גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחירי החניה במשרדים בתל אביב בעלייה. איפה משלמים הכי הרבה?

הפירמות ששוכרות משרדים בתל אביב לא יכולות עדיין להסתמך על הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית: גם בחציון השני של 2022, ברוב מתחמי המשרדים בעיר מחירי החניות עלו ● איפה משלמים הכי הרבה, וכמה משלמים מחוץ לתל אביב?

חניון תת־קרקעי, רחוב ז'בוטינסקי 9  בני ברק / צילום: איל יצהר
חניון תת־קרקעי, רחוב ז'בוטינסקי 9 בני ברק / צילום: איל יצהר

מהפכת החניות בתל אביב עדיין רחוקה, וחלק גדול מהמשרדים ששוכרים שטחים במגדלי קלאס A בעיר - המגדלים ברמה הגבוהה ביותר - מבקשים לשכור מקומות חניה. כך עולה מנתוני ניומארק־נתם (NEWMARK NATAM) שפורסמו בשבוע שעבר, על המחצית השנייה של 2022.

המיליונרים שניסו להפוך את היאכטה שלהם להטבת מס - ונתפסו 
אפילו נגני רחוב מבקשים העברה באפליקציה: אירופה מתנתקת מהמזומן 
מגיעים לתל אביב עם רכב? תתכוננו לשלם יותר 

מהסקר עולה כי המגדלים החדשים במתחם חסן עראפה בתל אביב הם השיאנים של מחירי החניה בארץ. תשלום חודשי עבור חניה במגדלים מקלאס A במתחם זה מגיע ל־1,400 שקל לחודש למקום חניה. מרכז ירושלים הוא המקום היקר ביותר לחניות מחוץ תל אביב, כשמקום חניה שם עולה 746 שקל לחודש. מהסקר עולים ההפרשים הגדולים שבין אזורים שונים בתל אביב וגם ירידות מחירים שנרשמו באזורים שונים במחירי החניה.

מחירי חניה במגדלים השונים משקפים את עוצמת הביקושים לחניות, אך גם משמשים כלי בידי בעלי השטחים, כדי להתפשר על סך עלות השכירות החודשית, שכוללת את דמי השכירות, מחירי החניות ודמי הניהול, מבלי להראות ירידות בדמי השכירות. מאידך עלייה במחירי החניות, באה לצד עלייה בשיעור האכלוס ועלייה בשכר הדירה.

לא רק עם קורקינטים: הביקוש לחניה עולה

הביקושים לחניות במגדלי משרדים בתל אביב אינם פשוטים, שכן חלק גדול מעובדי המשרדים, בעיקר בענף ההייטק, מגיעים בקורקינטים או בתחבורה ציבורית ואינם נזקקים למקומות חניה. לעומת זאת, יש מקומות שבהם רבים מהעובדים אינם משתמשי קורקינטים ותחבורה ציבורית. הבעיה, שבתקופה שבה תל אביב חפורה וחסרת תחבורה ציבורית יעילה - בעיקר כזו שמגיעה מערים אחרות -הביקושים מצידם גבוהים יותר.

מחירי החניות וההפרשים ביניהם נקבעים לא רק לפי הביקוש וההיצע, אלא גם לפי דמי השכירות הנגבים על השטחים. כלומר במקומות שבהם דמי השכירות יהיו גבוהים - גם מקומות החניה יהיו יקרים, ובמקומות שבהם דמי השכירות נמוכים - גם החניה תהיה זולה יותר. דוגמה מצוינת לכך היא רמת החייל, מקום עם מצוקות גדולות של נגישות וחניה, אך כזה שמחירי החניה בו הם הזולים בתל אביב בפער גדול מאשר האזורים האחרים. מחיר חניה ממוצע במתחם זה מגיע ל־760 שקל לחודש, עלייה של כ־10% לעומת שנה שעברה.

ציר מנחם בגין נמצא בנגישות גבוהה לציר איילון ולתחנות הרכבת ויש בו גם מגדלים חדשים. מחיר החניה הממוצע בו במגדלים מקלאס A במגיע ל־1,168 שקל. זוהי אומנם ירידה ניכרת לעומת הרמה הממוצעת שנמדדה בשנה שעברה, אך בניומארק־נת"ם מייחסים זאת יותר למגדלים ולעסקאות שנמדדו ב־2021 ולא לירידה ממשית.

הסיטי של תל אביב מתמודד עם תחרות

במקומות כמו הסיטי של תל אביב - אזור שדרות רוטשילד ואחד העם - הירידה משקפת באמת רצון של בעלי השטחים להיות תחרותיים יותר אל מול המתחרים הקשים והחדשים יותר שקמו להם בקרבת ציר איילון.

סמנכ"ל שירותי הנדל"ן בניומארק־נת"ם, אור בן צבי קליין, מסביר כי המשרדים באזור זה מבוססים בעיקר על "עובדי הקורקינט", בעוד שעובדים שלא מגיעים מהסביבה נרתעים מלהגיע לשם, עקב בעיות הנגישות החמורות. מחיר חניה באזור עומד על 1,140 שקל לחודש.

גם באזור בתי המשפט בתל אביב חלה ירידה ממוצעת, ושם בן צבי שם את האצבע על "בית אסיה" של קבוצת אלרוב, שנמצא לקראת שינויים כבדים והסבות תכנוניות, שגורמות לירידה במחירי השכירות שם. מחיר השכירות הממוצע לחניה באזור זה מגיע ל־1,280 שקל לחודש, והוא עדיין נחשב לאחד מהגבוהים בעיר.

בציר יגאל אלון המגמה המובהקת היא עלייה, על אף שגם ציר זה סמוך לתחנות הרכבת ולאיילון. עדיין הביקושים לחניונים שם רבים, ובן צבי קליין מזכיר כי המגדלים החדשים נבנים בתקן החניה החדש והנמוך, מה שמגדיל את לחץ הביקושים עליהם. מחיר חניה במקום מגיע ל־1,050 שקל לחודש.

מגדלים חדשים במתחם הבורסה הביאו להעלאת מחירי החניות הממוצעים שם לכ־990 שקל לחודש, ואילו מתחם חסן עראפה החדש, שנמדד לראשונה באופן עצמאי, הניב גם מחיר שיא של חניה - 1,400 שקל לחודש.

כמה מוציאים משרדי האוצר והתחבורה על השכרת חניות לעובדיהם
מחיר הדלק יישאר כמעט ללא שינוי במרץ: 6.81 שקלים

מחוץ לתל אביב: המחירים יורדים בחצי

כשיוצאים מתל אביב - מחירי החניה - בדיוק כמו מחירי השכירות - נופלים. במתחם BBC בבני ברק, מחיר חניה עומד על 744 שקל לחודש בממוצע; בהרצליה פיתוח הוא יורד לרמה של 650 שקל לחודש; בפתח תקווה, ברעננה, בכפר סבא ובהוד השרון הוא יורד עוד יותר, לרמות של 560־600 שקל לחודש.

ואילו בירושלים, שאף היא נחפרת לא מעט בימים אלה, מצוקת החניה בלב העיר הביאה את מחירי החניה שם להגיע ל־747 שקל לחודש, הרבה מעל המחירים בהר חוצבים (600 שקל) ובמלחה (450 שקל).

באזור חיפה והצפון מחירי החניה נמוכים אף יותר, ומגיעים ל־423 שקל בממוצע, כשהמחירים במגדלי המשרדים בתוך העיר הם הגבוהים ביותר ומגיעים ל־450 שקל.

מחירי החניה בבאר שבע הם הנמוכים ביותר ומגיעים ל־256 שקל בממוצע. במרכז העיר המחירים גבוהים בהרבה ומגיעים ל־360 שקל לחודש.

האם אנו קרובים לשינוי? לא נראה כך. אומנם יש סיפורים על מגדלים במרכז תל אביב, שמקומות החניה שם נותרים שוממים, משום שרוב גדול של העובדים מגיעים בקורקינטים, אולם במקומות כמו רמת החייל, בעלי מגדלים פועלים בשנים האחרונות להקטין את החלק שפתוח לציבור מכלל החניונים שלהם ולהגדיל את החלק שמוקצה למנויים, מה שמעיד על עלייה בביקושים.

בסיכומו של דבר, מחירי החניה הגבוהים והעלייה שנרשמה ברוב המקומות שנבדקו בסקר הם עדות לכך שגם בעלי המשרדים וגם השוכרים מעריכים כי גם בשנים הקרובות לא צפויה להגיע המהפכה התחבורתית.

עוד כתבות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"