שופרסל מאמצת את קיבוץ סופה באמצעות תוכנית סיוע לשנתיים

קמעונאית המזון הגדולה בישראל מסייעת במיליוני שקלים לחברי הקיבוץ הקטן מהעוטף, שבימים אלה עוברים למגורים זמניים ברמת גן ובאופקים • המנכ"ל אורי וטרמן: "זה חיבור עסקי־כלכלי" • ישראל מתגייסת

עובדי שופרסל מסייעים לארגון הדירות החדשות של חברי סופה ברמת גן / צילום: אלעד גוטמן
עובדי שופרסל מסייעים לארגון הדירות החדשות של חברי סופה ברמת גן / צילום: אלעד גוטמן

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

100 ימים לאחר המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על הדרום, קבוצת קמעונאות המזון שופרסל מודיעה על "אימוץ" קיבוץ סופה באמצעות תוכניות סיוע לשיקומו, לאחר שנפגע קשות ב־7 באוקטובר. בימים אלה עוברים תושבי הקיבוץ למגורים זמניים ברמת גן ובאופקים, לאחר שבמשך שלושה חודשים התגוררו במלונות באילת. 

ישראל מתגייסת | ההשקעה החדשה של קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים
ישראל מתגייסת | המשקיע שיוצא נגד ישראל, אך מסרב למכור את חלקו בסטארט-אפ ישראלי

ביוזמת יו"ר הקבוצה איציק אברכהן, ויחד עם המנכ"ל אורי וטרמן, IBM ומגדלי הים התיכון, בשופרסל הוחלט לתת מענה לצרכיהם של חברי הקיבוץ במהלך 2024 ו־2025, עד שישובו לבתיהם. לא מדובר רק בתרומות, אלא בתוכנית בהיקף של מיליוני שקלים, שתכלול ייעוץ וליווי עסקי, התמודדות עם בירוקרטיות ועוד. בין היתר יצאו השבוע עשרות עובדים לסייע בארגון הדירות החדשות - מהעברת הציוד, דרך סידור מוצרי המזון והפארם שנתרמו, ועד תליית תמונות על הקירות.

"בניית העתיד הכלכלי"

מאז פרוץ המלחמה תרמה שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, ציוד וכסף לכוחות צה"ל, למפונים ולמטה החטופים בהיקף של מיליוני שקלים. כעת מגיע המהלך עם קיבוץ סופה, בעקבות היוזמה של פורום העסקים לליווי עסקי ואסטרטגי של קיבוצים ויישובים מהעוטף בקשיים שצצים בתקופה זו ובבנייה עתידית.

לדברי וטרמן, הבחירה בסופה לא הייתה מקרית. כשבועיים לאחר פרוץ המלחמה, אברכהן והוא נפגשו עם התושבים באילת, והחיבור היה מיידי. "סופה הוא קיבוץ קטן שנפגע קשות, ושופרסל תוכל להיות חלק משמעותי מתהליך השיקום שלו", אומר וטרמן.

"אנחנו מלווים אותם מהימים הראשונים, והם הפכו להיות חלק מאיתנו. לא מדובר רק בתרומות, תלושי מזון ודברים לבית. החיבור הוא ברמה העסקית־כלכלית, ואנחנו מסייעים להם להתמודד עם הקשיים, גם כעת, בזמן המעבר לבתים הזמניים, וגם בחשיבת בניית העתיד הכלכלי של הקיבוץ. אנחנו נלווה אותם בין היתר בתכנון מנועי הצמיחה העסקיים ובניסיון לגרום לחבר'ה צעירים לבוא לקיבוץ, אחרי כל מה שקרה". 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אורקל

מנכ"לית אורקל העולמית, צפרא כץ, ילידת ישראל שגדלה בארה"ב והפכה לשותפתו בניהול של מייסד ענקית התוכנה, לארי אליסון, הגיעה לביקור בכפר עזה.

כץ היא המנכ"לית השנייה של תאגיד אמריקאי גדול שמסייר ביישובי עוטף עזה לאחר טבח החמאס, לאחר שמייסד טסלה, אילון מאסק, ביקר שם בנובמבר. "כשמגיעים לפה רואים את הרוע שפגע בישראל ובעם היהודי", אמרה. "כמו בכל זוועות עבר, אנחנו נילחם ונהיה חזקים יותר יחד. עבורנו באורקל זו זכות לשרת באופן מתמשך את בני האור, שמביאים שגשוג ושמחה לכל מקום שהם הולכים אליו".

כץ, לצד אליסון, ידועים כמנהלים חסרי סובלנות לגילויי אנטישמיות או אנטי־ישראליות בחברה שהם מנהלים. בעבר היא אמרה לגלובס כי עובדים שיתנגדו לפעילותה של אורקל בישראל יוכלו לעזוב את החברה מרצונם החופשי. 

מנכ''לית אורקל העולמית, צפרא כץ, בסיור בכפר עזה עם יו''ר הכנסת, אמיר אוחנה / צילום: מישל אמזלג, דוברות הכנסת
 מנכ''לית אורקל העולמית, צפרא כץ, בסיור בכפר עזה עם יו''ר הכנסת, אמיר אוחנה / צילום: מישל אמזלג, דוברות הכנסת

בסיור בכפר עזה נפגשה כץ, שלוותה על־ידי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, עם רפאלה טרייסטמן ורפאל צימרמן, עולים חדשים מברזיל שניצלו ממסיבת נובה ברעים. 

"ברחנו מהרקטות למרחב מוגן ציבורי. 40 איש נדחסו לתוכו", אמרה טרייסטמן לכץ. "באיזשהו שלב המחבלים הגיעו. בהתחלה הם זרקו פנימה גז ואחרי זה התחילו לירות באנשים. העמדנו פני מתים מתחת לגופות. הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שאני הולכת למות כיהודייה בשואה, כמו המשפחה שלי", אמרה טרייסטמן.

אסף גלעד

בנק הפועלים

קרן "פועלים לתקומה", שהוקמה על־ידי בנק הפועלים עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" לטובת שיקום קהילת עוטף עזה ויישובי הנגב, ושבמסגרתה נאספו 100 מיליון שקל, יוצאת לפעולה. הקרן מתמקדת במימון פרויקטים רוחביים לחיזוק ופיתוח החוסן האישי, הקהילתי והכלכלי של תושבים, קהילות ועסקים בנגב המערבי, והיא אמורה לפעול במשך כשלוש שנים.

הקרן תיתן מענה לעשרות אלפי תושבים מארבע מועצות אזוריות בחבל תקומה: שער הנגב, שדות נגב, אשכול וחוף אשקלון, הכוללות 44 יישובים במרחק של עד 7 ק"מ מעזה. זאת לצד הערים אופקים ושדרות, שנפגעו אנושות במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

בראש הקרן עומדת ועדה ציבורית בראשות האלוף במיל' עמרם מצנע, שמטרתה לקבוע את המדיניות, להחליט על מימון פרויקטים ולעקוב אחר הפעילות באופן שוטף. ראובן קרופיק, יו"ר הבנק, ישמש כמשקיף בקרן. בנוסף, יצטרפו מומחים מלווים בתחומי טראומה, חינוך בלתי פורמלי ותחומים רלוונטיים נוספים.

קרולינה למקה ברלין ו"לב אחד"

מותג המשקפיים  קרולינה למקה ברלין, בשיתוף עם עמותת "לב אחד", גייסה את השחקן האוסטרלי נתנאל בוזוליץ' לסיוע למשפחות ונשות המילואימניקים, בצל מלחמת "חרבות ברזל". במסגרת היוזמה, שתעלה בקרוב בערוצי הדיגיטל של החברה, צולמו שלושה סרטונים שבכל אחד מהם מתראיינת אשת מילואימניק שמשתפת את סיפורה. את הנשים מראיין בוזוליץ', ובסיום הסרטון מתנדבי "לב אחד" מגיעים לביתה ומסייעים במה שנדרש.

היוזמה היא תחילתו של שיתוף־הפעולה, שבמסגרתו יתנדבו עובדי החברה בעמותה בארגון באופן שוטף, ביחד עם לקוחות. גיוס המתנדבים ייעשה בחנויות הרשת, בכלי הסושיאל של המותג, ברשימת דיוור ללקוחות וכן בסושיאל של בוזוליץ'.

פרטנר

קבוצת התקשורת אימצה את גדוד 198 של חיל השריון במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל, והשבוע קיימה במטה שלה בראש העין ערב הוקרה ללוחמי ולוחמות גדוד עזוז, שכלל הופעה של הזמר הראל סקעת.

לאירוע הגיעו 300 לוחמי ולוחמות הגדוד, ביחד עם פלוגה מבצעית 931 של הנח"ל ופלוגת הנדסה מגדוד 7107, שלחמו כולם יחדיו בעזה. במסגרת הלחימה נפל הסמג"ד רס"ן דביר פימה, ולאירוע הגיעה גם משפחתו ואלמנתו.