גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גייסה 15 מיליון דולר, נמכרה ב-150: האקזיט של חברת הסייבר אנטייטל

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי
מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

אקזיט סייבר נוסף בתעשייה הישראלית, התשיעי במספר מאז חודש ספטמבר האחרון. הפעם תורה של חברת אנטייטל (Entitle) של היזמים רון נסים ואבי זצר. החברה מודיעה על רכישתה על-ידי חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה. BeyondTrust, המעסיקה כיום 1,500 עובדים, היא חברה פרטית ממדינת ג'ורג'יה שממומנת על-ידי חוב בנקאי. 

דיווח: חברת סייבר ישראלית נוספת במגעים לרכישה בתמורה לחצי מיליארד דולר
הבוננזה של Team8: אקזיטים של מיליארד דולר בחמישה חודשים

לפי ההערכה, סכום הרכישה הוא בסביבות ה-150 מיליון דולר, מה שצפוי להסב החזר חיובי חד ספרתי לפי ההערכה על הכסף למשקיעים המקוריים, שהשקיעו בחברה לפי שווי של 20-40 מיליון דולר. סך הכל הושקעו באנטייטל 15 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון גלילות של אריק קליינשטיין וקובי סמבורסקי.

בין המשקיעים הנוספים: Today ventures של שי מישל ומשקיעים פרטיים, בהם מייסד אנוביט ומנכ"ל אפל ישראל לשעבר, אריאל מייסלוס; ינון קוסטיקה, מייסד שותף של Wiz; גיל שקלרסקי ועמית אבנר מ-Operator Partners; ניצן שפירא ורן רבנזפט, מייסדי אפסגון; גיל עזריאלנט, מייסד אקסיס; וקבוצת סמנכ"לי אבטחת המידע (CISOs) הישראלים כמהין. 

זוהי עסקה תשיעית במספר בתחום הסייבר הישראלי מאז חודש ספטמבר 2023: רק החודש נמכרה ג'ם סקיוריטי לוויז ב-350 מיליון דולר במזומן, ובחודש שעבר נרכשו אוואלור ופלואו סקיוריטי בסכום של כ-470 מיליון דולר יחד. 

מענה פשוט ויעיל

אנטייטל נוסדה בשנת 2021 על-ידי רון נסים, המשמש כמנכ"ל החברה, ואבי זצר, סמנכ"ל הפיתוח, אשר הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200. החברה פיתחה פתרון למערכות לניהול גישה לתוכנות ותשתיות בענן, ומציעה מענה פשוט ויעיל להליכים שעד כה טופלו באופן ידני ומורכב.

המערכת הופכת את תהליך הבקשה ומתן הגישה למשאבי הארגון לאוטומטי ובכך מאפשרת גישה יעילה מהירה ומאובטחת לסביבות מורכבות. הפתרון ישתלב בפלטפורמה של BeyondTrust הפועלת בתחום הניהול ואבטחת זהויות בארגונים, עבור מערכות ההפעלה לינוקס, יוניקס, ווינדוס ומערכת ההפעלה למחשבים אישיים של אפל: macOS.

המערכת של החברה הישראלית מאפשרת לאנשי אבטחה לייצר נהלים דינמיים, שכוללים את היכולת ליצור הרשאות מוגבלות בזמן למשאבים רגישים ולהבטיח שהגישה מוענקת רק בעת הצורך ומוסרת כשהצורך חלף. כן אפשר להגדיר נהלי בקרת גישה מדוקדקת עבור כל משאב.

למערכת יש למעלה מ-100 אינטגרציות כמו AWS, Azure, GCP, Gitlab, MongoDB, Okta, Hibob ו-Salesforce. היא יוצרת חוויה דמוית SSO (כניסה אחודה) למערכות שאינן SSO כמו מסדי נתונים, באמצעות יצירת משתמש בזמן אמת.

אנטייטל מציעה שירות עצמי שבו משתמשים יכולים לבקש גישה גם באמצעות Slack, Teams ו-Jira, ומספקת להם תהליך אישור סדור, מהיר ואף אוטומטי. כשכל ההרשאות מנוהלות במקום אחד, נפתחת בפני אנשי אבטחת המידע היכולת לשלוט ולבקר על תהליכי מתן גישה ליישומים. 

"כבוד למדינה" 

לדברי רון נסים, מנכ"ל אנטייטל, "רכישת אנטייטל והצטרפות כל עובדי החברה ל-BeyondTrust היא הישג משמעותי עבורנו. אנחנו ממשיכים לעבוד יחד כצוות כדי להגשים את החזון לשמו הקמנו את החברה, ולעבוד על פיתוח המוצר תחת המותג המוביל בתעשייה. העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה, כשלמרות כל אתגרי המלחמה, חברה גלובלית בוחרת להיכנס לפעילות בישראל ולהקים פה מרכז פיתוח מקומי".

אריק קליינשטיין, מייסד ושותף בקרן גלילות קפיטל, מסר: "המכירה של אנטייטל משקפת את איכות היזמים והחברות הפועלים מישראל. משמח לראות שבתקופה זו החדשנות של היזמים הישראלים מושכת לכאן פעילות של חברות בינלאומיות מובילות, שבוחרות להפעיל פה מרכזי פיתוח למרות הכול. מכירת אנטייטל מצטרפת לרצף אקזיטים מהתקופה האחרונה של גלילות קפיטל, בהם מכירת סיידר, ארמטיק, פולאר ואטמוסק".

עוד כתבות

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

עם נשיא שמקורב גם לנתניהו וגם לארדואן: האם הפתרון לאיראן יגיע דווקא מהמדינה המפתיעה הזו

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמים נפלו בקרב במרכז רצועת עזה

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-15%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון