמאלה הייתה רדיקלית במיוחד, מפני שהמנצחים בבחירות הדמוקרטיות היו מזוהים לפנים עם שמאל אנטי דמוקרטי אלים.

בפרו ובבוליביה, המנצחים מייצגים את הרוב ה"מקורי", זאת אומרת צאצאיהם של העמים שקדמו לכיבוש הספרדי לפני 500 שנה. בכל המקרים, ניצחון השמאל תואר כהתקוממות נגד "הדגם הניאו ליברלי" של כלכלת שוק, עם מינימום של התערבות ממשלתית, בהשראת ארה"ב והמוסדות הפיננסיים הבין לאומיים.

ייצג את הלא-מיוצגים

לפני 20 שנה, לולה הדהים לא רק את ארצו, לא רק את שכנותיו, אלא את העולם כולו, כאשר הפך את הפוליטיקה של ברזיל על ראשה. הוא קיבל 61% של הקולות, פי שניים ממה שקיבל ארבע שנים קודם. פועל הכפיים העני, שחינוכו הפורמלי הסתכם בשלוש כיתות של בית ספר יסודי, ייצג אותו חלק של ברזיל שמעולם לא יוצג. היה נראה שהוא שרקעו האישי והפוליטי ידון אותו לעמדת מיעוט נצחי. הוא היה שמאלי מדיי ולא מהוקצע מדיי בשביל ארץ שמרנית. מפלגת הפועלים (PT) שבראשה עמד כללה מרקסיסטים, שניהלו מלחמת גרילה נגד משטרים צבאיים קודמים.

אבל הברזיליאנים, כמו שכניהם בוונצואלה ובארגנטינה, היו במצב רוח אקספרימנטלי. נמאסו עליהם הרגלי האליטות, שהנהיג את ארצותיהם במשך דורות. שלוש שנים לפני לולה עלה לשלטון אוגו צ'אווס בוונצואלה, והסעיר את דמיונם של מיליונים הרחק מגבולות ארצו. הוא הבטיח "סוציאליזם של המאה ה-21". באותו הזמן ההנחה הייתה שהוא ירצה לנצל את עושר הנפט המופלג של ונצואלה כדי לכונן צדק חברתי. אחר כך התברר שהוא הרפתקן מחוסר רסן. הוא הוריד את ארצו מנכסיה, והפך אותה שם דבר לכישלון פוליטי וחברתי.

לולה הפגין חיבה וסלחנות כלפי צ'אווס, גם כאשר הרודן הנבחר של ונצואלה החריב את הדמוקרטיה שאפשרה אותו. אבל הוא נזהר שלא לחקות את צ'אווס יותר מדיי. ברזיל נשארה ארץ דמוקרטית ופלורליסטית. היא ממילא גדולה מדיי ומגוונת מדיי מכדי ששיגיונותיו של נשיא אחד יורידו אותה מן הפסים. כך לפחות זה נראה עד 2018, כאשר דמגוג פופוליסטי מן הימין, ז'איר בולסונארו, ניצל עייפות משחיתות ומאי-סדר כדי להוריד את השמאל מן השלטון.

לולה לטובת העניים

לולה, כמו צ'אווס, כמו אחרים באמריקה הלטינית, ניצל את קופות המדינה המלאות כדי לסבסד את העניים. בעשור הראשון של המאה גאו מחיריהם של חומרי גלם, מקור ההכנסה העיקרי של ברזיל. הססטיסטיקה של הבנק העולמי מראה, כי בעשר שנות נשיאותו מספר הברזיליאנים החיים מתחת לקו העוני פחת מ-22 מיליון (12.3% של האוכלוסייה) ל-9.7 מיליון (4.8%).

נתונים כאלה תמיד צריכים להילמד בזהירות. "קו העוני" של הבנק העולמי נמוך מאוד, ועמד ב-2013 על שכר של 1.90 דולר ביום. אבל ההתקדמות הייתה ניכרת, ובוחרים גמלו ללולה ולמפלגתו. ב-2006 הוא חזר ונבחר עם קצת יותר מ-60% של הקולות. דילמה רוסף, שהייתה ראש הסגל שלו, נבחרה לנשיאה תחתיו, פעמיים, ב-2012 וב-2016, אם גם ברוב מוקטן.

