גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השומר החדש ו־SparkIL משיקים קרן חירום חדשה להלוואות לחקלאים

הקרן תציע הלוואות של 100 אלף שקל ללא ריבית בפריסה לחמש שנים, ומיועדת בעיקר לחקלאי העוטף והצפון ● יואל זילברמן, מנכ"ל השומר החדש: "עצמאות המזון של ישראל היא קריטית"

יואל זילברמן / צילום: איל יצהר
יואל זילברמן / צילום: איל יצהר

 

בעקבות המשבר שאליו נקלעה החקלאות הישראלית מאז פרוץ המלחמה, החליטו עמותת עוגן, הסוכנות היהודית והשומר החדש על מהלך משותף: הלוואות לחקלאים קטנים, בהיקף של עד 100 אלף שקל לעסק.

החמ"ל שמרכז תרומות ציוד ביותר מ-100 מיליון דולר
תערוכת האמנות שתוקדש להתמודדות עם טראומות בעקבות המלחמה
הקשר בין המפונים מהצפון ליישובים הדרוזים והצ'רקסים

המהלך מתבצע באמצעות קרן חירום שהשיקו השומר החדש ו־SparkIL (בהובלת המנכ"לית נעמה אור), ומתבססת על תרומות מיהודי התפוצות. עיקר המאמץ מופנה לחקלאי העוטף והצפון.

"הם ספגו מכה מאוד קשה - יש מחסור עצום בידיים עבודות, מצב התזרים בעייתי, חלקם לא הספיקו לקטוף פירות וירקות - ורובם המוחלט לא קיבלו שום פיצוי עד עכשיו", אומר יואל זילברמן, מייסד השומר החדש.

"לכן, יצאנו במהלך של הלוואות ללא ריבית, שמתפרסות על פני חמש שנים. יש כמה קריטריונים כדי לקבל הלוואה, כמו מחזור שנתי של עד 2 מיליון שקל והוכחת הפסדים בעקבות המלחמה".

הארגון מסייע לחקלאים בשורה של צעדים נוספים. "יש לנו צוות שעוזר לחקלאים למלא את הבקשה לפיצוי, כי הרבה מהם לא יודעים איך להגיש", מספר זילברמן. "אנחנו גם מסייעים בידיים עובדות - עברו דרכנו 150 אלף מתנדבים בארבעת חודשי המלחמה.

"כיוון נוסף של עזרה הוא חיבור ישיר למשקיעים. זה קורה בעיקר בחקלאות טכנולוגית אבל גם בקלאסית, למשל באזור רמת הגולן וניצנה. המטרה שלנו היא להרחיב דרמטית את תחום הפיתוחים הטכנולוגיים.

"אמנם זו לא חברת הייטק שרואים בה את ההחזר על ההשקעה תוך שלוש־חמש שנים, פה מדובר בשש־שמונה שנים, אבל אלה תשתיות ל־25 שנה קדימה, המשמעות היא לטווח הרחוק".

"ללמוד מקטר"

ארגון השומר החדש מאגד כ־2,500 משקים, כרבע מכלל המשקים בישראל. הוא כולל רשת בתי ספר, תנועת נוער, חברת ההשמה "אנשי האדמה", גרעין נחל התיישבותי, תיירות חקלאית ועוד.

זילברמן מספר כי הוא עצמו עומד לנטוע כרם יין לראשונה "ממש על הגדר עם סוריה, 100 מטר ממנה. אני לא מפחד, להפך. זה בדיוק הזמן. ישראל עומדת בפני תקופה שעלול להיות בה מחסור אמיתי ביכולת לייצר מזון. בניית תשתית חקלאית תבטיח עצמאות מזון, וזה קריטי. כיום אנחנו תלויים במדינות כמו רוסיה וטורקיה, שמצב היחסים שלנו איתן לוט בערפל.

"מספיק לראות את שינוי האסטרטגיה של קטר ב־2017. אחרי שהמדינות הסוניות המתונות הטילו עליה אמברגו, קטר התחילה לעסוק בחקלאות - והיום מעל 70% מתצרוכת המזון שלה מיוצרת במדינה. גם אנחנו צריכים לעשות את זה פה. אם החקלאים יפשטו רגל, אנחנו נאבד נכסים. זה בידיים שלנו למנוע את זה".


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

דיסקונט ועמותת נותנים תקווה

קבוצת הבנאות דיסקונט הקימה חמ"ל חדש שמטרתו לספק מענה מיידי לצרכים הדחופים של חיילי צה"ל שנפצעו במהלך הלחימה, ונמצאים במחלקת השיקום בבית החולים שיבא תל השומר.

במסגרת החמ"ל, הפועל באמצעות עמותת "נותנים תקווה", מסופק מענה לבקשות דחופות שאינן בתחום הטיפול של צה"ל או משרד הביטחון, מרכישת ציוד חיוני ועד לסיוע כלכלי. השירות מוצע ללקוחות כל הבנקים.
אתר החמ"ל: www.notnim-tikva.org.il

קניון TLV

במטרה להקל על תחושות הלחץ שחווים ישראלים רבים בימים אלה, קניון TLV יוצא ביוזמה חדשה של שיעורי פילאטיס מזרן בשילוב אלמנטים מעולם היוגה לקהל הרחב - ללא עלות.

ליטל אביב מדריכת פילאטיס / צילום: יח''צ

השיעורים יתקיימו בימי שלישי, ויימשכו 50 דקות. התרגול ישלב מגוון של אלמנטים מעולם הפילאטיס, היוגה, מוביליטי ועוד. התרגול נחשב מאתגר, אך מתאים לכלל האוכלוסייה. הפעילות תתקיים בקומת המסחר העליונה בקניון, ברחבת קרליבך.

לפרטים נוספים: www.facebook.com/tlvfashionmall/

עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא יצאה ביוזמה עירונית, שבמסגרתה מבושלות ארוחות חמות למשפחות המילואימנקים/יות. היוזמה מתקיימת בשיתוף פעולה עם ילדי שבט רכ"ס של תנועת הצופים, כשהמטרה ה יא לספק ארוחות צהריים לילדי המשפחות.

נכון להיום, מאות ממשפחות העיר הצטרפו למיזם, המופעל באמצעות מתנדבים ובהובלת מינהל קהילה וחברה, מדי יום שלישי. המיזם כולל מעבר לבישול גם ייעוץ תזונתי אישי למשפחה.

לפרטים נוספים: www.kfar-saba.muni.il/

ההסתדרות

ההסתדרות יוצאת במיזם "מגויסים למענכם", שקורא למאות אלפי משרתי ומשרתות מילואים לקבל מעטפת סיוע מטעם הארגון.

המיזם כולל ייעוץ משפטי בנוגע לזכויות המילואימניקים, סיוע בחיפוש עבודה (כולל חודש מנוי VIP חינם באתר אולג'ובס), עזרה בייצוג סטודנטים מול מוסדות אקדמיים, מעטפת סיוע מטעם נעמת לנשות המילואימניקים, ואף פעילויות העשרה וכרטיסים מוזלים למופעים ברשת Friends. גם מי שאינו חבר בארגון יוכל ליהנות מהטבות.

לייעוץ משפטי מעורכי דין במוקד של ההסתדרות: 2383* או בווטסאפ 054-8678673

אנו

אגודת הידידים של "אנו - מוזיאון העם היהודי" ודוקאביב מקיימים ערב התרמה משותף לטובת תמיכה במשפחות המפונים וביוצרים ישראלים בעקבות המלחמה. במסגרת הערב ייערך סיור במיצג "7 באוקטובר" בלובי המוזיאון, ולאחר מכן יוקרן הסרט "השיבה מהפלנטה האחרת", וכן תתקיים שיחה עם הבמאי אסף לפיד.

האירוע יתקיים ביום ראשון, 4.2, בשעה 19:00, במוזיאון אנו באוניברסיטת תל אביב

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד