גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העמותה שגייסה בגדי חורף למפונים ולחטופים שחזרו בשווי של 10 מיליון שקל

עמותת "המלאכים של ערן", בשיתוף רשתות האופנה עדיקה, תמנון ולי קופר, מציעה מאות אלפי פריטי לבוש חמים לנפגעי המלחמה ● בראל אדם, ממייסדי העמותה: "הבקשות לתרומות לא מפסיקות"

מחסן פריטי האופנה שנתרמו ל''המלאכים של ערן'' / צילום: אילן זיסו
מחסן פריטי האופנה שנתרמו ל''המלאכים של ערן'' / צילום: אילן זיסו

 

עמותת "המלאכים של ערן", בשיתוף רשתות האופנה עדיקה, תמנון ולי קופר, יצאה ביוזמה לתרומת מאות אלפי פריטי לבוש חדשים למען החטופים שחזרו מהשבי, כמו גם המפונים מהדרום ומהצפון.

שופרסל מאמצת את קיבוץ סופה באמצעות תוכנית סיוע לשנתיים
ההשקעה החדשה של קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים

במסגרת היוזמה נתרמת לכל אדם מלתחה בסיסית וביגוד חם לחורף, כאשר שווי התרומה מסתכם בכ־10 מיליון שקל. את פרטי הלבוש מחלקים מאות מתנדבי העמותה, שיוצאים מחמ"ל "המלאכים של ערן", אשר ממוקם באקספו תל אביב ופועל מיומה הראשון של המלחמה.

בפרוץ המלחמה הוקם חמ"ל העמותה בכיכר דיזינגוף, שם החלו באיסוף תרומות של מזון, ביגוד ומוצרי היגיינה עבור משפחות שפונו וכוחות הביטחון. בהמשך, מספר חנויות תרומה מטעם העמותה נפתחו בקניוני עזריאלי ובקניון TLV, במטרה לאפשר למפונים להצטייד בבגדים וציוד, כמו גם צעצועים לילדים, ללא עלות. בעקבות הביקוש הרב, פעילות העמותה עברה למתחם האקספו.

מלבד היותו נקודת הריכוז, מספק המתחם פעילויות קהילתיות לצד סדנאות נשימה וטיפול רגשי, הרצאות של אמנים אורחים, חגיגת ימי הולדת למשפחות החטופים, מופעים מוזיקליים וארוחות שישי משותפות למתנדבים. כיום כוללת קהילת המלאכים של ערן כ־5,000 מתנדבים, ומתחילת המלחמה גויסו כ־15 מיליון שקל בתרומות, ביגוד, מזון, ריהוט, מוצרי חשמל ועוד.

"המלחמה נמשכת, והבקשות לתרומות לא מפסיקות", אומר בראל אדם, ממייסדי העמותה. "היום ישנה ירידה בכמויות המתנדבים והתרומות, כך שהכול מתנקז אלינו. משפחות רבות שפונו מבתיהן מגיעות לבתים שאין בהם יותר מדי, והן זקוקות לביגוד חדש לילדים, מוצרי חשמל ומוצרי מטבח. אצלנו באקספו יש את כל אלו".

בראל אדם / צילום: אילן זיסו

אדם מספר על הפעילויות שביצעו המתנדבים: "דאגנו לאייפונים חדשים לחיילים שהטלפון שלהם נשבר בעזה, ריהטנו בתים למפונים, ובסוף השבוע האחרון הקמנו פרויקט שנקרא 'אבא בעזה' - ביקשנו מ־50 אבות שנמצאים שם מתחילת המלחמה לשלוח נוסח של מכתב, כתבנו בכתב יד, ושלחנו אותו לנשים ולילדים עם זר פרחים וצעצועים".

קהילת המלאכים הוקמה ב־2014 במבצע צוק איתן, והתמקדה במתן מענה ללוחמי צה"ל. ב־2020 נפטר שותפם לעמותה ערן חזן, ובעקבות כך העמותה שינתה את שמה ל"המלאכים של ערן".

 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מורנינג

חברת הפינטק הישראלית הקימה מספר מיזמים למען קהילת העצמאים ועצמאיות, באמצעות קבוצת פייסבוק של 14 אלף חברים. הקהילה פתוחה לכלל העצמאים, ומשמשת כמרחב משותף לקבלת כלים למסוגלות וצמיחה בניהול העסק, ולקידום שיח על איתנות פיננסית בתקופה זו.

במסגרת הקהילה מתקיימים ימי עבודה חודשיים משותפים לקהילה ממשרדי מורנינג, הרצאות בסדרת "עסקים מניעים עסקים", מיטאפים ועוד. לאחרונה הושקה יוזמה של "ספרינטים" קהילתיים - מעין אתגרים בני שבוע, שכל אחד מהם נוגע באספקט אחר של ניהול העסק. הפעילות מבוססת על תחושת ה"ביחד", כאשר צוות ניהול הקהילה וחבריה מדרבנים ומעודדים זה את זה.

לדף הקהילה בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/friendsofgreeninvoice

לאומית שירותי בריאות

קופת החולים יוצאת ביוזמה למען בני ובנות זוגם של אנשי ונשות המילואים, ומציעה טיפולי רפואה משלימה ללא עלות. לאומית תעניק שלושה טיפולים ללקוחות שבני או בנות זוגם נמצאים במילואים, או קיבלו צו 8 מאז ה-7 באוקטובר. הטיפולים המוצעים הם עיסוי רפואי, שיאצו, דיקור סיני, רפלקסולוגיה וכירופרקטיקה.

לאתר קופת החולים: https://leumit.co.il/heb/home/

המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

מפקדים מגדוד שריון 198 שיצאו לאחרונה מעזה לאחר שהות של שלושה חודשי לחימה, הגיעו ליום השתלמויות במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. במסגרת הביקור, החיילים הצטרפו לאימון של נבחרת ישראל בג'ודו ושמעו על ההכנות לקראת האולימפיאדה ממאמן הנבחרת אורן סמג'דה.

בנוסף, נערך מפגש עם שלושה אלופי ג'ודו, בהם שגיא מוקי, בעל מדליית ארד אולימפית ולשעבר אלוף העולם, שאמר לחיילים "אתם מייצגים אותנו מהמקום המשמעותי ביותר, ועושים זאת בצנעה ובלי לקבל הכרה. אני מקבל מכם השראה, אתם מודל לחיקוי".

במסגרת הביקור נפגשו החיילים גם עם פיני גרשון, שאמר כי "במשחק, במלחמה ובקרבות היכולת שלנו לצאת מחוץ לקופסה היא אחד הדברים החשובים לניצחון, יחד עם יצירתיות, יוזמה ואומץ". ההשתלמות כללה גם פעילות ספורטיבית מגוונת.

אלופי הג'ודו פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי במפגש עם מפקדי צה''ל במכללת לוינסקי־וינגייט / צילום: גרשון ולדמן

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

מתחילת המלחמה מפעיל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן קרן סיוע מיוחדת למען סטודנטיות וסטודנטים, המשרתים במילואים ובכוחות הביטחון, ולמען נפגעי ה-7 באוקטובר ומשפחות המפונים. לאחרונה שלח המרכז ‎כ-200 מעילי לחימה עם סמלי היחידה ללוחמי מילואים בחטיבת הצנחנים.

‎במסגרת קרן הסיוע מגיעים צוותי המכללה לבסיסים ולשטחי כינוס שבהם משרתים סטודנטים מהמרכז, כשהם מצוידים בחבילות, הכוללות בין היתר ביגוד ומוצרי היגיינה וטואלטיקה, תרופות, מזון יבש וחטיפים. כך, לדוגמה חולק ציוד לחיילי מסייעת 450 של חטיבת הצנחנים, לחיילי מגלן, לחיילי הנדסה קרבית ולחיילי הנח"ל.

‎בנוסף שכר המרכז את שירותיה של עובדת סוציאלית, שמעניקה שירותי תמיכה לנפגעים ולכלל הסטודנטים שזקוקים לכך על רקע המלחמה.

מכללת רידמן

במכללת רידמן ללימודי רפואה משלימה ואינטגרטיבית מובילים מאז פרוץ המלחמה מיזם טיפולי התנדבותי עבור צוותי הרפואה. מדי שבוע מגיעים צוותי המכללה ובוגריה למוסדות שונים, בהם בתי חולים, המכון לרפואה משפטית, מתנדבי ער"ן ולהב 433, ופותחים מתחם טיפולים עבור העובדים במקום. בין הטיפולים המוענקים, ללא עלות, נמנים שיאצו, עיסוי, רפלקסולוגיה, טווינא וטיפול בפרחי באך. עד היום טופלו למעלה מ-600 אנשי רפואה בעשרות מתחמים ברחבי הארץ.

עוד כתבות

רכב חשמלי בהטענה / צילום: Shutterstock

בניסיון למלא את הקופה בעוד מאות מיליוני שקלים: באוצר בוחנים גזרה חדשה

משרד האוצר בוחן להעלות את המס על רכבי בנזין, על־ידי הקטנת ההטבה הכספית של "המס הירוק", שמוענקת לכל כלי הרכב המיובאים לארץ, בהתאם לרמת הזיהום שלהם ● וגם: שלושה דגמי פרימיום חדשים של ב.מ.וו, אאודי ו־JEEP הושקו בארץ ● השבוע בענף הרכב

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בלי ממ"ד ובלי מעלית: בכמה נמכרה דירת 3 חדרים בבאר שבע?

בשכונה ב' בבאר שבע, בבניין ישן נמכרה דירת 3 חדרים, 71 מ"ר ב־700 אלף שקל ● הקונים הם זוג צעיר ללא ילדים שקנה את הדירה למגורים ● דירת 3 חדרים במודיעין, שהייתה על המדף 3 חודשים נמכרה ב-2 מיליון שקל ●  ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: Reuters, Mohammed Salem

דקות אחרי החלטת בית הדין בהאג: חיל האוויר תקף ברפיח

בית הדין בהאג הוציא צווים לעצירת הלחימה ברפיח • לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה • מיליציות פרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לירי כטב"ם לאילת וטענו כי שיגרו כטב"ם לעבר נמל חיפה • בהמשך לכך, דובר צה"ל עדכן כי מטוס קרב יירט כטב"ם בצפון הארץ, וכי שרפה פרצה באזור צפת בגלל שברי המיירט • עדכונים בולטים

חצי שעה של השראה. על עובדים מופנמים / צילום: כריכת הספר, מנחם רייס

מקשיבים יותר ומשתפים רק מה שיש בו ערך: זה סוד הקסם של המנהלים המופנמים

בניגוד לדימוי המקובל, לא כל המנהלים הם מוחצנים בעלי כריזמה נוטפת ● מה האנשים השקטים מביאים לשולחן, למה הם בעצם מנהיגים מעולים ואיך ניתן לעזור להם לשגשג ● המלצת ספר

חתולים בחצר / צילום: Shutterstock

חתולים לא באמת שונאים אותנו, הדרך לליבם היא פשוט ארוכה יותר

נהוג לראות בחתולים בעל חיים אגואיסטי ומנוכר, וגם מחקרים מצאו שהיחס של החתול לבעליו מושתת על אינטרסים ● אלא שיש לכך קשר הדוק ליחס המועט שהם התרגלו לקבל מאיתנו

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

לנהל 40 מיליארד שקל בשנה? למירי רגב אסור להישאר בתפקיד אפילו עוד יום אחד

תחקיר "המקור" ששודר בערוץ 13 חשף עד כמה שיקולים פוליטיים צרים מושרשים עמוק בתוך התנהלותה המקצועית של השרה רגב ● רגב ואנשיה משתמשים בתקציב המדינה כדי לשמר את כוחה בליכוד, על חשבון קידום פרויקטים לרווחת הציבור - והיא איבדה כל לגיטימציה ציבורית לכהן כשרת תחבורה

NIO EL7 / צילום: יח''צ

אם אתם מוכנים לשלם יותר מחצי מיליון שקל על חשמלית סינית, זו כנראה המכונית שאתם צריכים

ל-EL7 של NIO הסינית יש מחיר שאפתני, אבל היא מציעה ממדים מכובדים, תא מרווח, חבילת ביצועים, אבזור וטכנולוגיה - שעליה גובים המתחרים האירופים עשרות אחוזים יותר

מושב הבונים / צילום: שלומי יוסף

בכמה נמכרה קרקע של חצי דונם במושב היוקרתי מול הים?

מגרש של חצי דונם במושב הבונים נמכר ב־3.76 מיליון שקל, נמוך מההצעות במכרזים קודמים ● מדובר בקרקעות נדירות בחוף הכרמל, שמחלקן הגדול אף נשקף נוף לים, ולכן המכרז עורר רעש גדול

הסופרת הסומלית שהצטרפה לאחים המוסלמים והיום נלחמת באסלאם הקיצוני בעולם

אייאן חירסי עלי גדלה במשפחה אדוקה בסומליה, עברה מילת נשים והתקרבה לאסלאם הפוליטי - עד שהפכה לפליטה בהולנד, שם הגיעה לכהן בפרלמנט ● הסופרת מבחינה בין הבעיה האסלאמיסטית באירופה לעומת אמריקה, ומדגישה: "אנחנו לא רוצים לחכות עד שמה שקרה ב־7 באוקטובר יקרה בשאר המערב"

סטיבן שוורצמן, מנכ''ל בלקסטון / צילום: Associated Press, Richard Drew

אחד המנכ"לים המשפיעים בוול סטריט הודיע: חוזר לתמוך בטראמפ לנשיאות

סטיבן שוורצמן מנכ"ל בלקסטון ואחד האנשים העשירים בעולם צפוי לחזור ולתמוך בטראמפ, כך על פי דיווחים בארה״ב. ברקע, מדיניותו של ביידן בנושאים שונים ועליית האנטישמיות

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

מהמוסד ועד ראשי ערים: במדינת ישראל כל אחד יכול לבקש לעצמו תחנת רכבת

בניגוד לדעת הדרג המקצועי והתוכניות המאושרות, וגם במחיר של פגיעה בשכונות מגורים והזזת קו מטרו: משרד התחבורה בראשות מירי רגב מקדם בימים אלו הקמת תחנות רכבת במוקדים שונים בארץ, שיפגעו בשירות התחבורה ● הסיבה, לפי גורמים: לחצים ושיקולים פוליטיים

כוחות אוגדה 98 פועלים במרחב ג'בליא / צילום: דובר צה''ל

בצה"ל מבהירים: אין אירוע חטיפת חייל

אלפים במחאות בת"א: פרשים, מכת"זיות ועימותים עם שוטרים ● ראש המוסד שב מהפסגה בפריז: הוחלט על התנעת מו"מ מחודש בימים הקרובים ● דובר צה"ל: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה ●  במספר מרחבים במקביל: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון  ● דובר צה"ל: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה ● עדכונים בולטים

משה סעדה, הליכוד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הצווים מהאג: מאיפה מגיעה הסמכות לתת אותם, ומה אפשר לעשות עכשיו?

הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט הסעירה את המערכת הפוליטית בישראל ● רבים זעמו על התערבותו של ה־ICC, למרות שישראל לא חברה בו, אבל הרש"פ פתחה לו דלת אחורית ● אחרים התבלבלו עם ה-ICJ ● המומחים מציעים פתרונות מוועדת חקירה ועד כפירה בסמכות ● המשרוקית של גלובס

גיל גרון, מנכ''ל Orca ואסף רפפורט, מנכ''ל Wiz / צילום: אורקה סקיוריטי, איל יצהר

שני חדי הקרן ילכו למשפט: בקשת וויז למחוק את התביעה של אורקה נדחתה

בתביעה שהוגשה על ידי חד קרן הסייבר הישראלי אורקה סקיוריטי ביולי האחרון, נכתב כי "וויז בנתה את העסק שלה על בסיס תוכנית עסקית פשוטה: להעתיק את אורקה״ ● בית המשפט האמריקאי מחייב את וויז לספק מסמכים שהחברה טרם הסכימה לספק, אשר יחשפו את עיצוב המוצר של וויז שאורקה טוענת שהועתק ממנה

נועם גרייף, מנכ''ל עמרם אברהם / צילום: ימית הרוניאן

"מי שלא יקנה עכשיו דירה לילד כבר לא יוכל לעשות את זה"

רגע אחרי שעמרם אברהם הנפיקה בתל אביב, מנכ"ל החברה נועם גרייף מספר למה דווקא עכשיו זה הזמן הנכון להיכנס לבורסה, מדוע ימשיכו להשתתף במכרזי מחיר למשתכן ואיפה הכי כדאי לקנות דירה

וול סטריט 40. בעיגול: דונלד טראמפ / צילומים: Shutterstock, AP

הצניחה בשוק המשרדים מגיעה למגדל של טראמפ בוול סטריט

מגדל המשרדים במנהטן איבד שוכרים ובשנה הבאה מחכה לו תשלום גדול למשכנתה - שצפויה לגדול בשל עליית הריבית ● טראמפ הכיר במצבו של שוק המשרדים בניו יורק כשכתב בתצהיר: "למרבה הצער הוא הלך לעזאזל"

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

כשבנק ישראל, הבנקאים והקבלנים מוודאים שלא נפסיק לקנות דירות בכל מחיר

בעוד מחירי הקרקעות ירדו נוכח השינויים בתנאי המימון, המחיר הממוצע של דירה דווקא עלה ב–24% בתוך שנתיים ● הגורם לפער טמון בבנקים, שצריכים לדאוג שהציבור ימשיך לקנות דירות במחירים הישנים

מהמנכ''לים שפרשו / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף, רמי זרנגר, יונתן בלום, יוסי זמיר, ענבל מרמרי, עידן גרוס, קרן בן ציון, גבע טלמור, שרפן לופו, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

53 מנכ"לים עזבו את תפקידם מאז החלה המלחמה. השאלה היא למה

קושי לגייס משקיעים, לחץ גובר והזדמנויות חיצוניות: בשמונה חודשי המלחמה 10% ממנכ"לי חברות בבורסה המקומית עזבו בזה אחר זה את תפקידם ● התופעה, שחוצה ענפי מסחר - החל מנדל"ן, דרך תעשייה ועד תחום הקנאביס - אפילו התפשטה לחברות ישראליות שנסחרות מעבר לים ● מדוע זה קורה דווקא עכשיו ואיך אפשר להסביר את התופעה?

סם אלטמן וסקרלט גוהנסון / צילומים: AP

על הקלות שבה OpenAI לקחה לסקרלט ג'והנסן את הקול

השקת ChatGPT 4o של OpenAI בשבוע שעבר מזמינה מבט מחודש באחד הסרטים הטובים של המאה ה-21 ● כשבוע אחרי ההשקה הודיעו  OpenAI על החלפת הקול שנבחר לעוזרת הקולית ● הסיבה: השחקנית סקרלט ג'והנסן שלחה לחברה התראה משפטית המורה להחליף מיד את הקול של המערכת, שהיה דומה באופן מחשיד לקולה בסרט HER של ספייק ג'ונז מ-2013

משרדי משרד העבודה של מדינת ניו יורק. פחות משרות חדשות מהצפוי / צילום: Reuters, Anthony Behar

התופעה החריגה הזו התרחשה רק שש פעמים ב-50 השנים האחרונות. בכל פעם הגיע אחריה מיתון

התופעה החריגה שבה הריבית על אג"ח לטווח קצר גבוהה מהריבית על אג"ח ארוכות התרחשה שש פעמים בלבד ב–50 השנים האחרונות ● העננים מצטברים: הסבירות למיתון בשיא לפי הפד, נתוני התל"ג והתעסוקה מדשדשים ופשיטות הרגל בעלייה ● השינויים המהירים בריבית בעשור זה וההדפסה המסיבית של פרוץ הקורונה מגיעים בקרוב למאני טיים