״לולה, עוד הפעם״, על שער של עיתון במדינת סאו פאולו, לאחר בחירתו החוזרת באוקטובר 2006 / צילום: צילום מסך

מחירי חומרי הגלם קרסו בתחילת העשור הקודם, והקופות המלאות התרוקנו בן לילה. מיליוני ברזיליאנים חזרו וצנחו אל מתחת לקו העוני. דילמה רוסף עצמה הועמדה למשפט הסנאט, והודחה ב-2016. נסיבות המשפט עוררו פקפוקים ניכרים. היא הודחה על עניין נוהלי. אבל ברקע ההדחה התארכה פרשת שחיתות, המתוארת כחמורה ביותר בתולדות אמריקה הלטינית. תאגיד בנייה ברזיליאני ענקי שיחד כמעט כל ממשלה ביבשת. ספיחי הפרשה בברזיל עצמה נגעו לקניית קולות בקונגרס של ברזיל.

לולה לכלא - והחוצה

אף כי לולה נחל ניצחונות אישיים עצומים, מפלגתו נשארה בעמדת מיעוט בקונגרס. היא ניסתה לפתור את הבעיה באמצעות קניית קולות. רינונים על השוחד התחילו בימי נשיאותו הראשונים של לולה, ורדפו אותו שנים רבות. ב-2016 הוא הואשם רשמית שאפשר תשלומים לא חוקיים מחברת הנפט הלאומית לחברי קונגרס.

יורשתו רוסף ניסתה לגונן עליו באמצעות צירופו לקבינט. ישראלים יתעניינו לשמוע, שהחוק הברזיליאני מגן על חברי ממשלה מפני תביעה פלילית. אבל בית המשפט העליון ביטל את המינוי, לולה הועמד לדין, ונידון ב-2017 למאסר של תשע שנים וחצי. חודשים אחדים אחר כך, בית משפט לערעורים החמיר את העונש, ופסק שלולה ירצה 12 שנה בכלא.

לולה נידון לתשע שנות מאסר, על שערו של עיתון בעיר סאו פאולו, 13 ביולי 2017 / צילום: Agora

להלן מערכת המשפט של ברזיל יצאה למסע פרוע. ביולי 2018, שופט מחוזי הורה על שחרור לולה. שופט אחר ביטל את ההחלטה בו ביום. בנובמבר 2019, בית המשפט העליון ציווה על שחרור לולה, עד שיישמע ערעורו. שלושה שבועות אחר כך, בית משפט אחר הוסיף חמש שנים לעונש המאסר של לולה, והעמידו על 17 שנה. במרץ 2021, שופט עליון ביטל את כל הרשעותיו של לולה, והורה על משפט חוזר.

עוד מתא כלאו, וביתר שאת לאחר שחרורו, לולה החיה את הקריירה הפוליטית שלו. בגיל 77 הוא נעשה האנטי-בולסונארו, במידה המזכירה להפליא את הפיכתו של ג'ו ביידן, באותו הגיל עצמו, לאנטי-טראמפ. הדמיון בין ניצחונותיהם ניכר, אם גם חלקי ומקרי: אותו הגיל, אותם הספקות על בריאות פיזית ומנטאלית, דמיון מסוים בחשדות על ניקיון כפיים, הצורך של מפלגותיהם בדמות אבהית מאחדת.

אבל לולה, בניגוד לביידן, נהנה מפופולריות אישית עצומה. השוואה מועילה יותר היא אולי עם ברק אובמה. אילו השיטה החוקתית בארה"ב הייתה מאפשרת לנשיא להיבחר יותר מפעמיים, חזקה על הדמוקרטים שהיו מזמינים את אובמה להתמודד נגד טראמפ ב-2020, בוודאי ב-2024. בברזיל נשיא מנוע מלהתמודד שלוש פעמים רצופות, אבל אין הגבלה על מספר ההתמודדויות הלא-רצופות שלו.

"נשיא של כל הברזיליאנים"

ואף כי השמאל הברזיליאני חוגג היום את חזרת לולה בהתלהבות טבעית, ובאנחת רווחה עצומה, חזרתו רחוקה מלהיות מעמד הכתרה. האיש שניצח פעמיים עם יותר מ-60% של הקולות, ניצח הפעם על חודו של אחוז אחד. אי אפשר להגיד שברזיל פתחה את זרועותיה לקראתו. סקרי דעת הקהל חזרו והמעיטו מן התמיכה בנשיא המובס בולסונארו. תחילה הם חזו ניצחון מוחץ של לולה כבר בסיבוב הראשון. בין הראשון לשני הם חזרו וחזו ניצחון ברור של לולה. משום מה, הסקרים לא שיקפו את עומק הפילוג והקיטוב בחברה הברזיליאנית.

״לולה, בנה של ברזיל״ היה שמו של סרט, שאת מועמדותו לאוסקר ברזיל הגישה ״רשמית״ ב-2010 / צילום: צילום מסך

בהיוודע ניצחונו, לולה הבטיח לקהל גדול של תומכיו, כי הוא יהיה "נשיא של כל הברזיליאנים". בהתחשב בהפרש ניצחונו, הכרזה כזאת הכרחית לחלוטין, מפני שחצי הברזיליאנים הצביעו נגדו. הוא הבין את הצורך בקואליציה עוד בתחילת מסע הבחירות שלו. הוא בחר למועמד לסגן נשיא את האיש שהתמודד נגדו בבחירות של 2006, נציג של מפלגת מרכז-שמאל מתונה, שהנהיגה את האופוזיציה למפלגתו של לולה.

אבל הפילוג הפוליטי בברזיל אינו בין תומכים של מפלגות מסורתיות. הוא פילוג עמוק בהרבה, כפי שהראתה הנהייה ההמונית אחר בולסונארו. הוא דומה לפילוג בארה"ב, ובמידה רבה בצרפת ובאיטליה. ימין פופוליסטי חזר וכתב את כללי המשחק, בקריאת תיגר נגד המוסכמות ונגד כללי הדמוקרטיה עצמה. לולה חוזר אל השלטון בימי אינפלציה וצנע. הוא מבטיח לבער את העוני, אבל הקופות ריקות, והוא יתקשה לחזור על הישגי העשור הראשון. הוא גם ייתקל באופוזיציה מרה, שלא תהיה מוגבלת למליאת הקונגרס.

בשעה הזו אפילו איננו יודעים אם הנשיא בולסונארו יודה בתבוסתו, או ינסה לעכב את מימושה. ברזיל תעצור את נשימתה בחודשיים הבאים, עד מועד ההשבעה של נשיאה החדש, בינואר.

הרומן עם איראן

מדיניות החוץ של לולה בהכרח תעורר אי-נוחות בארה"ב, גם בישראל. בשנות נשיאותו הוא גילה חיבה לא רק כלפי השמאל הרדיקלי, האנטי-אמריקאי ולפעמים אנטי-דמוקרטי באמריקה הלטינית, כי אם גם כלפי משטרים עוינים למערב מעבר לים. הוא נקלע לעימות חזיתי עם ארה"ב, כאשר תמך בתוכנית הגרעין "לצורכי שלום" של איראן. נשיא איראן בימים ההם, אחמדיניג'אד, היה אורח רשמי בברזיל ב-2009, ראש המדינה האיראני הראשון על אדמת ברזיל זה 45 שנה.

אבל מוטב לזכור שמחוות אנטי-אמריקאיות באמריקה הלטינית אינן מוכרחות להתפרש כפשוטן. מידה של אנטי-אמריקאיות היא מרכיב הכרחי בפוליטיקה של כל ארץ לטינית, בוודאי בשמאל, אבל גם בימין. לולה נזהר שלא להרחיק לכת באנטי-אמריקאיות שלו.

הוא ביקר בישראל, ונאם בכנסת, אבל שר החוץ דאז, אביגדור ליברמן, יצא מן המליאה במחאה לאחר שלולה סירב להניח זר על קברו של הרצל. מותר לצפות שהזר לא יונח גם בארבע השנים הבאות.

רשימות קודמות ב-yoavkarny.com וב-https://tinyurl.com/yoavkarny-globes
ציוצים (באנגלית) ב-twitter.com/YoavKarny

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון