גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקמפיינים החדשים שקוראים לעולם להתערב בהחזרת החטופים

משרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל עלו כל אחד בנפרד בקמפיינים גלובליים שיופצו באירופה ובארה"ב ● "יש אנשים שפיתחו אדישות, ואנחנו מנסים לייצר אצלם רגש" • ישראל מתגייסת

רותם סלע ב-#MomToo, הפנייה לראש ממשלת בריטניה וקמפיין חמאס כבייביסטר / צילום: צילומי מסך
רותם סלע ב-#MomToo, הפנייה לראש ממשלת בריטניה וקמפיין חמאס כבייביסטר / צילום: צילומי מסך

 

כשברקע מתנהלים מגעים לעסקה של שחרור הישראלים השבויים בידי ארגון הטרור חמאס, עולים השבוע לאוויר שלושה קמפיינים בינלאומיים להגברת הלחץ על המנהיגות העולמית לגלות מעורבות, ולסייע בקידום המהלך. מאחורי המהלכים עומדים משרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל.

הקמפיין הראשון, בהובלת תנועת "ישראלי אמיתי לא משתמט" שבראשה עומד הפרסומאי רמי יהושע, פונה ישירות למנהיגי העולם בקריאה "פעל לשחרור החטופים כאילו הם היו המשפחה שלך".

בשלב ראשון, הקמפיין פונה לראש ממשלת בריטניה רישי סונאק (עם התייחסות לילדיו), מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, קנצלר גרמניה אולף שולץ ("אשתך") ונשיא צרפת עמנואל מקרון ("אביך").

ישראל מתגייסת | התאחדות הסטודנטים הארצית תסייע במיליוני שקלים לצעירים שלומדים באקדמיה
ישראל מתגייסת | "מקווים שלא ישכחו אותנו": הקיבוץ הקטן מהעוטף שלא מקבל תרומות
ישראל מתגייסת | המערכת החדשה שפותחה במלחמה כדי לנהל יישובים תחת מתקפה

הקמפיין, באמצעות משרד יהושע TBWA, צפוי לעלות בשלטי חוצות במדינות אירופה ובדיגיטל. "הקמפיין עולה עכשיו מאחר שהשבת החטופים אורכת זמן רב מדי', ונדמה שהעולם עבר הלאה", אומר יהושע. "אנחנו עוד מחכים לשובם, ועלינו להמשיך ולהשאיר את החטופים על סדר היום העולמי לא רק המדיני".

קמפיין #MomToo, שנועד ליצור הזדהות של אימהות מכל העולם עם האימהות הישראליות, עולה השבוע בכלי תקשורת מרכזיים בעולם, ובהם "ניו יורק טיימס", "וושינגטון פוסט", "פורבס" ו"דיילי גרף", לצד שילוט בטיימס סקוור במנהטן.

במסגרת הקמפיין שיצר משרד גיתם BBDO, נאספו ונוצרו עשרות סרטים המספרים על אירועי ה-7 באוקטובר, דרך עיני אימהות.

המהלך מבוסס על התובנה שאימהות יכולות להבין ולהזדהות עם אימהות אחרות, ללא קשר לדת, תרבות או מיקום גאוגרפי. המוטיב המוביל הוא האשטאג MomToo#, בצירוף קוד QR לסריקה המוביל לאתר ייעודי שבו מוצגים כל הסרטים - כולל סרטון אחד בהובלת רותם סלע.

"כלקח ממאמצי ההסברה, הבנו שקהל היעד של נשים ואימהות בכל העולם עשוי להשפיע מאוד על הסנטימנט הציבורי, ולתרום ליצירת תנאים להשבתם של החטופים לביתם", מסביר עדו הר-טוב, מנכ"ל ושותף בגיתם BBDO. "המטרה היא לרתום את דעת הקהל העולמית להבין את הסיפור הישראלי".

הקמפיין השלישי שייך למטה משפחות החטופים, והוא עולה לרגל יום זכויות הילד הבינלאומי שחל השבוע. בסרטון, שיצר משרד פובליסיס ישראל, מועמדים לבייביסיטר יושבים על ספה ומספרים על עצמם ועל יכולותיהם, על-מנת לקבל את המשרה. ואז המוזיקה משתנה, ועל אותה ספה מתיישב מחבל חמאס. "להורים של 40 ילדים חטופים על־ידי החמאס לא הייתה בחירה", אומר הכיתוב.

"יש אנשים שפיתחו אדישות, אז אנחנו מנסים להגיע אליהם בדרכים אחרות, בלי החטופים", מסבירה מנהלת הפרסום וההסברה של מטה החטופים, דורית גוילי (יחד עם יוסי לובטון). "אנחנו מנסים לטרגט בכל מיני דרכים. יהיו סרטים שידברו על התחביבים של הילדים עצמם, שיצרו אמפתיה ורגש. יש סרט שמדבר על ילדים בעולם, והפחדים שלהם מול הפחד של הילדים שנחטפו. המטרה היא שהנושא לא ירד מסדר היום".

במסגרת הקמפיין תתקיים ביום שני (20.11) אחר הצהריים הפגנה מול משרדי UNICEF, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים, ברחוב סעדיה גאון בתל אביב להחזרת הילדים החטופים מעזה.

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מכללת בית ברל

המכללה הקימה מתחם סדנאות ייעודי לאנשי ונשות חינוך המעניק כלים לטיפוח כישורי חוסן, אשר יתקיימו בהנחיית מרצי ומרצות התוכנית לתואר שני בחינוך, מיינדפולנס ולמידה חברתית רגשית.

בין הנושאים שיילמדו: תרגול מיינדפולנס ככלי להפחתת סטרס וחרדה, כולל התנסות אישית וכלים פרקטיים בעבודה עם ילדים ונוער; כישורי עמידות במצוקה לקידום רווחה נפשית של מורות ומורים בעת משבר; וחמלה בפעולה - כיצד לבסס נוכחות אמפתית עבור הילדות והילדים.

בנוסף, ברחבי הקמפוס עצמו הוקמו מתחמים מיוחדים עבור פעוטות, ילדים ובני נוער מהעוטף, על־מנת לספק להם סביבת לימודים בטוחה.

לפניות: anat.ben_shabat@beitberl.ac.il

מתחם לילדי העוטף במכללת בית ברל / צילום: המכללה האקדמית בית ברל

ACE

הרשת לשדרוג הבית הקימה מתחם וירטואלי ייעודי (ללא עלות) עבור בעלי מקצוע מהצפון ומהדרום שפונו מבתיהם, ונתקלים בקשיי פרנסה. המתחם מחבר בין לקוחות פוטנציאליים המחפשים שירות בתחומי שיפוץ ועיצוב הבית, לבין בעלי המקצוע, ובהם אינסטלטורים, נגרים, אוטמי גגות, עיצוב ועוד.

לפרטים והרשמה לפרסום באתר: acenow@ace.co.il

אולפן מוזיקה

אולפן לחזרות מוזיקה, הממוקם באזור התעשייה ברחובות, מועמד לרשות נגנים והרכבים מוזיקליים של תושבי העוטף המפונים, ללא עלות, על־מנת לספק להם מקום מסודר ומאורגן ליצור ולנגן.

לפרטים: יעקב תנעמי, 050-5359303 או 050-2703303

חמ"ל:טק

מערך תמיכה לסטארט-אפים ויזמים שהוקם בשיתוף עם הרשות לחדשנות, ומהווה מוקד סיוע ראשוני שמלווה חברות בחזרה למסלול צמיחה. המוקד מבוסס על מתנדבים ומתנדבות, ומהווה נקודת מפגש בין יוזמות וצרכים שעולים בשל המצב.

בין היתר המקוד מציע סיוע כספי ותרומות מפילנתרופים, מיפוי צרכים של חברות הזנק ועבודה מול משרדי הממשלה בנושא, מתן תמיכה צמודה בבקשות למענקים, ליווי ומנטורינג, סיוע באיתור ושימוש במשרדים חלופיים ומתקני מחקר ופיתוח, פיילוטים חלופיים ועוד.

המערך פועל בשיתוף עם ארגונים רבים, ביניהם InNegev, Iron Nation (אחים לנשק), Safe Dome, Synergy 7, Tech7, EY, BDO, נטפים, סודהסטרים, HP Indigo ועוד.

להרשמה למוקד: לחצו כאן

קווליטסט

חברת בדיקות התוכנה והבטחת איכות מגייסת 30 עובדי הייטק למתחם שלה בשדרות. תהליך הגיוס יתבצע בחודש הקרוב, כאשר עם סיום הלחימה והשיבה לשגרה, צפויים העובדים החדשים לחבור לעשרות עובדי הסייט בשדרות ולעבוד משם.

"פתיחת מרכז טכנולוגיות בשדרות הוא לא מהלך שכיח בהייטק הישראלי, לא לפני שנתיים ובטח לא כעת, כשמדובר בעיר רפאים מופגזת", אומר שי ליברמן, מנכ"ל קווליטסט ישראל ואירופה. "היו גם סבבים בעבר, ולקחנו את כל זה בחשבון כשהקמנו את הסייט במקום.

"הדרך היחידה לחזק את כלכלת העוטף ואת שדרות היא לתת תעסוקה אמיתית לתושבים, שתחזיק אותם שם יציבים ובטוחים. גיוס עשרות עובדים מהאזור, בתזמון הזה, גם כשמצב ההייטק לא בשיאו, הוא ההצהרה שלנו, והקריאה לשאר חברות ההייטק, להגיע ולחזק את העוטף".

להגשת קורות חיים: talent.israel@qualitestgroup.com

עוד כתבות

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק